260Goon 4x4 neliveto?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
janima
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Joulu 2007 16:53
Paikkakunta: inkoo

260Goon 4x4 neliveto?

Viesti Kirjoittaja janima »

Tuossa eilen illalla kävin pienellä montulla kokeilee nelivetoo mut totesin ettei taida olla koko aikaa toiminnassa vaikka oli kyl päällä..välillä jäi sutii pieneen mäkeen ja välillä meni tosta vaan samaisen mäen.takarenkaat kaivo montun mut etunakit ei vetäny?Sähkönen nelivedon kytkentä..toimiiko kunnolla :?:
Polarisfan
6WD
Viestit: 279
Liittynyt: 26 Marras 2006 21:09
Mönkijä:: Sportsman 700Twin -04
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Polarisfan »

no jos tollee käyttäytyi nii ei varmasti ihan kaikki Ok.
Olen ehkä hidas, mutta silti edelläsi
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
janima
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Joulu 2007 16:53
Paikkakunta: inkoo

4 veto

Viesti Kirjoittaja janima »

Kyllähän tuo kun hanaa antaa enemmän niin nousee ja etupyörät mukaan tulee :P
Avatar
JuppeH
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 20 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: Kalapudas

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

mulla näytti tulevan vähän samaa vikaa.. välillä palo vaan 2wd valo eikä neliveto mennyt millään päälle ja taas sitten toimi vähän aikaa.. lämmitin puhaltimella katkaisijaa ja 4wdvalo syttyi ja kävin kaivaan linkun peltoon kiinni eli neliveto ei kytkeytynyt vieläkään ja se 4wd kuitenkin paloi.. jossain varmaan kosteutta.. en ajatellu ainakaan vielä viedä takuuhuoltoon :) pitää tutkia et onko joku pikkujuttu. Onko muilla kokemusta samoista vaivoista? aika hanurista ku jos on pahassa paikassa ja neliveto ei kytkeydy niinku tänään kävi :x
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
Avatar
JuppeH
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 20 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: Kalapudas

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

näytti haulla löytyvän aiheesta lisää. pitää tutkia toi katkaisin kans. Jos askelmoottorin joutuu vaihtaan niin onkohan minkälainen homma?
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
linkku 4x4
3WD
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Tammi 2008 15:45
Mönkijä:: Can am outlander

Viesti Kirjoittaja linkku 4x4 »

meiän linkusa oli kans vika et neliveto ei mene päälle vaikka valo palaa mittarisa siitä oli mennyt nelivedon kytkentä moottori rikki sen sai uuden takuusta sen jälkeen on toiminut ilman ongelmia
Avatar
JuppeH
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 20 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: Kalapudas

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

viikonlopun oli linkku mökillä mukana.. paljon tuli päästeltyä :lol:
välillä oli vaan linkut aika syvällä ja vinssi oli aika hyvässä käytössä.
Näyttääpi et kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin se kykis nelivedon takas mut se ei pysy päällä! saattaa pelata kauankin tai sit se kytkee lähes heti sen päältä. Katkaisija on rasvattu/puhdistettu.. ei ollut apua. .Pitääpä haastatella myyjää.
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
janima
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Joulu 2007 16:53
Paikkakunta: inkoo

Jäällä--

Viesti Kirjoittaja janima »

on vieläki samaa oiretta..välillä 4 veto pelaa kunnolla ja välillä tuntuu että ei lähe mukaan, mutta vien tonnin huoltoon niin otan asian puheeksi että voisiko sille tehdä jotain
villejohannes
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Helmi 2008 21:01
Paikkakunta: Oulun lääni

Viesti Kirjoittaja villejohannes »

Etuperä saattaa rikkoutua virran puutteesta. Jos olet vaikka lisännyt valoja, virta ei riitä. Ottaa välillä nelivedon pois päältä ,välillä taas menee päälle itsestään.

Ville
Avatar
JuppeH
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 20 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: Kalapudas

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

mun vehje on ihan orkkis! mitään ei oo laitettu.
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
jiipee-74
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Helmi 2008 15:46

nelivedonkytkentä

Viesti Kirjoittaja jiipee-74 »

Lueskelin nelivedon kytkös ongelmista.Itselläni oli linkun kanssa samaa ongelmaa ja kirjoittelin maahantuojalle niistä ,mutta kun siellä ei viitsitä edes vastailla,niin otin ohjat omiin käsiin.Elikkäs askelmoottorissahan on semmonen vipu joka kytkee vedot päälle näin halutessa ja eperässä on hantaaki jota askelmoottorin vipu liikuttaa.Vipu löystyy akselista joten siihen tulee pieni tyhjäliike ,kun taas eperän hantaakissa on pieni liike joka yhdistetään askelmoottorin vipuun laukeaa neliveto pois päältä.Laiton tähän askelmoottorin vipuun loctiten kiinnitys lukitetta jotta tämä väljyys loppuisi ja pysyisi vedot päällä.Ja näin kävi! Ei ongelmia.Tietoksi maahantuojalle jos kiinnostaa että turha laitella uusia askelmoottoreita ,kun tulee samat oireet, jos ei parannusta.
Avatar
Nerd-O
4WD
Viestit: 235
Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Paikkakunta: Kärkölä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

villejohannes kirjoitti:Etuperä saattaa rikkoutua virran puutteesta. Jos olet vaikka lisännyt valoja, virta ei riitä. Ottaa välillä nelivedon pois päältä ,välillä taas menee päälle itsestään.
Huomasin viikonlopun ajoissa että kun ajovalot on normaalisti päällä, laittaa hätävilkut päälle niin johan alkaa mittaristossa pomppia 2wd ja 4wd merkit vilkkujen tahdissa. Tosin ei se neliveto silti pois kytkeytynyt vaikka mittaristossa 2wd valo paloikin. Hieman kun lisäsi tyhjäkäyntiin kierroksia niin loppui tuokin ominaisuus.
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
kampiveivi
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Tuo sähköinen nelivedon kytkentä tuntuu hieman sudelta...
Mitenkä on onko se alkanu pelaamaan ihan ok niillä joilla on vaihdettu kytkentämoottori?
Omasta goonista tutkin sitä moottoria ja sen toimintaa niin tuli sellainen käsitys että moottori pelais varmaan ihan ok mutta ohjausboksilta ei tule virtaa moottorille jotta se pyöris ja kytkis nelivedon päälle. Liekkö vika sitten siellä ohjausboksilla tai sitten antureissa jotka tunnistaa onko neliveto päällä vai ei. Mittaristosta tosin aika selvästi huomaa milloin ei nelivedon kytkentä toimi oikein, silloin mittariston mukaan nelivedon kytkentä päälle ja pois tapahtu välittömästi kun vipua on käännetty ja taas silloin kun se pelaa ok niin on pieni viive, joitakin sekuntteja. Ja kun käytin moottoria irti ja kokeilin miten se toimii niin siinä on pieni viive ennen kuin moottori pyörähtää sen jälkeen kun vipua kahvasta on käännetty.
Ai niin ja mulla on digitaalinen mittaristo jossa ei ole merkkivaloa tuolle vetotavan ilmaisulle vaan siellä lukee teksti joko 4WD tai 2WD
Ei myö myyvä vilihevosia
Avatar
Nerd-O
4WD
Viestit: 235
Liittynyt: 07 Helmi 2008 22:18
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Paikkakunta: Kärkölä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Ei tuossa omassa pelissä nykyään vaihdu 2wd valo palamaan vaikka vipu onkin 2wd asennossa. Tuntuu että se vaatii aina hieman liikkumista eteen tai taakse päin. Sama pätee jos kytkee nelivetoa päälle. Paikallaan se ei tunnu toimivan.

Saako tuon väännettyä jotenkin manuaaliseksi, tyyliin keppi mikä kytkee nelivedon tms. Jos takuun jälkeen ja heti ensimmäisen kytkeytymis ongelman jälkeen vaihtaisi jonkun vipstaakelin sinne..
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
kampiveivi
2WD
Viestit: 42
Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57

Viesti Kirjoittaja kampiveivi »

Juu eihän se suorilta paikalla ollessa vaihda päälle jos ei satu olemaan kytkentä rattaat ihan kohallaan ja taas pois päältä kans ei jaksa moottori vetää pois päältä jos on ikään kuin "väännätyksissä"...
Itellä kans on käyny mielessä josko muuttas manuaaliseksi kun takuu on menny umpeen jos tuo ei ala toimia kunnolla, tuo oma monkijä on tosin vielä aika tuore... 100km tuli eilen täyteen :D
Mahtaisiko maahantuojilla olla saatavilla vipusysteemeitä joita vanhemmissa malleissa on ? Tai jos jostain löytäisi purkuosana...
Ei myö myyvä vilihevosia
Vastaa Viestiin