linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
bensa pumpun virityksestä
Tänään tulee vasta linha ja en ole bensa pumppua vielä nähnyt, mutta ihmetyttää että siinä yleensä on se ?waari kirjoitti:öö joo sori siis bensapumpun sisällä olevaa jousta ja muovilevyä. on ihan siinä pumpun yläosassa kaasarille lähtevän letkun luona.
Eikö bensa virtaa ihan vapaasti tankista kaasarille, kuin mopossakin.
Mitä siinä tuolla pumpulla tekee, ja nopeuttaako edelleä mainittu pumpun toimintaa vai mitä hyötyä saavutetaan jousen ja muovilevyn poistolla.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Re: bensa pumpun virityksestä
Normaaliasennossa kyllä, mutta kun mönkkäri saattaa maastossa olla pidempäänkin hiukan erikoisissa asennoissa, niin Kiinan insinööri on näin varmaankin halunnut varmistaa koneen käynnissä pysymisen myös näissä tilanteissa.Sutinen kirjoitti:...en ole bensa pumppua vielä nähnyt, mutta ihmetyttää että siinä yleensä on se ? Eikö bensa virtaa ihan vapaasti tankista kaasarille, kuin mopossakin.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
ajaessa huomasin, että putkisto hehkuu punaisena lähes vaimentimeen saakka!!!]
Itellä 06 malli ja äänenvaimennin jo "ruosteessa"... Onko kellään varmuutta että kuinka lämpimänä putki on vaimentimen kohadalla kunnolla "rääkättäessä"? Ajattelin että jos hiois enimmät ruosteet pois ja maalais 600 asteeen spraymaalilla!
Itellä 06 malli ja äänenvaimennin jo "ruosteessa"... Onko kellään varmuutta että kuinka lämpimänä putki on vaimentimen kohadalla kunnolla "rääkättäessä"? Ajattelin että jos hiois enimmät ruosteet pois ja maalais 600 asteeen spraymaalilla!
- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Re: "leveä naama"
Mitä tuli homma maksaa, vaihtelit ilmeisesti variaattorin osia, teitkö muuta, Pakoputki tietysti entäs kaasari ja rajoitinmeura kirjoitti:Jes. Aikaisemmin hiekalla suti parimetriä ja nyt noin 60km/h nopeuteen asti. Linkun luonne muuttui huomattavasti.![]()
En ole viellä lyhyellä puolella kokeillut, mutta pitkällä puolella lähtee kuin hauki rannasta.![]()
Huippunopeus on vielä hakusessa, nyt +7km/h.
Elikkä keihin kaasutin ja suutin mallia pitkä vai lyhyt?
Ja kyllä tarttuu, vaikka ajaisi pintakaasulla. Ei ihan volahda, mutta nykäisyn kyllä tuntee.
Kärry varmasti tulee perässä parenmin, kun tehoa on alemmilla nopeuksilla enemmän.
Suosittelen.

V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

- Sutinen
- Tracks
- Viestit: 1747
- Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
- Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
- Paikkakunta: iisalmi
Puhuttu sinisestä johdosta rajoittimen yhteydessä.Pitääkö tietopaikkansa ja voiko sen katkaista ylempää, niin ei tartte purkaa linhaita ? Pihillä se alempaa onnistuu, kiinnostas vain toi jonkun puhuma sinisestä piuhasta.
Haulla ei heti sattunut silmään
Haulla ei heti sattunut silmään

V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää 

No selvisikö? Itse tarvisin myös hitusen vauhtia lisää.Sutinen kirjoitti:Puhuttu sinisestä johdosta rajoittimen yhteydessä.Pitääkö tietopaikkansa ja voiko sen katkaista ylempää, niin ei tartte purkaa linhaita ? Pihillä se alempaa onnistuu, kiinnostas vain toi jonkun puhuma sinisestä piuhasta.
Haulla ei heti sattunut silmään
- Jaws
- 4WD
- Viestit: 179
- Liittynyt: 25 Kesä 2007 20:15
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 -06 L7e
- Paikkakunta: Kotka
Samoin, minuakin hieman kiinnostaisi...McRosen kirjoitti:No selvisikö? Itse tarvisin myös hitusen vauhtia lisää.Sutinen kirjoitti:Puhuttu sinisestä johdosta rajoittimen yhteydessä.Pitääkö tietopaikkansa ja voiko sen katkaista ylempää, niin ei tartte purkaa linhaita ? Pihillä se alempaa onnistuu, kiinnostas vain toi jonkun puhuma sinisestä piuhasta.
Haulla ei heti sattunut silmään
"Konepellin" alta löytyy musta laatikko, on muistaakseni ruuveilla kiinni
"rintapellissä". Siihen menee johtonippu, irroita liitin ja mustalaatikko, laatikon
takapuolella näkyy muovivalun keskellä sininen johtolenkki, katkaise
se vaikka suvuleikkureilla. Pane liitin kiinni ja menoksi .Johan pitäisi linkun kiertää.
Huom! Tehkää tämä omalla vastuulla
ja tiedostakaa riskit.
"rintapellissä". Siihen menee johtonippu, irroita liitin ja mustalaatikko, laatikon
takapuolella näkyy muovivalun keskellä sininen johtolenkki, katkaise
se vaikka suvuleikkureilla. Pane liitin kiinni ja menoksi .Johan pitäisi linkun kiertää.
Huom! Tehkää tämä omalla vastuulla

Iso kiitos. Sitten jatkokysymys: Mihin kierroslukemaan tuo alkup. rajoittaa ja kuinka paljon enemmän uskaltaa kierrättää? Esim. nopeusmittarin mukaan. Tarkoitus ei ole kuitenkaan heti konetta rikkoa.kariap kirjoitti:"Konepellin" alta löytyy musta laatikko, on muistaakseni ruuveilla kiinni
"rintapellissä". Siihen menee johtonippu, irroita liitin ja mustalaatikko, laatikon
takapuolella näkyy muovivalun keskellä sininen johtolenkki, katkaise
se vaikka suvuleikkureilla. Pane liitin kiinni ja menoksi .Johan pitäisi linkun kiertää.
Huom! Tehkää tämä omalla vastuullaja tiedostakaa riskit.
Koko ajatus lähti alunperin siitä, että tutustuessani eri mönkijöihin, niin törmäsin Linkun esitteessä kohtaan "huippunopeus n.85km/h". Ajelin kikottimen varovasti sisään, jonka jälkeen vauhtien noustessa huomasin viisarin pysähtyvän tasan 70km/h kohdalle rajoittimen takia. Eli kun rajoittimen poistaa uskaltaako päästellä luvattua nopeutta (edellyttäen, että se edes kulkee niin kovaa

En osaa sanoa kierrosluvuista, kun ei ole mittaria. Minun linkkuni ei
ainakaan mittarin mukaan kulkenut kuin reilu 70 alkuperäisellä vaimentimella mutta tehopakarilla meni reilusti yli mittari näyttämän ehkä
80 km/h. Koneelle ei varmaan ole hyvä ajaa pitkiä aikoja kaasu pohjassa mutta normaalia ajoa se kyllä kestää. Tämä on erään linkkuasentajan arvio. Linkun mittarit taitaa valehdella kumpaankin suuntaan ja oikea
nopeus löytyy vain gps:llä
ainakaan mittarin mukaan kulkenut kuin reilu 70 alkuperäisellä vaimentimella mutta tehopakarilla meni reilusti yli mittari näyttämän ehkä
80 km/h. Koneelle ei varmaan ole hyvä ajaa pitkiä aikoja kaasu pohjassa mutta normaalia ajoa se kyllä kestää. Tämä on erään linkkuasentajan arvio. Linkun mittarit taitaa valehdella kumpaankin suuntaan ja oikea
nopeus löytyy vain gps:llä
Mulla on Linkkuun asennettuna tehoputki ja isompi suutin. Kiihtyvyys on mainio ja rajoitin alkaa hakkaamaan mittarin näyttäessä hitusen päälle 80 km/h. GPS:llä mitattu huippunopeus on 76,4 km/h, eli mittari näyttää tuossa vanhassa Linkussa hieman yläkanttiin.
Olen ajatellut tuota rajoittimen poistoa itsekkin, mutta runsaasta työmatka-ajosta johtuen en viitsi ottaa riskiä rikkoakseni koneen. Seuraavaksi ajattelin suurentaa renkaat siihen vähintään 25" kokoon ja toivoa saavani sieltä hieman nopeutta päälle 80 km/h:n.
Olen ajatellut tuota rajoittimen poistoa itsekkin, mutta runsaasta työmatka-ajosta johtuen en viitsi ottaa riskiä rikkoakseni koneen. Seuraavaksi ajattelin suurentaa renkaat siihen vähintään 25" kokoon ja toivoa saavani sieltä hieman nopeutta päälle 80 km/h:n.