linhain kierrosten rajoitin miten saa pois?

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
telau
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Elo 2006 17:30
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja telau »

Dodii....

Linkkuun 260 2*4 vaihdettu tehoputki vilecon koko putki, suutin 150, virivari, vapaavirtaus suodin, bensapumpusta poistettu jousi ja levy, pakokaasu kierrätys poistettu, kiekka rajoitin poistettu......................
Ja perk... kulkee hädin tuskin 80km/h
MIKÄ MÄTTÄÄ!!!!!!!!! APUVAAAAA...
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Milla renkailla ja mittarin vai GPS:n mukaan toi 80km/h?
telau
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Elo 2006 17:30
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja telau »

prkl007 kirjoitti:Milla renkailla ja mittarin vai GPS:n mukaan toi 80km/h?
Vakio renkailla ja nopeus mitattiin kaverin moottoripyörän digitaali mittarin avulla.
Linkun mittari näytti karvan yli 80km/h ja keverin mittari 78km/h joka pitää ihan kutinsa.............
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Jospa kokeilisit seuraavaksi isompaa sylinteriä (289cc) ja viri nokka-akselia?

Moposportista, nakkilasta tai sparewheelistä voisit kysellä.

Muistaakseni Waarilla oli joskus myös moisia osia.

Jammu majesty 250 skootterin tarkoitettuja viri osia. Valmistajana malossi.

Mihin väliin laitoit, shimmi levyt virivariaattoriin?

Katsopa sivulle 4, siellä asiaa virivariaattorista ;)

-M-
Avatar
tommva
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Touko 2007 07:17

Viesti Kirjoittaja tommva »

Voipi olla etten osaa lukea tai sitten en ymmärrä. Joka tapauksessa en löydä vastausta viestin alkuperäiseen kysymykseen eli miten sen kierrosten rajoittimen saa ohitettua???? ...niin ja miten sytkää säädetään? Viitsisikö joku tietävä kertoa nämä vielä kertaalleen, jotta sais meikäläinenkin vauhtia elämään.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 06:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

tommva kirjoitti:en löydä vastausta viestin alkuperäiseen kysymykseen eli miten sen kierrosten rajoittimen saa ohitettua????
Katsoppa 6. sivu 4. viesti alhaalta päin laskeuttuna, kariap:n kommentti...
Siinä vastaus kymysykseesi, se toinen onkin sitten hankalampi, ainakaan mulle ei vielä ole auennut miten se aikaistaminen tapahtuu... jotkut sanoo vaan et onnistuu ja toiset taas et ei onnistu... ota siitä nyt sitten selvää...

Itse en viitsi rajoitinta poistaa, mutta tota aikaistamista (jos yleensäkin mahdollista) voisin kokeilla, sen pitäis tuoda tehoa enempi alakierroksille,
mut sit kyl saa jäädä aikaistamatta, jos yläkierrokset alkaa takkuilemaan liikaa... Enempi tulee metsiä ajeltua, siks alavääntö kiinnostais...
Hurricane
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Heinä 2007 10:54

Viesti Kirjoittaja Hurricane »

kariap kirjoitti:"Konepellin" alta löytyy musta laatikko, on muistaakseni ruuveilla kiinni
"rintapellissä". Siihen menee johtonippu, irroita liitin ja mustalaatikko, laatikon
takapuolella näkyy muovivalun keskellä sininen johtolenkki, katkaise
se vaikka suvuleikkureilla. Pane liitin kiinni ja menoksi .Johan pitäisi linkun kiertää.
Huom! Tehkää tämä omalla vastuulla :!: ja tiedostakaa riskit.
Kysytään vielä rautalangan kanssa: onko tuo "musta laatikko" sama kuin CDI sytytin aka digital ignitor? Mistään muualta en löydä kuvaukseen sopivaa johtoa, tosin muovivalun keskeltä ei ota millään tolkkua onko kyseinen lanka millään muulla eristetty.
Avatar
Akkis
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Syys 2006 14:35
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 IRS SE
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Akkis »

telau kirjoitti:Dodii....

Linkkuun 260 2*4 vaihdettu tehoputki vilecon koko putki, suutin 150, virivari, vapaavirtaus suodin, bensapumpusta poistettu jousi ja levy, pakokaasu kierrätys poistettu, kiekka rajoitin poistettu......................
Ja perk... kulkee hädin tuskin 80km/h
MIKÄ MÄTTÄÄ!!!!!!!!! APUVAAAAA...

Älä huoli. Mun vakio 4x4 huihai 2006 (knafti 1000 ajettu) kulkee gepsin mukaan 67km/h!!! :shock: Uittu!!! Tein huvikseni Nissanin pöntöstä paremmin hengittävän pöntön, muuta iloa ei ollut, kuin että rajoittimeen paukuttaa huomattavasti nopeammin. Tarttis varmaan tehrä jotain... :lol:
Ei taidolla vaan tuurilla...
Avatar
1010145
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 23 Touko 2007 23:39
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1010145 »

Ei siitä kierrosten rajoittimen poistosta oikeasti kovinkaan paljon hyötyä ole. Itse mittasin GPS:llä 2 km/h lisää vauhtia. Eli ei paljon mitään.

Enemmän hyötyä saat ottamalla variaattorista 2 rullaa pois. Se ei lisää nopeutta lainkaan mutta kiihtyvyys paranee huomattavasti.

Normaalina sutii hiekalla jonkin matkaa mutta kun otti varista 2 rullaa pois niin sutiin ainakin 50 km/h saakka.

Laitan piakkoin (tänään tai huomenna) tuonne kuvablogiin kuvia varista ja rullien poistosta yms. Laitan kuvia tuosta kierrostenrajoittimesta samalla kun tuntuu olevan suosittu aihe ja salaperäinen sellainen 8)

Omassa 2x4 260cc linkussa on tehoputki (vain pönttö) vaihdettu. En tiedä onko suutinta vaihdettu mutta ei ainakaan edellinen omistaja sanonut että olisi vaihdettu. Ja kulkee GPS:n mukaan 72 km/h mutta linkun mittari näyttää juuri 80km/h.


Stefi
kuvia katsottavana www.kuvablogi.com issa ja samalla nimimerkillä.
mol
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Huhti 2007 05:47
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Akkis kirjoitti: Älä huoli. Mun vakio 4x4 huihai 2006 (knafti 1000 ajettu) kulkee gepsin mukaan 67km/h!!! :shock: Uittu!!!
Täsmälleen saman kulkee meikäläisen 300 4X4. Olishan se kiva kun kulkis vähän kovempaa mutta eipä siinä valittaminen auta. Pitää olla tyytyväinen siihen mitä on. On siis vallan kiva että kulkee edes sen, 58km/h olis paaljon huonompi juttu...
Linhai 300 4x4 -06
mckc
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 18 Loka 2006 22:19
Mönkijä:: Polaris xp 550
Paikkakunta: iitti

Viesti Kirjoittaja mckc »

On se kummallista ton Linkun virittely, toiset vaihtaa suutinta, pakoputkea, virivaria, säätää ja kääntää, poistetaan rajotinta ym.s. ja tehot ei lisäänny mihinkään, rahaa palaa. Toinen virittelijä saa aikaiseksi vaan helvetilliset pakoäänet. Ens viikolla pitäis käydä hakemassa EC:ltä Muddy, sisäänajon jälkeen alkaa sitten mullakin se virittely (lue rahaa palaa, meteli lisääntyy) toivottavasti myös vähän edes tehot.
Avatar
Akkis
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 10 Syys 2006 14:35
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 450 IRS SE
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Akkis »

Joku kaveri joskus sanoikin, et mikäs uitun harrastus se sellainen on mikä ei mitään maksa... :lol:
Ei taidolla vaan tuurilla...
Avatar
1010145
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 23 Touko 2007 23:39
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1010145 »

nyt on kuvat paikallaan osoitteessa http://1010145.kuvablogi.com/

Siellä on kuvia nin varista kuin "kierrostenrajoittimesta" eli sytkäboxi josta tuo maaginen johto löytyy.

Oma linkku kiihtyy 0-70 km/h 22 sekunnissa ja kun katkaisin kierrostenrajoittimen johdon pääsin 0-72km/h 20 sekunnissa.

Kun otin vielä varista ne 2 rulla pois niin huippunopeus pysyi samana ja 0-72km/h meni noin 19 sekunttiin mutta se alkukiihdytys 0-50 km/h parani huomattavasti. Lähtee kuin hauki rannasta.

Nopeudet mitattu GPS:llä ja aikaa otettu kännyn sekkarilla ja ovat siis noin aikoja.

Eli kun ohitatte kierrostenrajoittimen niin ei sillä mitään ihmeitä saa aikaan :wink:

Enemmän hyötyä on poistaa pari rullaa varista.

Omassa linkussa on vain tehopönttö ja ei ilmeisesti muuta vaihdettu.
Eli suutin saattaa olla vakio jne.

Oletteko käyttäneet minkä kokoista suutinta? olisko 130 sopiva ettei saa liikaa bensaa?

T:Stefi
kuvia katsottavana www.kuvablogi.com issa ja samalla nimimerkillä.
mckc
4WD
Viestit: 166
Liittynyt: 18 Loka 2006 22:19
Mönkijä:: Polaris xp 550
Paikkakunta: iitti

Viesti Kirjoittaja mckc »

Eikös "holkkien" poisto rasita laakereita? jos poistaa vain vastakkaisilta puolilta, variaattori ei ole tasapainossa.
Avatar
pekuna
2WD
Viestit: 56
Liittynyt: 16 Loka 2007 19:44
Paikkakunta: heinola

Viesti Kirjoittaja pekuna »

:( ei onnistu uudemmissa,meinaan toi rajoittimen poisto koska kyseistä johtoa ei enää ole! kairasin boksin joka puolelta noin 6mm pois sitä "pakkelia" eikä tullut johto vastaan :evil:
Scrambler 500 4x4
Access Speed 300 2x4
Vastaa Viestiin