Sivu 1/1
Vanteita
Lähetetty: 31 Elo 2005 23:32
Kirjoittaja jr
Jos joku keksii taikka tietää mistä löytyy taakse 12" vanteita tuohon Linhai 260:n niin kertokaa ihmeessä.
Lähetetty: 01 Syys 2005 16:17
Kirjoittaja amis
Mikä pulttijako?
Lähetetty: 01 Syys 2005 16:32
Kirjoittaja jr
4x100 olis tuo jako...
Lähetetty: 01 Syys 2005 17:15
Kirjoittaja amis
En tiedä 12" vanteista, mutta 13" ainakin löytyy useista: opel, bmw.... Fiatissa ja ladassa on 98 joka menee käytännössä 100 mukisematta... Voi olla että jostakin löytyy 12", 110 jaolla ainakin löytyy, vanhoista corolloista...

Lähetetty: 01 Syys 2005 20:05
Kirjoittaja jr
Nuo perskeleen Kendan Bearclaw renkaat kiinnostas heittää alle nääs. Kohta täytyy alkaa epätoivoseks ja mennä tsekkaamaan käviskö tohon polariksen osat... sais vaihtaa taakse ne navat (tai mitkä ovatkaan). Tai sitten teettää sinne jotkin sovittimet, menisköhän ratsiassa läpi

Lähetetty: 01 Syys 2005 20:59
Kirjoittaja Roosa999
Bearclaw alla. Aika roheet. 27" Suosittelen.
Ostopaikka Comarcon, Hyvinkää
Lähetetty: 01 Syys 2005 21:50
Kirjoittaja jr
Roosa999 kirjoitti:Bearclaw alla. Aika roheet. 27" Suosittelen.
Ääh, kallista ***tuilua, tahtooo
Tähän tarvii kyllä keksiä joku ratkasu ja nopeesti... nopein olis toki kun käväsis hakemassa vaikka ton Polariksen 330ATP:n

Lähetetty: 14 Loka 2005 17:45
Kirjoittaja jr
Vähemmän nopee ratkaisu, mutta rengasliike löysi sopivat 12" vanteet ja tilauksessa on nyt. Joten sitten vaan kendaa hommaamaan

Lähetetty: 06 Tammi 2006 11:18
Kirjoittaja juhku
Kyllä vanteita on 12" ja 4x100 jakoonkin, mutta yleensä 5"- 5,5" leveenä. Esim. vanhassa Nissan micrassa.
Mikäs muuten Polariksen takanavan jako on?
Lähetetty: 06 Tammi 2006 11:47
Kirjoittaja jr
12" vanteet tosiaan löytyivät aikanaan ja 7" leveinä, vanteilla köllöttelee 25x10x12 rengas. Leveämpi ja korkeampikin varmaan olisi mennyt. Ainoa seikka on alkuperäisestä poikkeava offset(oikea termi?), ovat siis takarenkaat pari senttiä kapeammalla kuin eturenkaat. Ei ole vaikuttanut ainakaan negatiivisesti ominaisuuksiin, todella hyvä ajettava on ja ei edes pahalta näytä.
Lähetetty: 06 Tammi 2006 12:31
Kirjoittaja gaz69
itsekkin miettinyt vanteita, tosin neliveto Linkkuun. eli millaisella ET:llä ne sun vanteet ovat?? etuvanne kohtuu helppo, mutta millaiset sulla nyt siellä takana??
Lähetetty: 06 Tammi 2006 12:41
Kirjoittaja jr
Takana nimenomaan 12x7 vanne. Jotkut teräksiset kupat jotka painaa kuin synti, mutta ei ole ajamiseen vaikuttanut. Tänään otan kuvia tuosta vehkeestä vaihtoa varten ja koetan muistaa napata vanteistakin parit. Mitä tarkoittaa ET, jotain muuta ku se elokuva?

Lähetetty: 06 Tammi 2006 13:16
Kirjoittaja gaz69
ET?? juuri se mainitsemasi offset!!

tarkoitus olisi kesäksi hommata toiset vanteet alle, johon jotkin autonrenkaat (ja luonnollisesti auton vanteet). voivat olla huomattavasti paremmat ajella pitkin pikitietä sellaisilla kuin alkuperäisillä nappuloilla.
Lähetetty: 06 Tammi 2006 14:01
Kirjoittaja jr
Kiitos, opin kieliä. Ymmärrän näistä asioista yhtä paljon kuin hevonen polttomoottorista.

Eli en tiedä tarkkoja lukemia, mutta tuli siis pari senttiä alkuperäisiä vanteita sisemmäksi nuo uudet. Tai jotain siihen suuntaan, otanpa kuvia.
Kendan Bearclawt on muuten pirun kivat myös kestopäällysteisellä tiellä, varsinkin tasapainotettuina. Vähenee nimittäin melu ja tärinä olennaisesti. Kestäneet kulutustakin paremmin kuin alkuperäiset kiinalaiset, ei ole pintaa lähtenyt niin paljoa että näkisi vaikka päällystetyllä tiellä on tullut ajettua reippaasti.
Lähetetty: 13 Huhti 2006 15:25
Kirjoittaja MikaR
Juu, tuossa kyselin 300 4x4 vanteita jälleenmyyjältä. Alut 120€ kpl, peltivanteet 88€ kpl. Joten

... kiinan osille hintaa. Polariksen vanteet samalla pulttijaolla n.70€ kpl.
Tarkoitus alkuperäiset vanteet /kumet jättää maasto/talvi ajoon ja toiset vanteet /kumet katuajoon. Alkuperäiset durot kuluvat pirun nopeasti asfaltilla.