Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Eilen huomasin että kyllä on kiinan pojilla heikot kädet kun sain itse pultteja kiristellä. Aika moni pultti oli siis löysällä, lähinnä alustan kiinnityksistä. Ei tuo mua nyt niinkään haittaa, kun osasin kerta valmistua etukäteen tuohon ongelmaan linkkua ostaessa. Mutta se mikä ihmetyttää, on se että ostin sen käytettynä!!! :shock: Eikö edellisellä omistajalla ollut kiinnostusta kiristellä... Vasemman puolen etupää kuitenkin kolisi huomattvasti, kun linkkua heilutti, ja ihan vaa löysien pulttien takia.
Suurin hämmästykseni oli se vasemman etupään olisiko se nyt ollut etuvetarin 27mm pultti, joka oli kaksi kierrosta löysällä. :-s ja kun tuossa on se sokkakin vielä estämään aukeamista, niin onko tuo pultti siis jätetty tahallaan liian löysälle vai häh??? kyllähän se kiinni pitäisi olla ja piukassa vai??
Aurauskulmat pitäisi vielä säätää, kun renkaat harittaa ulospäin melko lahjakkaasti. Miten muut ovat säätäneet kulmat, onnistuuko ihan silmäpelillä vai pitäisikö käyttää asiantuntijan käsissä??
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Itse olen säätänyt silmäpelillä kulmat, onnistuu hyvin. Pienen koeajon jälkeen niitä voi sitten hienosäätää, jos on tarvetta. Kuten palstalla on puhettakin ollut, niin optimaalinen aurauskulmahan on myös riippuvainen siitä missä ja miten ajaa....esim. hakeeko kääntyvyyttä metsässä vai vakautta asfalttitiellä.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Jaahas, nyt on kulmat säädetty itselle sopiviksi... :) Sitten toisenlaista ongelmaa...
Täällä on jo pitkään pohdittu linkun lataustehoa, ja tässä linkissä meurakin on todennut sen, laturi ei riitä H4:lle. Mutta onkos uudemmassa 2007 mallissa tehokkaampi laturi tai yms, joka parantaisi lataustehoa, kun siinä on jo H4 umpiot vakiona? Jos on niin saisiko siitä päivitettyä tuohon vanhempaankin malliin paremman lataustehon, jotta voisi ajaa huoletta paremmilla ja useammalla valolla?

Valoa kansalle!!! [-o<
superhezzu
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Maalis 2007 11:48
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja superhezzu »

Trent kirjoitti: Suurin hämmästykseni oli se vasemman etupään olisiko se nyt ollut etuvetarin 27mm pultti, joka oli kaksi kierrosta löysällä. :-s ja kun tuossa on se sokkakin vielä estämään aukeamista, niin onko tuo pultti siis jätetty tahallaan liian löysälle vai häh??? kyllähän se kiinni pitäisi olla ja piukassa vai??
Ei tuota vetarin pulttia kannata hampaat irveessä kiristää. Siellä on kartiolaakerit niinku autossakin. Kiristä niin että mutterin takana oleva aluslevy liikkuu vielä nihkeästi(liikaa kiristettynä laakerit kuumenee ja ovat pian valmiita, pienen pieni klappi ei haittaa, suuri kyllä).
Linhai.300.3x4tl. *Since-05*

--Linhai ja vain lukko puuttuu--
gazine
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2007 12:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja gazine »

Olettekos törmänneet seuraavanlaiseen ongelmaan: 300 4x4 lepäili muutaman viikon pressukatoksen suojissa ja kun piti käyntiin laittaa niin ei kestänyt kaasua juuri lainkaan ja käyntikin oli aika heikkoa, eli sammuili kokoajan eikä liikkeelle päässyt vasta kuin puolen tunnin yrittämisen jälkeen. Tällöinkin matkanteko hyytyi muutaman kerran ikään kuin polttoaine olisi ollut loppumassa.
Vaikka tämän jälkeen tullut käytettyä nyt useammin niin vaatii aina 10-15 minuutin tyhjäkäynnin paikoillaan ennen kuin voi lähteä liikkeelle. Kaasua jos vähänkin yrittää antaa niin kuulostaa siltä kuin tukehtuisi ja hyytyy siihen paikkaan.
Olisiko voinut ottaa kosteudesta nokkiinsa vai ryypyttääkö liikaa vai mistä voisi olla kyse?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tankin ilmaletku litistynyt?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
gazine
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 07 Maalis 2007 12:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja gazine »

Tuo tankin ilmaletku itselläkin kävin ensin mielessä, mutta kun välillä kun kuitenkin käy normaalisti. Kokeilin ilman korkkiakin ja yhtä ankeaa oli meno.
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 11:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

Hyvin on mennyt pari viikkoa, kunnes...

Tänään töistä kotio ajellessa tuntui siltä, kuin bensa olisi ollut loppumassa. Vauhdista vaihdoin varatankille, mutta meno jatkui yhtä takkuisena.

Aikani ongelmaa tutkiessani päädyin ensiksi tulpan vaihtoon, joka ei tuottanut toivottua lopputulosta. Naapurin kätevämpi äijä naputteli kärkiväliä hieman pienemmäksi, jolloin masiina saatiin taas hyrisemään. Ongelma on saman tyyppinen, kuin muutamassa aiemmassakin viestissä, eli virta ei kulje kunnolla, kun kaasuttaa. Alakierroksilla pysyy mainiosti käynnissä, mutta kierrosten noustessa liikkeellä ollessa kone tuntuu sammuvan.

Onko vielä jotain vinkkejä, mistä kannattaa lähteä asiaa tutkimaan enemmän? Onko muilla ollut esim. puolan johdon suhteen ongelmia? Laite on siis 260 2x4 -05. :cry:
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Mulla oli tossa vkl:nä samantapainen ongelma, oireet samat..

Eli käynti alkoi takkuilemaan kuin bensa olisi lopussa ja lopulta sammui kokonaan... Kaverin kanssa tutkittiin sulakkeet, mutta kaikki oli ehjät.
Lopulta viaksi paljastui irronnut tulpan hattu... Hattu paikoilleen ja starttaus, käyntiin lähti, mutta taas n. 15 metriä ajoa ja sama juttu...

Myöhemmin kuulin vanhalta linhai kuskilta, että tuo tulpan hattu kestää sen reippaat 2000 km, jonka jälkeen se ei enää pysy kunnolla paikoillaan...
Itsellä ajettu 2400 km, ja tulpan hattu vaihtoon...
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 11:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

Mittarissa 2500km... :) Vaihdoitko pelkän tulpan hatun vai koko johdon puolalta saakka? Katsoin vain eilen, että puolalta lähtevän johdon liitoskohta oli allekirjoittaneen koneessa melko härskissä kunnossa.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Vaihdoin vain tulpan hatun, mutta tuskin siitäkään nyt ainakaan haittaa
on, jos vaihtaa johdon myös... :) Saattaa olla että, sulle auttais vaan toi liitoskohdan korjaaminen, jos se kerta on melko härskissä kunnossa...
Samalla tietysti kannattaa ostaa se uus tulpan hattukin, ei se nii kallis investointi oo... :P
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 11:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

Kiitos vaan mainiosta vastauksesta. Pitää viikonloppuna ottaa systeemit tuota osin työn alle.
Avatar
usa
6WD
Viestit: 470
Liittynyt: 20 Helmi 2007 11:13
Mönkijä:: ac 650 v2
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja usa »

ittellä oli kondensaattori hajalla kun oli vastaavanlaista ongelmaa.
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 11:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

No niin. Hain Motorpowerista uuden sytytyspuolan (jossa siis oli kiinni myös iskemätön tulpan johto ja -hattu). Vaihdoin osan paikalleen, mutta ongelma ei hävinnyt; päin vastoin. Se viimeinenkin kipinä katos tulpan nokasta, enää vain starttaa ilman minkäänlaista elettä käyntiinlähdöstä.

Voisko se ongelma olla kuitenkin siinä CDI-boksissa?
Zarzar
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:28
Paikkakunta: Lohja Mönkijä: Linhai 260

260:n virtalukko

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

Palstalla on jo aiemmin puhuttu Linkun virtalukon pimenemisestä. Mun 2x4 on vm -04 ja (vasta) nyt meni virtalukko. Kilsoista ei ole tietoa, koska nopeus/matkamittarin vaijeri on katkennut jo aikaa sitten. Linkku ei ole rekisterissä, eli ajetaan lähinnä omalla tontilla puu- ym. hommia.
Oikeastaan miksi kirjoitin on se, että virtalukon hajottua (ainakin tämän) Linkun saa kyllä käyntiin yhdistämällä virtalukon takana olevat navat, 13 mm kiintoavain sopii erinomaisesti. Joku kirjoitti aiemmin, että etukatteen alla on virtalukon liitin, josta saa johdolla käyntiin. Sama konsti toimii myös startin releestä.
Vastaa Viestiin