Viikonloput menee mökillä ja nyt pitäisi vielä saada selkä ja Bomba kuntoon. Joten minun osaltani aikaisintaan ensiviikolla joku päivä. Toivottavasti löytyy sunnuntaiksi kaveri, ettei tartte yksin pörrätä.J.O.B kirjoitti:Sunnuntaina 13.8 olisi tarkoitus mennä hansakalliolle ajelemaan kun nuo Rengon ajot näyttäisi peruuntuvan, olisko ajokavereita?
Ajelukaveria Vantaan Hanskallioille?
-
- Tracks
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
-
- Tracks
Näin se taisi olla että se on pelkästään seuran jäsenille. Mielestäni kerran voi käydä tutustumassa ja sen jälkeen päättää liittyykö VMK:hon vai ei, ainakin keväällä ymmärsin että tämä olisi mahdollista. Näin se mun mielestä pitäisi olla koska silloin jokainen voi itse päättää että saako Hansakalliosta riittävästi vastinetta jäsenmaksulle, jos saa niin sitten jäseneksi ja kömpimään vaikka joka päivä 

Kylätason mönkijäkuski
-
- Tracks
Älä käänny Vauhtikeskukseen vaan ajat sen ohi ehkä noin kilometrin verran. Kun olet ajanut voimalinjan ali niin sen jälkeen voit alkaa tähyilemään oikealle kääntyvää Hansakalliontietä, Hansakalliontien ja Katariinantien kulmassa on pieni parkkipaikka, tule siihen klo 12.00 aikoihin niin lähdetään siitä tutustumiskierrokselle.
Kylätason mönkijäkuski
-
- Tracks
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Reima tai Keke voi VMK:n mönkijä/kelkkajaoksen vastaavina vahvistaa tuon säännön, mutta olen Koheltajan kanssa samaa mieltä. Ei tarvitsisi "sikaa säkissä ostaa" eli liittyä kerhoon edes näkemättä paikkaa.Koheltaja kirjoitti:Näin se taisi olla että se on pelkästään seuran jäsenille. Mielestäni kerran voi käydä tutustumassa ja sen jälkeen päättää liittyykö VMK:hon vai ei, ainakin keväällä ymmärsin että tämä olisi mahdollista. Näin se mun mielestä pitäisi olla koska silloin jokainen voi itse päättää että saako Hansakalliosta riittävästi vastinetta jäsenmaksulle, jos saa niin sitten jäseneksi ja kömpimään vaikka joka päivä
Yhden ehdon kuitenkin lisäisin, jos itse olisin päättämässä säännöistä. Tällaisella vierailijalla tulisi olla messissä aina joku seuraan kuuluva "isäntä", jolla on ajolupa kunnossa. Muuten siellä pian pörrää kaikki alueen mönkkäkuskit eikä kukaan huolehdi jäsenmaksuista. Loppujen lopuksihan tällaisia ajomahdollisuuksia voi järjestää vain seura tai muu organisaatio, jonka pyörittämisessä on aina omat kustannuksensa.
Jos tällaiseen "vierailijalla oltava isäntä messissä" -sääntöön päädytään, niin itse olen valmis kyllä lähtemään isännäksi aina kun suinkin aikataulut antaa myöten. Ei muuta kuin YV:tä kehiin, niin sovitaan ajoista. Tietenkin ihan ekana täytyy tosiaan saada tuo mönkijä taas ajokuntoon.
Ja me jäsenmaksut maksaneet voimme varmasti ihan hyvillä mielin kysellä tuntemattomilta ajelijoilta Hanskalliolla, että onhan jäsenmaksuasiat kunnossa. Ainakin itselläni on pysyvästi ajotakin taskussa kuittikopio jäsenmaksun maksamisesta.
OT: Jos vaikkapa karttahaulla haette tätä paikkaa, niin se löytyy kyllä, mutta osoite on Vantaalla HANSKALLIONTIE eikä Hansakalliontie, kuten moni näyttää kirjoittavan. Itselläni meni kotva aikaa ennen kuin keksin mikä mättää, kun karttahaku ei paikkaa löydä

Viljami
-
- Tracks
Homma ok, siellä nähdään 12 reikä reikä.Koheltaja kirjoitti:Älä käänny Vauhtikeskukseen vaan ajat sen ohi ehkä noin kilometrin verran. Kun olet ajanut voimalinjan ali niin sen jälkeen voit alkaa tähyilemään oikealle kääntyvää Hansakalliontietä, Hansakalliontien ja Katariinantien kulmassa on pieni parkkipaikka, tule siihen klo 12.00 aikoihin niin lähdetään siitä tutustumiskierrokselle.
Tuo Viljamin ajatus "isännästä" mukana, kuulostaa hyvälle vieraankin korvaan

Mullahan niitä taitaa sunnuntaina olla useampi mukana

Isäntä homma kuulostaa ihan hyvältä. Missään nimessä kerhoon ei tarvitse liittyä tutustumatta alueeseen. Valvonta on tavallaan kaikkien kerholaisten vastuulla. Jos homma karkaa käsistä, niin homma loppuu alta aikayksikön.
Vauhtikeskus saattaa olla aika täynnä viikonloppuna juniorien MM-kisojen takia. Tällä ei tosin mitään vaikutusta Hanskallion alueeseen.
Vauhtikeskus saattaa olla aika täynnä viikonloppuna juniorien MM-kisojen takia. Tällä ei tosin mitään vaikutusta Hanskallion alueeseen.
Hyvä että Reimalta saatiin "siunaus" tuohon tutustumistarjoukseen 
Mielessä kävi että olisi ensin pitänyt kysyä virallista kantaa mutta minkä mä itele voin kun kaikissa paikoissa pitää koheltaa...
Ei muuta kuin ajamaan, kaiken varalta otan jauhesammuttimen mukaan kun on niin pirun kuivaa, saa ainakin röökit sammumaan ellei muuta

Mielessä kävi että olisi ensin pitänyt kysyä virallista kantaa mutta minkä mä itele voin kun kaikissa paikoissa pitää koheltaa...
Ei muuta kuin ajamaan, kaiken varalta otan jauhesammuttimen mukaan kun on niin pirun kuivaa, saa ainakin röökit sammumaan ellei muuta

Kylätason mönkijäkuski
Järjenkäyttö sallittu
Hieman offia, mutta liittyy mainitsemaasi metsäpaloon. Uutisissa näytettiin metsäpaloja Espanjasta ja Portugalista. Aika pahannäköistä. Tästä tulikin mieleeni yksi tapa hillitä mahdollisia metsäpaloja. Metsiin pitäisi raivata sinne tänne useamman metrin levyisiä uria, jotta mahdolliset tulipalot eivät pääse etenemään. Jotta tulipalot eivät pääse etenemään urien yli, niiden pitää olla ns. hiekalla/mullalla ja mikäpäs tähän hommaan sopii paremmin kuin mönkijäreitti. Kaikkiin metsiin pitää saada heti lain määräämät mönkijäreitit.
Idea on vapaasti käytettävissä seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Hieman offia, mutta liittyy mainitsemaasi metsäpaloon. Uutisissa näytettiin metsäpaloja Espanjasta ja Portugalista. Aika pahannäköistä. Tästä tulikin mieleeni yksi tapa hillitä mahdollisia metsäpaloja. Metsiin pitäisi raivata sinne tänne useamman metrin levyisiä uria, jotta mahdolliset tulipalot eivät pääse etenemään. Jotta tulipalot eivät pääse etenemään urien yli, niiden pitää olla ns. hiekalla/mullalla ja mikäpäs tähän hommaan sopii paremmin kuin mönkijäreitti. Kaikkiin metsiin pitää saada heti lain määräämät mönkijäreitit.

Idea on vapaasti käytettävissä seuraavissa eduskuntavaaleissa.
Paloihin liittyen vielä semmoinen tarina, kun olin pojan kanssa mönkimässä pari viikkoa sitten. Oksa meni moottorin kyljessä olevaan puhaltimeen ja ei siinä mitään, keppi pois ja matka jatkui. Pikkumönkkäri jää metsässä pohjasta kiinni tämän tästä ja tällä kerralla hyvä niin. Menin taas irrottamaan mönkkäriä, niin hillitön käry ja savu koneesta. Sylinterin ympärillä oleva muovi on sulanut ja on ihan viittä vailla, ettei värkki syty palamaan. Samalla hetkellä tajusin, että puhaltimen siipipyörä on hajonnut ja aiheuttanut moottorin ylikuumentumisen. Noh, jäähdyttelyjen jälkeen takaisin mökille ja varaosien hankintaan. Se onkin taas jo oma tarinansa, kun Rallyyn varaosia hankkii. 

- J.O.B
- Tracks
Janne 450R kirjoitti:No perskules, sittenhän voisin ekaa kertaa lähteä sunnuntaina katsastamaan paikan. Mikäli Rengossa ei lauantaina ajeta.
Mihin aikaan J.O.B + muut ootte menossa ja eikös tuonne tulla vauhtikeskuksen parkkiksen kautta
Jep. Eli 12 aikoihin olisi tarkoitus lähteä, mehän saadaan ihan mukava porukka kasaan näköjään

Mulla yksi kaveri lähtee mukaan joka lähtee ulkoiluttamaan ekaa kertaa Suizan KQ metsään, toivottavasti saadaan siitäkin "metsä uskottava"