Linkkuun uutta kaasaria!!!!!

Keskustelua Linhai mönkijöistä.
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Linkkuun uutta kaasaria!!!!!

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

Onkos kokeiltu (tietenkin on) linkkuun muita/isompia kaasareita?
Onko kokemuksia Mikunin TM36-31 mallista. Olis kai aikas suoraan sopiva paikalleen ja ns. jäykkä malli eli ei ole muuttuvakurkkuinen ja antaa kaiken sopan heti eikä sit ku se kisa on jo hävitty. Älkää muuten hirveesti purkailko sitä sähköryyppyä=>on aikas herkkä hajoomaan.

Vakio kaasarin ainakin 260 linkun säädöt on vähä hanurista (tässä vähän apuja:

Suutin tietenkin isommaksi jos vaihtaa putken.
Jos kylmänä sammuu kun painaa kaasua niin kannattaa nostaa bensapintaa kaasarissa muutaman millin ni eipä sammu enää.
Omani lähtee nyt -15 asteen pakkasessa käymään ja suoraan vaikka kaasupohjaan ajamaan (ei kylläkään kannata harrastaa kun kone ei tykkää siitä kylmäkiusauksesta). On vaan niin noloo lämmitellä mönkkärii pihalla ku muut lähtee jo töistä. Vaan eipä ole enää niitä huolia.
Viimeksi muokannut Urpo82, 18 Tammi 2007 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
waari
6WD
Viestit: 887
Liittynyt: 29 Heinä 2005 10:26
Mönkijä:: HONDA 24", 275 kg
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja waari »

toi nimim. juice on tiettävästi kokeillu muutamia kaasareita ja todennu (muistaakseni) ettei mitään maatamullistavaa muutosta ollu tullu. ite ei oo tullu kokeiltu ku on hyvin toiminu omallaki :)
välittää.....
saku01
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Tammi 2007 21:27
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

linkun kaasari

Viesti Kirjoittaja saku01 »

Terve!Onko kellään tietoo linkun(260 2x4 vm-o6) vakiokaasarin koko ja suuttimien koko?Mikä olisi toimiva korvauskaasari ja/tai virikaasari?Mikähän mahtaa olla imuaukon koko? :lol:
P3t3
6WD
Viestit: 473
Liittynyt: 20 Heinä 2006 21:58
Mönkijä:: TGB Blade 425
Paikkakunta: Hellsinki

Re: linkun kaasari

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

saku01 kirjoitti:Terve!Onko kellään tietoo linkun(260 2x4 vm-o6) vakiokaasarin koko ja suuttimien koko?Mikä olisi toimiva korvauskaasari ja/tai virikaasari?Mikähän mahtaa olla imuaukon koko? :lol:
vakio suutin on kai 128,muusta ei ole hajuu.
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Re: linkun kaasari

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

saku01 kirjoitti:Terve!Onko kellään tietoo linkun(260 2x4 vm-o6) vakiokaasarin koko ja suuttimien koko?Mikä olisi toimiva korvauskaasari ja/tai virikaasari?Mikähän mahtaa olla imuaukon koko? :lol:
Tarkoitatko imu aukkoa vai kurkun sisähalkaisijaa?
Ex: 260 Sport -05
saku01
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Tammi 2007 21:27
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saku01 »

Sekä että,eli molemmat kiinnostaa!
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

saku01 kirjoitti:Sekä että,eli molemmat kiinnostaa!
Kaasari on 30mm, kannen imuaukko oli vakiona jotain 25-28mm ja kurkun aukon koko on n.36mm.

Kauheen isoa kaasaria vakiokurkkuun ei saa.
Ex: 260 Sport -05
saku01
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Tammi 2007 21:27
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saku01 »

Onpa oudot koot,että kurkku olisi noinkin isoo imuaukkoon nähden.Jos näin,niin saahan tohon esim.36mm kaasarin hyvinkin kiinni. Onkos se letkukiinnitys?Imuaukon koosta olit epävarma,niin oottko itte suurentanu/kokemuksia?
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

kurkun pää on 36 mm mut kurkku on 30mm. Onhan se tullut portattua ja parempaan suuntaan meni.
Ex: 260 Sport -05
coupe
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2006 19:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja coupe »

onko tietoa 300 4x4 kaasarista... minkä kokonen ja onko siellä kuristimia?
Olet millä ajat...
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Kaasari on 30mm, kannen imuaukko oli vakiona jotain 25-28mm ja kurkun aukon koko on n.36mm.
Eikö tohon imuaukon ja kurkun välille jää selvä silmin nähtävä porrastus?Luulisi pikkasen haittaavan virtausta tai mistä minä mitään tiijän :shock: :lol:
Äkkiseltään kuullostaa isolta jos meinaa 36mm kaasaria sovitella 260cc vakiosylinteriin :?: Eikös se vakio kaasuttimellakin vie jo reilusti soppaa?
Back in business
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

Sanoisinko näin että JOO! Pirusti oli pykälää kurkun ja kannen välissä ja kanavassa aikas karseet "kraaterit". Kaasun herkkyys muuttui aivan erinlaiseksi. Mulla tippus kulutus n.1-1,5L ku porttasin vaihdoin suuttimen ja putken.

Ei se kaasarinsurentaminen välttämättä vie enempää bensaa kunhan on oikeissa säädöissä. Esim:Chevrolet Camaro Z28 vakio kulutus n.16L/100km: lastu, kannen porttaus ja peltis/putkisto niin kulutus n. 12L/100km. Useasti kevyt viritys OIKEALLA tavalla saa koneen virtaamaan paremmin
Ex: 260 Sport -05
saku01
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Tammi 2007 21:27
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saku01 »

Tätä porrastusta ihmettelin myös,eli voi olla että paras kun tarkistan omastani pykälät ja porttaukset.Kaasari tuntuu olevan sittenkin ok.Koko on aika iso tehoohin nähren,mut ilmanputsari ja suutin menöö vaihtoon...tarjotkaa putkia ja viri-variaattoria,jos ylimääräsiä...
Urpo82
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 15 Tammi 2006 20:13
Paikkakunta: Lieto Linhai,260 Sport 2x4

Viesti Kirjoittaja Urpo82 »

Putsariin auttaa huomattavasti ku ottaa kotelon päällä olevan imuputken pois(se joka on 4 ruuvilla kiinni). Mulla oli ainakin se vähän pielessä ja aikas pieni kokoinen ja ei kovin aerodynaaminen sisältä. Kannattaa kokeilla.
Ex: 260 Sport -05
saku01
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 12 Tammi 2007 21:27
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saku01 »

Mitä vaihroot(merkkiset) ja minkä kokooset?
Vastaa Viestiin