kytkin ongelmaako?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
rallimies
2WD

kytkin ongelmaako?

Viesti Kirjoittaja rallimies »

eilisellä metsäreissulla rupes ilmeisesti kytkin reistailemaan(ei irrota kunnolla),vaihde päällä yrittää vaan mennä eteenpäin missä vika?
tilannetta edelsi lievä "sukellus"melkein penkin reunaan saakka.
meniköhän vari täyteen sitä itteensä?varikoppa on edelleen avaamatta joten ei vielä tietoa mitä sieltä löytyy.
voiskohan toi kytkin systeemi mennä jotenkin niin tukkoon ettei toimi kunnolla?
siis tarkennetaan että vaihde päällä ilman kaasua ryömii eteenpäin,tyhjäkäynti on normaali 1400rpm
rallimies
2WD

kytkin ongelmaa

no äsken käväsin ottamassa varikopan auki ja sieltä tippu lattialle
keskipakokytkimen jousi,selasin motorin sivuja,5e maksaa uusi.
olikohan menny poikki ei kait se muuten irtikään voi olla..
tais olla se sukellus samantekevää tohon vikaan,vari oli muuten kyllä ihan puhdas,mietin tossa vaan semmosta kun oli aika rankkaa ajoa noin 2tuntia takana eli varmasti kytkin kävi aika kuumana,sitten se sukellus niin käviköhän siinä sama ilmiö kun kuumaa rautaa laitetaan veteen niin karkastuu,sitten ei kestä enää mitään kun on jousi kyseessä.
Rämpijä
2WD
Mönkijä:: Cf Moto

Viesti Kirjoittaja Rämpijä »

Mulla ku oli noi oireet et linhai kulki ominee etiä päin tyhjäkäynnillä,
ni vika oli tossa http://kuvablogi.com/nayta/664347/.
Kytkin palat oli kulunu kokonaan pois. :wink:
rallimies
2WD

Rämpijä kirjoitti:Mulla ku oli noi oireet et linhai kulki ominee etiä päin tyhjäkäynnillä,
ni vika oli tossa http://kuvablogi.com/nayta/664347/.
Kytkin palat oli kulunu kokonaan pois. :wink:
joo näyttää kohtuu hyvältä,huomenna otan oman auki niin saa nähdä
minkälaisen kunnon oma on saanu.edellinen oli niin sulanu ettei pahemmasta väliä. :evil:
rallimies
2WD

kytkin ongelma

niin onhan toi linkku aivan hyvä kulkine mutta mutta,mistä löytyy se pelle
peloton joka työstää linkkuun semmosen kytkimen jota ei tarvii uusia 1000km väliä??edellisen kytkimen hajoamisen ymmärrän kyllä kun upotaan suohon ja joutuu kunnolla vedättämään,nyt on vinssiä käytetty heti kun uppoo.toi kiinan pakkivälitys on kyllä sellainen perkeleen aavikko,että on varmaan parempi ostaa taakse myös vinssi taikka sitten 1kpl MÖNKIJÄ.. :twisted:
prkl007
6WD
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

En tiiä sitten kytkimen kestävyydestä, mutta mulla on nyt lähes 6000km ajoa (josta 5000km virivarilla ja 26" renkailla). Tuntimääräisesti tuosta on erittäin suuri osa möyrimistä ja myös "pitkää pakkia" on joskus tullut käytettyä.

Täytyy koputtaa puuta, kun varissa tai kytkimessä ei vielä ainakaan ole mitään ongelmia ollut...
rallimies
2WD

prkl007 kirjoitti:En tiiä sitten kytkimen kestävyydestä, mutta mulla on nyt lähes 6000km ajoa (josta 5000km virivarilla ja 26" renkailla). Tuntimääräisesti tuosta on erittäin suuri osa möyrimistä ja myös "pitkää pakkia" on joskus tullut käytettyä.

Täytyy koputtaa puuta, kun varissa tai kytkimessä ei vielä ainakaan ole mitään ongelmia ollut...
onko sitten maastoajossa jotain eroja kun mulla ei kestä tuon taivaallista toi kytkin,tosin nyt kun otin kytkimen pois,näyttäis olevan valmistevika/aika,siinä missä ks.jousi on kiinni ns.käpälä on murtunut,sinäänsä kytkin oli suht ok mitä nyt sintteripalat noin 1mm.paksuiset ei tosin uutenakaan ole kuin noin 3-4mm.
Vastaa Viestiin