Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

TimoV71 kirjoitti:Äkkiseltään ajateltuna silloin venat ei aukea jostain syystä oikein - >ajoitus
Niin itsekin arvelin, mutta kun ajoitus on tarkistettu moneen kertaan ja merkit ovat kohillaan.
Ja ongelma on pahentunut viime alkutalvesta lähtien ja välillä on toiminut hyvin, joten tuskin se jako muuttuu joka käynnistyskerta, toki kiinalainen kyseessä niin onhan sekin mahdollista

Jostain jos sais kuvat nokan ja vauhtipyörän merkeistä kun ovat oikein, niin näkisi miten ne pitää olla
TimoV71
2WD
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Joulu 2016 10:09
Mönkijä:: Linhai 500 T3 IRS -16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja TimoV71 »

Sitten se tulvii. Ei oikein minun ajatusmaailmaan muuten mahdu. Mutta jos pöydällä (ilman kaasaria ja bensaa) teki saman, niin venttiilit ei vain liiku jostain syystä oikein. Onhan siellä kaikki kiilat varmasti akseleita pyörittävillä rattailla ehjänä ja paikallaan?
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

TimoV71 kirjoitti:Sitten se tulvii. Ei oikein minun ajatusmaailmaan muuten mahdu. Mutta jos pöydällä (ilman kaasaria ja bensaa) teki saman, niin venttiilit ei vain liiku jostain syystä oikein. Onhan siellä kaikki kiilat varmasti akseleita pyörittävillä rattailla ehjänä ja paikallaan?
Tässä videossa laitetaan 300:den ajoitus, nokan puolella ihmetyttää kun näyttää ettei nokkarattaan merkki viiva täsmää videolla kannessa olevaan merkkiin johon korjausoppaassakin käsketään laittamaan.
https://www.youtube.com/watch?v=-ivPiHJFjEw

Kiiloja en itse ole tarkistanut, koneistamo käytti alakertaa auki eivätkä vikaa löytäneet. Itsekin alan epäilemään ajoitusta, mutta kun ei mistään saa selvää että miten sen pitää olla
Vauhtipyörän merkkihän voi olla kohdallaan siinäkin vaiheessa kun mäntä on ala asennossa, mutta eikös tällöin sitten kun mäntä on ylhäälle se osuisi venttiileihin?
Kantta paikoilleen laittaessa mäntä oli kyllä yläasennossa ja varmistin ettei se pääse liikkumaan kun ketjua laittaa paikoilleen, sen olisi kyllä huomannut.

edit. Pitäisikö venttiilien lähteä aukeamaan juuri kun mäntä on lähdössä alaspäin? Tämänhän pystyy helposti tarkistamaan ainaki imuventtiilin osalta
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Tuon videon tekijä vastasi että nokkarattaan merkki täsmää kannen merkin kanssa, video vaan hämää.
Mutta hänellä on kuulemma työn alle kolmisatku jossa ilmeisesti on vauhtipyörä pyörähtänyt väärään asentoon ja kehottikin tämän tarkistamaan
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Ajoitusta säädetty. Kameralla katottu yläkuolokohta ja vauhtipyörän kolmio on aikalailla oikea merkki, ehkä aavistuksen sekin pielessä. Oppaan mainitsema viiva on melko kaukana yläkuolokohdasta.
Ajoitus säädetty uudelleen kohdilleen -> ei vaikutusta, säädetty hammaskerrallaan pieleen eikä vaikuta mitenkään
ktm
6WD
Viestit: 572
Liittynyt: 07 Maalis 2009 11:01
Mönkijä:: T3

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja ktm »

Kun katsoo tätä keskustelua taaksepäin on laitetta sahattu käymään ainakin vuodenpäivät .

Koneen jumitus --- Startti ei jaksa pyörittää työtahdin yli .. startti loppu !
siffonen
3WD
Viestit: 103
Liittynyt: 05 Marras 2012 20:04
Mönkijä:: Can-Am Outlander 400 -08
Paikkakunta: Joensuu

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja siffonen »

Kiinnostus kiinanihmeeseen on suurimmaksi osaksi ollu pyöreä nolla.
Startissa ei vika, sekin on uusi
Temex79
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Marras 2018 17:41

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja Temex79 »

Kertokaahan viisaammat missä 300 4x4 t3b 2018 sijaitsee pakin piippaussummeri? Vilkun piipittäjän löysin, mutta pakin summeria en osannut paikantaa, kun ääni kimpoilee katteiden alla.
JukeK
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Helmi 2019 16:09

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JukeK »

Ostin pariviikkoa sitten uuden Linhain tai se on Keeway 320 4x4. Peruutusvaihde ei menny päälle joten kävin myyjän luona. Sieltä oli pari mutteria löysällä siirtäjässä. Se tuli kuntoon ja takas lumitöihin. No nyt sitten yhteen lumikasaan sain sen hiukan kiinni ja piti kaasua antaa enemmänkin että se sieltä irtos. Sen jälkeen alko moottori tai joku mikä lie vispaamaan aivan kun kone olis epätasapainossa. Hiukan kaasua nostaa niin kauhea tärinä. No ajelin pienellä kaasulla loput lumet ja ikään kuin se olis hiukan sitten ajettaessa helpottanut. Jos se olis tullut liikkeessä olisin sitä mieltä että lunta on jossakin ja tulee sen vuoksi epätasapainoon joku akseli. Mutta kun se teki sen vapaalla paikallaan. Mietin vaan että oisko se kytkin menny siinä jotenkin epätasapainoon kun yritin lumesta sitä irti.

Onko kellään vastaavia kokemuksia?
jallu63
4WD
Viestit: 196
Liittynyt: 17 Marras 2009 17:49
Mönkijä:: Cf Moto 450 T3
Paikkakunta: Nastola

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja jallu63 »

Näissä laitteissa moottori ja vaihdelaatikko omina yksiköinään joita yhdistää variaattorin kotelo ja hihna. Olisiko joku kiinnituspultti pudonnut jostain. Jos tyhjäkäynti normaali ja kierroksia lisätessä tärinä lisääntyy, veikkaisin moottorin ja vaihdelaatikon välistä asentovirhettä. Motista ja lootasta tulevien akselien pitää olla samansuuntaiset ja tietyllä etäisyydellä toisistaan. Säätöohjeet ja mitat löytyy omistajan käsikirjasta
JukeK
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Helmi 2019 16:09

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja JukeK »

Kiitos Jallu infosta. Katsotaan kuinka asia etenee.
KeewayTraktori
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Helmi 2019 16:57

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja KeewayTraktori »

Noniin. Onnistuin saamaan profiilini lukkoon. Viesti valvojalle josta ei tullut vastausta. No eipä mitään veivasin uuden rofiilin. Mennään tällä.

t:Ex JukeK, uusi nic: KeewayTraktori

Niin se kytkin oli sitten rikki. Elikkä homma meni takuuseen.
rkku
4WD
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Helmi 2015 11:28

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja rkku »

Maanantaina Linhai ei tykännyt kun ajoin kaasupohjassa kuormankanssa lämmöt nousi liian korkealle pumpun ja silinterin välinen muoviputki otti ja suli silinterin juuresta puhaltaen kaikki jäähdytysvedet pitkin tienreunaa! Lopun kilometrin ajoin kävelyvauhtia kotiin ! Keskiviikkona tilasin uuden putken us tuonnilta ja varulta kannentiivisteen jota ei kuiten tarvittu putki oli yllätykseksi metallia . Tilaus tuli torstaina ja putki paikalle nesteet sisälle ja kone käyntiin kuplia ei tullut jäähdyttimeen ei ollut kannentiiviste mennyt. Sitten taas kokeileen tienpäälle ja tankkaamaan . Matkalla sitten loppui tuo bensa mutta onneksi oli se varatankki asento ja matka jatkui tankille sitte ja ei mennyt kuin 15 litraa kun tankki on 16 litraa! Eikä tolla litroilla päässyt kuin noin 100 kilometria kuormaakin oli ollut koko päivän sellaset kunnolliset ettei tyhjiä kärryja tullut vedettyä.
handeli
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Tammi 2020 21:31

Re: Linhain Ongelmat ja niiden ratkaisut.

Viesti Kirjoittaja handeli »

Morjens!

Mulla on tollanen 260:nen gooni nelivetona. Vähän ennen kuin kansi korkkasi laite aloitti vian joka jatkuu kannen tiivisteen vaihdon jälkeen.

Eli kone käy ihan sairaan rikkaalla. Pakoputkesta nousee kilometrin mittainen sininen savu kun painaa kaasua. Kun ilman tulppaa pyörittää lentää tulpan reijästä
bensaa kaaressa. Ihme että kastelee tulppia. Ryyppy ei jää päälle koska kierrokset laskevat muutaman minuutin päästä kun koneen on saanut lähes akun mittaisella
veivaamisella käyntinin.

Kone syö tulppia kuin lapsi aamupuuroa. Oli NGK tai Denso ni pari käynnistystä kestää. Eli kone oireilee samanlailla kun täällä oli jollain pulssianturi kökkönä,
tässä vaan se on ehjä.

Pulssianturi mitattu ok 220ohm. Jos ottaa piuhan irti loppuu käyminen siihen.

Jos olisi pikaliitin tulpille, että voisi aina kätevästi joka sammutuksen yhteydessä vaihtaa uuden tulpan ei olisi mitään ongelmia.

Tsekattu:

- Sytkän sulakkeet
- CDI-boksi
- Puola (ei tulpanjohtoa..)
- Tulppia vaihdettu nyt kolmatta kymmentä (terveiset sinne Densolle vaan rahaa tulee!)
- Käyty kaikki alipaineletkut ja muut läpi kansiremontin yhteydessä.

Mitä ei ole tehty on kaasaria ei ole purettu eikä tulpanhjohtoa vaihdettu.

Muita ideoita?
Vastaa Viestiin