linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Jannur
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Helmi 2007 09:50

Viesti Kirjoittaja Jannur »

Laitoin ton wileycon tehoputken ja isomman suuttimen (150). Nyt kulkee paljon paremmin, eikä enää hyydy mäkiin. illalla ajaessa huomasin, että putkisto hehkuu punaisena lähes vaimentimeen saakka!!! Onko vaarallista koneen kannalta? Sytytys myöhäisellä, laiha seos tai jotain
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 20:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

Juu kyllä se normaalia on,tai ei nyt itselläni kyllä ihan äänenvaimentimeen asti hehku mut muuten kyl.
Avatar
Mika75
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 08 Tammi 2007 23:13

Viesti Kirjoittaja Mika75 »

Juu punasena se alkukäyrä hehkuu mut ei mul sinne änkkäriin asti se punota.
Linhai 300 4x4
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

bensa pumpun virityksestä

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

waari kirjoitti:öö joo sori siis bensapumpun sisällä olevaa jousta ja muovilevyä. on ihan siinä pumpun yläosassa kaasarille lähtevän letkun luona.
Tänään tulee vasta linha ja en ole bensa pumppua vielä nähnyt, mutta ihmetyttää että siinä yleensä on se ?
Eikö bensa virtaa ihan vapaasti tankista kaasarille, kuin mopossakin.
Mitä siinä tuolla pumpulla tekee, ja nopeuttaako edelleä mainittu pumpun toimintaa vai mitä hyötyä saavutetaan jousen ja muovilevyn poistolla.
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Minuakin kiinnostaisi tietää noin ihan huvikseen ja vain teoriassa, että mitä merkitystä tuolla bensapumpun "kurin" poistolla on. :?
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Re: bensa pumpun virityksestä

Viesti Kirjoittaja Viljami »

Sutinen kirjoitti:...en ole bensa pumppua vielä nähnyt, mutta ihmetyttää että siinä yleensä on se ? Eikö bensa virtaa ihan vapaasti tankista kaasarille, kuin mopossakin.
Normaaliasennossa kyllä, mutta kun mönkkäri saattaa maastossa olla pidempäänkin hiukan erikoisissa asennoissa, niin Kiinan insinööri on näin varmaankin halunnut varmistaa koneen käynnissä pysymisen myös näissä tilanteissa.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
hako
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2007 17:03

Viesti Kirjoittaja hako »

ajaessa huomasin, että putkisto hehkuu punaisena lähes vaimentimeen saakka!!!]

Itellä 06 malli ja äänenvaimennin jo "ruosteessa"... Onko kellään varmuutta että kuinka lämpimänä putki on vaimentimen kohadalla kunnolla "rääkättäessä"? Ajattelin että jos hiois enimmät ruosteet pois ja maalais 600 asteeen spraymaalilla!
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Re: "leveä naama"

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

meura kirjoitti:Jes. Aikaisemmin hiekalla suti parimetriä ja nyt noin 60km/h nopeuteen asti. Linkun luonne muuttui huomattavasti. 8)

En ole viellä lyhyellä puolella kokeillut, mutta pitkällä puolella lähtee kuin hauki rannasta. :supz:

Huippunopeus on vielä hakusessa, nyt +7km/h.

Elikkä keihin kaasutin ja suutin mallia pitkä vai lyhyt?

Ja kyllä tarttuu, vaikka ajaisi pintakaasulla. Ei ihan volahda, mutta nykäisyn kyllä tuntee.

Kärry varmasti tulee perässä parenmin, kun tehoa on alemmilla nopeuksilla enemmän.

Suosittelen.
Mitä tuli homma maksaa, vaihtelit ilmeisesti variaattorin osia, teitkö muuta, Pakoputki tietysti entäs kaasari ja rajoitin :-)
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
Avatar
Sutinen
Tracks
Viestit: 1747
Liittynyt: 05 Marras 2006 11:13
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

Puhuttu sinisestä johdosta rajoittimen yhteydessä.Pitääkö tietopaikkansa ja voiko sen katkaista ylempää, niin ei tartte purkaa linhaita ? Pihillä se alempaa onnistuu, kiinnostas vain toi jonkun puhuma sinisestä piuhasta.

Haulla ei heti sattunut silmään :roll:
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
McRosen
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Heinä 2007 10:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McRosen »

Sutinen kirjoitti:Puhuttu sinisestä johdosta rajoittimen yhteydessä.Pitääkö tietopaikkansa ja voiko sen katkaista ylempää, niin ei tartte purkaa linhaita ? Pihillä se alempaa onnistuu, kiinnostas vain toi jonkun puhuma sinisestä piuhasta.

Haulla ei heti sattunut silmään :roll:
No selvisikö? Itse tarvisin myös hitusen vauhtia lisää.
Avatar
Jaws
4WD
Viestit: 179
Liittynyt: 25 Kesä 2007 19:15
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800 -06 L7e
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jaws »

McRosen kirjoitti:
Sutinen kirjoitti:Puhuttu sinisestä johdosta rajoittimen yhteydessä.Pitääkö tietopaikkansa ja voiko sen katkaista ylempää, niin ei tartte purkaa linhaita ? Pihillä se alempaa onnistuu, kiinnostas vain toi jonkun puhuma sinisestä piuhasta.

Haulla ei heti sattunut silmään :roll:
No selvisikö? Itse tarvisin myös hitusen vauhtia lisää.
Samoin, minuakin hieman kiinnostaisi...
kariap
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Heinä 2006 09:20
Paikkakunta: kiuruvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kariap »

"Konepellin" alta löytyy musta laatikko, on muistaakseni ruuveilla kiinni
"rintapellissä". Siihen menee johtonippu, irroita liitin ja mustalaatikko, laatikon
takapuolella näkyy muovivalun keskellä sininen johtolenkki, katkaise
se vaikka suvuleikkureilla. Pane liitin kiinni ja menoksi .Johan pitäisi linkun kiertää.
Huom! Tehkää tämä omalla vastuulla :!: ja tiedostakaa riskit.
McRosen
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Heinä 2007 10:16
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McRosen »

kariap kirjoitti:"Konepellin" alta löytyy musta laatikko, on muistaakseni ruuveilla kiinni
"rintapellissä". Siihen menee johtonippu, irroita liitin ja mustalaatikko, laatikon
takapuolella näkyy muovivalun keskellä sininen johtolenkki, katkaise
se vaikka suvuleikkureilla. Pane liitin kiinni ja menoksi .Johan pitäisi linkun kiertää.
Huom! Tehkää tämä omalla vastuulla :!: ja tiedostakaa riskit.
Iso kiitos. Sitten jatkokysymys: Mihin kierroslukemaan tuo alkup. rajoittaa ja kuinka paljon enemmän uskaltaa kierrättää? Esim. nopeusmittarin mukaan. Tarkoitus ei ole kuitenkaan heti konetta rikkoa.
Koko ajatus lähti alunperin siitä, että tutustuessani eri mönkijöihin, niin törmäsin Linkun esitteessä kohtaan "huippunopeus n.85km/h". Ajelin kikottimen varovasti sisään, jonka jälkeen vauhtien noustessa huomasin viisarin pysähtyvän tasan 70km/h kohdalle rajoittimen takia. Eli kun rajoittimen poistaa uskaltaako päästellä luvattua nopeutta (edellyttäen, että se edes kulkee niin kovaa :) ) ?
kariap
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 12 Heinä 2006 09:20
Paikkakunta: kiuruvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kariap »

En osaa sanoa kierrosluvuista, kun ei ole mittaria. Minun linkkuni ei
ainakaan mittarin mukaan kulkenut kuin reilu 70 alkuperäisellä vaimentimella mutta tehopakarilla meni reilusti yli mittari näyttämän ehkä
80 km/h. Koneelle ei varmaan ole hyvä ajaa pitkiä aikoja kaasu pohjassa mutta normaalia ajoa se kyllä kestää. Tämä on erään linkkuasentajan arvio. Linkun mittarit taitaa valehdella kumpaankin suuntaan ja oikea
nopeus löytyy vain gps:llä
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 10:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

Mulla on Linkkuun asennettuna tehoputki ja isompi suutin. Kiihtyvyys on mainio ja rajoitin alkaa hakkaamaan mittarin näyttäessä hitusen päälle 80 km/h. GPS:llä mitattu huippunopeus on 76,4 km/h, eli mittari näyttää tuossa vanhassa Linkussa hieman yläkanttiin.

Olen ajatellut tuota rajoittimen poistoa itsekkin, mutta runsaasta työmatka-ajosta johtuen en viitsi ottaa riskiä rikkoakseni koneen. Seuraavaksi ajattelin suurentaa renkaat siihen vähintään 25" kokoon ja toivoa saavani sieltä hieman nopeutta päälle 80 km/h:n.
Vastaa Viestiin