Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Itse kasasin. Vikaa tutkiessa kesällä ajoitus katsottiin ja silloin oli vauhtipyörän kolmio merkki kopan merkin kansss kohillaan. Tästä tiety oletettiin että se on se oikea merkki ja ajoitus on ok, ja tämän merkin mukaan ajoitus nytkin on laitettu.
Normaalia tuuria että ajoitus menee pieleen ja juuri toisen merkin kohdalle, jos ei olisi ollut merkin kohdalla niin olisin älynnyt ajoituksen hypänneen.

Vauhtipyörässä on kaksi viivaa ja oppaan mukaan viiva pitää olla kohdalllaan, mutta kumpi viiva.
TimoV71
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TimoV71 »

Eikö siinä korjausoppaassa ole muista viivoista mainintoja?

No - mie kävisin paikallisen myyjän/huollon luona konsulteeraamassa.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Korjausoppaassa puhutaan vain viivasta. Laitoin viivan kohdilleen ja yhden hampaan heitti jako mutta ei vaikuttanu koneen toimintaan, silti starttaa huonosti. Kanpe nippuun ja pois pihalta, loppui laittamiset omalta osalta.

Paikalliseen liikkeeseen en vie, paskas palvelua vaan saa. Kone kävi siellä satasen akun lataus reissulla kertaalleen ja heidän mukaan kunnossa
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Ongelmana siis edelleen se että startatessa kone pyörähtää-pysähtyy-pyörähtää-pysähtyy, kaasarin suuntaan välillä tupsauttaa ja esim kädellä kaasarin ilmansuodattimelle menevän putken tukkiessa pyörii paremmin mutta sylkee bensaa ilmansuodattimen suuntaan.
Sama vika ollu viimesyksystä, välillä on toiminut viikkoja hyvin kunnes taas alkaa starttaus ongelmat, ja loppua kohdin on pahentunut siihen pisteeseen ettei enää käyntiin saa mitenkään
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Eikös ajoitus merkki ole pystyviiva ja ISO T |T.


Jos CDI boksia ei ole vielä vaihdettu kokeilisin sitä seuraavaksi. 95€ kokeilu.

Linhai 260- 300 yleinen vamma CDI.


Korjaamon on paha hakea vikaa jos se ei ole päällä. Ja laite toimii normaalisti.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Löytyy kolmio sekä parin sentin päässä kaksi pystyviivaa, ei ole T:tä
Vikahan on nyt päällä, ollut päällä talvesta lähtien, eli on siis pahentunut ajan myötä. Ajamalla talliin peruutettu ja sen jälkeen ei ole käyntiin lähtenyt, cdi ei luulisi koneen pyörimiseen vaikuttavan
TimoV71
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TimoV71 »

Varmana vaikuttaa jos antaa kipinää väärään aikaan tai jättää niitä välistä.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

En usko kipinä ongelmaan, starttaahan moottorit ilman kipinääkin hyvin.
Viisaampi ei-kiinalaisten korjaaja epäili oireiden perusteella ettei puollipuristin toimi, yleensä nokkaan rakennettu. Onkohan näissä sellainen ja jos on niin onko nokkaan rakennettu? Sen hajoaminen selittäisi ongelman + metallit
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Puolipuristinta ei ole.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Niin arvelinkin, kukaan ei osaa sanoa että mistä johtuu. Kaikki tarjotut mahdollisuudet on katottu, ajoituskin varmistettu useaan otteeseen ja siinä ei isoa virhettä voi tehdä ellei laita merkkejä kohdalleen männän ollessa alhaalla, tässä tapauksessahan pitäisi venttiilien osua sitten mäntään ja näin ei ainakaan käy.
TimoV71
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TimoV71 »

siffonen kirjoitti:En usko kipinä ongelmaan, starttaahan moottorit ilman kipinääkin hyvin.
Pyörittääkö startti hyvin JOS irrotat CDIin tai tulpan hatun? Jumittaako?
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

TimoV71 kirjoitti:
siffonen kirjoitti:En usko kipinä ongelmaan, starttaahan moottorit ilman kipinääkin hyvin.
Pyörittääkö startti hyvin JOS irrotat CDIin tai tulpan hatun? Jumittaako?
Pöydällä suoraan kaapeleilla starttia pyörittäessä käyttäytyi samalla tavalla, eli jumittaa vaikka cdi ja tulpanhattu on irti
TimoV71
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TimoV71 »

Entä ilman tulppaa?
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

TimoV71 kirjoitti:Entä ilman tulppaa?
Ilman tulppaa pyörii hyvin
TimoV71
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TimoV71 »

Äkkiseltään ajateltuna silloin venat ei aukea jostain syystä oikein - >ajoitus
Vastaa Viestiin