Linhain akkukeskustelut
Linhain akkukeskustelut
Minkälaisia kokemuksia on noista alkuperäisistä akuista??
Meinaa olla semmoinen ongelma ettei saa kylmästä käyntiin.. takuuseen tuli uusi akku (samanlainen kuin entinen) eli onkohan uudeltakaan akulta lupa odottaa sen pitempää kestoa. Latausjännite on ok. vinssiä joutuu käyttämään lumitöissä paljon.
Onko joku kokeillut laittaa kahta akkua ns. rinnan? Saisiko sillä käynnistystehoa lisää..?
Meinaa olla semmoinen ongelma ettei saa kylmästä käyntiin.. takuuseen tuli uusi akku (samanlainen kuin entinen) eli onkohan uudeltakaan akulta lupa odottaa sen pitempää kestoa. Latausjännite on ok. vinssiä joutuu käyttämään lumitöissä paljon.
Onko joku kokeillut laittaa kahta akkua ns. rinnan? Saisiko sillä käynnistystehoa lisää..?
- Logibear
- Tracks
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 11 Helmi 2006 08:02
- Mönkijä:: Grizzly 700 -07
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Paras mahdollinen?
Osaisko joku suositella parasta mahdollista tarvike akkua Linkkuun? Fyysisiltä mitoiltaan pitäisi mahtua vakiotelineeseen.
Vakioteline on kyllä mielestäni tosi tyhmässä paikassa koska takarengas heittää kaiken skeidan suoraan akkuun
Onko kellään mennyt rikki esim. kiven iskusta?
Vakioteline on kyllä mielestäni tosi tyhmässä paikassa koska takarengas heittää kaiken skeidan suoraan akkuun

kannattaa ottaa mitat, että kuinka suuri akku mahtuu ja sitte sen perusteella kattelet sopivia mahdollisia vaihtoehtoja. 2 akulla jaksaa tietenkin startata kauemmin, mutta minne saa mahtumaan? veneissä joissa on isompia diesel koneita, on joskus 2 startti akkua, ja niiden lisäksi, käyttöakut...
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
- J.O.B
- Tracks
- Viestit: 953
- Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
- Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.
Re: Paras mahdollinen?
Joo ei se mikään hyvä paikka akulle ole mutta ei se munkaan käytössä koskaan siipeensä saanut ja hyvin pysy paikoillaan vaikka kone teki voltteja, volteilla en tarkoita sähköäLogibear kirjoitti:Osaisko joku suositella parasta mahdollista tarvike akkua Linkkuun? Fyysisiltä mitoiltaan pitäisi mahtua vakiotelineeseen.
Vakioteline on kyllä mielestäni tosi tyhmässä paikassa koska takarengas heittää kaiken skeidan suoraan akkuunOnko kellään mennyt rikki esim. kiven iskusta?

Noi "tosimiehet" ovat kehuneet tota Vartan imeytettyä akkua, "paras mitä rahalla saa mönkkäriin" on ollut kommentit.
Sen verran on kehuttu että itse meinaan ostaa CF.ään sen, on nimittäin ikävä tullut Linkun akkua jonka kanssa ei ollut koskaan ongelmia mutta Cf.n akkun saa tyhjäksi lähes kerta käynnistyksellä...
Itselläni on GS:n imeytetty akku, käynnistysvirta on tuplat verrattuna vakioon 120=>240Ah. Malli on GTX14-GS ja sopii paikalleen kun pidentää koteloa 1,5cm taaksepäin.
Löytyis muuten vanha vakio akku hyllystä; ollut noin 3kk paikalla ja ei mitään vikaa. Vaihdettiin aikanaan maahantuojan toimesta kun etsittiin pakkaskäynnistys ongelmaa.
Löytyis muuten vanha vakio akku hyllystä; ollut noin 3kk paikalla ja ei mitään vikaa. Vaihdettiin aikanaan maahantuojan toimesta kun etsittiin pakkaskäynnistys ongelmaa.
sähkölaitteista
Linhai 300 4x4 juhlamallin uudehkona omistajana päätin laajentaa mönkijätietämystä hakeutumalla foorumin jäseneksi. Kaksi kuukautta on laitteella ikää ja mittarissa 125 km. Ekan huollon jälkeen (100 km) onkin ollut pääosin pihapiirissa ajelua ja taas pitkästä aikaa lumen aurausta. Lumilevy tuli hankittua kaupan yhteydessä sekä vinssi. Peruutusvalon viritin pian sen jälkeen kun huomasin ettei maalla tule pimeässä peruuttamisesta mitään
Tässä kun aurailin lumia vinssi kytkettynä levyyn jolla tein hienosäätöä auran korkeuteen huomasin eräänä päivänä ettei kone lähtenytkään käyntiin muuten kuin akkulaturin avulla. Sama toistui seuraavalla kerralla. Sitten päätin jättää akun pidemmäksi aikaa lataukseen ja hyvin lähti käyntiin kun oli taas tarve. Eli vinssi mukaan lukien muut sähkölaitteet näyttää vievän niin paljon virtaa ettei akku ehdi kunnolla latautua varttitunnin pihallapyörittelyn aikana
Hommasin ampeerimittarin (-60...+60 A) jonka ajattelin kytkeä laturin ja akun/startin väliseen kaapeliin jolloin siitä voi seurata miten akku latautuu minäkin hetkenä. Toinen vaihtoehto olisi kytkeä akkukengän ja koko muun kaapeloinnin väliin käyttämällä apuna sivuvastusta ja tällöin saisi selville myös virran kulutuksen kulloinkin. Onko muilla kokemuksia ampeerimittarin asentamisesta, millainen kytkentä ja miten pelaa?
Sähkökaavioon on merkitty Freeze-proof unit ja warming resistance. Missä nämä ovat ja mikä on niiden tehtävä?
Flekti käynnistyy lämpökatkaisijalla lämpötilassa t1 ja ylilämpöpiippari lämpötilassa t2. Tietääkö joku mitä nämä t1 ja t2 ovat? Noin viikko sitten lunta tuuppiessa piippari huusi ja flektikin oli päällä vaikka lämpömittarissa oli vasta kolme tolppaa

Tässä kun aurailin lumia vinssi kytkettynä levyyn jolla tein hienosäätöä auran korkeuteen huomasin eräänä päivänä ettei kone lähtenytkään käyntiin muuten kuin akkulaturin avulla. Sama toistui seuraavalla kerralla. Sitten päätin jättää akun pidemmäksi aikaa lataukseen ja hyvin lähti käyntiin kun oli taas tarve. Eli vinssi mukaan lukien muut sähkölaitteet näyttää vievän niin paljon virtaa ettei akku ehdi kunnolla latautua varttitunnin pihallapyörittelyn aikana

Hommasin ampeerimittarin (-60...+60 A) jonka ajattelin kytkeä laturin ja akun/startin väliseen kaapeliin jolloin siitä voi seurata miten akku latautuu minäkin hetkenä. Toinen vaihtoehto olisi kytkeä akkukengän ja koko muun kaapeloinnin väliin käyttämällä apuna sivuvastusta ja tällöin saisi selville myös virran kulutuksen kulloinkin. Onko muilla kokemuksia ampeerimittarin asentamisesta, millainen kytkentä ja miten pelaa?
Sähkökaavioon on merkitty Freeze-proof unit ja warming resistance. Missä nämä ovat ja mikä on niiden tehtävä?
Flekti käynnistyy lämpökatkaisijalla lämpötilassa t1 ja ylilämpöpiippari lämpötilassa t2. Tietääkö joku mitä nämä t1 ja t2 ovat? Noin viikko sitten lunta tuuppiessa piippari huusi ja flektikin oli päällä vaikka lämpömittarissa oli vasta kolme tolppaa

kylmän nesteakun latauksen vastaanottokyky on aikas huono. Jos ajo on kylmässä vain hetkellistä tai käytät paljon vinssiä ajaessa pienillä kierroksilla suosittelisin hyytelö- tai imeytettyä akkua. Pakkastoimivuus huomattavasti parempi. Akun alle asennettava lämmityskierukka olisi myös kova sana.
Ex: 260 Sport -05
Sähkölaitteet
Kun ostin omani Motor Powerista, sanoivat, että vinssiä ei kannata käyttää auran nostoon. Akku ja vinssi ei kestä pitkään.
Kun vauhdoin nesteet kunnollisiin, (kehoittivat vaihtamaan) luulin aluksi, että pitää täyttää siitä paisuntasäiliöstä, kun en heti löytänyt etukatteen alta jäähdyttimen korkkia. Tietysti täyttöputki piti oikaista, että sai nesteet menemään jäähdyttimeen.(vesilukko muodostui) Nyt ei pysy letku enään siinä peltituessaan, mutta no hätä. Vielä ei flekti ole käynnistynyt kertaakaan vaikka onkin tehty lumitöitä ja välillä on käynyt tyhjäkäyntiä paikallaan pitempäänkin. Tosin ei kai sen pakkasella pitäisikään kovin äkkiä käynnistyäkkään ??
Kun vauhdoin nesteet kunnollisiin, (kehoittivat vaihtamaan) luulin aluksi, että pitää täyttää siitä paisuntasäiliöstä, kun en heti löytänyt etukatteen alta jäähdyttimen korkkia. Tietysti täyttöputki piti oikaista, että sai nesteet menemään jäähdyttimeen.(vesilukko muodostui) Nyt ei pysy letku enään siinä peltituessaan, mutta no hätä. Vielä ei flekti ole käynnistynyt kertaakaan vaikka onkin tehty lumitöitä ja välillä on käynyt tyhjäkäyntiä paikallaan pitempäänkin. Tosin ei kai sen pakkasella pitäisikään kovin äkkiä käynnistyäkkään ??
Kaikki muu on turhaa...
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=6755
Siinäpä sulle ratkaisu.
Siinäpä sulle ratkaisu.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa