Sivu 1/1

Huohotin ongelma

Lähetetty: 13 Loka 2008 12:03
Kirjoittaja kpol
Omassa -07 Muddy:ssa oli suuri ongelma huohottimessa. Jo 100 km ajon jälkeen öljytaso oli tippunut ala merkin kohdalle ja öljyt ilmanpuhdistimessa. Savutti kuin Warre. :oops:

Muistelin että joissain vanhemmissa Opeleissa oli huohotinputken välissä peltinen kammio. Siitä sitten paikalliseen purkaamoon utelemaan. Paras vaihtoehto löytyikin -80 luvun alkupuolen VW polosta jossa tämä kammio on muovinen. Putkiliikkeestä kupariputken supistimet 10/18mm jotta putkikoot sai sopimaan, 10 mm bensaletkua varaosaliikkeestä ja muutama nippuside niin hyvä tuli. :P

Muutoksen jälkeen on ajettu noin 100 km eikä ilmanpuhdistimeen ole tullut lainkaan öljyä ja öljyt ovat pysyneet moottorissa.

Kysyin uuden kammion hintaan merkkiliikkeestä ja se maksoi 80€. :cry:
Romikselta käytettynä 5€. :shock:

Lähetetty: 13 Loka 2008 17:25
Kirjoittaja quattro
Toimiiko tuo maastoajossa eli kone on kallellaan tai nokka on alaspäin?

Lähetetty: 13 Loka 2008 18:13
Kirjoittaja Pietu71
Paljonko sulla on tunteja ja kilometrejä takan kun tollai hönkii.Lienee vika jossain muualla kun huohotin letkussa koska ei toi nyt ihan yleistä taida olla.
Mulla ainakin 2800km poljettu kone huohottaa just senverran että sen sormeensa nippa nappa tuntee siellä putsarin sisällä kun sormensa laittaa siis sen reiän eteen :wink: .Ei se enää taka reunassa tunnu :lol: .Ja öljyä ei tule ollenkaan.Just voi sanoo että puoli tippaa öljyä tulee putsarin pohjalle kuukaudessa,eli ei sieltä mitään tuu jos vehkeet on kunnnossa.

Lähetetty: 13 Loka 2008 19:13
Kirjoittaja kpol
Kilometrejä on n. 2000 km ja tunteja n. 170 h.

Viimeisin lenkki jonka ajelin oli maantietä, soramonttua, suota ja maastoajoa. Matkaa kertyi noin 100 km mittariin ja varsinkin soramonttu ajossa kalliselu on joka suuntaan suurta. Mielestäni tämä kammio toimii hyvin.

Ei tämä mielestäni huohota normaalia enempää, mutta kun sitä ei malta olla rymyämättä kaikessa mahdottomissakin paikoissa.

Jatkan testausta viikon aikana...

Lähetetty: 17 Loka 2008 15:34
Kirjoittaja kpol
Viikon aikana tuli mittariin tunteja 8 kappaletta lisää, eikä öljyä ilmanpuhdistajaan ilmaantunut...

Lähetetty: 17 Loka 2008 21:20
Kirjoittaja Pietu71
Joka tapauksessa meitä ilman huohotin kammioo olevia on tuhansia ja öljyt ei lennä putsarin koteloon joten vikaa et ole korjannut vaan jotain muuta..... :wink: .

Lähetetty: 20 Loka 2008 14:35
Kirjoittaja kpol
Uskallan väittä toisin.

Aikaisemmin maantie ajossa öljyä ei tullut putsariin mutta maastossa ja montulla jossa ajellaan jyrkkiä rinteitä ylös ja alas niin alkoi öljyä löytymään putsarista. Kammion asentamisen jälkeen tätä ongelmaa ei ole ollut.

Onko muita joilla on ollut tämä ongelma?

Lähetetty: 21 Loka 2008 18:47
Kirjoittaja Timov
vika tai olisko ominaisuus mut löytyy omast linkust!

Lähetetty: 22 Loka 2008 11:28
Kirjoittaja vv
Kyl sitä öljyä tulee putsarinkoteloon runsaasti kun metäs ajelee.
Välillä jopa tahrii vaparin todella pahasti ja henki loppuu koneesta. Sauhu sankkaa pakoputkesta ja sen päältä kun öljy valuu kotelon kannen välistä. Viime reissun jälkeen otin öljyä pois kotelosta 2 desiä.

Lähetetty: 22 Loka 2008 18:39
Kirjoittaja Pietu71
no kerpeles,kai se sitten noin on,täytyy itekin muistaa kun savutus alkaa #-o .

Re: Huohotin ongelma

Lähetetty: 25 Loka 2008 16:41
Kirjoittaja JiiJii
Kuinkas kovasti Linkun pitäisi tuon huohotusletkun kautta puhkua, tänään tuli vähän testailtua niin kyllä aika puhallus käy ilmansuodatinkotelossa, selvästi tuntee sormessa puhalluksen? Tosin kun antoi lisää kierroksia niin puhallus väheni/hävisi, mutta tyhjäkäynnillä huomaa kyllä selvästi.

Re: Huohotin ongelma

Lähetetty: 25 Loka 2008 19:00
Kirjoittaja Pietu71
joo kyllä sen selvästi sormessa huomaa,en pidä sitä epänormaalina.Sauhusta sitten huomaa jos öljyä polttaa.