Sivu 1/1

Linhai 260, kipinä hukassa

Lähetetty: 05 Elo 2007 17:21
Kirjoittaja pantterieka
Linkullani on ajettu reilut 2000 km ja se on pelannut tosi hyvin tähän päivään asti. Tänään aamulla lähdin ajelemaan ja kone käynnistyi ilman kikkailua kuten aina ennenkin. Sammutin koneen normaalisti ja pidin pienen tauon. Tauon jälkeen kone ei suostunut lähtemään käyntiin ???.
Kokeilin vaihtaa uuden tulpan > ei mitään vaikutusta. Kokeilin antaako vanha tai uusi tulppa kipinää. Kummassakaan tulpassa ei näy startatessa mitään eloa.
Osaako kukaan neuvoa, mistä vikaa ("hukkunutta kipinää") kannattaa alkaa etsiä ???.

Lähetetty: 05 Elo 2007 17:31
Kirjoittaja waari

Lähetetty: 05 Elo 2007 17:44
Kirjoittaja pantterieka
Kiitokset Waari linkistä.

Linkissä oli puhuttu "sytytyspoksista". Mitähän mahtaa uusi "murkula" maksaa ja mistä kannattaa tilata ???.

Linkissä oli puhetta myös 3A:n sulakkeesta joka pitäisi olla 7A:n sulake. Missä kohdassa kyseinen sulake mahtaa olla ???

Ei ole riemulla rajaa, kun Linhailla ajaa > (Jos vaan saa koneen käyntiin ...)

Lähetetty: 06 Elo 2007 01:59
Kirjoittaja pantterieka
Kipinä löytyi illalla "itsekseen". Linhai seisoi 4-5 tuntia, kunnes kävin hakemassa sen pois peräkärryn kyydissä. Kokeilin käynnistystä ennen kärryyn lykkäämistä > kipinä oli edelleen hukassa.
Kotona kokeilin taas käynnistystä ja yllätykseksi Linkku hörähti heti käyntiin ja toimi koko illan ihan normaalisti ?.
Saas nähdä, milloin temppuilee seuraavan kerran... Toivottavasti silloin on ainakin vikapaikka selvinnyt ja mahdollinen varaosa mukana.

Lähetetty: 06 Elo 2007 10:27
Kirjoittaja Kaheli
Etsi se 3A sulake ja irroita se. Liikuttele sulakkeen liittimiä, ja katso pysyyko lanka paikallaan kokoajan. Kaverilla oli linkussa sellanen sulake joka katkoi sillointällöin sähköjä. Ei ollut palanut, mutta lanka oli murtunut toisesta liittimestä irti. Kuulemma tyyppivika.

Lähetetty: 06 Elo 2007 18:33
Kirjoittaja pantterieka
3A:n sulake löytyi ja oli ihan OK, ei ollut murtunut lanka poikki. Ilmeisesti sulakkeen liitoksessa oli sitten ollut löysyyttä ???. No nyt on tilalle laitettu kuitenkin 7,5A:n sulake ja Linkku tuntuu toimivan.

Kiitokset vielä Waarille ja Kahelille neuvoista

Lähetetty: 12 Elo 2007 23:46
Kirjoittaja pantterieka
No nyt se teki sen taas...

Kipinä hukkui taas eilen illalla. Rassasin sulakekotelon liitoksia ja laitoin tilalle kaikki uudet sulakkeet > ei vaikutusta.
Löysin kyllä yhden johtonipun liittimen, joka oli melkein irti ja painoin sen kunnolla kiinne, mutta siitäkään ei ollut apua.
Jälkeenpäin aloin miettimään, että olisiko vika kuitenkin siitä liitoksesta johtuva kun molemmilla kerroilla vika on tullut melko pitkän "kovaa" ajamisen jälkeen ja en muista jäähdytyspuhaltimen lähteneen käyntiin kuten joskus muulloin ??? En tullut tutkineeksi (siinä kahdenkymmenen hekottelevan katselijan/"hyvien neuvojen antajan" nähden) mihin johtonippu liittimeltä meni.
Voisiko käynnistykselle olla joku "lämpösuojaus" tai joku osa sellainen joka ei tykkää toimia kun koneella on ajettu pidempi matka "kovaa" ???.

Vian ollessa päällä kokeilin käynnistää Linkun myös ohittamalla virtalukon, mutta ei auttanut sekään.

Ja edellisellä kerralla sain myös sellaista tietoa, että jos "musta laatikko" on kömähtänyt niin se menee yleensä kerralla sellaiseen kuntoon ettei kone käynnisty kärrillä ajelutuksen jälkeenkään ???

Molemmilla kerroilla "Kiinan ihme" on lähtenyt "itsestään" toimimaan kun olen ensin hankkinut itselleni kyydin kotiin ja lykännyt Linkun auton peräkärryn päälle ja ajeluttanut sitä muutaman kilometrin kärryn päällä.

Onko muilla ollut samoja ongelmia ???

Lähetetty: 13 Elo 2007 09:28
Kirjoittaja gt3
sama homma mulla ja viaksi todettiin cdi boksi

Lähetetty: 13 Elo 2007 10:11
Kirjoittaja Hurricane
gt3 kirjoitti:sama homma mulla ja viaksi todettiin cdi boksi
Erittäin sama täällä viikko-kaksi sitten. Lisäksi penkin alta "bensahanan puolelta" oli yksi liitin puoliksi irti liittimestä. Kävin ne kaikki läpi jeesusteipin kanssa ja taas rullaa. Elämyscenteristä sai cdi-boksin kaikkine kuluineen vajaalla 40€:lla ja toimitus tuli perille alle 24 tunnissa. 500km ajettu jo noiden toimenpiteiden jälkeen ilman ongelmia.

Lähetetty: 10 Touko 2008 12:11
Kirjoittaja Doma
Ja täällä... Kylmänä ja lujaa ajettaessa ei onkkelmia, mutta kun alkaa sen jälkeen ajamaan hitaasti niin alle 100 metriä ja se nyykähtää siihen. Hyvin kyllä starttaa, mutta ei lähde käyntiin. Virtalukko on kans ohitettu, ei apua. 6 kertaa nyt tehnyt saman homman ja aina korjaantuu itsekseen ajan kanssa! Kaikki sulakkeet on vaihdettu ja koitettu 3:lla uudella tulpalla. Waarintallista on tulossa uus syttypoksi ja puola. Täytyy koittaa löytyskö vika niistä.

Lähetetty: 10 Touko 2008 17:24
Kirjoittaja Pietu71
Puolahan on autopuolella hyvinkin yleinen syy juuri tollai lämpösenä kuukahtamiseen ja pienen seisomisen jälkeen taas toimii.

Lähetetty: 15 Touko 2008 17:02
Kirjoittaja Doma
Syttypoksi oli mäsä. Hiustenkuivaajallako sitä lämmitti ni lakkas kömpijä pelaamasta kylmemmälläkin kelillä. No, osat tuli nopeasti kuten pitikin ja nyt on uus boxi keulalla. Kiitän Waarintallia!