Sivu 1/1
Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 11 Elo 2011 17:43
Kirjoittaja Ruisku85
Ostin käytettynä tossa rontti vuosi sitten yllämainitun mönkijän ja vehje on päristelly kiitettävällä luotettavuudella. Nyt siihen on ilmestynyt jotain matoja.
Kone starttaa ja käynnistyy ihan niinku kuuluukin, mutta vajaan puoli tuntia käytyään sammuu. Eli kone käy toisin sanoen lämpimäksi ja sammuu. Kun koittaa uudelleen startata, kone pyörii kyllä, muttei käynnisty. Maltilla vehkeen saa käyntiin kun sen antaa ensin puolisen tuntia jäähtyä, mutta eihän tollasella kovin kauas kotoa viitti lähteä.
Osaisko joku viisaampi kertoa, että missä vika mahdollisesti piilee?
-Ruisku-
Ps. Osaako joku muuten kertoo onko kyseiseen linkkuun mahdollista löytää ohjekirjaa jostain netin syövereistä ilmatteeks?
Kiitos ja Anteeksi
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 11 Elo 2011 18:10
Kirjoittaja jukka81
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 11 Elo 2011 22:28
Kirjoittaja Ruisku85
Katoppa... muillakin samoja ongelmia.
Kiitos, ehkä näillä pääsee taas eteenpäin korjailuissa.
-Ruisku-
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 20 Elo 2011 18:19
Kirjoittaja Ruisku85
Nonni...
Nyt ois sitten vaihdettu puola, CDU ja sulakerasia. Koneen sain käyntiin pienen tappelun jälkeen ja ilosta piukeena lähdin sillä ajeleen jälleen. Puolen tuntia myöhemmin vähemmän ilostuneena tönäsin mönkkäriä takasin kotiinpäin.
Toisin sanoen. Sama juttu toistuu. Kone käy kuumaksi ja sammuu. Lisäominaisuutena siinä on sellanen että kuumana jos laittaa kaasun pohjaan, kone hyytyy ja pätkii. Ei siis käy kunnolla.
Osaako joku neuvoa missä vika?
Kiitos
-Ruisku-
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 21 Elo 2011 16:14
Kirjoittaja Bisse
Ruisku85 kirjoitti:Toisin sanoen. Sama juttu toistuu. Kone käy kuumaksi ja sammuu. Lisäominaisuutena siinä on sellanen että kuumana jos laittaa kaasun pohjaan, kone hyytyy ja pätkii. Ei siis käy kunnolla.
Mulla eilen kanssa rupes yllättävän matalalla nopeudella ja kaasulla booaamaan, kun kone oli tarpeeks lämmin. Mulla pysy kipinä tallessa, mut epäilen että kaasarissa tapahtu hassuja ku se lämpes. Yhessä kohassa pääs vettä ruiskahtamaan pytylle, ja se kiehu about heti pois, eli lämpöä tosiaan riitti, ja kaasari on siinä kymmenisen senttiä ylempänä ni en ihmettelis vaikka bensa pääsis vähä höyrystymään jossain sopimattomassa paikassa. Mulla ainaki autto kun päästi jäähtymään sopivan aikaa. Meinasin että joutuuko sitä nyt putsaan kaasarin, kun mitään muuta en oo tehny bensapuolelle täyttämisen lisäks ku vaihtanu suodattimen nelisen tonnia sitte. Tietty vois (ehkä) olla vaan vettä uimurikammiossa, mutta ku pitää olla niin ihanan pitkä meisseli et sen pohjaruuvin saa auki ni ei sit tien päällä viittiny tyhjätä.
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 21 Elo 2011 16:16
Kirjoittaja Joni m
Teil hirttäny automaatti ryyppy päälle jotenkin...
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 21 Elo 2011 16:26
Kirjoittaja Bisse
Joni m kirjoitti:Teil hirttäny automaatti ryyppy päälle jotenkin...
Tos nelisatkussa ainaki on manuaaliryyppy, ja vikaan autto tosiaan kymmenen minuutin tauko.
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 23 Elo 2011 13:20
Kirjoittaja oppera
Terve.
Itellä vähän samaa ongelmaa, sammuu itekseen ajossa. Virtalukkoa samalla ränkkäämällä kun käynnistää sain käyntii peri kertaa.
Sitten vissiin virtalukkokin sanoi sopimuksensa irti. Ei tule kipinääkään. Veikkaan että tässä minun tapauksessa tuo vika on juurikin tuossa virtalukossa.
Tuolla oli puhetta, että jos valot laittaa kulkemaan releen kautta - oisko kellään neuvoa kuinka se tehdään?
Ei kehtais kovin montaa virtalukkoa ostaa jemmaan...
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 24 Elo 2011 17:18
Kirjoittaja Hemppa_65
Moro,
Mulla oli ja samaa ongelmaa kesällä. Sammui kesken ajon ja ei lähtenyt käyntiin etenkin hellekelillä kun seisoi auringossa. Vaihdoin CDI poksin ja nyt on toiminut ilman ongelmia.
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 24 Elo 2011 23:10
Kirjoittaja Bisse
oppera kirjoitti:Terve.
Itellä vähän samaa ongelmaa, sammuu itekseen ajossa. Virtalukkoa samalla ränkkäämällä kun käynnistää sain käyntii peri kertaa.
Sitten vissiin virtalukkokin sanoi sopimuksensa irti. Ei tule kipinääkään. Veikkaan että tässä minun tapauksessa tuo vika on juurikin tuossa virtalukossa.
Mullaki viime syksynä rupes ensin ajovalot pätkiin ja lopulta jäi joku parin minuutin välein muutama kipinä pois, ihan selkeesti huomas. Vaihoin uuden lukon ja heti rupess toimiin. Sitte ku avasin vanhan ymmärsin kyllä erittäin hyvin että miks näin kävi. Se virtalukon pohja oli about tavallista piirilevyä, myös kuparin paksuudelta ja se osa kuparista joka ei ollu irronnu, oli ihan hapettunu. Joku Comanche-kuski täällä foorumilla on aina vinkannu että kannattas laittaa PVn lukko ni loppuu ongelmat.
Tuolla oli puhetta, että jos valot laittaa kulkemaan releen kautta - oisko kellään neuvoa kuinka se tehdään?
Ei kehtais kovin montaa virtalukkoa ostaa jemmaan...
Vedä se virtalukolta tuleva valokaapeli relen käämille herätteeks ja toinen napa maihin, sitte akulta sulakkeen kautta releen kärjelle ja toiselta kärjeltä valoille (eli siihen aikasemmin virtalukolta tulleeseen piuhaan). Mun mielestä toi kannattais kuitenki tehä myös sille virtalukon kautta kulkevalle päävirralle. Ei se rele kuitenkaan niin paljoa maksa kun uus virtalukko. Auttaa viemään virtalukolta pois isot virrat jotka lämmittää sitä nii että ne ohuet kuparit irtoo helposti.
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 29 Elo 2011 21:17
Kirjoittaja Joni m
Bisse kirjoitti:Joni m kirjoitti:Teil hirttäny automaatti ryyppy päälle jotenkin...
Tos nelisatkussa ainaki on manuaaliryyppy, ja vikaan autto tosiaan kymmenen minuutin tauko.
Ok sitä en tiennytkkänn.. Jotenki mun nenään haisis bensa saantiin...
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 16 Loka 2011 20:09
Kirjoittaja allu82
mulla oli 260 goonissa sama homma ja loppujen lopuksi pulssianturi oli rikki..... turhaan vaihdoin kaiken muun.... sen anturin pystyy mittaan yleismittarilla..
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 20 Loka 2011 17:13
Kirjoittaja Ruisku85
allu82 kirjoitti:mulla oli 260 goonissa sama homma ja loppujen lopuksi pulssianturi oli rikki..... turhaan vaihdoin kaiken muun.... sen anturin pystyy mittaan yleismittarilla..
Neuvotko tyhmempääsi. Mistä moinen anturi löytyy ja miten sen helpoiten saa mitattua? Nimim. Peukalo keskellä kämmentä

Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 23 Loka 2011 21:34
Kirjoittaja allu82
Ruisku85 kirjoitti:allu82 kirjoitti:mulla oli 260 goonissa sama homma ja loppujen lopuksi pulssianturi oli rikki..... turhaan vaihdoin kaiken muun.... sen anturin pystyy mittaan yleismittarilla..
Neuvotko tyhmempääsi. Mistä moinen anturi löytyy ja miten sen helpoiten saa mitattua? Nimim. Peukalo keskellä kämmentä

eli anturi on koneen sisällä oik lohkon takana, sieltä lähtee johto nippu ja tulee penkin vas puolelle 2 napanen liitin muistaakeseni siitä mittaa ohmit
Re: Linhai 300 4x4 50v Juhlamönkkärin käyntiongelmat
Lähetetty: 04 Marras 2011 17:48
Kirjoittaja Ruisku85
allu82 kirjoitti:Ruisku85 kirjoitti:allu82 kirjoitti:mulla oli 260 goonissa sama homma ja loppujen lopuksi pulssianturi oli rikki..... turhaan vaihdoin kaiken muun.... sen anturin pystyy mittaan yleismittarilla..
Neuvotko tyhmempääsi. Mistä moinen anturi löytyy ja miten sen helpoiten saa mitattua? Nimim. Peukalo keskellä kämmentä

eli anturi on koneen sisällä oik lohkon takana, sieltä lähtee johto nippu ja tulee penkin vas puolelle 2 napanen liitin muistaakeseni siitä mittaa ohmit
Selkeempi homma... ehkä! Ja paljonkos mittarin sitte pitäis ohmeja näyttää että vehje toimis? Ja jos ei toimi niin mistä ostan uuden, ku en ainakaan ihan heti osannu motorpowerin sivuilta moista vempainta löytää. Tattista taasen