katugummien ilmanpaineet?
- hajotapy
- 4WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
katugummien ilmanpaineet?
Millaisia paineita olette alle laitelleet? Mulla on nyt 1,5 kiloa ja rengas tuntuu hieman löysältä. Sopivissa vauhdeissa alkaa pompottamaan, kuten kaivinkoneet maantieajossa. Auttaisiko kovemmat paineet pompottelun lopettamiseen?
Oletteko tasapainottaneet katudonitsinne?
Rengasliikkeen mies sanoi, että ei noita kannata ainakaan ihan heti tasapainottaa, vaan ajelee muutaman sata kilometriä ensialkuun ja sitten menee painottelemaan, jos on tarvetta. Mikäs on kanta kohtalotovereilla?
Oletteko tasapainottaneet katudonitsinne?
Rengasliikkeen mies sanoi, että ei noita kannata ainakaan ihan heti tasapainottaa, vaan ajelee muutaman sata kilometriä ensialkuun ja sitten menee painottelemaan, jos on tarvetta. Mikäs on kanta kohtalotovereilla?
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Yamaha Grizzly 700 efi special edition -09
Hanski
Hanski
Kyllä 1,5 kiloa kuulostaa aika hurjalta paineelta, yleensä paineet pidetään kilon huitteissa riippuen mönkkäristä/renkaasta. KQ:ssa on 26" Carlislet alla ja viime viikonloppuna tuli aika paljon ajeltua eri pintaisia teitä kun kartoitettiin riista alueita. Paineita mulla on niissä 0,6 kiloa edessä ja 0,5kiloa takana ja ajettavuus oli melkoisen loistava, oli vauhtia 30kmh tai 110kmh. Mulle tulee myös painotus ajankohtaiseksi sillä pientä vatkaamista oli havaittavissa. Jos mönkkäri alkaa pompottamaan kuin mehumaija niin silloin vika on alustan säädöissä/jousituksen toiminnassa, ei renkaiden paineissa.
Tasapainotus kannattaa tehdä samantien, se että renkaat pitää "sisäänajaa" on hyvin, hyvin vanha käsitys. Pompottavilla renkailla ajaminen saattaa johtaa siihen että rengas kuluu epätasaisesti ja sen jälkeen sen painoon saaminen voi olla melkoisen tuskaista.
Tasapainotus kannattaa tehdä samantien, se että renkaat pitää "sisäänajaa" on hyvin, hyvin vanha käsitys. Pompottavilla renkailla ajaminen saattaa johtaa siihen että rengas kuluu epätasaisesti ja sen jälkeen sen painoon saaminen voi olla melkoisen tuskaista.
Kylätason mönkijäkuski
- hajotapy
- 4WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 efi special
paineista
Näin se on - paineet pitänee olla noin 0,5 - 1,0. Alensin paineita ja kas, pompotus lakkasi siihen!
Taitaapi käyttäytyä kuin rantapallo konsanaan!
Taitaapi käyttäytyä kuin rantapallo konsanaan!
Epäonnistuminen on maksimoitu, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään jotain täysin tarpeetonta!
Hanski
Hanski
Itse hankin juuri tuollaisen 260 Linkun ja se ravistaa aikalailla heti kun vauhti alkaa vähänkin nousemaan. Tarkistin ilmanpaineet ja oli edessä 1.3 ja takana 1.2. Tiputin jonnekin 1barin tuntumaan ja parani jo oleellisesti.
Mutta kysymys kuuluukin, että käytättekö ihan normaaleita huoltoasemien laitteita? Itsestä ainakin tuntuu että nuo ei näytä lähellekkään oikein noin pienillä paineilla mistä täällä on kirjoitettu (0.15-0.3 baria). Vai näyttääkö??
Mutta kysymys kuuluukin, että käytättekö ihan normaaleita huoltoasemien laitteita? Itsestä ainakin tuntuu että nuo ei näytä lähellekkään oikein noin pienillä paineilla mistä täällä on kirjoitettu (0.15-0.3 baria). Vai näyttääkö??
- vaughan
- Tracks
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Viesti:
Ei näytä oikein.
Kunhan laittaa saman mittarin mukaan niin on ainakin samat paineet.
Vaikka oliskin vituilleen.
Kunhan laittaa saman mittarin mukaan niin on ainakin samat paineet.
Vaikka oliskin vituilleen.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Minkälaisilla laitteilla olette ilmanpaineet sitten laittaneet, kun itselläni on vain sellainen perusmallin auton renkaiden täyttämiseen tarkoitettu ja siitä asteikko alkaa vasta 0.4 bar:sta. Kävin vielä kysymässä paikallisesta liikkeestä ja sieltäkään ei muunlaista löytynyt.
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/
- Jonska
- 6WD
- Mönkijä:: No quad
- Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra
Motonet:stä löytyy kohtuullisen hyvä painemittari. Merkkiä en tiedä, mutta väriltään se on punainen. Paikallinen motoliike käyttää samanlaista. Siinä asteikko alkaa riittävän alhaalta, oisko ollu 0,2:sta.
Itelläni on Maxxiksen katurenkaat ja paineet takana 0,6 ja edessä 0,8, renkaita ei ole koskaan painotettu ja jo 3000 km olen niillä ajanu, eikä ravista.
Itelläni on Maxxiksen katurenkaat ja paineet takana 0,6 ja edessä 0,8, renkaita ei ole koskaan painotettu ja jo 3000 km olen niillä ajanu, eikä ravista.
- Jonska
- 6WD
- Mönkijä:: No quad
- Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra
Alkaa pikkuhiljaa Goessitki yleistymään
Renkaita ravistaa myös päin per..ttä olevat kulmat ohjauksessa. Miullakin oli uutena haritusta varmaan 50 mm
Etujousien esijännitystä kun kiristää tehdassäädöstä kierroksen tai pari, niin ei tuo muuttuva geometriakaan häiritse ja kestää auraukset kohillaan.
Ja sitte aiheeseen, mie oon pitäny 0,3 baria paineita eessä ja takana ja tuo on miusta aika hyvä.

Renkaita ravistaa myös päin per..ttä olevat kulmat ohjauksessa. Miullakin oli uutena haritusta varmaan 50 mm

Etujousien esijännitystä kun kiristää tehdassäädöstä kierroksen tai pari, niin ei tuo muuttuva geometriakaan häiritse ja kestää auraukset kohillaan.
Ja sitte aiheeseen, mie oon pitäny 0,3 baria paineita eessä ja takana ja tuo on miusta aika hyvä.