Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 01 Elo 2017 22:29
- Mönkijä:: Linhai 300 4x4 T3b
Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Tulipa vaihdettua 4000km ajettu Linhai 400 X-WAY uuteen 300 T3b -malliin. Pääasiallinen syy vaihtoon oli se ettei tätä tarvi katsastaa kuten tuota aiempaa tieliikennemallia ja onhan nuo vakuutuksetkin edullisemmat. Koneet olivat kesän aikana maahantuojalta loppu, mutta nyt on uusi erä maassa ja ainakin minä ja tänään huoltoasemalla tapaamani kanssamönkijä saimme omamme.
Ensimmäiset 85km on nyt päästelty pääasiassa pieniä metsäteitä pitkin, mutta on tässä vähän poikettu asfaltillekin ja parit pienet kuormat vedelty kärryllä kotitiluksilla. Eipä tuossa isoja eroja ajossa tunnu tuohon aiempaan nelisataseen paitsi toki alavääntöä tuntuu koneesta puuttuvan, mutta eiköhän siihen totu kun vanhat muistot häipyvät päästä. Pienempi kone on aina pienempi kone. Tukevaa peruskyytiä ja kaikki toimii niinkuin parissa aiemmassakin Linhaissa joita on talossa ollut. Vähän niinkun huomaamattani tästä on tullut ”oma merkki” ja syynä on yksinkertaisesti tuo hinta-laatu suhde. Itselläni mönkijän käyttö on huviajoa ja kevyttä kärrynvetoa lähinnä pihalla ja pikkuteillä, joten näillä on pärjätty hyvin.
Kaikkia tietenkin kiinnostaa tuo nopeudenrajoitin tässä 60km/h -versiossa ja ainakin tästä yksilöstä ei löytynyt muuta rajoitinta kuin tuo ruuvi kaasukahvasta. Sääli sinällään kun tuo rajoitin rajoittaa vahvasti myös muutenkin vähän heikkoa koneen alavääntöä ylämäissä, joten tein oman pienen säätöoperaation eli ruuvasin ruuvin auki-asentoon ja nyt mennään huippuja mittarin mukaan 78km/h. Lukema on sama kuin 400-tieliikennemallissa, mutta kyllä tässä tarvitaan tuon lukeman saavuttamiseksi pitkä kiihdytys, jyrkähkö alamäki ja myötätuuli. Äsken otin GPS:n mukaan ja se näytti huipuiksi 67km/h eli suunnilleen kympin tuo mittari valehtelee. Tolleen tuo saa ollakin kun maantiellä mittarin mukaan 70km/h on oikein hyvä etenemisnopeus ja eipä sitä ajellessa ole virkavallallakaan mitään sanomista kun ollaan laillisissa lukemissa.
Ensimmäiset 85km on nyt päästelty pääasiassa pieniä metsäteitä pitkin, mutta on tässä vähän poikettu asfaltillekin ja parit pienet kuormat vedelty kärryllä kotitiluksilla. Eipä tuossa isoja eroja ajossa tunnu tuohon aiempaan nelisataseen paitsi toki alavääntöä tuntuu koneesta puuttuvan, mutta eiköhän siihen totu kun vanhat muistot häipyvät päästä. Pienempi kone on aina pienempi kone. Tukevaa peruskyytiä ja kaikki toimii niinkuin parissa aiemmassakin Linhaissa joita on talossa ollut. Vähän niinkun huomaamattani tästä on tullut ”oma merkki” ja syynä on yksinkertaisesti tuo hinta-laatu suhde. Itselläni mönkijän käyttö on huviajoa ja kevyttä kärrynvetoa lähinnä pihalla ja pikkuteillä, joten näillä on pärjätty hyvin.
Kaikkia tietenkin kiinnostaa tuo nopeudenrajoitin tässä 60km/h -versiossa ja ainakin tästä yksilöstä ei löytynyt muuta rajoitinta kuin tuo ruuvi kaasukahvasta. Sääli sinällään kun tuo rajoitin rajoittaa vahvasti myös muutenkin vähän heikkoa koneen alavääntöä ylämäissä, joten tein oman pienen säätöoperaation eli ruuvasin ruuvin auki-asentoon ja nyt mennään huippuja mittarin mukaan 78km/h. Lukema on sama kuin 400-tieliikennemallissa, mutta kyllä tässä tarvitaan tuon lukeman saavuttamiseksi pitkä kiihdytys, jyrkähkö alamäki ja myötätuuli. Äsken otin GPS:n mukaan ja se näytti huipuiksi 67km/h eli suunnilleen kympin tuo mittari valehtelee. Tolleen tuo saa ollakin kun maantiellä mittarin mukaan 70km/h on oikein hyvä etenemisnopeus ja eipä sitä ajellessa ole virkavallallakaan mitään sanomista kun ollaan laillisissa lukemissa.
Pientilallinen Linhai-kuljettaja eteläisestä Suomesta.
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Touko 2010 10:13
- Mönkijä:: LT-4WDX -91
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Onko tullut lisää käyttökokemuksia? polttelis t3b Linhai. Mitä varusteita on, olisi tarkoitus ottaa itelle tuulilasi, vetokoukku, takaboksi, käsien lämmittimet ja moottorinlämmitin (defa letku) ja puskulevy. hinta olisi 5 k€ luokkaa tomituskuluineen...
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 01 Elo 2017 22:29
- Mönkijä:: Linhai 300 4x4 T3b
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Onhan tuossa vajaat 600km mittarissa jo. Huolettomia kilometrejä. Yksi pakoputken kiinnitysjousi on katkennut ja Linhain legendaarinen sytytyksen 3A sulake napsahti viime viikolla. Molempiin onnistui pikakorjaus hetkessä kun tuo sulakekin paloi onneksi kotipihassa.
Mulla on laite ihan perusvarusteilla ja koukussa roikkuu välillä omavalmisteinen lana sekä pari erilaista peräkärryä.
Mukava peli tuo on ajella ja tuo reilun kuudenkympin huippunopeus riittää kyllä vallan mainiosti pidemmillekin siivuille. Vähän on välillä ikävä tuon edellisen 400-kuutioisen vääntöä, mutta eihän sitä aina tarvi olla ruovittelemassa.
Mulla on laite ihan perusvarusteilla ja koukussa roikkuu välillä omavalmisteinen lana sekä pari erilaista peräkärryä.
Mukava peli tuo on ajella ja tuo reilun kuudenkympin huippunopeus riittää kyllä vallan mainiosti pidemmillekin siivuille. Vähän on välillä ikävä tuon edellisen 400-kuutioisen vääntöä, mutta eihän sitä aina tarvi olla ruovittelemassa.

Pientilallinen Linhai-kuljettaja eteläisestä Suomesta.
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 24 Touko 2010 10:13
- Mönkijä:: LT-4WDX -91
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Kärkäinen oulusta paljasti että tulossa on 500 T3B linhai marras joulukuussa, hintaluokka 5500 - 6000 e. Jospa odottaisi että tuo tulee ja päättäisi sitten.
Mutta on mielestäsi ollut rahalle vastinetta? Paljonko vakuutusmaksu vuodessa? ja pitkällekkö tankillisella pääseepi?
Mutta on mielestäsi ollut rahalle vastinetta? Paljonko vakuutusmaksu vuodessa? ja pitkällekkö tankillisella pääseepi?
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 01 Elo 2017 22:29
- Mönkijä:: Linhai 300 4x4 T3b
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
On kyllä tuohon hankintahintaan nähden oikein hyvä peli. Vakuutus on toistaiseksi Ifissä ja todella kallis. Yli 200€/vuosi pelkkä liikennevakuutus. Ovat ilmeisesti hilanneet sen ylös näissä T3b-vehkeissä ja saapa nähdä nouseeko se myös muissa yhtiöissä. En vaan millään viitsisi ottaa yhtä vakuutusta muualta, mutta tässä tapauksessa pitänee kysellä tarjoukset muilta. Kulutusta en ole kyllä yhtään mittaillut kun tulee tankkailtua kannusta ja milloin sattuu muistamaan. Ei tuo nyt ainakaan erityisen janoiselta vaikuta.blackmoor kirjoitti:Mutta on mielestäsi ollut rahalle vastinetta? Paljonko vakuutusmaksu vuodessa? ja pitkällekkö tankillisella pääseepi?
Pientilallinen Linhai-kuljettaja eteläisestä Suomesta.
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Itse päädyin hankkimaan tällaisen pariviikkoa sitten. Sisäänajo loppusuoralla ja tähän asti ei valittamista. Vakuutukset turvassa liikenne vakuutus 64e/vuosi. Lisäyksenä asensin kahvanlämmittimet ja polttelisi asentaa Defa PTC letkulämmitin kun laitetta tarvinee potkia talvella kylmästä käyntiin...
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Nyt kun on ajeltu sisäänajon jälkeen myös muutama sata kilometriä niin 2WD/4WD valinta kytkin kaipasi huollon. Eli 4WD ei valinta mennyt päälle. No kytkinkotelossa vettä mikä oli jäätynyt kuivaus ja kontaktipintojen putsaus taas pelaa
-
- 2WD
- Viestit: 26
- Liittynyt: 06 Heinä 2016 21:22
- Mönkijä:: CF Moto 450 -21
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Onkos porukalla lähtenyt tämä laite hyvin nyt pakkasillakin käyntiin? Kovasti olisi tälläinen hankinta suunnitelmissa ja on vaihtotarjouskin jo käyty kysymässä 

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Käyntiin on lähtenyt ihan OK kylmälläkin
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 13 Joulu 2017 20:18
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Tuli nyt hankittua toi 2018 Linhai 300 t3b. Muuten oikein laadukas peli hintaisekseen, mutta sähköinen rajoitin kiusaa. Tuntuu kiduttavan moottoria kun se kytkeytyy päälle. Olisi helpointa ehkä poistaa tuo rajoitin ja sit ruuvailla kaasukahvasta nopeutta pois. En kuitenkaan ole mistään rajoitinta löytänyt. Missä se on tässä 2018 mallissa?
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Tänään ostin uuden 300 t3b:n, sama homma rajoittimen kanssa et rajottaa liian äkäsesti. Lisäksi gps:llä mitattuna mittari valehtelee 8kmh, eli mittarin mukaan menee 63 ku rajotin menee päälle ja todellista nopeutta on vain 55kmh. Koitin ottaa nopeusanturin pistokkeen irti ja samalla rajoitin lähtee pois, jaksaa kulkea noin 70kmh todellista, alamäessa vaan vauhti karkaa. Mahtaisko tämä toimia jos kytkis anturin väliin : http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... prd126.htm
Sais nostettua rajottimen 65 paikkeille joka olis sopiva
Jostakin on tullut jo ensimmäisen 100km jälkeen öljyä, ikäänkuin roiskunu ympäri konetta, huohotinko? Ehkä ensimmäisessä huollossa saavat tutkia tarkemmin jos ei kovin paljon sitä vuoda. Moottorin ja voimansiirron meteli on kyllä kova myös verrattuna laatumerkkeihin mutta näkyypä se hinnassakin
Sais nostettua rajottimen 65 paikkeille joka olis sopiva

Jostakin on tullut jo ensimmäisen 100km jälkeen öljyä, ikäänkuin roiskunu ympäri konetta, huohotinko? Ehkä ensimmäisessä huollossa saavat tutkia tarkemmin jos ei kovin paljon sitä vuoda. Moottorin ja voimansiirron meteli on kyllä kova myös verrattuna laatumerkkeihin mutta näkyypä se hinnassakin

-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 01 Elo 2017 22:29
- Mönkijä:: Linhai 300 4x4 T3b
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Täällä on vajaat 800km mittarissa ja ensimmäinen huolto takana. Juuri sopivasti ennen huoltoa alkoi vaihteensiirto takkuilemaan ja pakki ei meinannut mennä päälle tai jos meni niin pyrki hyppäämään pois. Huollon yhteydessä tuo säädettiin kohdalleen ja nyt pääsee taaksekin päin. Talven aikana ajot jäivät vähiin mutta nyt kertyy taas kilometrejä kesäiseen tahtiin. Mulla tuossa ei kyllä ole ollut missään vaiheessa tuota sähköistä rajoitinta eli en tiedä onko se tuosta unohtunut kasauksen ja luovutushuollon yhteydessä vai miksi sitä ei ole, mutta asia ei kyllä haittaa millään tavoin. 

Pientilallinen Linhai-kuljettaja eteläisestä Suomesta.
-
- Noppeli
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01 Touko 2018 11:41
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Oletko vielä värkkäillyt tuon rajoittimen parissa?. Omassakin rajoitin ottaa jo 54km/h kohdalla. Kun saisi kulkemaan 65km/h niin minulle välttäisi mutta tuo 54 on kyllä liian vähän.300T3B kirjoitti:Tänään ostin uuden 300 t3b:n, sama homma rajoittimen kanssa et rajottaa liian äkäsesti. Lisäksi gps:llä mitattuna mittari valehtelee 8kmh, eli mittarin mukaan menee 63 ku rajotin menee päälle ja todellista nopeutta on vain 55kmh. Koitin ottaa nopeusanturin pistokkeen irti ja samalla rajoitin lähtee pois, jaksaa kulkea noin 70kmh todellista, alamäessa vaan vauhti karkaa. Mahtaisko tämä toimia jos kytkis anturin väliin : http://www.dakotadigital.com/index.cfm/ ... prd126.htm
Sais nostettua rajottimen 65 paikkeille joka olis sopiva![]()
Jostakin on tullut jo ensimmäisen 100km jälkeen öljyä, ikäänkuin roiskunu ympäri konetta, huohotinko? Ehkä ensimmäisessä huollossa saavat tutkia tarkemmin jos ei kovin paljon sitä vuoda. Moottorin ja voimansiirron meteli on kyllä kova myös verrattuna laatumerkkeihin mutta näkyypä se hinnassakin
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Edelleen nopeusanturin johto irti ja kaasua rajoitetty kahvasta, kulkee 60-70, tiukassa paikassa vaan rajoittaa tehoa liikaa nyt mutta tullut toimeen kuitenkin. Pitää lomalla perehtyä tarkemmin ja tehdä vaikka arduinolla muunnin nopeusanturiin jolloin mittarikin alkaa näyttämään oikeen.
Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia
Tuli tuollainen ostettua muutama päivä sitten, yllättävän hyvä, ei moitittavaa vielä, mutta, tuo myyjä kertoi että sen kaasukahva ruuvin lisäksi, siinä sähköisen rajoittimen boksissa on pieni ruuvi mistä voi säätää nopeutta mielesekseen.. täytyy itse käydä tarkastelemassa samalla kun ottaa pakin piipittimen ja vilkkujen piipittimen pois.. täytyy yrittää jos vaikka mittariin saisi sen 75km/h, kun nyt rupee räkimään moottori kun päästään 64km/h, mutta 50km/h alueella autot tuntuu silti karkaavan.. joten mittariin tuo 75km/h kuulostaisi siltä että pysyy letkan mukana 60km/h alueella ilman että tarvii rajottajalla istua.. päivittelen tänne kun tulee tarkistettua asia, jos joku täällä vielä aktiivisena seurailee tätä ketjua..300T3B kirjoitti:Edelleen nopeusanturin johto irti ja kaasua rajoitetty kahvasta, kulkee 60-70, tiukassa paikassa vaan rajoittaa tehoa liikaa nyt mutta tullut toimeen kuitenkin. Pitää lomalla perehtyä tarkemmin ja tehdä vaikka arduinolla muunnin nopeusanturiin jolloin mittarikin alkaa näyttämään oikeen.

"Kyllä tonne pääsee, onhan sulla vinssi."