Linhai 400irs 4x4 ongelma
Linhai 400irs 4x4 ongelma
Hankin Linhai 400 irs 4x4 vm.2013, koeajossa kyseinen peli toimi moitteetta. Kotiin päästyä lämmittelin konetta, jonka jälkeen tyhjäkäynti jäi n.2000 rpm. Vaihteet menee välillä hyvin päälle ja välillä rutisee. Koeajon aikana tyhjäkäynti ei ollu noin korkealla eikä vaihteet rutisseet kertaakaan ! Mikä vois olla vikana ? Kiitos !
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Säädä tyhjäkäyntiä pienemmälle. 

Uudenmaan Mönkijät Ry
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Can-Am Outlander 400 Max
ex TGB Blade 250 // ex Dinli 904 // ex Linhai 260 Demon // ex CPI XS 250 Sport
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Mistä kaasuttimen ruuvista alan säätelemään ? Niin ja mikä on oikea kierrosluku tyhjäkäynnille ?
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Laitteen oikealla puolella moottorin takapuolella on musta nuppi vaijerin päässä josta kiertämällä vastapäivään pitäisi kierrokset pienentyä ja alle 1700 tai 1500 pitäisi ruveta toimimaan eikä vaihteet rutista! Täytyy myös malttaa odottaa kaasun päästön jälkeen että kierrokset putoavat alas ennen vaihteen vaihtoa ei myöskään saa vaihtaa jos kone liikkuu silloinkin rutisee ! Jos on kaasutin kone pitäisi onnistua !
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Suuret kiitokset ! Täytyy huomenna töiden jälkeen säädellä tyhjäkäyntiä !
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Ennen kuin säädät tyhjäkäyntiä, niin tarkista että kaasuvivussa on pieni löysä siis että vaijeri ei kanna tyhjäkäynnillä.
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Tyhjäkäynti säädetty, mutta seilaa 1200-1800rpm ? Vaihteet menee ihan nätisti päälle ! Onko muuten huohotinletku se 10-15mm letku mikä tulee moottorin päältä ja sieltä tulee aikaslailla ilmaa jatkuvasti ? Mulle nämä hommat on ihan uutta.
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Tyhjäkäynti nyt 1500 rpm ja käy tasaisesti. Aamulla työntelin lumia tunnin verran ja Linhai toimi hyvin sekä vaihteet meni nätisti päälle. Hetki sitten jatkoin lumitöitä ja mönkijä joutui astetta kovemmalle rasitukselle, nyt taas vaihteet rutisee vaikka tyhjäkäynti on sen 1500rpm ? Onko kellään ollut vastaavaa ?
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Vaihdevivusto esille ja kiristelemään löystyneet välitystankojen nivelet. Samalla tarkistella, että liikevarat riittävät vaihteiden vaihtumiseen kunnolla ja tarvittaessa säätö.maku72 kirjoitti:nyt taas vaihteet rutisee vaikka tyhjäkäynti on sen 1500rpm ? Onko kellään ollut vastaavaa ?
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Kävin läpi kaikki pultit ja nivelet, välyksiä ei niissä ainakaan ole ja liikevarat ovat hyvät. Ei tarvi vaihteita liikuttaa kuin vähän niin jo rutina alkaa kuulua. Vaihteet menee hyvin päälle, kun moottori on sammuksissa.
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Linhaissa keskipakokytkin loppusuoralla.
Nosta takapyörät ilmaan vaihde vapaalle ja takavetopäälle ja laite käymään .
Lähteekö pyörät pyörimään ?
Pystyykö pitämään käsillä vastaan ?
Nosta takapyörät ilmaan vaihde vapaalle ja takavetopäälle ja laite käymään .
Lähteekö pyörät pyörimään ?
Pystyykö pitämään käsillä vastaan ?
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Täytyy huomenna testata, voi se kytkin olla sökö, sillä kun minkä tahansa vaihteen saa silmään niin mönkijä heilahtaa, eli kytkin ei pidä kunnolla.
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Tai siis se ei irroita .
Tyhjäkäynnillä pitää irroittaa ja kun lisää kierroksia niin kytkee.
Tyhjäkäynnillä pitää irroittaa ja kun lisää kierroksia niin kytkee.
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Juurikin niin...
-
- 2WD
- Viestit: 42
- Liittynyt: 02 Huhti 2008 18:57
Re: Linhai 400irs 4x4 ongelma
Omassa 260 oli vasta saman laisia oireita, eli vaihteet rutisi ja mönkijällä "meno päällä" koko ajan kun vaihde oli kytkettynä. Syynä oli että keskipakokytkimen yhdestä käpälästä oli jousenkorvakko murtunut. Irto osat oli jäljistä päätellen poistuneet variaattorin etummaisen lautaspyörän siivekkeiden kautta variaattorin kopan läpi jonekkin etumaastoon...
Nuukana miehenä tilasin sitten ns "vakio" kytkimen. Edellinen kytkin ei mielestäni ollut edes pahasti kulunut eikä liikaa edes luistanut missään tilanteessa. Uusi kytkin näyttäs tulleen ainakin eri tuotantolinjalta sen verran oli pieniä eroja. Ja jostain syystä tuntuu että ei pidä yhtä hyvin kuin entinen kunnossa ollessaan. Ehkä synä voi olla että kitkapinnat eivät vielä ole muotoutuneet vanhaan kelloon pariksi? No aika näyttää. Harkitsin kyllä kytkimen päivittämistä "parempaan" mutta sen verran iso tukko euroja olis pitänyt lisää maksaa että ei houkuttanut, varsinkin kun mielessä on kokoajan ollut että jos päivittäisi mönkijän uudempaan traktorimalliin. Toisaalta entiselläkin on pärjännyt ja tästä vanhasta ei paljoa rahoitusta uudempaan ole luvassa... joten joten....
Nuukana miehenä tilasin sitten ns "vakio" kytkimen. Edellinen kytkin ei mielestäni ollut edes pahasti kulunut eikä liikaa edes luistanut missään tilanteessa. Uusi kytkin näyttäs tulleen ainakin eri tuotantolinjalta sen verran oli pieniä eroja. Ja jostain syystä tuntuu että ei pidä yhtä hyvin kuin entinen kunnossa ollessaan. Ehkä synä voi olla että kitkapinnat eivät vielä ole muotoutuneet vanhaan kelloon pariksi? No aika näyttää. Harkitsin kyllä kytkimen päivittämistä "parempaan" mutta sen verran iso tukko euroja olis pitänyt lisää maksaa että ei houkuttanut, varsinkin kun mielessä on kokoajan ollut että jos päivittäisi mönkijän uudempaan traktorimalliin. Toisaalta entiselläkin on pärjännyt ja tästä vanhasta ei paljoa rahoitusta uudempaan ole luvassa... joten joten....

Ei myö myyvä vilihevosia