550 4X4 EFI rajoitukset/piristys

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Jammer
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2010 13:54
Mönkijä:: Linkkari
Paikkakunta: Käpykylä

550 4X4 EFI rajoitukset/piristys

Viesti Kirjoittaja Jammer »

Tuli vaihdettua derbi tuollaiseen linhain uuteen nelikkoon. Missäs näissä on rajoituksia? Ruiskun läppä on säädetty aukeamaan kokonaan, mutta silti on todella nuhainen; kulkee vain reilu 70km/h ja tuntuu todella nuhaiselta. Kiihtyy kuin kiisselissä...
Vinkkejä/ajatuksia tuon laitteen tieliikennekelpoiseksi saattamiseksi?
Viimeksi muokannut Jammer, 03 Loka 2011 08:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mmc-tero
6WD
Viestit: 361
Liittynyt: 27 Touko 2007 09:51

Re: 550 4X4 EFI rajoitukset

Viesti Kirjoittaja mmc-tero »

Se on ominaisuus,kaasariversio kulki reilun 100km/h mutta ruutta noin 90km/h,toistaseksi ei ole vielä ruiskuun "viriboksia" kiinan maalta tullu.Kiihtyvyyttä saa lisää pikkasen kun hommaa/tekee kevyemmät painot sinne etuvariin.

Ps.uutena linkku on todella laista kulkeen,mutta pikkuhiljaa kun tulee kilometrejä(noin 1000) niin kulku paranee,sama ole mamman kone uutena kulki just ja just 80 nyt sen vajaa 100.Ja onko sulla "oikee 550cc vai 514cc"niillä ns kolmisatkun pytyillä saa kanssa pikkasen lisää voimaa,ei tietenkään ihmeisiin silläkään pysty.
KOTKOT outlanteri 800 äks äks see
Jammer
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2010 13:54
Mönkijä:: Linkkari
Paikkakunta: Käpykylä

Re: 550 4X4 EFI rajoitukset

Viesti Kirjoittaja Jammer »

mmc-tero kirjoitti:Se on ominaisuus,kaasariversio kulki reilun 100km/h mutta ruutta noin 90km/h,toistaseksi ei ole vielä ruiskuun "viriboksia" kiinan maalta tullu.Kiihtyvyyttä saa lisää pikkasen kun hommaa/tekee kevyemmät painot sinne etuvariin.

Ps.uutena linkku on todella laista kulkeen,mutta pikkuhiljaa kun tulee kilometrejä(noin 1000) niin kulku paranee,sama ole mamman kone uutena kulki just ja just 80 nyt sen vajaa 100.Ja onko sulla "oikee 550cc vai 514cc"niillä ns kolmisatkun pytyillä saa kanssa pikkasen lisää voimaa,ei tietenkään ihmeisiin silläkään pysty.
552cc, eli mallimerkiltään tuo on 600, mutta muutenhan sen pitäisi olla sama, kuin 550 malli.
Jammer
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2010 13:54
Mönkijä:: Linkkari
Paikkakunta: Käpykylä

Re: 550 4X4 EFI rajoitukset/piristys

Viesti Kirjoittaja Jammer »

Saako tähän kiukaaseen parempaa variaattoria? Ihan oikeesti, maantiellä ajettaessa ei jaksa ottaa kierroksia kuin 6200 ja nopeutta myötätuuleen mittarin mukaan 80-81. Mikä sitä konetta noin ahdistaa?
Ja kiihtyvyys on lastenrattaiden tasolla...
ksh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Joulu 2011 20:13

Linhai 600 ( 552 cc ) 4X4 EFI kesti ajoa 345 km

Viesti Kirjoittaja ksh »

Ostin firmalleni tuollasen linkun työkäyttöön. Myyjä lupasi, että lähtee ku haukirannasta ja nopeemmin ku muija kotoa! Hikisesti liikkui 75 km/h. Tänään tuli mittariin 345 km ja siihen loppu matkan teko, kone leipokiinni tai jotain vastaavaa. Ei käy eikä kuku, halvat oli kilometrit, eihän tuo maksanu ku 7200 € varusteineen. Älkää valittako nuhaista menoa jos teillä linkku liikkuu muuten kun työntäen! Ajonautintoja toivottaen: Todellinen Linhain ystävä. Ps. Nyt on hyvä syy pitää lomaa kun jää metsä -ja pihatyöt tekemättä, kiitos US-tuonnin laatulaitteiden. :p
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Linhai 600 ( 552 cc ) 4X4 EFI kesti ajoa 345 km

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

ksh kirjoitti:Ostin firmalleni tuollasen linkun työkäyttöön. Myyjä lupasi, että lähtee ku haukirannasta ja nopeemmin ku muija kotoa! Hikisesti liikkui 75 km/h. Tänään tuli mittariin 345 km ja siihen loppu matkan teko, kone leipokiinni tai jotain vastaavaa. Ei käy eikä kuku, halvat oli kilometrit, eihän tuo maksanu ku 7200 € varusteineen. Älkää valittako nuhaista menoa jos teillä linkku liikkuu muuten kun työntäen! Ajonautintoja toivottaen: Todellinen Linhain ystävä. Ps. Nyt on hyvä syy pitää lomaa kun jää metsä -ja pihatyöt tekemättä, kiitos US-tuonnin laatulaitteiden. :p
Takuupeli lienee kuitenkin kyseessä :?:
Pasi S.
Tracks
Viestit: 1917
Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Tampere

Re: 550 4X4 EFI rajoitukset/piristys

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Mitään mistään tiedä...mutta olisiko mahdollista, että kone käy tehtaalta tullessaan laihalla, eikä siten kehitä tehoa?
Laihan seoksen syy voisi olla "päästö"-normit.

(vain idea)

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Jammer
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2010 13:54
Mönkijä:: Linkkari
Paikkakunta: Käpykylä

Re: 550 4X4 EFI rajoitukset/piristys

Viesti Kirjoittaja Jammer »

millähän tuota saisi sitten rikkaammalle?
Avatar
prkl007
6WD
Viestit: 622
Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
Paikkakunta: Pori

Re: 550 4X4 EFI rajoitukset/piristys

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Mittarista pääsee säätelemään useampaakin parametria, mutta kun en tiedä/muista, niin en viitsi tähän hätään alkaa ohjeistamaan. Jos jollain on tähän parametreistä ohjeita, niin pistää tänne infoa...
Jammer
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Tammi 2010 13:54
Mönkijä:: Linkkari
Paikkakunta: Käpykylä

Re: 550 4X4 EFI rajoitukset/piristys

Viesti Kirjoittaja Jammer »

prkl007 kirjoitti:Mittarista pääsee säätelemään useampaakin parametria, mutta kun en tiedä/muista, niin en viitsi tähän hätään alkaa ohjeistamaan. Jos jollain on tähän parametreistä ohjeita, niin pistää tänne infoa...
en usko, että mitään ruiskun säätöjä pääsisi mittariston kautta tekemään. Toki jos olen väärässä, niin korjatkaa ihmeessä!
Vastaa Viestiin