Peruutuksen rajoitin.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Hoo
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Touko 2005 18:32
Paikkakunta: Helsinki Linhai 260ATV

Peruutuksen rajoitin.

Viesti Kirjoittaja Hoo »

Oletteko poistaneet omaistanne kyseistä ominaisuutta? Itseltäni se irtosi vahingossa :wink: enkä osannut liittää sitä takaisin :wink:
Ehkäpä se paikka löytyy ennen katsastusta tai ensihuoltoa :wink: :lol:
ransu
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 19 Syys 2004 23:02
Paikkakunta: kaarina Honda 420 LInhai

Viesti Kirjoittaja ransu »

Ei se ole oikei toimiva ominaisuus , ei sitä ole vissiiin kovinkaan monella käytössä , olut uudesta saakka pois. mutta etu katteeen alta johdot kiinni niin johan toimii taas rajoitin.
Hoo
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Touko 2005 18:32
Paikkakunta: Helsinki Linhai 260ATV

Viesti Kirjoittaja Hoo »

No enpä taida laittaa... myyjä kertoi epävirallisesti että ota se typerä ominaisuus pois.

Olihan mulla tuossa tekstissä muutama :wink: :wink: hymiö mukana.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Ensimmäisen kerran kun joku kokeilee teidän mönkijää ja siinä ei ole tätä ominaisuutta toiminassa, saattaa käydä hullusti. Se on melkein kaikissa laitteissa, joten kyllä sillä jokin tarkoitus on. Jos saa peruutettaessa liian kovan vauhdin ja siitten laittaa jarrut kiinni, sitä on seljällään laite sylissä. Silloin sattuu Teroa otsaan.

Sitäpaitsi tuo ihmisen pää kun ei käänny kuin pöllöllä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tarpi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 06 Touko 2005 20:16
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa Mönkijä: Linhai 260 (tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Tarpi »

Irroita etupäästä se musta muoviosa jonka alla ovat sähkölaitteet, sieltä löydät noin tulitikkulaatikon kokoisen mötikän jossa lukee " Speed Limit" ko laite on nopeusrajoitin ja vaikuttaa peruutusnopeuteen.
Johto on irroitettu sen vuoksi että mönkijällä ei pääse huonosta paikasta takaperin pois kun tuo rajoitin on liian rajoittava.
Turvallisinta olisi rakentaa jokin automaattisesti palautuva kytkin jolla tuon rajoittimen voisi ohittaa tilapäisesti.
Hoo
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Touko 2005 18:32
Paikkakunta: Helsinki Linhai 260ATV

Viesti Kirjoittaja Hoo »

:lol: Tarpi, tarkoitat siis päinvastaisessa järjestyksessä; kun sormet hillitsemättömästi hiplasi sen liittimen irti :lol:
Tarpi
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 06 Touko 2005 20:16
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa Mönkijä: Linhai 260 (tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja Tarpi »

Hoo kirjoitti::lol: Tarpi, tarkoitat siis päinvastaisessa järjestyksessä; kun sormet hillitsemättömästi hiplasi sen liittimen irti :lol:
Niin tarkoitan, että rajoittimen johto olisi hyvä pitää kiinni turvallisuuden takia ja rakennella siihen johtoon kytkin jolla voisi tilapäisesti ohittaa tuon rajoittimen toiminta.
kukkumyy
Tracks
Viestit: 1915
Liittynyt: 15 Joulu 2004 23:51

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Aivan kuten Pollessa on, rajoitin on päällä aina ja sen voi ohittaa pitämällä vasemman käden peukalolla nappia pohjassa peruutettaessa.
Rajoitin on hyvä ainakin näissä isoissa "työ"koneissa. Itse meinasin jo pudota kyydistä kun painoin rajoittimen ohitus nappia.

Nappi painui pohjaan ja painoin kaasua himppa liikaa niin meinas ukko syöksyä tangon yli ja mönkijä siitä ukon ali. Että semmoista.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Nyt on jo kolme sitä mieltä että rajoitin on hyvä pitää kiinni. Laita siihen vaikka extra kytkin jolla saat sen pois painamatta koko ajan, mutta älä ota pois kokonaan
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
polaris 700
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Helmi 2005 20:38
Paikkakunta: ylöjärvi/kajaani

Viesti Kirjoittaja polaris 700 »

Joo kyllä se rajotin on hyvä olla olemassa, koska ei sitä tarvitse juuri koskaan ohittaa. Ja silloin kun sen ohittaa ei ole iso vaiva nappia painaa. Itsellä meinasi viime kesänä magnumi heittää kyljelleen kun nappi pohjassa peruuttelin ja sit rupes jo vauhtia olemaan ja siitä kun käänsi ni oli vähän jännä kakkaa jo tulolaan.... :)
Vastaa Viestiin