Linkkuun uutta kaasaria!!!!!
Linkkuun uutta kaasaria!!!!!
Onkos kokeiltu (tietenkin on) linkkuun muita/isompia kaasareita?
Onko kokemuksia Mikunin TM36-31 mallista. Olis kai aikas suoraan sopiva paikalleen ja ns. jäykkä malli eli ei ole muuttuvakurkkuinen ja antaa kaiken sopan heti eikä sit ku se kisa on jo hävitty. Älkää muuten hirveesti purkailko sitä sähköryyppyä=>on aikas herkkä hajoomaan.
Vakio kaasarin ainakin 260 linkun säädöt on vähä hanurista (tässä vähän apuja:
Suutin tietenkin isommaksi jos vaihtaa putken.
Jos kylmänä sammuu kun painaa kaasua niin kannattaa nostaa bensapintaa kaasarissa muutaman millin ni eipä sammu enää.
Omani lähtee nyt -15 asteen pakkasessa käymään ja suoraan vaikka kaasupohjaan ajamaan (ei kylläkään kannata harrastaa kun kone ei tykkää siitä kylmäkiusauksesta). On vaan niin noloo lämmitellä mönkkärii pihalla ku muut lähtee jo töistä. Vaan eipä ole enää niitä huolia.
Onko kokemuksia Mikunin TM36-31 mallista. Olis kai aikas suoraan sopiva paikalleen ja ns. jäykkä malli eli ei ole muuttuvakurkkuinen ja antaa kaiken sopan heti eikä sit ku se kisa on jo hävitty. Älkää muuten hirveesti purkailko sitä sähköryyppyä=>on aikas herkkä hajoomaan.
Vakio kaasarin ainakin 260 linkun säädöt on vähä hanurista (tässä vähän apuja:
Suutin tietenkin isommaksi jos vaihtaa putken.
Jos kylmänä sammuu kun painaa kaasua niin kannattaa nostaa bensapintaa kaasarissa muutaman millin ni eipä sammu enää.
Omani lähtee nyt -15 asteen pakkasessa käymään ja suoraan vaikka kaasupohjaan ajamaan (ei kylläkään kannata harrastaa kun kone ei tykkää siitä kylmäkiusauksesta). On vaan niin noloo lämmitellä mönkkärii pihalla ku muut lähtee jo töistä. Vaan eipä ole enää niitä huolia.
Viimeksi muokannut Urpo82, 18 Tammi 2007 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
linkun kaasari
Terve!Onko kellään tietoo linkun(260 2x4 vm-o6) vakiokaasarin koko ja suuttimien koko?Mikä olisi toimiva korvauskaasari ja/tai virikaasari?Mikähän mahtaa olla imuaukon koko? :lol:
Re: linkun kaasari
vakio suutin on kai 128,muusta ei ole hajuu.saku01 kirjoitti:Terve!Onko kellään tietoo linkun(260 2x4 vm-o6) vakiokaasarin koko ja suuttimien koko?Mikä olisi toimiva korvauskaasari ja/tai virikaasari?Mikähän mahtaa olla imuaukon koko?
Re: linkun kaasari
Tarkoitatko imu aukkoa vai kurkun sisähalkaisijaa?saku01 kirjoitti:Terve!Onko kellään tietoo linkun(260 2x4 vm-o6) vakiokaasarin koko ja suuttimien koko?Mikä olisi toimiva korvauskaasari ja/tai virikaasari?Mikähän mahtaa olla imuaukon koko?
Ex: 260 Sport -05
Eikö tohon imuaukon ja kurkun välille jää selvä silmin nähtävä porrastus?Luulisi pikkasen haittaavan virtausta tai mistä minä mitään tiijänKaasari on 30mm, kannen imuaukko oli vakiona jotain 25-28mm ja kurkun aukon koko on n.36mm.


Äkkiseltään kuullostaa isolta jos meinaa 36mm kaasaria sovitella 260cc vakiosylinteriin

Back in business
Sanoisinko näin että JOO! Pirusti oli pykälää kurkun ja kannen välissä ja kanavassa aikas karseet "kraaterit". Kaasun herkkyys muuttui aivan erinlaiseksi. Mulla tippus kulutus n.1-1,5L ku porttasin vaihdoin suuttimen ja putken.
Ei se kaasarinsurentaminen välttämättä vie enempää bensaa kunhan on oikeissa säädöissä. Esim:Chevrolet Camaro Z28 vakio kulutus n.16L/100km: lastu, kannen porttaus ja peltis/putkisto niin kulutus n. 12L/100km. Useasti kevyt viritys OIKEALLA tavalla saa koneen virtaamaan paremmin
Ei se kaasarinsurentaminen välttämättä vie enempää bensaa kunhan on oikeissa säädöissä. Esim:Chevrolet Camaro Z28 vakio kulutus n.16L/100km: lastu, kannen porttaus ja peltis/putkisto niin kulutus n. 12L/100km. Useasti kevyt viritys OIKEALLA tavalla saa koneen virtaamaan paremmin
Ex: 260 Sport -05