Öljyvuoto?
Öljyvuoto?
Onko kellään linkku ruennut vuotamaan öljyä pihalle? kun tuossa puita vedin niin illalla huomasin että on pohjapanssari öljyssä? Mistähän mahdollisesti vuotaa? Tosin voiko johtua siitä että kun katsoin öljynmäärää aikaisemmin niin oli reilusti yli ylärajan, että se olis niinkuin jostain työntänyt ylimääräisiä pihalle?
Ei liity Linhaihin, mutta täälläkin parjattiin Loncinin öljyvuotoja. Ihan uutena mullakin tiputteli öljyä, mutta kiristin kaikki lohkon ruuvit ja sen jälkeen ei ole tullut tippaakaan.
Kiristä kaikki ruuvit ja putsaa moottorin pohja ja tarkkaile tilannetta. Ota vaikka pohjapanssari irti seurataksesi tilanteen kehittymistä.
Kiristä kaikki ruuvit ja putsaa moottorin pohja ja tarkkaile tilannetta. Ota vaikka pohjapanssari irti seurataksesi tilanteen kehittymistä.
Jaa-a, meikäläiselle kehittyi sitten Huitsuun oikein kunnon vuoto. Ruuttasi öljyt pihalle, onneksi melkein kotipihassa. Vuodon tarkempaa paikkaa en tiedä kun taskulamppua en löytänyt. Aamulla selviää lissää, mutta huolto kutsuu. Kesti hienosti 5000 kilsaa pitkälti ongelmitta, mutta kun vika iskee niin sitten sen täytyy olla ISO. Täytyy raportoida enemmän vaiheessa...
Nyt alkaa olla bomba tai kawa kohtalaisen pinnalla mielessä
Nyt alkaa olla bomba tai kawa kohtalaisen pinnalla mielessä

Tuli aamusella tuota vuotoa pikaisesti paremmassa valossa vilkuiltua ja niinhän se oli ruutannut öljyt pihalle siitä sylinterin alapäästä, tiiviste sanoi itsensä irti. Näyttäisi siltä että selviää pelkällä tiivisteen vaihdolla. Toivottavasti ei ole kone ottanut enempää vahinkoa tuosta ja pääsee taas pörisemään ilman isoja murheita.
- Alkkari
- 3WD
- Viestit: 86
- Liittynyt: 06 Marras 2005 21:19
- Paikkakunta: Etelä-Suomi Mönkkä:LTZ440 K5
- Viesti:
kaverilla poiki pari viikkoa sitten öljyt pihalle 400km ajetusta Linhaista (300 4x2). Luultavasti oli mennyt kampikammion huohotinputki tukkoon tai jäähän, ja päräytti kampuran stefan pihalle ja öljyt variaattorin päälle.
Hinattiin talliin, avattiin variaattorin koppa, ja ihmeteltiin öljyn laatua. Oli kuin 40 000km ajettua auton öljyä, melkosta mustaa siirappia.
Mun mielestä aikas erikoista 400km ajetuksi öljyksi. Samalla ihmeteltiin kuuluko variaattorin hihnassa olla vapaaliike n.10cm?
Mun käsittääkseni sen pitäis olla aika tiukalla sammuksissakin?
Nyt Laite on Karhukorvessa merkkihuollossa ollut jo pari viikkoa, ja mitään tietoa ei ole vielä tippunut, onko takuun alainen vika vai ei.

Hinattiin talliin, avattiin variaattorin koppa, ja ihmeteltiin öljyn laatua. Oli kuin 40 000km ajettua auton öljyä, melkosta mustaa siirappia.
Mun mielestä aikas erikoista 400km ajetuksi öljyksi. Samalla ihmeteltiin kuuluko variaattorin hihnassa olla vapaaliike n.10cm?
Mun käsittääkseni sen pitäis olla aika tiukalla sammuksissakin?
Nyt Laite on Karhukorvessa merkkihuollossa ollut jo pari viikkoa, ja mitään tietoa ei ole vielä tippunut, onko takuun alainen vika vai ei.

Opinion is like an asshole, everyone got it. -Callahan
Kyllähän ne öljyt menee melkoiseksi mössöksi ekojen satojen kilometrien aikana. Johtuu ihan moottorin kulumisesta sisäänajon aikana. Lisäksi näistä tahtoo lähteä vähän extraa (omassa 260 mallissa oli suodattimeen jäänyt pieniä hileitä), varmaankin työstössä jäänyt sattumia sekaan. Voi tosin olla että koneeseen on tungettu surkeat öljytkin kättelyssä, mene ja tiedä. Omat huoltokokemukset ovat olleet pelkästään hyviä, tiivisteen vaihdon yhteydessä joutui tosin hetken odottamaan osia. Hihnan ei pitäisi "roikkua".Alkkari kirjoitti:kaverilla poiki pari viikkoa sitten öljyt pihalle 400km ajetusta Linhaista (300 4x2). Luultavasti oli mennyt kampikammion huohotinputki tukkoon tai jäähän, ja päräytti kampuran stefan pihalle ja öljyt variaattorin päälle.![]()
Hinattiin talliin, avattiin variaattorin koppa, ja ihmeteltiin öljyn laatua. Oli kuin 40 000km ajettua auton öljyä, melkosta mustaa siirappia.
Mun mielestä aikas erikoista 400km ajetuksi öljyksi. Samalla ihmeteltiin kuuluko variaattorin hihnassa olla vapaaliike n.10cm?
Mun käsittääkseni sen pitäis olla aika tiukalla sammuksissakin?
Nyt Laite on Karhukorvessa merkkihuollossa ollut jo pari viikkoa, ja mitään tietoa ei ole vielä tippunut, onko takuun alainen vika vai ei.
- hajotapy
- 4WD
- Viestit: 136
- Liittynyt: 10 Tammi 2006 08:13
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
- Paikkakunta: Lappeenranta/Taipalsaari
öljyn vaihtoväli
Oliko tuo öljyvuoto 2x4 260:ssä Linkussa?
Oli VI.n Sakun kanssa juttua öljyjen vaihtovälistä. Hänen mielestään kannattaa (etenkin alkumetreillä) vaihtaa öljyt usein - öljytilavuus kun on vain 1,5 litraa. Tulee paljon halvemmaksi vaihtaa usein öljyt, kuin porauttaa kone! Kuulemma 10/40W mineraali öljy on aivan hyvä vaihtoehto, mutta ehkä syntistäkin voisi kokeilla näin pakkaskaudella.
Itse ajattelin vaihtaa öljyt 100 km jälkeen ensimmäisen kerran. Nyt on syytä tarkastaa syylärin litkut, kun on pakkasia luvassa.
Tähän asti on 300 4x4 lähtenyt kerrasta käyntiin joka päivä.
Oli VI.n Sakun kanssa juttua öljyjen vaihtovälistä. Hänen mielestään kannattaa (etenkin alkumetreillä) vaihtaa öljyt usein - öljytilavuus kun on vain 1,5 litraa. Tulee paljon halvemmaksi vaihtaa usein öljyt, kuin porauttaa kone! Kuulemma 10/40W mineraali öljy on aivan hyvä vaihtoehto, mutta ehkä syntistäkin voisi kokeilla näin pakkaskaudella.
Itse ajattelin vaihtaa öljyt 100 km jälkeen ensimmäisen kerran. Nyt on syytä tarkastaa syylärin litkut, kun on pakkasia luvassa.
Tähän asti on 300 4x4 lähtenyt kerrasta käyntiin joka päivä.
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Eilen löytyi lammikko öljyä Linhain alta. Tänään tuossa katselin tarkemmin päivän valossa ja sieltähän oli sylinteristä lähtevä letku mikä menee ilmanputsarin kotelolle penkin alle päässyt irti. Tuntui olevan tosi heikosti kiinni. Pari desiä öljyä oli kerinnyt hävittämään. Toivottavasti ei ole mitään vakavampaa. Onkohan muilla ollut samanlaisia ongelmia: 

Öljyt lahkeille.
Joo-o. Mullekein kävi noin. Olin lumitöissä ja -20 pakkasta ja helvetisti lunta. Huohotinputki irtos ilmanputsarista ja ruiskas öljyt koneen päälle ja meitsin lahkeille. Oli jäätynyt ja mennyt tukkoon, paineet kerääntynyt ja letku pullahtanut paikaltaan.
Ainaskin tollanen pakkalumi/pyry menee ilmanotosta ilmanputsariin ja sillee. (ei hyvä.)
Ainaskin tollanen pakkalumi/pyry menee ilmanotosta ilmanputsariin ja sillee. (ei hyvä.)
Tullessani tähän huoneeseen se oli jo rikki...