Sivu 1/1
Peruutuksen rajoitin.
Lähetetty: 31 Touko 2005 09:28
Kirjoittaja Hoo
Oletteko poistaneet omaistanne kyseistä ominaisuutta? Itseltäni se irtosi vahingossa

enkä osannut liittää sitä takaisin
Ehkäpä se paikka löytyy ennen katsastusta tai ensihuoltoa

Lähetetty: 31 Touko 2005 09:49
Kirjoittaja ransu
Ei se ole oikei toimiva ominaisuus , ei sitä ole vissiiin kovinkaan monella käytössä , olut uudesta saakka pois. mutta etu katteeen alta johdot kiinni niin johan toimii taas rajoitin.
Lähetetty: 31 Touko 2005 09:54
Kirjoittaja Hoo
No enpä taida laittaa... myyjä kertoi epävirallisesti että ota se typerä ominaisuus pois.
Olihan mulla tuossa tekstissä muutama

hymiö mukana.
Lähetetty: 31 Touko 2005 10:06
Kirjoittaja Roosa999
Ensimmäisen kerran kun joku kokeilee teidän mönkijää ja siinä ei ole tätä ominaisuutta toiminassa, saattaa käydä hullusti. Se on melkein kaikissa laitteissa, joten kyllä sillä jokin tarkoitus on. Jos saa peruutettaessa liian kovan vauhdin ja siitten laittaa jarrut kiinni, sitä on seljällään laite sylissä. Silloin sattuu Teroa otsaan.
Sitäpaitsi tuo ihmisen pää kun ei käänny kuin pöllöllä.
Lähetetty: 31 Touko 2005 22:52
Kirjoittaja Tarpi
Irroita etupäästä se musta muoviosa jonka alla ovat sähkölaitteet, sieltä löydät noin tulitikkulaatikon kokoisen mötikän jossa lukee " Speed Limit" ko laite on nopeusrajoitin ja vaikuttaa peruutusnopeuteen.
Johto on irroitettu sen vuoksi että mönkijällä ei pääse huonosta paikasta takaperin pois kun tuo rajoitin on liian rajoittava.
Turvallisinta olisi rakentaa jokin automaattisesti palautuva kytkin jolla tuon rajoittimen voisi ohittaa tilapäisesti.
Lähetetty: 02 Kesä 2005 19:59
Kirjoittaja Hoo

Tarpi, tarkoitat siis päinvastaisessa järjestyksessä; kun sormet hillitsemättömästi hiplasi sen liittimen irti

Lähetetty: 02 Kesä 2005 20:02
Kirjoittaja Tarpi
Hoo kirjoitti:
Tarpi, tarkoitat siis päinvastaisessa järjestyksessä; kun sormet hillitsemättömästi hiplasi sen liittimen irti

Niin tarkoitan, että rajoittimen johto olisi hyvä pitää kiinni turvallisuuden takia ja rakennella siihen johtoon kytkin jolla voisi tilapäisesti ohittaa tuon rajoittimen toiminta.
Lähetetty: 02 Kesä 2005 22:34
Kirjoittaja kukkumyy
Aivan kuten Pollessa on, rajoitin on päällä aina ja sen voi ohittaa pitämällä vasemman käden peukalolla nappia pohjassa peruutettaessa.
Rajoitin on hyvä ainakin näissä isoissa "työ"koneissa. Itse meinasin jo pudota kyydistä kun painoin rajoittimen ohitus nappia.
Nappi painui pohjaan ja painoin kaasua himppa liikaa niin meinas ukko syöksyä tangon yli ja mönkijä siitä ukon ali. Että semmoista.
Lähetetty: 02 Kesä 2005 22:37
Kirjoittaja Roosa999
Nyt on jo kolme sitä mieltä että rajoitin on hyvä pitää kiinni. Laita siihen vaikka extra kytkin jolla saat sen pois painamatta koko ajan, mutta älä ota pois kokonaan
Lähetetty: 06 Kesä 2005 18:08
Kirjoittaja polaris 700
Joo kyllä se rajotin on hyvä olla olemassa, koska ei sitä tarvitse juuri koskaan ohittaa. Ja silloin kun sen ohittaa ei ole iso vaiva nappia painaa. Itsellä meinasi viime kesänä magnumi heittää kyljelleen kun nappi pohjassa peruuttelin ja sit rupes jo vauhtia olemaan ja siitä kun käänsi ni oli vähän jännä kakkaa jo tulolaan....
