Sivu 1/3
Paljonko Linkussa kilometrejä?
Lähetetty: 16 Elo 2006 23:03
Kirjoittaja prkl007
Olisi kiva tietää "vanhempien" Linkkujen kilometri-/ajotuntimääriä? Itsellä tuore vehje, jolla körrrrryytelty lähinnä metsäautoteitä ja pikkaisen pusikkoja vajaa kuukauden (450km).
100km huolto oli loistava työnäyte (vakio pakoputken tääärräysongelma poistui, ja pari muutakin ikävää ominaisuutta), ja nyt siitä on kulunut 3vko ja edessä 500km huolto.
Onko ollut ongelmia/vikoja? Nyt syksyn tullen kaipaa valoja lisaa, tänään asennetut 2x50W halogeenit toimii erillisestä kytkimestä tarpeen tullen mukavasti. Ne Sunsboy "Xenon" -valot lienee vielä pakko kokeilla talveksi...vielä on mietinnässä ottaako magneettikiinnityksen vai kiskaiseeko kiinteäksi.
Kertokaa nyt jotain moitteita, mihin osaa varautua (ja mitä ei ole kerrottu), kun esim. vuoden tai muutama tuhat kilometriä on körryytellyt...

Lähetetty: 17 Elo 2006 00:54
Kirjoittaja MikaR
Nojooh, takana 1700km/5kk ja ainoastaan äänenvaimentajan kanssa olen tapellut. Se kun tuppaa koliseen vähän väliä.
Juu, kun nyt talvi tulee, niin sullekkin vinssi ja puskulevy luultavasti on tarpeen.
Pikku huomautus... elä osta niitä linkku kaupasta, puskulevyjä saa €500 (työkalurunko mukana) ja vinssejä (tanko ohjaimella ja rullakita) €130. Nimittäin netin kautta.
Ja paremmat valot olit laittanut

Se on linkussa tarpeen.
Itse en kytkentäkaaviosta löytänyt koko peruutus summeria (olisin tarkistanut amppeerit), jonka johtoihin aion kytkeä peruutusvalon (21W). Mutta ehkä laitan siihen väliin silti releen.
Näytti Waarin linkussa siirtyneen "vakiona lisävalo (2x5W)" taakse, ehkä peruutusvaloksi?
Muuta tulevaisuutta silmälläpitäen en keksi muutakuin, vaihda kesäksi jotkin muut päälisrenkaat, ja jätä durot talveksi.
Nuo durot (excavator) ovat kyllä mainioita maastorenkaita (pehmeä seos) ja niinpä ne kuluvat asfaltilla melko nopeasti loppuun.
Lähetetty: 17 Elo 2006 07:30
Kirjoittaja waari
se peruutus summeri on siinä ilmanputsarikotelon vasemmalla puolella releen edessä oleva mötikkä johon tulee yks kakspiuhanen liitin. siis penkin joutuu ottaa pois, tosin sen sivumuovin altakin k.o. osa näkyy.
kilometrejä
Lähetetty: 17 Elo 2006 08:16
Kirjoittaja hajotapy
Vähän on kilometrejä kertynyt - käyttötunteja toki enemmän. Olen körötellyt 850km ja hyvin on vörkkinyt. Se pakarihan se aina pärrää, vakiovarusteena on lenkkiavaimet taskussa, että saa aina välillä käydä ruuvaamassa uuteen asentoon - loppuu pahempi meteli. Pitäisi varmaan alkaa harkitsemaan jotain halpaa suoraa putkea ("saabin vaimennin")! Saiskohan sen asennettua siten, että loppuu kolinat?
Kolina...
Lähetetty: 17 Elo 2006 08:56
Kirjoittaja prkl007
Olen antanut itseni ymmärtää, että kolina kaikkoaa lopullisesti ja helposti sahailemalla pakoputken päästä "pienen siivun" pois? Palstallahan on mainittu ankkärin säätö mahdollisimman taakse yhdeksi apukeinoksi. Ongelmahan lienee liian pitkä pakoputki, jolloin se menee änkkärin sisään liian pitkälle ja "hakkaa/kolisee" siihen änkkärin pöntön juuressa olevaan supistukseen...
Olisi voineet kiinalaiset säästää hieman rautaa, ja jättää se lyhyemmäksi jo vakiona. Eli mulla siis kolisi jo uutena tunnin ajon jälkeen, mutta ei oo enää kolissut.
Vakiotassut tuntuisivat tosiaan alkavan kulumaan nopeasti, jos asfaltilla ajelee. Voisi olla hyvä idea säästää niitä talveksi. Palstalla on ollut niin paljon rengaskeskustelua, että olen jo pudonnut kärryiltä mitkä renkaat ja mistä kannattaisi hommata....ja se, että voiko/uskaltaako laittaa isommat poliisien iloksi?
Lähetetty: 17 Elo 2006 09:14
Kirjoittaja J.O.B
Ei oo kolissut pakoputki sen jälkeen kun vedin sitä änkkäriä taaksepäin ja poistin toisen jousen nistä jotka vetävät putkia vastakkain.
Ajo kilometrejä on tullut 1000 luokkaa, niistä noin 650 ensimmäisessä kolmessa kuukaudessa ja sen jälkeen ei ole tiellä paljon ajeltu.
Eilen ensimmäisen kerran 2,5 kuukauteen kun kävin Waarila huollattamassa sen, ja sillä matkalla jo ehti kyllästyä tiellä ajamiseen.
Waarilla sain kokeilla sen naapurin 450 Dinliä, sillä varmaan jaksais ajella tielläkin, kyllä kulkee
Jahka talvi tulee ja liukasta niin voipi ajomäärä lisääntyä kun linkkuunkin tulee "talvitehoja"

Lähetetty: 17 Elo 2006 12:51
Kirjoittaja waari
vajaa kolmetonnii on nykysen linkun mittarissa ja ainoo murhe on toi jakolaatikon tukkeutunu huohotin.....ei tuu ainakaan nyt muuta mieleen, jos muistinsyövereistä joku harmi muistuu ni kerron kyllä.
Lähetetty: 17 Elo 2006 20:53
Kirjoittaja Kenus
Mulla vasta paritonnii mittarissa ja takalampun polttimon oon joutunu vaihtaa.Tosin olenkin aina huollattanut Linkun waarilla

Lähetetty: 17 Elo 2006 21:13
Kirjoittaja waari
Lähetetty: 18 Elo 2006 08:16
Kirjoittaja waari
vihjeeks tiukkapipoille. toi edellinen teksti on siis vitsi! oikeaa lahjontaa harrastetaan vain sopranosissa

Lähetetty: 21 Elo 2006 18:25
Kirjoittaja P3t3
2 viikoa nyt on linkku ollu ja reilu tuhat kilsaa on tullu

,kun yhestä riippuvuudesta (tupakasta)pääsee eroon niin toinen tulee tilalle

Lähetetty: 24 Elo 2006 12:39
Kirjoittaja Linhai 300 4x4
1500km mittarissa ja ei oo oikein muuta ollu ku et pari kertaa menny sylinterin tiiviste ja roiskinu öljyt pihalle.
Lähetetty: 25 Elo 2006 18:54
Kirjoittaja Sharedoc
250 km ajettu nyt kesällä ja ainoa ongelma on ollut pakoputken hopoitujen lämpöeristetarrojen irtoileminen istuimen pohjassa ja jalkasuojamuovin sisäpinnalta.
Kestääkö moottorin alkuperäisöljyllä ajaa 500 km huoltoon asti?
Lähetetty: 25 Elo 2006 18:56
Kirjoittaja waari
Sharedoc kirjoitti:
Kestääkö moottorin alkuperäisöljyllä ajaa 500 km huoltoon asti?
kyllä luovutushuollossa kuuluu olla vaihdettuna kaikki öljyt.
Lähetetty: 27 Elo 2006 23:41
Kirjoittaja MikaR
Jehna.
2000km+ ja tuo saakelin pönttö taas rupesi koliseen... no olihan se hiljaakin aikansa. No taas takuuseen uusi "pötkö" tiiviste.
Joskohan kohta maahantuojat huomaavat, ettei pötkö ole toimiva tiiviste ja keksivät uuden ratkaisun.