Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.
Ostin uuden linhain 300 2x4 ja laite on nyt viikon vanha.
Ongelmat alkoi heti, tässä tärkeimmät: yrittäessäni käynnistää kuuluu
vain releen napsunta, tämä toistuu silloin tällöin. Ärsyttävintä on
koneen huono tyhjäkäynti pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin.
Muuten pyörii tyhjäkäynnillä tasaisesti mutta ajon jälkeen kaasua
löysätessä kone jopa sammuu. Suutin on auki 1 1/2 kierrosta
Mittarivalot sekaisin, pitkillä valoilla palaa tuulettimen merkkivalo.
Laite ei mene pakilla taaksepäin kuin nyhtämällä, otin rajoittimen
pois, toivottavasti auttaa. Takaa 2 pyöränpulttia oli hävinnyt....
Että se linhain laadusta. Onko muilla vastaavia ongelmia?
Ongelmat alkoi heti, tässä tärkeimmät: yrittäessäni käynnistää kuuluu
vain releen napsunta, tämä toistuu silloin tällöin. Ärsyttävintä on
koneen huono tyhjäkäynti pysähdyttäessä esim. liikennevaloihin.
Muuten pyörii tyhjäkäynnillä tasaisesti mutta ajon jälkeen kaasua
löysätessä kone jopa sammuu. Suutin on auki 1 1/2 kierrosta
Mittarivalot sekaisin, pitkillä valoilla palaa tuulettimen merkkivalo.
Laite ei mene pakilla taaksepäin kuin nyhtämällä, otin rajoittimen
pois, toivottavasti auttaa. Takaa 2 pyöränpulttia oli hävinnyt....
Että se linhain laadusta. Onko muilla vastaavia ongelmia?
toi on tuttua tuo sammuilu ja toverien linkuissa tota pyörän pulttien irtoilua, olipa yks vanne jopa haljennut mutterien ympäriltä, mutta mutta mittaristo-ongelma kuulostaa vaan siltä, että johdot liittimissä väärinpäin, jos siis on aina ja joka kerta käyttäytynyt vastaavasti. Itsellä kun on iso vaihde eteen, niin palaa vapaan valo, mutta se johtunee vaihdelaatikon antur(e)ista .
Myös tuo releen napsunta ompi perin outo, kun en ole linkussa releitä nähnyt.
Toki tää ei auta sinua ongelmien suhteen, mutta kunhan otin kantaa.
Myös tuo releen napsunta ompi perin outo, kun en ole linkussa releitä nähnyt.
Toki tää ei auta sinua ongelmien suhteen, mutta kunhan otin kantaa.
Kyl mönkimine kivaa o
-Satakunnan mönkijät ry-
-Satakunnan mönkijät ry-
Re: LINHAIN ONGELMAT
[quote="kariap"]Ostin uuden linhain 300 2x4 ja laite on nyt viikon vanha.
Ongelmat alkoi heti, tässä tärkeimmät: yrittäessäni käynnistää kuuluu
vain releen napsunta, tämä toistuu silloin tällöin.
Startti siellä napsuu( solenoidi) tekee itsellä kylmällä joskus samoin.Lähtee minulla pyörittää kun jonkun aikaa härnää/napsuttelee.
Muuten kaikkia ruuveja kannattaa seurata, löyhtyvät uutena. lapset kun näitä kasaa niin ei voima riitä kiristää tarpeeksi. Iteltä tippu bensahanansäädin, unohtu kiristää. Linkku ei ole tarkoitettu tämän näköisille
, pitää muistaa että jos kone on melkein puolta halvempi kuin ns. varmat merkit, pikkuvikoihin pitää osata suhtautua rennosti. Hauskinta on tällä hetkellä se, että kaverini parin kuukauden ikäisestä jammusta poksahti kone. Eli ei hinta ja laatumerkkikään autuaaksi tee.
Mutta on tää hiton hauskaa
Ongelmat alkoi heti, tässä tärkeimmät: yrittäessäni käynnistää kuuluu
vain releen napsunta, tämä toistuu silloin tällöin.
Startti siellä napsuu( solenoidi) tekee itsellä kylmällä joskus samoin.Lähtee minulla pyörittää kun jonkun aikaa härnää/napsuttelee.
Muuten kaikkia ruuveja kannattaa seurata, löyhtyvät uutena. lapset kun näitä kasaa niin ei voima riitä kiristää tarpeeksi. Iteltä tippu bensahanansäädin, unohtu kiristää. Linkku ei ole tarkoitettu tämän näköisille

Mutta on tää hiton hauskaa
Karhu
linkun ongelmat
Eilen kun käynnistin linkun, startti jäi päälle. Ei sammunut vaikka katkaisin
virrat koneesta, irroitin penkin ja ravistelin relettä niin vika poistui.
Sen jälkeen käynnistyi normaalisti, myyjä lupasi lähettää uuden releen.
Pakkiongelma loppui siihen, kun irroitin rajoitinliittimen
Auttaisiko tyhjäkäyntiongelmaan jos kiertäisi tyhjäkäyntiseosruuvia
hieman rikkaammalle, täytyypi kokeilla
Mutta eipä masennuta, ongelmat on tehty ratkottaviksi....
virrat koneesta, irroitin penkin ja ravistelin relettä niin vika poistui.
Sen jälkeen käynnistyi normaalisti, myyjä lupasi lähettää uuden releen.
Pakkiongelma loppui siihen, kun irroitin rajoitinliittimen
Auttaisiko tyhjäkäyntiongelmaan jos kiertäisi tyhjäkäyntiseosruuvia
hieman rikkaammalle, täytyypi kokeilla
Mutta eipä masennuta, ongelmat on tehty ratkottaviksi....
Kysympä nyt tässä samalla että onko teillä linkuissa sama homma kun mulla eli onko kaasu turhan jäykkä?
Kaikissa muissa vehkeissä(polaris,yamaha,suzuki ja honda) on ollut paljo löysempi kaasuvipu.
Kellään ratkaisua ongelmaa?
Periatteessa koko palautusjousi pitäisi vaihtaa kun ei meinaa kuoleentuakkaan
Kaikissa muissa vehkeissä(polaris,yamaha,suzuki ja honda) on ollut paljo löysempi kaasuvipu.
Kellään ratkaisua ongelmaa?
Periatteessa koko palautusjousi pitäisi vaihtaa kun ei meinaa kuoleentuakkaan

- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Veikkaan, että aika hoitaa tuon jäykän tuntuisen kaasun - joko peukalon voimistumisella tai jousen löystymisellä.
Aluksi sen itsekin olin toteavinani, mutta enää ei tunnu missään...se taas saattaa johtua siitäkin, että näillä keleillä alkaa peukalo jäykistyä ajoviimasta yhtä jäykäksi. Peukun lämmitintä (pitää tehdä vähän hanskatesteja ensin) oon tässä kaavaillut ja samaan tilaukseen se puuttuva bensamittarikorkki.
Aluksi sen itsekin olin toteavinani, mutta enää ei tunnu missään...se taas saattaa johtua siitäkin, että näillä keleillä alkaa peukalo jäykistyä ajoviimasta yhtä jäykäksi. Peukun lämmitintä (pitää tehdä vähän hanskatesteja ensin) oon tässä kaavaillut ja samaan tilaukseen se puuttuva bensamittarikorkki.
Vari jää vielä toistaiseksi hyllyyn mutta putki pitäs olla huomenna liikkeessä eli käyn sieltä noutamassakariap kirjoitti:Minusta kaasun jäykkyys ei ole haitannut, johtuuko siitä, että on
iso käsi ja pitkät sormet!!
Joko Jay_ S on saanut variaattorin ja tehopakarin?

Ja jottei mene ihan offtopiciksi niin linhaissa ei ole toistaiseksi ollut mitään vikaa jossei huonoa valotehoa lasketa mukaan.
Kahvalämppärit asensin juuri ja lisävalot eteen että alkaa näkemäänkin jotain.
Rahalla saa, mutta 4x4 linkullakin pääsee!
tohon jäykkään kaasuvipuun auttaa aika mukavasti jatko pala. nippusiteillä vaa kiinni. niitä jatkopaloja saa varmaan ihan liikkeistä. Ite sain kaupantekijäisiksi linkun mukana. ja noin kelkan kaasuvipuun tottuneena, ni saa kahvasta paremman otteen ku vähä jatkaa vipua. Mutta se on ihan makuasia sano...
Mistäs double o meinaa tilata korkin ?prkl007 kirjoitti:Veikkaan, että aika hoitaa tuon jäykän tuntuisen kaasun - joko peukalon voimistumisella tai jousen löystymisellä.
Aluksi sen itsekin olin toteavinani, mutta enää ei tunnu missään...se taas saattaa johtua siitäkin, että näillä keleillä alkaa peukalo jäykistyä ajoviimasta yhtä jäykäksi. Peukun lämmitintä (pitää tehdä vähän hanskatesteja ensin) oon tässä kaavaillut ja samaan tilaukseen se puuttuva bensamittarikorkki.
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
Tuolta (http://matako.fi/catalog/) tilasin edellispäivänä ja tuli tänään kahvalämppäreiden ja H3 35w polttimojen seurana. Kahvalämppäri asennus meneillään...
- prkl007
- 6WD
- Viestit: 622
- Liittynyt: 20 Heinä 2006 22:18
- Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19
- Paikkakunta: Pori
...nyt tuli ne kahvalämppärit laitettua pienen säädön jälkeen.
Varmaan muutkin lämppäriasentajat on huomanneet, että se kahvojen päässä oleva teräksinen tai mikä lie kromattu nuppi lämpenee enemmän kuin kahvat (ja myös jäähdyttää ajoviimasta). No, laitoin sen jo kerrotun kahvojen alle laitettavan alumiiniteipin lisäksi niiden päissä(ään) olevien nuppien kierteisiin vahvasti putkiteippiä - ja kas kummaa auttoi hyvin aikakin käsikopelolla.
Eli ihan vaan vinkkinä vielä muille linkkareille, että alumiiniteippiä voi laittaa useamman kerroksen, ja kahvakumin saa silti paikalleen hieman lämmittämällä. Samoin sitä putkiliitosteippiä voi laittaa reilusti, kun tuossa kierteessä tuntuu olevan toleranssia mukavasti.
15 wattiset lämmittimet siis laitoin, ja ihan kivasti hehkuttaa...
ps. kai sinne hevosen jouhiakin voi laittaa, jos ei vielä ole siirtynyt putkiliitoksissa muovi teippeihin/nauhoihin
Varmaan muutkin lämppäriasentajat on huomanneet, että se kahvojen päässä oleva teräksinen tai mikä lie kromattu nuppi lämpenee enemmän kuin kahvat (ja myös jäähdyttää ajoviimasta). No, laitoin sen jo kerrotun kahvojen alle laitettavan alumiiniteipin lisäksi niiden päissä(ään) olevien nuppien kierteisiin vahvasti putkiteippiä - ja kas kummaa auttoi hyvin aikakin käsikopelolla.
Eli ihan vaan vinkkinä vielä muille linkkareille, että alumiiniteippiä voi laittaa useamman kerroksen, ja kahvakumin saa silti paikalleen hieman lämmittämällä. Samoin sitä putkiliitosteippiä voi laittaa reilusti, kun tuossa kierteessä tuntuu olevan toleranssia mukavasti.
15 wattiset lämmittimet siis laitoin, ja ihan kivasti hehkuttaa...
ps. kai sinne hevosen jouhiakin voi laittaa, jos ei vielä ole siirtynyt putkiliitoksissa muovi teippeihin/nauhoihin