Linhain akkukeskustelut

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
makkve2
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Marras 2006 09:11

Linhain akkukeskustelut

Viesti Kirjoittaja makkve2 »

Minkälaisia kokemuksia on noista alkuperäisistä akuista??
Meinaa olla semmoinen ongelma ettei saa kylmästä käyntiin.. takuuseen tuli uusi akku (samanlainen kuin entinen) eli onkohan uudeltakaan akulta lupa odottaa sen pitempää kestoa. Latausjännite on ok. vinssiä joutuu käyttämään lumitöissä paljon.

Onko joku kokeillut laittaa kahta akkua ns. rinnan? Saisiko sillä käynnistystehoa lisää..?
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

ei mulla ainakaan oo ollu ongelmii linkun akun kanssa. ihan ookoo ensiasennusakuks mut ainahan parempi on ...parempi.
hessu eli roosa taitaa tietää nuista akuista jonniin verran ja onhan niistä ollu keskusteluakin, taitaa olla haun paikka :) niinku aina toitotetaan :)
välittää.....
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Kevättalvella vedin Linkkua avokärryssä ilman peittoa 450km n. 20 asteen pakkasessa. Perille päästyä sai hangata minuuttitolkulla käyntiin mutta akusta ei potku loppunu 8)
jusander
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Heinä 2006 11:56
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jusander »

Joo akku vuoden käytetty,ei mitään hyytymisen merkkejä.Parikertaa ajettu tankki tyhjäksi ja sen jälkeen saatanallinen veivaaminen käyntiin ja akussa vaan potku riittää.Toisin kävi lasten lasten pikku fudelle,puoli vuotta ja akku ei pidä sekunttiaakaan virtaa.
uusivuosi uudet kujeet
Avatar
Logibear
Tracks
Viestit: 1937
Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
Mönkijä:: Grizzly 700 -07
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Paras mahdollinen?

Viesti Kirjoittaja Logibear »

Osaisko joku suositella parasta mahdollista tarvike akkua Linkkuun? Fyysisiltä mitoiltaan pitäisi mahtua vakiotelineeseen.

Vakioteline on kyllä mielestäni tosi tyhmässä paikassa koska takarengas heittää kaiken skeidan suoraan akkuun :roll: Onko kellään mennyt rikki esim. kiven iskusta?
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

kannattaa ottaa mitat, että kuinka suuri akku mahtuu ja sitte sen perusteella kattelet sopivia mahdollisia vaihtoehtoja. 2 akulla jaksaa tietenkin startata kauemmin, mutta minne saa mahtumaan? veneissä joissa on isompia diesel koneita, on joskus 2 startti akkua, ja niiden lisäksi, käyttöakut...
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Re: Paras mahdollinen?

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Logibear kirjoitti:Osaisko joku suositella parasta mahdollista tarvike akkua Linkkuun? Fyysisiltä mitoiltaan pitäisi mahtua vakiotelineeseen.

Vakioteline on kyllä mielestäni tosi tyhmässä paikassa koska takarengas heittää kaiken skeidan suoraan akkuun :roll: Onko kellään mennyt rikki esim. kiven iskusta?
Joo ei se mikään hyvä paikka akulle ole mutta ei se munkaan käytössä koskaan siipeensä saanut ja hyvin pysy paikoillaan vaikka kone teki voltteja, volteilla en tarkoita sähköä :wink: .

Noi "tosimiehet" ovat kehuneet tota Vartan imeytettyä akkua, "paras mitä rahalla saa mönkkäriin" on ollut kommentit.
Sen verran on kehuttu että itse meinaan ostaa CF.ään sen, on nimittäin ikävä tullut Linkun akkua jonka kanssa ei ollut koskaan ongelmia mutta Cf.n akkun saa tyhjäksi lähes kerta käynnistyksellä...
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

Itselläni on GS:n imeytetty akku, käynnistysvirta on tuplat verrattuna vakioon 120=>240Ah. Malli on GTX14-GS ja sopii paikalleen kun pidentää koteloa 1,5cm taaksepäin.

Löytyis muuten vanha vakio akku hyllystä; ollut noin 3kk paikalla ja ei mitään vikaa. Vaihdettiin aikanaan maahantuojan toimesta kun etsittiin pakkaskäynnistys ongelmaa.
fordmies
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Tammi 2007 17:09
Paikkakunta: Uusimaa

sähkölaitteista

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Linhai 300 4x4 juhlamallin uudehkona omistajana päätin laajentaa mönkijätietämystä hakeutumalla foorumin jäseneksi. Kaksi kuukautta on laitteella ikää ja mittarissa 125 km. Ekan huollon jälkeen (100 km) onkin ollut pääosin pihapiirissa ajelua ja taas pitkästä aikaa lumen aurausta. Lumilevy tuli hankittua kaupan yhteydessä sekä vinssi. Peruutusvalon viritin pian sen jälkeen kun huomasin ettei maalla tule pimeässä peruuttamisesta mitään :)

Tässä kun aurailin lumia vinssi kytkettynä levyyn jolla tein hienosäätöä auran korkeuteen huomasin eräänä päivänä ettei kone lähtenytkään käyntiin muuten kuin akkulaturin avulla. Sama toistui seuraavalla kerralla. Sitten päätin jättää akun pidemmäksi aikaa lataukseen ja hyvin lähti käyntiin kun oli taas tarve. Eli vinssi mukaan lukien muut sähkölaitteet näyttää vievän niin paljon virtaa ettei akku ehdi kunnolla latautua varttitunnin pihallapyörittelyn aikana :(

Hommasin ampeerimittarin (-60...+60 A) jonka ajattelin kytkeä laturin ja akun/startin väliseen kaapeliin jolloin siitä voi seurata miten akku latautuu minäkin hetkenä. Toinen vaihtoehto olisi kytkeä akkukengän ja koko muun kaapeloinnin väliin käyttämällä apuna sivuvastusta ja tällöin saisi selville myös virran kulutuksen kulloinkin. Onko muilla kokemuksia ampeerimittarin asentamisesta, millainen kytkentä ja miten pelaa?

Sähkökaavioon on merkitty Freeze-proof unit ja warming resistance. Missä nämä ovat ja mikä on niiden tehtävä?

Flekti käynnistyy lämpökatkaisijalla lämpötilassa t1 ja ylilämpöpiippari lämpötilassa t2. Tietääkö joku mitä nämä t1 ja t2 ovat? Noin viikko sitten lunta tuuppiessa piippari huusi ja flektikin oli päällä vaikka lämpömittarissa oli vasta kolme tolppaa :oops:
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

kannattaa tarkistaa pakkaskestävyys. itellä oli kerran niin et piipitti vai kone ei ehtiny käyä ku hetken ni oli nesteet sellasessa hyhmässä et ei oikeen kunnolla kiertäny.
ja noi sähkövermeet taitaa liittyy kaasariin ;) joku kohokammion esilämmitys vai mikä se oikeelta nimeltä lie??
välittää.....
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

kylmän nesteakun latauksen vastaanottokyky on aikas huono. Jos ajo on kylmässä vain hetkellistä tai käytät paljon vinssiä ajaessa pienillä kierroksilla suosittelisin hyytelö- tai imeytettyä akkua. Pakkastoimivuus huomattavasti parempi. Akun alle asennettava lämmityskierukka olisi myös kova sana.
Ex: 260 Sport -05
fordmies
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 27 Tammi 2007 17:09
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fordmies »

Onko olemassa kapasiteetiltaan suurempia akkuja jotka sopivat samaan koteloon kuin nykyinen 14 Ah vai pitääkö rakentaa uusi akkukotelo?
Nicca
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Loka 2006 12:38
Paikkakunta: Kouvola

Sähkölaitteet

Viesti Kirjoittaja Nicca »

Kun ostin omani Motor Powerista, sanoivat, että vinssiä ei kannata käyttää auran nostoon. Akku ja vinssi ei kestä pitkään.
Kun vauhdoin nesteet kunnollisiin, (kehoittivat vaihtamaan) luulin aluksi, että pitää täyttää siitä paisuntasäiliöstä, kun en heti löytänyt etukatteen alta jäähdyttimen korkkia. Tietysti täyttöputki piti oikaista, että sai nesteet menemään jäähdyttimeen.(vesilukko muodostui) Nyt ei pysy letku enään siinä peltituessaan, mutta no hätä. Vielä ei flekti ole käynnistynyt kertaakaan vaikka onkin tehty lumitöitä ja välillä on käynyt tyhjäkäyntiä paikallaan pitempäänkin. Tosin ei kai sen pakkasella pitäisikään kovin äkkiä käynnistyäkkään ??
Kaikki muu on turhaa...
saku01
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Tammi 2007 21:27
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saku01 »

Onko kellään kokemusta linhaihin lisävaloista?Alkuperäiset aika tuhnut,piisaako laturin/akun teho?Onko olemas isompia polttimoita omien tilalle,vai pitääkö vaihtaa halogeenit/xenonit tilalle(onko järkee)?
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Vastaa Viestiin