linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
JuppeH
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 20 Marras 2007 21:50
Paikkakunta: Kalapudas

Viesti Kirjoittaja JuppeH »

Juuri näin. ja tuskin sieltä yli 7000rpm oikein niitä lisäheppoja löytyy..
linhai 260 4x4/ can-am outlander 400efi
Avatar
kinkkibashani
3WD
Viestit: 119
Liittynyt: 27 Elo 2007 21:54
Mönkijä:: Linhai
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kinkkibashani »

taidanpa tyytyä uuteen variaattoriin, putkeen ja isompiin renkaisiin :roll: :roll: :roll:

taitaapa se rajoitin todellakin olla siellä syystä..
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 376#141376
Uudenmaan Mönkijät ry
Pietu71
Tracks
Viestit: 1062
Liittynyt: 16 Helmi 2008 14:09
Mönkijä:: Yamaha Bruin 350 4x4
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

No tänään kun huoltoo tilasin ja kerroin että kierrosrajotin ei toimi mun 2X4 linkussa niin sanottiin että ei sitä olekaan noissa perätuuppari malleissa,joten jos kierrosrajottimen haluu poijes niin eikun tämmösen sytkä boksia vaan ostamaan.Vai oliko puhetta vaan jolla säästävät takuu korjauksissa :wink: .No sillai se tekee kummiskin mitä huolto ukko sanoo että digimittari lukema alkaa vaan vilkkumaan 8000 jälkeen,siinä on kierrosrajotinta kerrakseen. :shock: .
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

En kyllä mitään kuvia variaattorista löytänyt

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

1010145 kirjoitti:nyt on kuvat paikallaan osoitteessa http://1010145.kuvablogi.com/

Missä ne variaattorin kuvat on ? Mitä hyötyä poistaa 2 rullaa variaattorista ja kannattasko se tehdä.

Siellä on kuvia nin varista kuin "kierrostenrajoittimesta" eli sytkäboxi josta tuo maaginen johto löytyy.

Oma linkku kiihtyy 0-70 km/h 22 sekunnissa ja kun katkaisin kierrostenrajoittimen johdon pääsin 0-72km/h 20 sekunnissa.

Kun otin vielä varista ne 2 rulla pois niin huippunopeus pysyi samana ja 0-72km/h meni noin 19 sekunttiin mutta se alkukiihdytys 0-50 km/h parani huomattavasti. Lähtee kuin hauki rannasta.

Nopeudet mitattu GPS:llä ja aikaa otettu kännyn sekkarilla ja ovat siis noin aikoja.

Eli kun ohitatte kierrostenrajoittimen niin ei sillä mitään ihmeitä saa aikaan :wink:

Enemmän hyötyä on poistaa pari rullaa varista.

Omassa linkussa on vain tehopönttö ja ei ilmeisesti muuta vaihdettu.
Eli suutin saattaa olla vakio jne.

Oletteko käyttäneet minkä kokoista suutinta? olisko 130 sopiva ettei saa liikaa bensaa?

T:Stefi
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
pekuna
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 16 Loka 2007 19:44
Paikkakunta: heinola

vai on 7500 paljon

Viesti Kirjoittaja pekuna »

mitäs luulisitte moottoripyörä puolella yksipyttyisten nelarien kiertävän.
oliskohan reippaat 10000 rpm \:D/ ei se poijaat sylintereistä ole kiinni vaan venttiilikoneistosta. :roll:
Scrambler 500 4x4
Access Speed 300 2x4
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 20:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Voi olla pyörissä kampiakseli ja kiertokanki sekä laakerointi aavistuksen parempaa tekoa ku huihaissa ja suunnilleen puntissaan...
"Läski" BRP outlander 800 EFi
markus80
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 16 Maalis 2010 19:04

Re: En kyllä mitään kuvia variaattorista löytänyt

Viesti Kirjoittaja markus80 »

Sutinen kirjoitti:
1010145 kirjoitti:nyt on kuvat paikallaan osoitteessa http://1010145.kuvablogi.com/

Missä ne variaattorin kuvat on ? Mitä hyötyä poistaa 2 rullaa variaattorista ja kannattasko se tehdä.

Siellä on kuvia nin varista kuin "kierrostenrajoittimesta" eli sytkäboxi josta tuo maaginen johto löytyy.

Oma linkku kiihtyy 0-70 km/h 22 sekunnissa ja kun katkaisin kierrostenrajoittimen johdon pääsin 0-72km/h 20 sekunnissa.

Kun otin vielä varista ne 2 rulla pois niin huippunopeus pysyi samana ja 0-72km/h meni noin 19 sekunttiin mutta se alkukiihdytys 0-50 km/h parani huomattavasti. Lähtee kuin hauki rannasta.

Nopeudet mitattu GPS:llä ja aikaa otettu kännyn sekkarilla ja ovat siis noin aikoja.

Eli kun ohitatte kierrostenrajoittimen niin ei sillä mitään ihmeitä saa aikaan :wink:

Enemmän hyötyä on poistaa pari rullaa varista.

Omassa linkussa on vain tehopönttö ja ei ilmeisesti muuta vaihdettu.
Eli suutin saattaa olla vakio jne.

Oletteko käyttäneet minkä kokoista suutinta? olisko 130 sopiva ettei saa liikaa bensaa?

T:Stefi

Itsellä näkyy kanssa tommonen vaaleen ruskee vai mikä väri lienekki johto....Liekkö se rajoittimen johto??
Tapani86
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Loka 2019 01:32

Re: linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Viesti Kirjoittaja Tapani86 »

Hei! uutena linhai 300 omistajana olen yrittänyt saada kulkua lisää mutta ei onnistu. Vakiona sain gepsiin menemään 71km/h. Nyt olen vaihtanu malossin multivarin 11g rullilla, keltainen malossin vp jousi, 140 pääsuutin ja äänen vaimennin vaihdettu ja tietenkin ruuvia olen pyörittänyt boksilta että ei pätki sytytystä. Nyt kulkee enää 68km/h :D eli onnistunut viritys. Sitä olen eniten ihmetellyt kun muut kirjoittaa että paukuttaa rajotinta vasten 7500rpm mutta itellä siinä 68 vauhdissa kierroksia 6600rpm ja ei nouse millään. Vapaalla tientekin kun huuattaa niin paukuttaa 7500rpm. Sanokaa mikä ihmese ahistaa kulkua?. Ei tuo multivarikaan kyllä tuonu mitään iloa. Olisin luullut että olisi ees rajottimeen päässy nuilla 11g rullilla mutta ei.

Pitää varmaan ruveta tuo putki tekemään alusta saakka 30mm? Ja se pakokaasun kierrätys tulpata.
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Menoa ahdistaa tehon puute. Pieni kone ei vaan jaksa kiertää kuormituksessa. Nopeus n. 70 ihan maksimi . Jos vauhtia pitää saada lisää niin isommalla moottorilla varustettu laite alle.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Viesti Kirjoittaja ktm »

Linttakuski
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Helmi 2020 15:48

Re: linhai 300 viritys

Viesti Kirjoittaja Linttakuski »

Onko kellään kokemusta tälläisestä?
https://www.moposport.fi/nokka-akseli-a ... 4t-malossi
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Viesti Kirjoittaja ktm »

Nokka on suunniteltu käytettäväksi sylinterisarjan kanssa.
Yhdessä toimi moitteettomasti omassa käytössä aikoinaan linhai 260 -290cc + varikit https://www.moposport.fi/variaattori-mu ... cc-malossi .
Tuo lisää vääntöä ja vähän kaivattua tehoakin, pensaa täytyy tarjoilla vähän lisää.
Santtuz
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Elo 2020 15:57

Re: linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Viesti Kirjoittaja Santtuz »

Kertokaas ny poijat miten, mistä ja mikä johto pitää leikata CDI-boksista että rajotukset lähtee tai ylipäätään mitä pitää tehä että kierrosten rajoittimen saa ohitettua? Sanokaa suoraan ilman kiertelyä.
Vastaa Viestiin