400 IRS-11

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

pete... kirjoitti:Omassa on ainakin toistaiseksi kestänyt hyvin tuo vinssin kiinnitys. Ja aika rajuja vetoja sillä on jo joutunut tekemään.

Tuossa omassa oli ainakin vinssi laitettu luovutus huollossa vähän turhan alas. Vastasi liian helposti ojan vastapenkkaan.
Suosittelen siirtämään vinssin ns. karjapuskurin päälle niin ylös kuin mahdollista. Tähän tyyliin.
Alunperinhän tuo vinssin aluslevy on tuo karjapuskuri putken alapuolella.

Kuva
Oletteko siirtäneet etupuskurihässäkkää taaksepäin etuylityksen pienentämiseksi; jos olette, niin miten? Entä akun ja paisuntasäiliön suojaus?
pete...
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Kesä 2010 14:55
Mönkijä:: Linhai IRS 400 -11 TL
Paikkakunta: Simo

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja pete... »

Eipä sitä etupuskuria helposti saa siirrettyä taaksepäin.
Akku ja paisuntasäiliö on helppo koteloida pe levyllä jos katsoo tarpeelliseksi.
Itselleni en aikanaan koteloinut ja ainakin toistaiseksi on kestänyt.
Jäähdyttimen alakulmassa oleva flektin anturin suosittelen suojaamaan kohtuullisen hyvin.
onks pakko jos ei taho??
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Onko työkäytössä ollut ongelmia siitä,että vaihteisto ja moottori on erillään?
hck
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 11 Elo 2010 19:41
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja hck »

Fred Scuttle kirjoitti:Onko työkäytössä ollut ongelmia siitä,että vaihteisto ja moottori on erillään?

Parempi kai se loppupelis on, että ne on erillään. Kevyempi viel käsitel, jos joku hajoaa ja joutuu ne sielt purkamaan pois. Itse näkisin et ainut lisätyötä teetättävä on, että joutuu varin linjaan kuten kelkassa ja toinen et linhai ei tehny vari kopasta vesi tiivistä.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Mistä löytyisi räjäytyskuvat Linhaista?
pete...
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Kesä 2010 14:55
Mönkijä:: Linhai IRS 400 -11 TL
Paikkakunta: Simo

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja pete... »

Yllättävän hyvin tuo oma on ainakin kestänyt työkäytössä ja välillä ihan oikeesti raskaassa työkäytössäkin.
Yksilöitä nämä kaukoidän pelit tosin tuntuvat olevan.
Toisella ei kestä edes kevyessä käytössä ja toisella kestää melkeen mitä vaan.

Ainakin tuolta löytyy hajoituskuvia.
http://www.linhai.se/filarkiv.asp
onks pakko jos ei taho??
Avatar
cotcot
Moderaattori
Viestit: 2917
Liittynyt: 26 Loka 2010 18:02
Mönkijä:: Cänäm 400 -10 l7e
Paikkakunta: Hanimaa

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja cotcot »

Ja ehkä tuossa on enempi käyttäjät yksilöitä, toisella kestää....toisella ei :|
whector
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Loka 2007 21:05
Paikkakunta: Turku

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja whector »

Moroo! Tuleepa kirjoiteltua taas pitkästä aikaa.

Onko sillä tämän kokoluokan vehkeessä mitään väliä, että onko vinssi täysin keskellä vai hieman sivulla? Ei nimittäin mahtunut kyseinen vinssi 400 IRS:n puskurille täysin keskelle niin nyt se on hieman oikealla.
Immo
4WD
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Loka 2012 12:49
Mönkijä:: Can-Am Outlander 500 Max T3
Paikkakunta: Kuopio

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Immo »

Morot kaikille...

Onko Linhai -kuskeilla mönkijät toiminut...toivottavasti, kun on ollut hiljaista Linhai -otsikoiden alla kirjoittelut.
Itelläni kilometrejä kertynyt mittariin n. 1600 ja 140h, kaikki toiminut ihan ok ja kivaa ollut.

-Janne-
Itä-Suomen Mönkijät ry

Ex: Linhai IRS 400 Le7, -12
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja rkku »

Täytyy nyt tänne kirjoittaa välillä kun muut ei ole kirjoittanut. Mulla on nyt kilsoja tullut 3865 ja tunteja on kertynyt 248 kappaletta . Muuten on mennyt normaalisti. Kytkin on vaatinut huoltoa . Ostin malosin kytkimen vanhan alkuperäsen tilalle viime talvena . Sitten aikani kuluksi korjasin sen vanhan josta oli kitkapinnat loppuun kuluneet. Koska mulla oli jotain vanhoja jarruhihnoja lämmitin niitä jolloin ne irtosi ja rälläkällä sopivan kokoiseksi suikaleiksi jotka liimasin power epoxy liimalla joka kestää kuumutta. Nyt on tullut jo tuhat kilsaa ajeltu ja normaalisti on toiminut. Tuo malossi on takalaatikossa koko ajan mukana jos tarttee matkalla vaihtaa työkalut on myös pulttipyssystä alkaen joka on akkukäyttöin.(Johdolla mönkkärin akkuun). Katsastettu nyt syksyllä ei ollut huomautuksia. Peruutus vaihde saisi olla puolta hitaanpi. Työajossa ollut koko ajan joten on ollut koko ajan on saanut kyllä rankkaa työtä tehdä ajettu polttopuita tukkikärryllä suunnilleen kuution puolentoista kuormilla noin 20km aina yhteen suuntaan Bensaa se haukkaa silloin noin 12-15 litraa 100km. Joten aika usein saa tankata eli melkein päivittäin. Tuolla kärryssä olevalla nosturilla on saanut kaikki nostot tehtyä vaikka siihen tarvitsi tehdä etupuolelle lisä tuki kun rupesi vääntymään ja sivuille jalat. Vinssin paikan myös siirsin suoraan aisaan niin ei tartte kiroilla sivulta nostamisessa kun vaieri on aina suorassa.
kazuma cougar
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 23 Kesä 2012 16:18
Mönkijä:: LINHAI 300 4X4
Paikkakunta: ex kazuma cougar 250cc 2x4

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja kazuma cougar »

Tämä oli vuosisadan paras korjaus, mitä olen kuullut !
Tarkennatko vielä työvaiheet ja millä lämmitit kytkintä että sait hihnat irti ?
TÄSTÄ LÄHTIEN EI KANNATA OSTAA 100e KYTKINTÄ !
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja rkku »

Vanhoista hyvistä jarruhihnoista metallia kuumensin hitsauspillillä ja puukolla väänsin varovasti irti välillä katkesi pilalle mutta sain silti tarpeeksi raaka-ainetta. Jarrut olivat vanhasta 1980 mallin LADASTA takaa joskus pois vaihdettu pintaa noin 5mm jäljellä. Puusta tein kaarevan sapluunan jolla puristin hihnat yksi kerrallaan paikoilleen . Vanhasta kytkimestä hihnat poistin vasaralla ja puukolla. Tasaiseksi hiottu isolla karhealla viilalla pitkittäin hioen. Jarruhihnoista vanhat liimat pois rälläkällä lamellilaikalla ja lopuksi karhealla santapaperilla. Hihnojen reunat liiman kuivuttua rälläkällä ja millin kivellä oikean levyiseksi ja pituiseksi. Sovitus rompuun että kaarevuus on suunnilleen oikea joko santapaperilla tai viilalla reunoja voi vähän pyöristään myös. Ennen oli myytävänä irtohihnaa mutta nykyään ei löytynyt kuin kuorma-autoon mutta se on liian paksua. Jostain rompetorilta voi löytyä, Itse en ole etsinyt kun nuo muut konstit toimivat. Liima kestää 150 astetta ja on metallin väristä. Vetolujuus on 160 kg/neliöcentille. Toivottavasti on apua ja harrastukselle apua takuuta ei ole mutta mulla on hyvin toiminut ja ei ole paljon kulunut kun tarkastin. Alkupetäinen kytkin on 165 millinen.
Jussi
6WD
Viestit: 931
Liittynyt: 12 Helmi 2005 12:39
Mönkijä:: JD XUV 855d
Paikkakunta: Haukipudas

Re: 400 IRS-11

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Hox hox. Noin vanhat jarrupalat sitte saattaa sisältää asbestia!!. Se kannattaa aina huomioida kun värkkää niiden kanssa. Asbesti on materiaalina hyvää mutta se suojautuminen onkin astetta vaikeampaa ja siksi en anna minkäänlaista neuvoa tai ohjetta siihen. Olkaahan varovaisia sen kanssa!
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Vastaa Viestiin