TimoV71 kirjoitti:Sitten se tulvii. Ei oikein minun ajatusmaailmaan muuten mahdu. Mutta jos pöydällä (ilman kaasaria ja bensaa) teki saman, niin venttiilit ei vain liiku jostain syystä oikein. Onhan siellä kaikki kiilat varmasti akseleita pyörittävillä rattailla ehjänä ja paikallaan?
Tässä videossa laitetaan 300:den ajoitus, nokan puolella ihmetyttää kun näyttää ettei nokkarattaan merkki viiva täsmää videolla kannessa olevaan merkkiin johon korjausoppaassakin käsketään laittamaan.
https://www.youtube.com/watch?v=-ivPiHJFjEw
Kiiloja en itse ole tarkistanut, koneistamo käytti alakertaa auki eivätkä vikaa löytäneet. Itsekin alan epäilemään ajoitusta, mutta kun ei mistään saa selvää että miten sen pitää olla
Vauhtipyörän merkkihän voi olla kohdallaan siinäkin vaiheessa kun mäntä on ala asennossa, mutta eikös tällöin sitten kun mäntä on ylhäälle se osuisi venttiileihin?
Kantta paikoilleen laittaessa mäntä oli kyllä yläasennossa ja varmistin ettei se pääse liikkumaan kun ketjua laittaa paikoilleen, sen olisi kyllä huomannut.
edit. Pitäisikö venttiilien lähteä aukeamaan juuri kun mäntä on lähdössä alaspäin? Tämänhän pystyy helposti tarkistamaan ainaki imuventtiilin osalta