Apuaaaaaa: Linhain 300 4x4 sonta.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
FFG
Noppeli

Apuaaaaaa: Linhain 300 4x4 sonta.

Viesti Kirjoittaja FFG »

Linhain 300 4x4 joulukuusta 2007 lähtien. Nyt menee hermot. Näitä asioita käsitelty varmaan monessa ketjussa mutta en jaksa lukea kaikkea. Ei reissun reissua että ei jotain vikaa ole ilmennyt. Nyt viimeinen: Lähtee käyntiin, voin ajaa vartin. Sammuu itsestään jonka jälkeen ei lähde käyntiin. Kun sesoo 1/2 tunnista muutamaan tuntiin tai seuraavaan aamuun niin kappas taas lähti käyntiin. Ajan vartin, sammutan ja startaan uudelleen. Ei lähe käyntiin. Tällasta koko ajan. Tulpa vaihdettu, johdot tarkastettu nidottu yhteen nippusiteillä jotta eivät aukeaisi itsestään. Sulakeet tarkastettu. Mikä neuvoksi. Onko joku joka osais neuvoa. Vaikuttas jotenkin että on lämmön kanssa tekemistä. Talvella aurailin melko pitkään kunnes lämmöt nousi niin korkealle että puhallin meni päälle ja pian se sitten sammui taas. Talvella ei tarvinnut odotella kuin vartin niin jopa taas startasi.
Jappa
6WD

Re: Apuaaaaaa: Linhain 300 4x4 sonta.

Viesti Kirjoittaja Jappa »

Saako polttoainetankki korvausilmaa?

Jappa
LINHAI TOIMIII VARMASTI...
... ainakin seuraavaan korjaukseen asti ;)
kpol
3WD
Mönkijä:: Linhai Muddy -07

Viesti Kirjoittaja kpol »

Vastaavanlaista ongelmaa ilmeni minulla eilen ja aiemmin toissa kesänä. Tunti siinä meni nekkua kaivellessa ja ihmetellessä ennekuin kipinä löytyi. Kotiin ajellessa kipinä oli välillä katkolla mutta perlle päästiin. [-o<
Olen alkanut epäillä että onko sytytyksen ohjain boxissa jokin juotosvika joka lämmetessään oireilee. Aikomuksena on kokeilla kun oire tulee seuraavan kerran kohdalle niin jäähdytän cdi-boxia kylmäsprayllä.
FFG
Noppeli

Viesti Kirjoittaja FFG »

Jappa kirjoitti:Saako polttoainetankki korvausilmaa?

Jappa
Kyllä kone pensaa saa. Olen myös avannut tankin korkin starttitestauksia tehdessäni. Ei vaikuta olevan alipainetta tankissa. Kipinä vain puuttuu.
FFG
Noppeli

Viesti Kirjoittaja FFG »

kpol kirjoitti:Vastaavanlaista ongelmaa ilmeni minulla eilen ja aiemmin toissa kesänä. Tunti siinä meni nekkua kaivellessa ja ihmetellessä ennekuin kipinä löytyi. Kotiin ajellessa kipinä oli välillä katkolla mutta perlle päästiin. [-o<
Olen alkanut epäillä että onko sytytyksen ohjain boxissa jokin juotosvika joka lämmetessään oireilee. Aikomuksena on kokeilla kun oire tulee seuraavan kerran kohdalle niin jäähdytän cdi-boxia kylmäsprayllä.
No jotain tollasta itsekin olen ajatellut. Toiminut juuri paremmin talvella ja nyt kun helteet alkoi niin tökkii koko ajan. Eilen aamulla ajoin rantaan ja kävin verkoilla mutta sit ku piti lähtee kotiin niin ei startannut ja nyt kun meen sinne niin kait se taas starttaa. Testaappa sitä kylmäspraylla ja kerro minullekin. Eilen iltapäivällä oli perunanistutus jossa oli tarkoitus vetää auraa Linkulla mutta ei sillä uskalla lähteä 100 m pidemmälle. Kiitoksia muuten vastauksista ja myös tulevista ohjeista.
kpol
3WD
Mönkijä:: Linhai Muddy -07

Viesti Kirjoittaja kpol »

Ilman muuta sitä koitetaan kun seuraavan kerran hyytyy. Katselin uusien boxien hintoja ja halvin oli alle 40€ Menopelimarketissa. Jos vika on todellakin CDI-boxissa niin Yamahan jokin skootterin boxin pitäisi olla samanlainen ja todennäköisesti laadukkaampi. Malli taisi olla Majesty 250. Korjatkaa jos olen väärässä...
FFG
Noppeli

Viesti Kirjoittaja FFG »

Hauskuus jatkuu. Useampi starttiyritys päiväsaikaan rannassa ilman mitään tuloksia. Sitten iltapäivällä tärähti käyntiin. Ajoin kotiin ja sammutin ja starttasin useampaan otteeseen eikä mitään vikaa. Illalla 9 pintaan hinasin pari mäntytukkia pois pihasta niin sitten 15 min ajo jälkeen sippas taas. :-X :badgrin: Hu, hu. On uusi virtalukko joka meni takuuseen kun vanha oli palanut aivan nuuskaksi. Sekin teki tollasia temppuja. Mahtaisko nyt tuossa uudessa olla samaa vikaa. Niin jos noita osia alkaa ostaan tietämättä missä vika on niin taitaa tulla aika tyyriiksi vaikka halvemmallakin sais. Jos tuolta Menopelimarketista ostas vaikka uuden CDI-boxin ja sitte se ei sovikkaan. Mahtavatko ottaa takaisin.
2x4Mönkii
4WD
Mönkijä:: Kymco 500 irs

Viesti Kirjoittaja 2x4Mönkii »

Kuulostaa ihan kuuluisalta Linhain 3A sulake vialta.
Omassa Linhaissa sulake näytti ja jopa mittarilla katsottunakin oli muka ehyt.. vaihdoin 5A ja ongelmat hävisi.

KTM edndurossa vastaavilla oireilla kyseessä oli CDi box ja se maksoikin sitten mansikoita :evil: .
HTR
Noppeli
Mönkijä:: Yamaha

Viesti Kirjoittaja HTR »

Saman tyyppisiä kipinä ongelmia mullakin ajottain. Syyksi paljastui CDI-boxille menevän liittimen yksi pinni, joka ei ollut lukittunut liitin runkoon. Työnnettyäni pinnin riittävän syvälle se lukittui ja siihen jäivät satunnaiset ongelmat.
vv
3WD
Mönkijä:: can-am tl

Viesti Kirjoittaja vv »

Jos kipinä häipyy kuumana taitaa vika olla puolassa ei siis maassa vaikka onki hanurista vaan sytytyspuolassa. Jos cdi poksi rikki ni kipinää ei tule ensinkään.
FFG
Noppeli

Viesti Kirjoittaja FFG »

2x4Mönkii kirjoitti:Kuulostaa ihan kuuluisalta Linhain 3A sulake vialta.
Omassa Linhaissa sulake näytti ja jopa mittarilla katsottunakin oli muka ehyt.. vaihdoin 5A ja ongelmat hävisi.

KTM edndurossa vastaavilla oireilla kyseessä oli CDi box ja se maksoikin sitten mansikoita :evil: .
Ei voi olla sulake. Eilen taas lähti käyntiin ja ajon jopa puoli tuntia eikä lakkoillu. Testistarrtasin myös useampaan otteeseen ja käyntiin lähti. Ilma on myös viileämpi joten vaikuttas että jokin siinä lämpenee ja sitten kipinä häviää. Olen myös vaihtanu sulakeen 7A.
prkl007
6WD
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Muistelisin, että mulla oli hetken samantyyppistä ongelmaa. Tovin asiaa ihmeteltyäni, vaihdoin sen koko ehjän näköisen "sulakerasian" uuteen (olisko ollu 3€ Motonetissä) - ongelmat hävisivät.
FFG
Noppeli

Viesti Kirjoittaja FFG »

Tulpanjohdon hatusta ja kumisuojasta olen löytänyt kummallisia sulamisenmerkkejä. Kumissa on reikä ja pakeliittiosassa rakkoilua. Varastin moposta hatun ja testasin sitäkin. Kerran sammunut silläkin eikä heti startannut. Mopo kyllä käy tällä viotuneella hatulla :( :( :( :(
FFG
Noppeli

Viesti Kirjoittaja FFG »

prkl007 kirjoitti:Muistelisin, että mulla oli hetken samantyyppistä ongelmaa. Tovin asiaa ihmeteltyäni, vaihdoin sen koko ehjän näköisen "sulakerasian" uuteen (olisko ollu 3€ Motonetissä) - ongelmat hävisivät.
Käykö rasia paikalle ilman mitään erikoisempia hommia.
prkl007
6WD
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

En oikeen muista enää, miten sen tein - ei siihen montaa minuuttia kuitenkaan mene. Voithan ostaa vaikka ihan yhden sulakkeen vedenpitävän "pesän" ja laittaa vain sen kriittisen 3A/7A -sulakkeen siihen...katkomamalla kylmästi sen johdot alkuperäisestä sulakerasiasta.
Vastaa Viestiin