Tervehdys,
Löytyisikö apua seuraaviin ongelmiin:
- Vaihdelaatikko ei tunnu löytävän pakkia, vapaata eikä H vaihdetta, L vaihde kyllä löytyy.
Pakki löytyy kun jonkun aikaa vemppaa vaihdekeppiä edestakaisin. Missä vika ja miten korjata ?
- Pysäköintijarru (oikeapuoleinen kahva) lakannut toimimasta kokonaan
- Jalkajarrussa ei mitään vastusta eikä vaikutusta jarrutukseen
- Vasemmanpuoleinen kahvajarrun nesteet vähissä, kuinka lisätä "oikeaoppisesti" ?
Edellisen kerran huollon yhteydessä Suomenojalla sai pelkkää valohoitoa, tämä siis Elämys Centerin aikoina.
Kiitos mahdollisesta avusta!
Linhai 260 4x4 Goon vaihteet yms.
- Megado
- 2WD
- Viestit: 46
- Liittynyt: 10 Elo 2009 02:26
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 850 LE -13
- Paikkakunta: Nastola
Re: Linhai 260 4x4 Goon vaihteet yms.
Ainakin vaihteensiirto ongelmiin on ratkaisu likipitäen seuraava:
Vaihde vapaalle (jos merkkivalo palaa niin hyvä), sitten siirto tankoja säätäen (lähtee siitä kepin juuresta). Varmista vielä kuitenkin että kepin juuresta ovan ne paksummat osat tasan, eli nivelen juuresta. Muista että molempia tankoja pitää siirtää "yhtä" aikaa jolloin toivotun lopputuloksen saamiseksi menee vähemmän aikaa miettimiseen ja säätämiseen.
Joskin itsellä tuli vastaan säätämisen yhteydessä se, että siltikään pakki ei mennytkään päälle kuin koneen ollessa tietyssä kulmassa. Tästä johtuen otin vaihdelaatikon irti ja tutkin rattaiden kunnon (50-vuotis versiossa ainakin pakki ja nopea-alue samalla akselilla). Löytyi vika sieltä, joku oli joskus aukaissut laatikon ja unohtanut -ja tai sitten hajonnut seker-mallinen lukkoprikka jonka johdossa pakkiratas pääsi liikkumaan liian kauas, jonka johdosta pakki ei mennytkään päälle. Korjasin moisen niin että hain uuden sekerin ja siirsin shimmilevyn pakkiratasta vasten jolloin pakki alkoi pelaamaan toivotulla tavalla.
Saatko pysäköintijarrun kahvan pysymään takana lukossa, kuten se oikein toimiakseen kuuluukin olla? Jos näin on niin sitten kahvan kiristin ruuvia säätämällä saat sen jälleen toimimaan, löytyy sieltä kahvan juuresta vaijeria "vasten"
Käsijarrun säiliön kansin otetaan varovasti irti, oliko nyt 2 ruuvia. Huomioi ennenkuin otat auki sen putsaa se kannen ympäristö hyvin ettein säiliöön mene roskia tukkien paikkoja järjestelmässä. Muista vielä laittaa oikeanlaista jarrunestettä. (maksimi taisi olla DOT4-luokkaista).
Jalkajarrun nestesäiliö on penkin alla, tai niin omassakin on. jos nesteet huonot tai vähissä on se hieman tunnottoman oloin/tehoton.
Tässä näitä ensihätään
Vaihde vapaalle (jos merkkivalo palaa niin hyvä), sitten siirto tankoja säätäen (lähtee siitä kepin juuresta). Varmista vielä kuitenkin että kepin juuresta ovan ne paksummat osat tasan, eli nivelen juuresta. Muista että molempia tankoja pitää siirtää "yhtä" aikaa jolloin toivotun lopputuloksen saamiseksi menee vähemmän aikaa miettimiseen ja säätämiseen.
Joskin itsellä tuli vastaan säätämisen yhteydessä se, että siltikään pakki ei mennytkään päälle kuin koneen ollessa tietyssä kulmassa. Tästä johtuen otin vaihdelaatikon irti ja tutkin rattaiden kunnon (50-vuotis versiossa ainakin pakki ja nopea-alue samalla akselilla). Löytyi vika sieltä, joku oli joskus aukaissut laatikon ja unohtanut -ja tai sitten hajonnut seker-mallinen lukkoprikka jonka johdossa pakkiratas pääsi liikkumaan liian kauas, jonka johdosta pakki ei mennytkään päälle. Korjasin moisen niin että hain uuden sekerin ja siirsin shimmilevyn pakkiratasta vasten jolloin pakki alkoi pelaamaan toivotulla tavalla.
Saatko pysäköintijarrun kahvan pysymään takana lukossa, kuten se oikein toimiakseen kuuluukin olla? Jos näin on niin sitten kahvan kiristin ruuvia säätämällä saat sen jälleen toimimaan, löytyy sieltä kahvan juuresta vaijeria "vasten"
Käsijarrun säiliön kansin otetaan varovasti irti, oliko nyt 2 ruuvia. Huomioi ennenkuin otat auki sen putsaa se kannen ympäristö hyvin ettein säiliöön mene roskia tukkien paikkoja järjestelmässä. Muista vielä laittaa oikeanlaista jarrunestettä. (maksimi taisi olla DOT4-luokkaista).
Jalkajarrun nestesäiliö on penkin alla, tai niin omassakin on. jos nesteet huonot tai vähissä on se hieman tunnottoman oloin/tehoton.
Tässä näitä ensihätään

Polaris Sportsman Forest 850 LE -13