Linhai 300 ei käynnisty
Re: Kipinä hukassa
joo se 7,5 on hyvä 

Linhai 300 vm-06 naksuu, mut ei starttaa?
Moi
Mulla on Linhai 300 4x4 vm-06 ja kun yritin starttailla sitä eilen illalla ( akussa oli riittävästi virtaa ) sanoi penkin alla oleva rele naks, mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan. Vinssi ja sähköt pelaa muuten, mutta startti ei siis lyö päälle? Vehje toimi loistavasti vielä toissapäivänä, kun ajoin sen lumisena ja tietysti kone lämpimänä yöksi talliin jossa ei ole lämmitystä eli lämpötila pakkasta. Onko jollain kokemusta että esim. startti olis jäätynyt jumiin, vai mistä lähtisin purkamaan ongelmaa. Katsoin sulakkeet ja tuntuivat olevan silmämääräisesti kunnossa?
Mulla on Linhai 300 4x4 vm-06 ja kun yritin starttailla sitä eilen illalla ( akussa oli riittävästi virtaa ) sanoi penkin alla oleva rele naks, mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan. Vinssi ja sähköt pelaa muuten, mutta startti ei siis lyö päälle? Vehje toimi loistavasti vielä toissapäivänä, kun ajoin sen lumisena ja tietysti kone lämpimänä yöksi talliin jossa ei ole lämmitystä eli lämpötila pakkasta. Onko jollain kokemusta että esim. startti olis jäätynyt jumiin, vai mistä lähtisin purkamaan ongelmaa. Katsoin sulakkeet ja tuntuivat olevan silmämääräisesti kunnossa?
Re: Linhai 300 vm-06 naksuu, mut ei starttaa?
Vastaavista ongelmista on aivan juurikin ollut keskustelua, haulla löytyy varmasti vinkkiä. Mutta yleismittarilla mittailemalla löytyy virralle katkos varmasti. Tai sitten kokeilet startille suoraan 12v jos pyörii vika muualla, jos ei vika siinä. Hiilet tms. Jos taas rullaa niin sitten katselemaan missä on huono liitos tai viallinen komponetti välissä...
En löytänyt sitä juuri käytyä keskustelua aiheesta, mutta otin mittarin käteen ja totesin virtaa tulevan startille, eli ongelma siis startissa. Onneksi on sen verran ollut noita vanhoja romuja autoina että ensimmäiseksi tuli mieleen konsti"kun kurkku on käheä", eli "poks-poks" vasaralla startin kylkeen niin että tuntuu, ja kuinka ollakkaan startti rupes taas pyörimään. Veikkaan että startti oli vaan viluissaan, eli jäässä?
Mulla joskus ollu sama vika mutta mulla auttanu ku muutama kerra rämppää tarttaus nappulaa.. Ei oo kyllä ihme viel hajonnu mikää...
- sf-atv
- Tracks
- Mönkijä:: Pollet, Hondat, Suzukit
- Viesti:
Yleensä hiilet ovat loppu tuollaisella oireella.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki mekaanikko / valtuutettu huolto SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
http://www.sefotec.fi
- Villeristo
- 3WD
- Mönkijä:: Linhai 300 2x4 -06
Samoilla linjoilla, suosittelisin ottamaan startin irti ja vaihtamaan hiilet. Puhdistus kannattaa kanssa hoitaa kunnolla. Hiilet ei paljon maksa eikä koputtelu auta ikuisuuksia. Kokemusta on. MUTTA, jos ei ole tehnyt enää samaa voi syynä olla kosteus/jää startissa. Oli ainakin mun vanhan Corollan vitsaus sopivissa olosuhteissa.sf-atv kirjoitti:Yleensä hiilet ovat loppu tuollaisella oireella.
Ne jotka juoksevat, ovat lähteneet liian myöhään. Minä käytän moottoria.
-
- 6WD
- Mönkijä:: LINHAI 300 4X4
linhai 300 4x4 ei starttaa
kääsi virta avaimesta niin valot sytty ja mittarivalot sytty mutta mitään ei tapahtun
jarru oli pohjassa kun kokeilin!
mistäs lähtis vikaa etsimään ?
jarru oli pohjassa kun kokeilin!
mistäs lähtis vikaa etsimään ?
- frosty
- Tracks
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Re: linhai 300 4x4 ei starttaa
Jarruvalon anturi jäässä? Paloiko jarruvalo?
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
- prkl007
- 6WD
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Jarrukahvan mikrokytkin on jäätyy talvella helposti jumiin - toki sen useimmiten pystyy jopa peukalolla lämmittämään "liikkuvaksi" muutamassa sekunnissa. Itse laitoin (vaivaan kyllästyneenä) siihen tilalle aikoinaan paremman version jostain jääkaapin oven anturista.
-
- 2WD
- Mönkijä:: Can-Am Outlander Xmr 1000
Virtalukko? Mulla oli ainakin omassa aikoinaan ongelmaa juuri virtalukon kanssa - uus tilaukseen ja taasen toimi.
-
- 6WD
- Mönkijä:: LINHAI 300 4X4
kuinka pystyy sen mikrokytkimen sulattaa ja missä sijaitsee?
mönkkäri 24h pihalla
jarruvalo ei syttyny kun jarrua painoin !
mönkkäri 24h pihalla
jarruvalo ei syttyny kun jarrua painoin !
-
- 3WD
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI T3 2013
Mikrokytkin on siinä jarrukahvassa se mikä naksuu kun jarrua painaa. Sulatus ihan lämpöstä ilmaa puhaltamalla siihen kahvaan.
- Hep-pU
- 2WD
- Mönkijä:: Linhai 300 4x4
Itsellä samaa jäätymisongelmaa, mutta sen on saanut viellä kierrettyä painamalla jalkajarrua startatessa (sen kytkin on vielä toiminut).