Sivu 1/2

Suuttimen sijainti ja vaihto?

Lähetetty: 25 Syys 2007 19:41
Kirjoittaja Spönde
Löytyykös linhain suutin kaasarin vasemmalta puolelta (ainut messingin värinen ruuvi?)

Riittääkö vaihtamiseksi kun irroittaa vasemman posken?

Edellinen omistaja oli vaihtanut 160 suuttimen ja kehoitti kokeilemaan mieluummin 145 että saisi paremman alalähdön. Putket ym on myös vaihdettu..joutuukohan seoksia säätämään?

Omista mopo ajan kaasarin säätämisistä on sen verran aikaa että tuntuu olevan olennaisimmat asiat hukassa?

Kiitokset vinkeistä..

Lähetetty: 25 Syys 2007 22:03
Kirjoittaja P3t3
Muistaakseni pohja auki ja sieltä löytyy suutin,korjatkoon joku jos olen väärässä,muisti on hyvä mutta liian lyhyt :(

Lähetetty: 26 Syys 2007 08:05
Kirjoittaja JiiJii
P3t3 kirjoitti:Muistaakseni pohja auki ja sieltä löytyy suutin,korjatkoon joku jos olen väärässä,muisti on hyvä mutta liian lyhyt :(
Joo, kaasarin pääsuutin sijaitsee siellä sisällä, eli pohja auki ja suutin vaihtoon. Joissakin kaasareissa on kyllä siinä pohjasssa vielä sellainen proppu jonka kautta sen pystyy vaihtamaan irroittamatta koko kohokammiota, en tiedä Linhaista (tuskin).

Seos ruuvi? sekä säätö?

Lähetetty: 26 Syys 2007 21:05
Kirjoittaja Spönde
Kiitos vinkeistä. Sieltähän se suutin löytyi, kaasarin sisältä. Eikös seos ruuvi ole kaasarin vasemmalla puolella? Semmoinen haju olisi että sitä säädettäisiin kiinni asennosta auki päin joku 1.5-2 kierrosta max. Onkos jollakin tuolle 145 suuttimelle hyvää arvoa?

Re: Seos ruuvi? sekä säätö?

Lähetetty: 26 Syys 2007 21:17
Kirjoittaja Darth
Onkos jollakin tuolle 145 suuttimelle hyvää arvoa?
On...nimittäin pers'tuntuma. Eli ensin siihen 1.5 - 2 kierroksen välille, tai ihan sama kunhan saa käymään ja sitten vaan kokeilemaan vartti kierros ees taas kunnes tuntuu että käynti ja veto on kohillaan...ohjearvot ei juurikaan tee autuaaksi, koska nää koneet tuntuu olevan ihan yksilöitä. Ne säädöt, jokka toimii toisessa, ei välttämättä toimi toisessa.

Lähetetty: 26 Syys 2007 21:21
Kirjoittaja prkl007
Mulla on seosruuvi pari kierrosta auki. 150 suutin, vapaavirtaussuodatin ja wileyco-putkisto...pelaa niin kivasti, että en ole vaivautunut kokeilemaan hyllyssä olevaa 145 suutinta. Kerro miten toi 145 suutin pelaa kun saat säädöttyä - voisin silti vaikka kokeilla itsekin...

Samat oikeastaan minullakin..

Lähetetty: 26 Syys 2007 23:18
Kirjoittaja Spönde
laitan vielä huomenna cdi boxin josta rajoitus poistettu. Testailen huomenna niitä säätöjä. Ilmeisesti se ruuvi siinä vasemmalla puolella on se seos ruuvi kun kukaan ei vastaankaan väittänyt : )

Lähetetty: 27 Syys 2007 08:51
Kirjoittaja JiiJii
Oliko se niin että oikea pääsuutiin on Keihinin pyöreä malli? Pitää katsoa josko hyllystä löytyisi niin voisi vähän isompaa kokeilla vaikka ihan vakioputki (vielä) onkin kiinni.

pyöreäpä hyvinkin..

Lähetetty: 28 Syys 2007 19:02
Kirjoittaja Spönde
myyjä puhui jotain neljä millisestä?

Kokeilin äsken linhaita seosruuvi kaksi kierrosta auki ja muutaman kerran putskahti putkessa kun nopeasti laski kaasun pois,ei joka kerta mutta kuitenkin.

Onkos se sen merkki että ruuvi on aavistuksen liian auki? Seos liian rikkaalla?

Lähtee tosi hyvin paikaltaan ja huiputkaan ei oikeastaan kärsinyt ollenkaan (mittarillaan n.80km/h). Eroa alkuperäiseen ei nyt niin hirveästi tullut mutta eroa kuitenkin.

En vielä laittanut cdi boxia mutta huomena kokeilen sillä.

Lähetetty: 03 Loka 2007 09:42
Kirjoittaja JiiJii
Tulipa vaihdettua myös tuo pääsuutin, on tosiaan Keihinin pyöreä malli. Laitoin 140:n, seosruuvi auki 2,5 kierrosta. Kulku tai käynti ei muuttunut mitenkään. Ainoa "viritykset" tällä hetkellä ovat Polariksen ilmansuodatin ja Denson Iridium tulppa.

Lähetetty: 03 Loka 2007 12:29
Kirjoittaja Janishell
JiiJii kirjoitti:Tulipa vaihdettua myös tuo pääsuutin, on tosiaan Keihinin pyöreä malli. Laitoin 140:n, seosruuvi auki 2,5 kierrosta. Kulku tai käynti ei muuttunut mitenkään. Ainoa "viritykset" tällä hetkellä ovat Polariksen ilmansuodatin ja Denson Iridium tulppa.
Pakoputki avarammaksi taitaa tehoissa vaikuttaa eniten.

Lähetetty: 03 Loka 2007 12:34
Kirjoittaja Akkis
Janishell kirjoitti:
JiiJii kirjoitti:Tulipa vaihdettua myös tuo pääsuutin, on tosiaan Keihinin pyöreä malli. Laitoin 140:n, seosruuvi auki 2,5 kierrosta. Kulku tai käynti ei muuttunut mitenkään. Ainoa "viritykset" tällä hetkellä ovat Polariksen ilmansuodatin ja Denson Iridium tulppa.
Pakoputki avarammaksi taitaa tehoissa vaikuttaa eniten.

Joo, taitaa olla paras toimenpide. Pöntönkin vaihto riittää, ellei halua koko putkea hommata. Käsittämättömän tukkoinen on se orkkis pönttö. Tein Nissanin pöntöstä Linkkuun sopivan. Kulussa huomaa lähinnä siinä, et voi pienemmällä kaasulla ajella pöpelikössäkin, tulee meinaan ne sauhut paremmin pihalle. Niin, ja nopeammin räpsii rajoittimellekin. Suositeltiin 140 suutinta jos pönttö hönkii paremmin.

suuttimia ja muuta

Lähetetty: 09 Loka 2007 14:48
Kirjoittaja brandis
mistäs näitä suuttimia ja cdi.boxeja saa ???

Re: suuttimia ja muuta

Lähetetty: 09 Loka 2007 16:04
Kirjoittaja JiiJii
brandis kirjoitti:mistäs näitä suuttimia ja cdi.boxeja saa ???
Suuttimia saa "useimmista hyvin varustetuista" moottoripyörätarvikeliikkeestä, ihan standardikamaa. CDI bokseja saanee sitten Linhain myyjiltä/maahantuojilta.

Lähetetty: 26 Marras 2007 20:55
Kirjoittaja esikas
Onko kukaan kokeillu isontaa tyhjäkäyntisuutinta,eikös se pitäs vaikuttaa alakierrosvääntöön vai? Vakio on 40 jos vaikka 50 vetäsis poralla...