Sivu 1/2

LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 28 Heinä 2009 12:13
Kirjoittaja prkl007
Koskahan saadaan Suomeen tuota ruottissa kaupiteltavaaa uutta Linkkua?
http://www.linhai.se/linhai-atv.asp

Jos vaikka päivittelis tuota hyvin palvellutta vanhaa sotaratsua...

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 29 Heinä 2009 17:06
Kirjoittaja Emil
Linhailla taitaa olla ainakin kaksi itseään viralliseksi nimittävää maahantuojaa tällä hetkellä. Motor-Power ja us-tuonti. Jälkimmäinen ei mainosta nelisatasta, ja uutissivun viimeisin päivitys näyttäisi olevan vuodelta 2007(!). Myöskään nettikaupasta ei näyttäisi löytyvän Linhaita ollenkaan. Porissa oli Linhain jälleenmyyjä, joka ei ollut kuullutkaan nelisatasesta.

Eli kuka ehtii ensin tuomaan tätä 550 Linhaita maahan? :wink:

Mikä mahtaa olla merkin jatkuvuus täällä Suomessa, jos maahantuontikuviot ovat näin sekavat. Linhai vaikuttaisi pätevältä, mutta 4600euroa mönkijästä, jonka varaosien saannista ei ole mitään tietoa, hiukan arveluttaa.

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 29 Heinä 2009 18:56
Kirjoittaja kampiveivi
Näyttäs tuolla motor powerin sivuilla olevan linhai 520 5590E ja tl 7009E
US-tuonti ei kertonut hintaa. Ulkonäkö näyttäs olevan noissa ruotsalaisten linhaissa kauttaaltaan erilainen kuin näissä suomen markkinoilla olevissa. Lieneekö suomen mallit vanhaa varastoa. ts maahanuojat ostanu ison varaston mönkijöitä joita edelleen vuosien päästä koitetaan myydä. :D

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 29 Heinä 2009 19:33
Kirjoittaja Roosa999
Motor-Power ja US-tuonti ovat jo pidempään tuoneet rinnakkain ja suurempia mutinoita ei ole ollut.

Nyt vaan kuluttajan tulee valita kummasta haluaa hankkia.

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 29 Heinä 2009 20:12
Kirjoittaja vv
Emil kirjoitti:varaosien saannista ei ole mitään tietoa, hiukan arveluttaa.
Motor-Power tampere hyllyssä paljon osaa ja toimitus suht nopeaa. Osaava henkilökunta ainaski Veli Keskinen osannu auttaa monessa propleemassa =D>

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 30 Heinä 2009 20:32
Kirjoittaja riksa
550 ja 520 on ainakin täysin eri laitteita, ainakin kuvien perusteella.

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 31 Heinä 2009 15:34
Kirjoittaja mmc-tero
Sama laite ainoastaan "kasvojen kohotus"sama runko ja kone molemmat 514cc...uuteen tulossa ainoastaan ruisku tekniikka päivitykseen.
"wanhan" 520 mallin pystyy päivittään täysin vastaamaan ns uutta 550 mallia.

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 11 Tammi 2010 18:38
Kirjoittaja prkl007
Nyt näkyy tulleen Motorpoweriin uutta Linkkua...

http://www.motorpower.fi/atv/linhai/atv ... &width=760

Kertokaapa nopeimmat kokemuksia, kun ehditte koeajolle. Ainakin lyhyen puolen ja pakin "lyhyys" sekä jousitus kiinnostaa minua.

ps. aika kova hintaero vanhaan 520:een, jos eroja ei juurikaan ole

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 11 Tammi 2010 19:58
Kirjoittaja mmc-tero
Kuten jo tuolla aiemmin sanoin koneet ovat muoveja ja sitä ruiskua lukuun ottamatta samat.
ja sen mitä sitä ruiskua olen ajanu niin pikkasen pirteämpi se on kaasari peliin verrattuna ja nyt käy jo nätisti tyhjäkäyntiä yms yms,eikä enää ole sitä "ongelmaa" että tyhjäkäynnillä etummainen sylinteri käy rikkaalla koska nyt on molemmille pytyille oma suutin/lambda joten ruiskutus on saatu suht "hyväksi".
ainoa ns negatiivinen asia imho on nuo jammu keulasen ajovalot jotka ovat HEHKULANKA mallia.

ps. ja jos välityksiä vertaa 260/300 linkkuun niin 5X0 mallilla voi oikeesti ajaa hitaasti metsässä ;-)

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 11 Tammi 2010 23:07
Kirjoittaja Bliz
Aavistuksen on samaa näköä kun yamahan keulassa..mutta tuo hinta kyllä hirvittää jo..eihän tuo enään mikään budjetti laite ole vaan ihan mönkijä siinä missä muutkin..ainakin hinnan puolesta.

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 02 Helmi 2010 15:40
Kirjoittaja prkl007
Jokos näitä uusia linkkuja on jollain käytössä? Tai jos 520 on pitkälti sama, niin onko niistä jotain suurempaa kritiikkiä esittää?

Variaattori ja kytkin tuossa on ainakin asiallisemman oloinen kuin kuivalla keskipakokytkimellä varustetuissa pienemmissä vehkeissä. Onkohan itse tuo varikotelo enemmän vedenpitävä kuin pienemmissä? Lyhkäsen puolen välitys oikeasti lyhkänen, mutta onko myös pakki lyhyempi? Onko jousitus samanlainen "jämäkkä" kuin pienemmissä? Täytyy yrittää poiketa potkimaan renkaita ja koeajolle, jos vaan joutaa...

Näyttää vahvasti siltä, että pitää laittaa tilaukseen...tosin pitää tilata se 20 jalan kontillinen (8kpl) suoraan Kiinasta, että saa sen oikeasti halpamönkijän hinnalla.

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 03 Helmi 2010 12:40
Kirjoittaja prkl007
Yhden miinuksen vehkeestä löysin itsekin...
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=2839

420 euroa varihihnasta alkaa olla jo ihanan kallista. :lol:

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 21 Huhti 2010 21:52
Kirjoittaja prkl007
Jos ei kukaan uskalla hankkia tuota uutta Linkutinta (http://www.motorpower.fi/atv/linhai/atv ... &width=760), niin kai mun täytyy sitten uhrautua koekaniiniksi?

Kiva olis kuulla kokemuksia vehkeestä...

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 02 Touko 2010 17:28
Kirjoittaja mmc-tero
LINHAI 520 VS LINHAI 550 efi

pienten testin jälkeen vertailua

520
-"käyntiongelma" imusarjan muodon vuoksi (takimmainen sylinteri käy rikkaammalla normaaliajossa)
- polttoaineen kulustus lähes polaris luokaa(yli 10L/100km)
- kylmäkäynnistys tarkkaa kuin pärekaton kulotus ettei kastele tulppia ;-)

+kaasutinversio helppo "korjailla" itse
+Huippunopeus (rajoittamattomana noin 100kmh)

550 efi
- ei vielä saatavana "viri" ruiskuboksia
- huippunopeus (rajoittamattomana noin 85kmh) :-(

+Kylmäkäynnistys /tyhjäkäynti
+Polttoaineen kulutus (noin 7L/100km)

Tuollaiset nyt äkkiseltään on havaittu .....

Re: LINHAI 550 V-Twin EFI, IRS 4x4

Lähetetty: 10 Touko 2010 14:44
Kirjoittaja 2x4Mönkii
mmc-tero kirjoitti:LINHAI 520 VS LINHAI 550 efi


550 efi
- ei vielä saatavana "viri" ruiskuboksia
- huippunopeus (rajoittamattomana noin 85kmh) :-(

+Kylmäkäynnistys /tyhjäkäynti
+Polttoaineen kulutus (noin 7L/100km)

Tuollaiset nyt äkkiseltään on havaittu .....
Mönkijälehden mukaan huippunopeus 70km/h.

Ja Motorpower sai "mainetta" luovutus tarkastuksen laiminlyömisestä!! =D>
Kääntöympyrä vasemmalle hieman alle 8m- ja oikealle alle 3m . :doubt: