Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
hakkapet
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2019 19:05

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja hakkapet »

Tulipa ostettua menopelimarketilta kyseinen mönkijä. Ei ole ollut mitään muuta kuin ongelmia. :evil: Mittarissa on 40 kilometriä ja taas lähdössä merkkihuoltoon. Neliveto ei toimi.
Eka ongelma oli ettei mukana tullutta puskulevyä voinut asentaa, ilman et lyhensi asennuspultteja. Seuraavaksi mönkijästä katkesi ensimmäisessä aurauksessa etupään kiinnikkeet, jolloin vinssi puskulevyineen siis romahti alas. Metalli on jotain seosmetallia, jota ei voi hitsata. En alkanut odottamaan myyjän ja maahantuojan vastinetta, vaan tein uuden kiinnikkeen oikeasta metallista. Tallissa käyntiin ja pakkia päälle. Ei mene. Kamala rutina ja rötinä. Vähän aikaa tutkin niin kas, vaihteenvaihtajasta puuttui pakista nyloc mutteri kokonaan. Uusi yritys. Ei mene pakki päälle rutisee vaan. Kierrokset liian isot, niitä säätämään. Pakki menee päälle ja sain aurattua kerran 100metrin pihatien. Seuraavana päivänä Käynnistymisen kanssa ongelmaa akku on tyhjä, lataan sitä pari päivää. Yritän uudelleen käyntiin ei lähde. Pakin kanssa taas ongelmaa, jouduin säätämään työntötankoa. Mönkijä sammui ja ei lähde käyntiin. Mittaristo myös meni pimeäksi jäi vaan taustavalo.

Selvä :cry: googlettamaan, löytyy et sytytyksen sulake palaa yleensä. Sitä tarkistamaan niinhän se oli mennyt, uusi tilalle ja käyntiin kokeili pari kertaa, sulake palaa aina. Ei lähde käyntiin, mittaristo sentään heräsi. Jouduin pistämään mönkkärin peräkärryyn ja viemään merkiihuoltoon. Siellä muutaman päivän ja hakemaan, pääsen siellä huollon tallista ulos ja taas sammuu, eikä lähde käyntiin. Sinne jäi mönkijä :twisted: . Seuraavana päivänä hakemaan taas ja kertoi et nippusiteet vissiin vedetty puolan johtojen kanssa liian tiukalle ja ottivat runkoon oikosulkua. Ajan mönkijän parkkipaikalle et illalla haen. Illalla hakemaan, ei lähde taas käyntiin. Seuraavana aamuna mietin et se sulake varmaan palanut tarkistan sen ja..Joo niin oli palanut, huolto oli laittanut 2A sulakkeen, kun kuulema 3A sulaketta ei ollut. Ajan vehkeen kotiin 24km ja huomaan kotona et öljyt tullut pellolle. Huohotinputki on irti koneesta. Huomaan et takavalo oikealla ”vilkkuu” vika näytti olevan liittimessä, kun sitä vähän kokeili niin toimi taas. Tänään sit huomasin et neliveto ei toimi. Vajaan kuukauden ollut tuo vehke ja en ole paskempaan törmännyt. Soittelin jo kuluttajavalituslautakuntaan he kertoivat et voin vaatia myyjältä kuluja mitä tästä on tullut ja aion vaatia. Ihan sama lukeeko takuukirjassa motorpowerin ohjeita et ei kata välillisiä kuluja. Tuote on ollut alusta asti rikki eli virheellinen. Puhumattakaan et huoltokirja oli tyhjä ja pakkihan ei toiminut heti alusta alkaen eli luovutushuoltoa ei ole tehty, eikä myöskään edes kokeiltu et toimiiko vaihteet! Se olisi varmaankin myyjäliikkeen hommia. :evil: :evil:

Purkaisin koko vtun kaupan jos pystyisin, mut kun huolto on samalla paikkakunnalla, niin se on viimeinen keino jos eivät toimita toimivaa tuotetta tai saa korjattua sitä. Lisäksi huomasin et esim. Käsijarrun merkkivalo ei toimi. Ongelmaa myös vaihteissa, kun pistää pakin niin ei meinaa saada enää takas menovaihdetta päälle ja summeri jää usein huutamaan.

Vehje on siis taas lähdössä huoltoon, nyt sen nelivedon takia ja saavat katsoa myös nuo vaihteet ja sähköviat. Älkää hyvät ihmiset ostako näitä pelejä! Kuluja ei tietty ole tullut huollosta, on mennyt takuuseen, mut kone ei ole toiminut edes viikkoa moitteetta. Sehän se olis ku pitäs maksaa vielä siitä huollosta, nyt kuluja tulee tietty, kun vie sitä sinne huoltoon.

Laitan myös myöhemmin päivitystä mitä myyjä tuumaa kuluvaatimuksista. Sit muuten maahantuojaa http://www.motorpower.fi ei saa sähköpostilla kiinni mm. toimarin sähköpostia ei ole julkisesti saatavilla, saati info tai asiakaspalvelun osoitetta! Maahantuojaan et siis saa itse yhteyttä, vaan asioit myyjäliikkeen kanssa, joka on saanut rahansa joten niitä kiinnosta enää *askaakaan.
300T3B
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Touko 2018 22:44

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja 300T3B »

Joo ei noita voi talvella käyttää, jäätyy vaihteet ja neliveto ei toimi mullakaa. Kesän toimi suht ok. Samoja vikoja, vaihdetanko irtos laatikosta, sähköt kadonnu pari kertaa, jossakin starttireleen luona olevassa johdossa huono kontakti. Vaihdelaatikko huohottaa öljyt pihalle, laitoin pitkän putken ja vedin taka akselin päälle ettei sotke konetta. Kaikki kumiosat murenee alle vuodessa jne... Mittarissa nyt 60h ja oisko 1000km, alussa oli nopeusmittarin johto irti jotta rajotin ei toiminu, löysin sit säätöruuvin sähköiselle rajoittimelle. Keväällä tulee vuosi täyteen ja taitaa vaihtua merkkilaitteeseen, tuskin ottavat edes vaihdossa noita? :(
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja dealer »

hakkapet kirjoitti:Maahantuojaan et siis saa itse yhteyttä, vaan asioit myyjäliikkeen kanssa, joka on saanut rahansa joten niitä kiinnosta enää *askaakaan.
Myyjäliike vastaa takuusta, kiinnostaa tai ei.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Os ... rhevastuu/
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Ajoin linhailla 5 vuotta jona aikana mittariin kertyi 9000 km ja 560 h. Tosin laite ei ollut otsikon mukainen vaan 400 irs tieliikennemalli. Sähkö ongelmien pääsyy on surkeasti tehdyt maadoitukset. Huonot kontaktit, ohuet johtimet ja releiden puute jolloin kaikki virta kiertää virtalukon kautta. Minulla oli koneessa vinssi joka toimi kaukosäätimestä vaikka virrat oli pois päältä, tämä kytkentä söi akun tyhjäksi parissa päivässä. Lääkkeeksi vaivaan laitoin takalaatikkoon ison auton akun ja päävirtakytkimen. Pultit ja mutterit putoilee moottorin aiheuttaman käyntivärinän takia. Vaihdetankojen lukitusmutterit kannattaa vaihtaa nyloc mallisiin ja esim. varikotelon pultteihin hieman kierrelukitus nestettä. 3 satasessa koneessa ilmeisesti automaattinen sähköryyppy joka pääsyy kylmäkäynnistys ongelmiin, ei varmaa tietoa. 4 satasessa vaijeritoiminen ryyppy, koneen sai käyntiin pakkasilla joissa ei ajohaluja yhtään, piti vain kokeilla. Ymmärrän kyllä tuskan kun uusi takuunalainen kone enemmän aikaa pajalla kuin ajossa. Hinta kertoo jotain laadusta, linhain omistajan pitää olla remonttitaitoinen. Kumi ja muoviosien ikää ja kestoa voi hieman parantaa silikoni sprayllä.

Muokkaus.
Nopeudenrajoituksesta ei mtään tietoa. L7e vehkeissä rajoitetaan teho 15kw. Ne voi kyllä poistaa, mutta .....
hakkapet
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2019 19:05

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja hakkapet »

hakkapet kirjoitti:Vehje on siis taas lähdössä huoltoon, nyt sen nelivedon takia ja saavat katsoa myös nuo vaihteet ja sähköviat. Älkää hyvät ihmiset ostako näitä pelejä! Kuluja ei tietty ole tullut huollosta, on mennyt takuuseen, mut kone ei ole toiminut edes viikkoa moitteetta. Sehän se olis ku pitäs maksaa vielä siitä huollosta, nyt kuluja tulee tietty, kun vie si
Laitan myös myöhemmin päivitystä mitä myyjä tuumaa kuluvaatimuksista. Sit muuten maahantuojaa http://www.motorpower.fi ei saa sähköpostilla kiinni mm. toimarin sähköpostia ei ole julkisesti saatavilla, saati info tai asiakaspalvelun osoitetta! Maahantuojaan et siis saa itse yhteyttä, vaan asioit myyjäliikkeen kanssa, joka on saanut rahansa joten niitä kiinnosta enää *askaakaan.
Eilen yritin käyntiin(pakkasta 16) ei mitään toivoa. :twisted: Talliin sulamaan ja hetken päästä tulille. Vehje oli ihan saamarin raskas liikutella, vissiin öljyt on täyttä kuraa, ne on vielä alkuperäiset. Päristelin pakkasessa 10min yhtäkkiä valot häviää ja vinssi ei toimi enää. Kone myös ”paukahtelee” välillä. Taas talliin sulamaan ja hetken päästä kaikki toimii Ok. Päristelin taas ehkä 10min ja huomaan et nopeusmittari tai siis kaikki näyttää nollaa, jos valot päällä. :evil: Nopeusmittari näyttää 43kmh vaikka lähes täydellä,kaasulla ajat joten joku mennyt pahemman puoleisesti sekaisin. Ensviikolle sain huoltoajan ihan mielenkiinnolla odotan mitä löytävät vai löytävätkö mitään. Ongelmat näyttää tulevan pakkasella, kone ei siis toimi pakkasella ollenkaan. Onneksi se on peruste kaupanpurulle, jos eivät saa toimimaan, mitä rohkenen epäillä.
atv2wd
Noppeli
Viestit: 24
Liittynyt: 31 Elo 2012 13:33

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja atv2wd »

Tämähän on itsessään harrastus ajaa kiinanmönkijää. Pientä aivopähkinää välillä ja taas mennään.
Pääasia, että saa halvalla. osat hommaan muualta kuin motorpowerista, sinne ei saa mitään kontaktia.
Ihmeenkin hyvin tuo oma 4x4 300 keeway pelannut, toki pientä remonttia. Käsittääkseni aika pitkälle samaa tekniikkaa.
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Halpa hinta ei tarkoita sitä, että voidaan myydä toimimatonta tavaraa. Takuu ajaksi näköjään luvattu 24 kk, pitäis ny ainakin sen ajan normikäytöllä päästä ilman suurempia murheita. Hakkapet päässyt vehkeellä 40 kilsaa, ja koko ajan joku paikka romuna. Kaupan purku tai koneen vaihto toiseen.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Halpa hinta on kyseenalainen etu mikäli laite ei kestä tai/ja toimi kunnolla.
Samalla hinnalla saattaisi joissain tapauksissa saada eri merkkisen käytetyn mönkijän joka toimisi paljon paremmin. No, tässä 300-kuutioisten / T3b sarjassa ei käytettyjä ole.
Moni saattaa ajatella että onhan uudessa aina takuu, mutta ei se mukavaa ole jos joutuu uutta mönkijää vähän väliä viemään takuukorjauksiin, vieläpä jos maahantuoja / jälleenmyyjä suhtautuvat nuivasti asiaan tai ellei saa lainkaan yhteyttä. Sitäpaitsi kaksi vuotta on todella, todella lyhyt aika kun ajatellaan mönkijän keskimääräistä käyttöikää.

Syy siihen miksi tähän kommentoin on erään tuttavan taannoin ostama uusi Linhai T3b 500. Koeajoin ja hieman tutkin mönkijää; nätti peli, hyvät valot, hiljainen käyntiääni. Valtavat etuvilkut :biggrin: Sitten kun katseltiin olisiko moottorilämmittimelle paikkaa (ensimmäisinä päivinä pakkasessa käynnistysvaikeuksia) satuin huomaamaan että takarengas heilahti oudosti kun nousin mönkijän viereltä polviltani ottaen tukea takatelineestä.
Vetarin keskimutteri oli pahoin löysällä. Sokka kyllä paikallaan. Rengas heilui pari kolme senttiä kevyesti kun nosti perän koholle. Loks-loks. Mutterin kiristämisen jälkeen rengas heilui edelleen tukevammalla otteella aika lailla, alatukivarressa jotain irti / löysällä / väljää. Toista takarengasta väännellessä välystä löytyi etu-taka-suunnassa reilusti, jotain vialla sielläkin. Näitä ei tutkittu enempää tässä vaiheessa.
Laadusta en osaa sanoa tällä perusteella mitään, mutta ainakin kasaus on tehty ala-arvoisesti taka-akseliston osalta tuossa yksilössä. Toivottavasti pysyy kasassa,
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Tuttu ilmiö. Ostaessani uuden linhain 2013 oli luovutushuolto täysin tekemättä. Ihan ite sai käydä koko vehkeen läpi. Myyjän huolto sen verran kaukana ettei kiinnostanut jatkuvasti kärrätä konetta edestakaisin. Tosin osat jotka hajalla esim etuvedon kytkevä askelmoottori tuli maahantuojalta postin kautta veloituksetta, tosin työ ja remonttijuomat omaan piikkiin. Ei lapsityövoima jaksa kiristää pultteja momenttiin hirmu kiireessä ilman työkaluja, vaan kaikki jää sormi höplälleen.
TimoV71
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja TimoV71 »

Joensuun huoltoa on pakko kehua tässä mielessä. Mitään ei ole tarvinnut kiristellä 500:ssa. Laitos on ollut nyt n. 2500km:n ja 100:n tunnin käyttökokemuksen perusteella mulle riittävä ja perusvarma. Pakkasessa tosin tuo käynnistyvyys on huono, mutta mulla se seisoo pääosin puolilämpimässä tallissa, jolloin en lämmitintä ole vielä tarvinnut laittaa.

Etuperähän tuohon vaihdettiin takuuseen, mikä on ollut ainoa vika. Nelivedon ja lukon kytkennän johtosarja oli katkennut jotenkin tangon juurella (tiukalla - muuta en keksi - tätä ei luovutushuollossa oltu huomattu), siirtomoottori kärähtänyt ja lukko jäänyt puoliksi päälle ja söi perän hammastuksen kun en hölmö tajunnut miksi ohjaus meni jäykäksi - mikään merkkivalo lukon päälläolosta ei syttynyt. Ihmettelin kun ei mennyt lukko mielestäni napista päälle, eikä pudottanut nelikkoa pois merkkivalon mukaan. Ajelin laitteen huoltoon - mitä ei jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt tehdä. Huollon toiminta tilanteessa oli kuitenkin erinomaista, kun väänsivät kättä maahantuojan kanssa kunnolla.

Vilkut on kyllä karmeet...

Niin - ja takuu raukesi alkutalvesta. Saapa nähdä.
dealer
6WD
Viestit: 703
Liittynyt: 16 Marras 2008 10:00
Mönkijä:: Can Am 400EFI -11

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko 500:ssa erikseen vaihteistoöljyt, vai moottoriöljyt hoitamassa myös vaihteistoöljyn virkaa ? Jos öljyt on erikseen, kuten ohjekirja antaa ymmärtää, missä täyttö- ja tyhjennysproppu ?
Tänään asiaa ihmettelin.
Samalla löytyi rungon päältä puolimetrinen rautapalkki irrallisena, reiät päissä. Varmaan kasaajalta unohtunut luovutushuollossa poistamatta, lie ollut tuosta palkista jossain lavassa / telineessä kuljetuksen ajan kiinni.
Aika puusilmä pitää olla joka lumilevyn apurungon asentaa eikä tuota huomaa :roll: josta seuraavaan kysymykseen; ei liene normaalia että vinssin vaijeri on lumilevyssä kiinni melkein 15 cm vinssin kitaa taaempana ja levyä nostaessa näinollen levyn käännön lukkotappi osuu vinssin kidan alle...onko TimoV71 sinulla lumilevy, ja jos on niin millainen ?
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja ktm »

Onko siinä mallikohtanen vai yleismallin runkokiinnike puskulevyn rungolle ?

Sen yleismallin saa pultattua mihin kohtaan vaan , olisko asennus mennyt liian taakse ?
hakkapet
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2019 19:05

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja hakkapet »

ktm kirjoitti:Onko siinä mallikohtanen vai yleismallin runkokiinnike puskulevyn rungolle ?
Sen yleismallin saa pultattua mihin kohtaan vaan , olisko asennus mennyt liian taakse ?
Veikkaan et omassani on nimenomaan yleismalli, sehän oli siinä valmiina pohjassa. Käytännössä vinssin nostokoukku oli sopivalla kohdalla. Ei olisi auttanut vaikka olisi eri kohtaan laittanut. Ongelma oli tosiaan et ne yleismallin pultit oli liian pitkät, jolloin kun puskulevyä yritti nostaa ne "aisat" osuivat siis pultteihin eikä aura noussut kuin 2cm maasta. Pieni suunnittelun kukkanen sanoisin, ongelmaa ei olisi jos se kehikko olisi paksumpi, ehkä muissa mönkkäreissä se onkin.

Päivän on ollut nyt varikolla. Totesin viedessä et ei sillä kiire ole, kunhan tulis nyt kuntoon. Kyllä ihmetteli se korjaajakin sitä vikamäärää mikä siinä oli. :-X
Viimeksi muokannut hakkapet, 06 Helmi 2019 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hakkapet
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 30 Tammi 2019 19:05

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja hakkapet »

dealer kirjoitti:Halpa hinta on kyseenalainen etu mikäli laite ei kestä tai/ja toimi kunnolla.
Samalla hinnalla saattaisi joissain tapauksissa saada eri merkkisen käytetyn mönkijän joka toimisi paljon paremmin.

Vetarin keskimutteri oli pahoin löysällä. Sokka kyllä paikallaan. Rengas heilui pari kolme senttiä kevyesti kun nosti perän koholle. Loks-loks. Mutterin kiristämisen jälkeen rengas heilui edelleen tukevammalla otteella aika lailla, alatukivarressa jotain irti / löysällä / väljää. Toista takarengasta väännellessä välystä löytyi etu-taka-suunnassa reilusti, jotain vialla sielläkin. Näitä ei tutkittu enempää tässä vaiheessa.
Laadusta en osaa sanoa tällä perusteella mitään, mutta ainakin kasaus on tehty ala-arvoisesti taka-akseliston osalta tuossa yksilössä. Toivottavasti pysyy kasassa,
Tuli vaan tuossa mieleen kun sillä päästelin ekan kerran huollosta 25km et jos siellä olis ollut jotain irti tms. ja ois oma henki lähtenyt. Missähän vaiheessa maahantuoja tai Linhai-myyjät alkaa näitä tarkistaa? :roll: Ei pitäisi yleistää, mut... varmaan siinä vaiheessa alkaa tarkistus, kun joltain yhtä hyväuskoiselta hölmöltä kuin minä lähtee henki. :shock:

Todellakin mietin tuossa et olisin jo valmis ostamaan, vaikka puolet kalliimman pelin, jos se vain toimis. Kyllä on vähän vtuttanut kolata lunta käsipelillä. Mulla oli aiemmin linko, mut se sano sopimuksen irti 15 vuoden jälkeen. Tästä on todellakin ollut vain harmia ja pahaa mieltä.
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Linhai 300 4x4 T3b käyttökokemuksia

Viesti Kirjoittaja ktm »

Eikö niitä ylipitkiä pultinpäitä voi katkasta ?

Jos oikein muistan niin Trafin ohje rekisteröitäviin ajoneuvoihin on tehtävä luovutushuolto ja koeajo .

Joko maahantuojan tai jälleenmyyjän .

Mönkijän kohdalla tämä jää jälleenmyyjälle joka kasaa se laatikosta ajokuntoon.
Laatikossa ei saa luovuttaa rekisteröitävää ajoneuvoa asiakkaalle.
Vastaa Viestiin