Miten tuon kanssa, sopiiko linkun koteloon mitenkä?Janskus kirjoitti:K&N:ältä löytyy vapaavirtaussuodatin: K&N (RD-0720)
linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?
Mulla sama juttu. Pääasiassa työajoa kaikki. Kiusallisesti matkalle osuu vaan aika paljon juurikin 80km/h nopeusrajoituksia. Tästä syystä tarvisi juuri sen puuttuvan 10km/h lisää, että pysyisi liikenteen mukana.Hurricane kirjoitti:Mulla on Linkkuun asennettuna tehoputki ja isompi suutin. Kiihtyvyys on mainio ja rajoitin alkaa hakkaamaan mittarin näyttäessä hitusen päälle 80 km/h. GPS:llä mitattu huippunopeus on 76,4 km/h, eli mittari näyttää tuossa vanhassa Linkussa hieman yläkanttiin.
Olen ajatellut tuota rajoittimen poistoa itsekkin, mutta runsaasta työmatka-ajosta johtuen en viitsi ottaa riskiä rikkoakseni koneen. Seuraavaksi ajattelin suurentaa renkaat siihen vähintään 25" kokoon ja toivoa saavani sieltä hieman nopeutta päälle 80 km/h:n.
Miten tehoputki voi lisätä nopeutta, ilman kierrostenrajoittimen poistoa? Luulisi näin maalaisjärjellä sen törmäävän vain rajoittimeen hiukan nopeammin...
Ei kai se lisääkään, vaan vaikutus on juuri tuo mainitsemasi. Se vaan, että koneen edellinen omistaja väitti, ettei vakioputkella konetta meinannut saada millään kiertämään rajoittimelle saakka.McRosen kirjoitti:Miten tehoputki voi lisätä nopeutta, ilman kierrostenrajoittimen poistoa? Luulisi näin maalaisjärjellä sen törmäävän vain rajoittimeen hiukan nopeammin...
Näin jossain (silloin kun en vielä omistanut koko masiinaa) nettikaupassa sellaiset vanteen pulttijakoadapterit, jotka oli hinnaltaan satasen pintaan. Jos löytäisin vielä toimivat vastaavat, niin olisi mielenkiintoista testata kitkanakkeja maantieajossa.
Aika mielenkiintoisilta kuulostaa nuo adapterit. Itse olen taistellut noiden Linkun katurenkaiden kanssa. Täristää 40km/h eteenpäin niin, että paikat irtoaa hampaista. Kaikki rengasalan firmat levittelee käsiään ja sanoo 10" vanteen ja tuollaisen 235/65 renkaan olevan sellainen yhditelmä, että ei voi auttaa. Olen vielä selittänyt etten odotakaan mitään ihmeitä vain vähän parannusta, mutta ei auta. Ei vaan suostu tasapainottamaan....Hurricane kirjoitti:Ei kai se lisääkään, vaan vaikutus on juuri tuo mainitsemasi. Se vaan, että koneen edellinen omistaja väitti, ettei vakioputkella konetta meinannut saada millään kiertämään rajoittimelle saakka.McRosen kirjoitti:Miten tehoputki voi lisätä nopeutta, ilman kierrostenrajoittimen poistoa? Luulisi näin maalaisjärjellä sen törmäävän vain rajoittimeen hiukan nopeammin...
Näin jossain (silloin kun en vielä omistanut koko masiinaa) nettikaupassa sellaiset vanteen pulttijakoadapterit, jotka oli hinnaltaan satasen pintaan. Jos löytäisin vielä toimivat vastaavat, niin olisi mielenkiintoista testata kitkanakkeja maantieajossa.
Vähän asian vierestä menee, sori.
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Jos joku on näitä Lamoksen spacereitä kokeillut linkkuun (http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... ucts_id=82), niin olis mielenkiintoista kuulla millaisilla vante+rengas -yhdistelmillä ja tuloksilla ootte auton renkaita kokeilleet.
Itselläkin on käynyt mielessä kokeilla mahdollisimman korkeilla autonrenkailla matka-ajoa. Nykyisillä 26" kenda bc -rinkuloilla vehje kulkee kyllä sen 75-80km/h gps:n mukaan eikä täristä häiritsevästi, mutta hieman liian kovilla kierroksilla joutuu ajelemaan (sen lisäksi, että renkaat ei oo tarkotettu kulutettavaksi/ajettavaksi ainakaan asfaltilla).
Itselläkin on käynyt mielessä kokeilla mahdollisimman korkeilla autonrenkailla matka-ajoa. Nykyisillä 26" kenda bc -rinkuloilla vehje kulkee kyllä sen 75-80km/h gps:n mukaan eikä täristä häiritsevästi, mutta hieman liian kovilla kierroksilla joutuu ajelemaan (sen lisäksi, että renkaat ei oo tarkotettu kulutettavaksi/ajettavaksi ainakaan asfaltilla).
No tuossahan tuo on, mitä olen kaksi päivää hakenut. Alkuun on toki pakko todeta, että melko suolaisen hintaiseksi käy neljän pyörän varustaminen, mutta Linkun taakse ilmeisesti voisi ajatella sellaisia pulttilevittimiä alkuperäisen pulttijaon ollessa 4x100.
Jaa-a. Pitäiskö lie laittaa moiset tilaukseen?
Jaa-a. Pitäiskö lie laittaa moiset tilaukseen?

-
- 3WD
- Viestit: 111
- Liittynyt: 16 Heinä 2006 21:55
- Mönkijä:: kingQuad 700
- Paikkakunta: peräseinäjoki
- Viesti:
-
- 3WD
- Viestit: 111
- Liittynyt: 16 Heinä 2006 21:55
- Mönkijä:: kingQuad 700
- Paikkakunta: peräseinäjoki
- Viesti:
Olen taas tuskaillut parina päivänä liikenteessä tuota vaatimatonta huippunopeutta. Oletko jo nypännyt rajoittimen veks? Kokemuksia, jos olet ollut rohkea.McRosen kirjoitti: Iso kiitos. Sitten jatkokysymys: Mihin kierroslukemaan tuo alkup. rajoittaa ja kuinka paljon enemmän uskaltaa kierrättää? Esim. nopeusmittarin mukaan. Tarkoitus ei ole kuitenkaan heti konetta rikkoa.
Koko ajatus lähti alunperin siitä, että tutustuessani eri mönkijöihin, niin törmäsin Linkun esitteessä kohtaan "huippunopeus n.85km/h". Ajelin kikottimen varovasti sisään, jonka jälkeen vauhtien noustessa huomasin viisarin pysähtyvän tasan 70km/h kohdalle rajoittimen takia. Eli kun rajoittimen poistaa uskaltaako päästellä luvattua nopeutta (edellyttäen, että se edes kulkee niin kovaa) ?
Entäpä muut rajoittajan "rikkoneet"? Onko kone sileä samantien, vai kestääkö räikkyyttää 40 km päivässä hieman kovempaa haipakkaa?
edit: Voi vastata myös YV:llä, jos kokemukset eivät kestä päivänvaloa.
