LINHAIN ÖLJYT

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 09:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

toi hämää ku jengi puhuu at on joutunu ite ottaa kiinan öljyt vek. se kuuluu luovutushuoltoon vaihtaa kaikki kiinanlitkut laitteesta. ainakin mulle on sellanen ilmotus tullu ja sen mukaan oon toiminu.
välittää.....
Cattimies

Viesti Kirjoittaja Cattimies »

?
Viimeksi muokannut Cattimies, 19 Elo 2009 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hakanto
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Marras 2006 08:25
Paikkakunta: Inkoo..Linkku 2x4/260

Viesti Kirjoittaja hakanto »

Cattimies kirjoitti:
hakanto kirjoitti:Mä hain oman Linkkuni kaupasta 29.11...mittarissa nyt 16km ja jo tänään vaihdoin Kiinan kiisselit pois...varsinkin perä/laatikkoöljyt näytti karmeilta....
Oliks se sun mönkkä 260 takatuuppari ??
On takatuuppari
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 19:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Perus moottoriöljyn vaihto maksaa (autoon kuin autoon) + öljyt 64e useissa paikoissa. Kävi se helposti tai ei.
Ei pojat mopolla mahottomia.
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

Siis kuran vaihtotyö koneeseen on nykyisin €64,00 + öljyn hinta.
Täytyy hetki miettiä onko kallista.

Voisko Waari vaikka sanoo kauanko aikaa menee siinä kun pohjaroppu avataan, soosi valuu ulos, roppu ruuvataan kiinni ja uudet kurat valutetaan koneeseen? Ja mikä olis kohtuuhinta tosta duunista? Siis työn osuus laskussa.

Ja toinen kyssäri, paljon on korjaamoiden tuntiveloitus noin yleensä jos vaikka koneremonttia jollekin maksavalle asiakkaalle tehdään?

Ymmärrän senkin jos et haluu vastata, kenties liikesalaisuus

Joo joo, tottakai hinnat on noussu ja palkat ja eläkkeet ja työttömyyskorvaukset jne... mutta viimekädessähän kait se asiakas äänestää jaloillaan jos pahalta alkaa tuntumaan, vai.
Tai sitten ottaa sen lenkkiavaimen omaan kätöseen ja ruuvailee sitä nylvääntyvää 19mm:n mutteria ihan omaan tahtiin.

Jokainen yrittäjähän tietty markkinatalousmaailmassa hinnoittelee työnsä ja muut myymänsä tuotteet juuri parhaaksi katsomallaan tavalla ja sitten odottelee että se ovipumppu aloittaa sen hoosiannan veisaamisen.

Antakaas tulla omia mielipiteitä, jos joku tuntee että on kärsiny vääryyttä korjaamon kassalla.
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 19:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Kyllä tulee itte pyöriteltyä mutterit. Ja autoissa ÖV kestää nostoineen noin 15min keskimäärin. Vaikkakin hinta sisältää kierrätysmaksun ja veroa, niin on se kallista. 25 euroa vielä saattaisin itse maksaa, jos laiskuus yllättäisi.
Ja se 64e taitaa olla myös tuntitaksa...

Näkyy hinnat heiluvan paikasta riippuen aikalailla.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 09:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

enpä oo aikaa ottannu et mitan pitkään siinä menee. yleensä samaan aikaa tyhjenee laatikko ,perä ja kone ja sit oon esim. jarrujen,rasvanippojen tai koneen momenttien kimpussa samaan aikaan. normi korjaamo tuntitaksoilla tässä mennään. joskus jos on .ns. niskapoka ni yleensä menee paljon pidempään ku tulee höpötettyy mut se ei vaikuta laskennalliseen työaikaan.
välittää.....
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

64€ öljyn vaihdosta on ryöväystä, varsinkin jos kyse on henkilöautosta. Joitain vuosia sitten öljynvaihto paikallisella huoltsikalla maksoi 12€ ja suodattimen vaihto saman verran, jos toi omat öljyt mukana niin vaihtohinnat tuplaantui :wink:

Jos kömpijästä joutuu purkamaan työkalurungon ja panssarin pois niin 60€ ei ole kova hinta työstä koska siinä menee helposti tunti ja 60€ on melko yleinen korjaamon tuntiveloitus.
Kylätason mönkijäkuski
BastardoGrande

Viesti Kirjoittaja BastardoGrande »

Koheltaja kirjoitti:64€ öljyn vaihdosta on ryöväystä
Mitään en asiasta ymmärrä, mutta kerrankin Kohelluksen kanssa täysin samaa mieltä ja ihmettelen että miksi ei tuonkaltaisia asioita sovita tai edes tiedustella työsuoritusta tilattaessa?

Joo, jos vartti menee aikaa työhön ja tunnista laskutetaan, niin sellaiselle toiminnalle on suomenkielessä todellakin aika montakin kuvaavaa sanaa.
Viimeksi muokannut BastardoGrande, 03 Joulu 2006 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 19:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Kai tuo hinnoittelu on sitten kravattikaulaisille :)
Ei pojat mopolla mahottomia.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8671
Liittynyt: 02 Elo 2004 16:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuli mieleen että joskus on ollut öljynvaihto kamppanjoita joka sisältää öljyt (max 4L) ja öljynvaihdon. Sillon 64€ on perusteltua jos öljynä on hyvälaatuinen syntinen öljy :wink:
Kylätason mönkijäkuski
2x4Mönkii
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 25 Marras 2006 15:41
Mönkijä:: Kymco 500 irs

re

Viesti Kirjoittaja 2x4Mönkii »

Toi oli havaittavissa myös Loncin:in kanssa. Jos erehtyi avaamaan jonkun mutterin/pultin niin kierteet tuli mukana :?
Toi metallin pehmeys ja kumiosien heikko laatu on ominaisuudet, joita monikaan ei ole huomannut. Takuuaikana se vielä ei välttämättä haittaa, mutta entäs kun mönkijä on kolme vuotta vanha ja takuu loppunut?

Nämä coolerin ongelmat ihmetyttää hieman vai lieneekö asentajan kokemattomuutta :wink: ..Nimittäin mulla on pihalla myös toi Usatek ja mitä minä siitä olen aukonut niin on nuo saatu myös takasin laitettua ja kierteet on ollut myös ihmeenkin asiallista jälkeä hintaan verrattuna :) ..Kumiosat on kyllä paskaa..mutta niitähän saa tarvikkeena autovaraosa liikkeistä..Epäilen hieman että on liian isot työkalut käytössä nimittäin ite kun ennen korjailin KTM enduroa kännissä niin tuhosin kaikki mutterit ja pultit mitkä aukasin..ja tietenkin sen jälkeen haukuin kyseisen valmistajan..mutta seuraavan KTM:n korjauksessa käytin hyviä työkaluja ja momentti avainta niin yllättäen kaikki pysyi kunnossa.Nimittäin ei niitä kärsi kovin tiukkaan vääntää kun on kyseessä muu kun rauta(alumiini,ym)..Ja tosta öljypropun aukasusta on myös huonoja kokemuksia esim:pari kuukautta sitten mersun öljyjä vaihtaessa pikkusen lipsahti avain..niin sen jälkeen meni 4 tuntia että proppu saatiin auki..kaksilla erinlaisilla lukkopihdeillä ja vasaralla voimaa..vaan ei lähtenyt auki..sen jälkeen lämpöä ja vasaralla ja taltalla ennen kun irtosi..et silleen..Linhain proppu on kyllä veemäisen iso et sillä saa sotkua aikaan.. :twisted:
Avatar
Kaheli
6WD
Viestit: 309
Liittynyt: 13 Elo 2006 19:04
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Kaheli »

Koheltaja kirjoitti:Tuli mieleen että joskus on ollut öljynvaihto kamppanjoita joka sisältää öljyt (max 4L) ja öljynvaihdon. Sillon 64€ on perusteltua jos öljynä on hyvälaatuinen syntinen öljy :wink:
Joo tossa mainitsemassani on erehtymisen mahdollisuus. Siitä on aikaa, kun noita hintoja tuijottelin. Saattaa olla tosiaan, että hinta sisälsi esim. 4 litraa öljyä, ja loput laskutettiin ylimenevien litrojen mukaan.
Ei pojat mopolla mahottomia.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 16:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Nämä coolerin ongelmat ihmetyttää hieman vai lieneekö asentajan kokemattomuutta ..Nimittäin mulla on pihalla myös toi Usatek ja mitä minä siitä olen aukonut niin on nuo saatu myös takasin laitettua ja kierteet on ollut myös ihmeenkin asiallista jälkeä hintaan verrattuna ..Kumiosat on kyllä paskaa..mutta niitähän saa tarvikkeena autovaraosa liikkeistä..Epäilen hieman että on liian isot työkalut käytössä nimittäin ite kun ennen korjailin KTM enduroa kännissä niin tuhosin kaikki mutterit ja pultit mitkä aukasin..ja tietenkin sen jälkeen haukuin kyseisen valmistajan..
Kai noissakin voi olla sitten laatueroja, henkilökohtaisesti en kyllä käsitä miten 17mm kannalla olevan pultin voi avata väärin jos käyttää siihen 17mm hylsyä :roll: Jos ensimmäisessä avauksessa tulee kierteet mukana niin miten se on väärin avattu?
Haluaisinpa nähdä miten autotarvikeliikkeestä löytyy kumiosia esim. mönkijän jarrusatulaan tai muihin erikoisempiin osiin.

Noista öljynvaihdoista vielä...ei taida moneenkaan mönkijään mennä 4l moottoriöljyä kuten autoissa. :wink: Ja suodatinkin on monesti puhdistettavissa.(metalliverkko)
Back in business
2x4Mönkii
4WD
Viestit: 146
Liittynyt: 25 Marras 2006 15:41
Mönkijä:: Kymco 500 irs

re

Viesti Kirjoittaja 2x4Mönkii »

Siis onhan maahantuoja voinut kiristää esim: pulttikoneella pultin jo liian tiukkaan jolloin kierteet irtoavat..Ja kumiosat mitkä mulla on pehmennyt on peilinvarret ja alapallonivelten kumit..alapallon kumi uusi maksoin autotarvike liikkeessä 1.5 euroa...Peilin varren korjaa jeesusteippi.. :wink:
Vastaa Viestiin