linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
Tiger_lki
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:40
Paikkakunta: Noormarkku Linhai_260_2X4

Viesti Kirjoittaja Tiger_lki »

Janskus kirjoitti:K&N:ältä löytyy vapaavirtaussuodatin: K&N (RD-0720)
Miten tuon kanssa, sopiiko linkun koteloon mitenkä?
McRosen
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Heinä 2007 10:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McRosen »

Hurricane kirjoitti:Mulla on Linkkuun asennettuna tehoputki ja isompi suutin. Kiihtyvyys on mainio ja rajoitin alkaa hakkaamaan mittarin näyttäessä hitusen päälle 80 km/h. GPS:llä mitattu huippunopeus on 76,4 km/h, eli mittari näyttää tuossa vanhassa Linkussa hieman yläkanttiin.

Olen ajatellut tuota rajoittimen poistoa itsekkin, mutta runsaasta työmatka-ajosta johtuen en viitsi ottaa riskiä rikkoakseni koneen. Seuraavaksi ajattelin suurentaa renkaat siihen vähintään 25" kokoon ja toivoa saavani sieltä hieman nopeutta päälle 80 km/h:n.
Mulla sama juttu. Pääasiassa työajoa kaikki. Kiusallisesti matkalle osuu vaan aika paljon juurikin 80km/h nopeusrajoituksia. Tästä syystä tarvisi juuri sen puuttuvan 10km/h lisää, että pysyisi liikenteen mukana.
Miten tehoputki voi lisätä nopeutta, ilman kierrostenrajoittimen poistoa? Luulisi näin maalaisjärjellä sen törmäävän vain rajoittimeen hiukan nopeammin...
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 10:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

McRosen kirjoitti:Miten tehoputki voi lisätä nopeutta, ilman kierrostenrajoittimen poistoa? Luulisi näin maalaisjärjellä sen törmäävän vain rajoittimeen hiukan nopeammin...
Ei kai se lisääkään, vaan vaikutus on juuri tuo mainitsemasi. Se vaan, että koneen edellinen omistaja väitti, ettei vakioputkella konetta meinannut saada millään kiertämään rajoittimelle saakka.

Näin jossain (silloin kun en vielä omistanut koko masiinaa) nettikaupassa sellaiset vanteen pulttijakoadapterit, jotka oli hinnaltaan satasen pintaan. Jos löytäisin vielä toimivat vastaavat, niin olisi mielenkiintoista testata kitkanakkeja maantieajossa.
McRosen
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Heinä 2007 10:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McRosen »

Hurricane kirjoitti:
McRosen kirjoitti:Miten tehoputki voi lisätä nopeutta, ilman kierrostenrajoittimen poistoa? Luulisi näin maalaisjärjellä sen törmäävän vain rajoittimeen hiukan nopeammin...
Ei kai se lisääkään, vaan vaikutus on juuri tuo mainitsemasi. Se vaan, että koneen edellinen omistaja väitti, ettei vakioputkella konetta meinannut saada millään kiertämään rajoittimelle saakka.

Näin jossain (silloin kun en vielä omistanut koko masiinaa) nettikaupassa sellaiset vanteen pulttijakoadapterit, jotka oli hinnaltaan satasen pintaan. Jos löytäisin vielä toimivat vastaavat, niin olisi mielenkiintoista testata kitkanakkeja maantieajossa.
Aika mielenkiintoisilta kuulostaa nuo adapterit. Itse olen taistellut noiden Linkun katurenkaiden kanssa. Täristää 40km/h eteenpäin niin, että paikat irtoaa hampaista. Kaikki rengasalan firmat levittelee käsiään ja sanoo 10" vanteen ja tuollaisen 235/65 renkaan olevan sellainen yhditelmä, että ei voi auttaa. Olen vielä selittänyt etten odotakaan mitään ihmeitä vain vähän parannusta, mutta ei auta. Ei vaan suostu tasapainottamaan....

Vähän asian vierestä menee, sori.
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Jos joku on näitä Lamoksen spacereitä kokeillut linkkuun (http://lamos.fi/catalog/product_info.ph ... ucts_id=82), niin olis mielenkiintoista kuulla millaisilla vante+rengas -yhdistelmillä ja tuloksilla ootte auton renkaita kokeilleet.

Itselläkin on käynyt mielessä kokeilla mahdollisimman korkeilla autonrenkailla matka-ajoa. Nykyisillä 26" kenda bc -rinkuloilla vehje kulkee kyllä sen 75-80km/h gps:n mukaan eikä täristä häiritsevästi, mutta hieman liian kovilla kierroksilla joutuu ajelemaan (sen lisäksi, että renkaat ei oo tarkotettu kulutettavaksi/ajettavaksi ainakaan asfaltilla).
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 10:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

No tuossahan tuo on, mitä olen kaksi päivää hakenut. Alkuun on toki pakko todeta, että melko suolaisen hintaiseksi käy neljän pyörän varustaminen, mutta Linkun taakse ilmeisesti voisi ajatella sellaisia pulttilevittimiä alkuperäisen pulttijaon ollessa 4x100.

Jaa-a. Pitäiskö lie laittaa moiset tilaukseen? :roll:
Avatar
Jaws
4WD
Viestit: 179
Liittynyt: 25 Kesä 2007 19:15
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 -06 L7e
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaws »

kariap kirjoitti:"Konepellin" alta löytyy musta laatikko, on muistaakseni ruuveilla kiinni
"rintapellissä".
Kiitos paljon hyvästä vastauksesta, mutta nyt heräsi uusi kysymys, eli "konepelti"? Eli tarkoitetaanko tällä sitä muovipeitettä siinä ohjaustangon etupuolella? Kertokaa ihmeessä... :oops:
kumikeijo
6WD
Viestit: 382
Liittynyt: 16 Tammi 2006 18:56
Mönkijä:: YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps
Paikkakunta: Hausjärvi(ryttylä)

Viesti Kirjoittaja kumikeijo »

jep jep!!
YAMAHA Grizzly 700fi 4x4 eps TL -08
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Jos se piuha sieltä nyt sattuu vahingossa katkeamaan, niin voisitte joku samalla paljastaa, että onko siitä muuta iloa kuin mahdollinen pari kilometriä tunnissa huippunopeuden lisäys...?
:shock:
mönkijäinen
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 16 Heinä 2006 20:55
Mönkijä:: kingQuad 700
Paikkakunta: peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkijäinen »

ei muuta iloa! n. 5 kmh lisää nopeutta. tai kulkis jos jaksais.
mopo mikä mopo
McRosen
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Heinä 2007 10:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McRosen »

mönkijäinen kirjoitti:ei muuta iloa! n. 5 kmh lisää nopeutta. tai kulkis jos jaksais.
mopo mikä mopo
Voiko se olla noin? Mulla ainakin tulee rajotin vastaan ihan kättelyssä. Naputtaa rajottajaan niin loivissa ylä- kuin alamäissäkin. Tasasella ihan pintakaasulla. Vai tuntuuko vaan?
Avatar
Janskus
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Touko 2006 20:41
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janskus »

Tiger_lki kirjoitti:
Janskus kirjoitti:K&N:ältä löytyy vapaavirtaussuodatin: K&N (RD-0720)
Miten tuon kanssa, sopiiko linkun koteloon mitenkä?
Sopii mainiosti linkun koteloon... On hieman lyhyempi kun alkuperäinen suodatin.
mönkijäinen
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 16 Heinä 2006 20:55
Mönkijä:: kingQuad 700
Paikkakunta: peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mönkijäinen »

sitähän ei tierä ennen ku kokeeloo.mulla vaikutti tuon verran
samaten kaverilla.
Avatar
Tiger_lki
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Heinä 2007 17:40
Paikkakunta: Noormarkku Linhai_260_2X4

Viesti Kirjoittaja Tiger_lki »

Janskus kirjoitti:
Tiger_lki kirjoitti:
Janskus kirjoitti:K&N:ältä löytyy vapaavirtaussuodatin: K&N (RD-0720)
Miten tuon kanssa, sopiiko linkun koteloon mitenkä?
Sopii mainiosti linkun koteloon... On hieman lyhyempi kun alkuperäinen suodatin.
Kiitoos. :D
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 10:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

McRosen kirjoitti: Iso kiitos. Sitten jatkokysymys: Mihin kierroslukemaan tuo alkup. rajoittaa ja kuinka paljon enemmän uskaltaa kierrättää? Esim. nopeusmittarin mukaan. Tarkoitus ei ole kuitenkaan heti konetta rikkoa.
Koko ajatus lähti alunperin siitä, että tutustuessani eri mönkijöihin, niin törmäsin Linkun esitteessä kohtaan "huippunopeus n.85km/h". Ajelin kikottimen varovasti sisään, jonka jälkeen vauhtien noustessa huomasin viisarin pysähtyvän tasan 70km/h kohdalle rajoittimen takia. Eli kun rajoittimen poistaa uskaltaako päästellä luvattua nopeutta (edellyttäen, että se edes kulkee niin kovaa :) ) ?
Olen taas tuskaillut parina päivänä liikenteessä tuota vaatimatonta huippunopeutta. Oletko jo nypännyt rajoittimen veks? Kokemuksia, jos olet ollut rohkea.

Entäpä muut rajoittajan "rikkoneet"? Onko kone sileä samantien, vai kestääkö räikkyyttää 40 km päivässä hieman kovempaa haipakkaa?

edit: Voi vastata myös YV:llä, jos kokemukset eivät kestä päivänvaloa. 8)
Vastaa Viestiin