rally 110 ja vastaavat?

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
r.a
Noppeli

rally 110 ja vastaavat?

Viesti Kirjoittaja r.a »

nyt pitäis saada kulkineeksi tuollainen pikku mönkkäri :)
mutta vähän hirvittää onko noi liian pienikokoisia aikuisen käyttöön, kun ei tässä kovin lähellä mallikappaletta että vois tarkistaa asian.
onko ollut ongelmia kestävyyden suhteen? kone-glansin kauppaama dinosaur atv 110 on ilmeisesti sama kuin tuo rally 110.
glanssilta sais hiukan edullisemmin (1490€) mutta kauppias oli aika tietämätön koko härvelistä, kun piti teknisiä tietoja tarkemmin kysellä :cry:
ATV-aloittelija
2WD
Paikkakunta: Konginkangas, Can Am 650 T3 2015, ex: Can Am 500 T3 2015, Polle 500 Efi T3, Honda TRX 500FE Foreman

Viesti Kirjoittaja ATV-aloittelija »

Niin...kyllähän tuon Glansin mönkijän selässä on tullut istuttua...vaikka aikamies olen :oops:

Tuli hommattua sellanen "lapsille" joulukuussa ja kyllä kai tuossakin laitteessa pätee vanha periaate, että laatua ei saa halvalla. Koneesta itsestään lähtevät tärinät suurimpia ongelmia...tuntuu, että kuinkahan kauan paikat oikein kestää. Mutta selvähän on, jos laittaa rahaa 3-kertaisesti, on mönkijäkin ihan eri maata!

Yllättävästi se jaksaa takapyörien ketjujen kanssa jopa luntakin työntää! Värkkäilin kaverin kanssa siihen Stigan lumilevystä sopivan auran, ja hyvin on lumihommat pystyny tekemään koko talven.

Että se on vähän kakspiipuinen juttu. Koon puolesta kyllä aikamies mahtuu ajamaan...niin...mikä on aikamiehen pituus (itsellä vain 170cm)
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Noit on noita halpiksia isoja, kuten esim. TEXAS ja pieniä kuten esim. rally 110, ja muita. Toi rally 110 on ulkonäöltään crossi eikös? Texas on enemmän rumiluksen näköinen kuin krossi, mutta myös kookkaampi ja soveltuu isommalle ukolle.
petej
6WD

Kone Glans yms.

Viesti Kirjoittaja petej »

Joo Teaxas on sama kun Kone Glansin LC Explorer 150cc.
Minulla on tuo explorer ja hyvin pystyy vaikka 2 päällä kaksi aikaista ajamaan. Samoin lumet lähtee hyvin. h.2290e. Ei valittamista tuote on toiminut ok jo 9kk lähtee tosihyvin käyntiin näin talvellakin, ei tärise/värise jne.
Totta on että Glansin kaveri ei oikein ole tekniikan taitaja kannataa pyytää puhelimeen huoltopuolen kaveria niin alkaa tietoa enemmän löytymään.

Eräs 2000e vaihtoehto on Myllymäen nettikaupan 200cc kardaanivetoinen ATV. hinta 1990e.

Kyllä minä ostasin mieluummin ns. isorunkoisen eli min 150cc kun nuo 110cc vehkeet on ns. pikkurunkoisia eli rengaskoko sen jo kertoo jos takana on 18-19" niin on ns juniorimalli 22"--> sopii aikaiselle mittojensa puolesta.
anton
Tracks

Re: Kone Glans yms.

petej kirjoitti:
Kyllä minä ostasin mieluummin ns. isorunkoisen eli min 150cc kun nuo 110cc vehkeet on ns. pikkurunkoisia eli rengaskoko sen jo kertoo jos takana on 18-19" niin on ns juniorimalli 22"--> sopii aikaiselle mittojensa puolesta.
Tuota mä juuri koitin selittääkin. Noi pikkukoneet ovat leluja. Mut noilla isommilla kulkee jo isompikin köriläs. Se on nähkääs se runkokoko kuten petej jo sanoikin. Toin muuten 110 kone muistuttaa aika paljon honda monkeyn 3-vaihteista puolautomaattia? Ettei vaan olis sama kone isommalla pytyllä? Joku tieliikennemönkijä käyttää samaa konetta. Merkkiä en nyt äkkiseltään muista. Sellainen musta, oli joskus huuto.netissä myynissä aika pitkään. Joku esittelykappale. Tuleeko kellekkään mieleen?
ATV-aloittelija
2WD
Paikkakunta: Konginkangas, Can Am 650 T3 2015, ex: Can Am 500 T3 2015, Polle 500 Efi T3, Honda TRX 500FE Foreman

Joo...mopoja enemmän harrastaneet ovat sanoneet tuon meidän mönkijän nähtyään: "Siinähän on mankin moottori!"

Kuulemma ihan prikulleen samannäköinen....mutta lienee sanomattakin selvää, että laatu ei taida yltää ihan Hondan tekemän koneen tasolle.
anton
Tracks

Se on se Tiger, se joka on siellä huuto.netissä ollut myynnissä jo kohta vuoden. Vielläkin näyttäs olevan siellä... Joo, onhan koneet mankin näköiset, mutta laatu taitaa olla jotain muuta kuin hondaa, kuten ATV.aloittelija sanoitkin. Oleellinen ero mankin koneeseen ja näissä 110 on se että mankista lähtee ketjuveto ja näistä lähtee taakse kardaanilla! Erilainen vaihdelaatikko siis.
r.a
Noppeli

rally

Viesti Kirjoittaja r.a »

minkäslainen nopeusalue tuossa 110:ssä on, eli mitä kulkee milläkin vaihteella?
entäs jarrujen, vieterien/iskarien toimivuus ym..

täytyy ny vielä kattella noita isompia malleja muttei viittis kauheita tollaseen investoida kun tulee piha ja pelto kulkineeksi. vetopelit on sitten erikseen :)
ATV-aloittelija
2WD

Ykkönen on aika hidas...sopii hyvin pahempiin paikkoihin. Oliskohan max. nopeus jotain reipasta kävelyvauhtia. Kakkosella jo pääsee juoksuvauhtia ja kolmonen vie sitten hurjaan huippunopeuteen! :lol: Mitähän se muuten lie....olisko 50km/h tietämillä tällaisen 90 kiloisen ukon alla.

Jarrut ei ansaitse mitään suuria ylistyksiä, mutta säätöhommilla ne saa pelaamaan tyydyttävästi.

Iskareista ja jousista....kävin tuossa testaamassa kaverin uutta Honda TRX 350 FE:tä....ja onhan näillä ero kuin yöllä ja päivällä, siis jos jousituksen toimivuudesta puhutaan. Mutta edelleen pitää muistaa se hintaero. 110cc:n jousituksesta voi ehkä sanoa, että kyllä siinä jouset ja iskarit on....ja kyllä ne varmaankin pelaa... :lol:

Oon samaa mieltä, että veto- ja työpelit on asia erikseen. Eipäs sitä 1500€:lla muuta vastaavaa ole tarjolla. Kun kuitenkin plussaa on mielestäni kardaani, sähköstartti, pakki ym.
Hmort
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hmort »

Mulla on ollut nyt 8 kuukautta rally 110 tieliikenne malli hyvin on toiminu ei mitään isompaa vikaa ole ollu sähköjohdot/liittimet kannattaa suojata on aika huonot vakiona.....muuten ihan jees peli...
weddy
Noppeli

Viesti Kirjoittaja weddy »

Mulla on ollu tuommonen 110 tieliikenne vehe jotain 8kk kans. Kyllähän sillä ihan ajelee, mutta etujousitus on surkee, tai oikeestaan "mikä etujousitus".

Kyllä siellä jouset ja iskarit on, mutta siihen se jääkin. Hyvänä esimerkkinä on että jos nostat jompaa kumpaa eturengasta n 2cm nii nousee joko toinenki etunen tai takarengas. Suunnitelmissa en muuttaa etupää erillisjousitetuksi jos joskus intoutuisi niin paljon. Takapään jousitus pelaa paljon paremmin.

Toinen miinus tuossa on tärinä, varsinkin n. puolella kaasulla. Kaikki vähänkään löysällä olevat osat helisee ja ne jotka ei ole löysällä löystyy. Edestä meni polttimo heti ensimmäisellä ajokiekalla ja takaa se on "syönyt" 3-4 polttimoa. Tosin ei syö enää kun tein taakse ledivalon.

Täriseekö muilla 110 omistajilla ne vekottimet vai onko tuo minun vaan joku maanantai kappale? Muuten ihan jees vekotin, pääsee yllättävän huonoista paikoista ja jopa suolla oon käyny ajelemassa.
ATV-aloittelija
2WD

No itse asiassa juuri kerroin tuossa aikaisemmin näistä tärinäongelmista. Meidän peli kävi jopa hiljattain reissun Glanssilla juuri tärinän takia. Huoltopuolen kaveri (Mattila) ansaitsee asiallisuudestaan / tietämyksestään täyden kympin. Samaa ei voi sanoa ko. firman muista henkilöistä.

Pakosarjan pinnapultit jopa saatiin katkeamaan kolmessa kuukaudessa tällä tärinällä, joten ei voida sanoa olevan mitään ihan pientä tärinää. Totuus on kuulemma se, että vaikka kone näyttää ulospäin Hondan koneelta, se on loppujen lopuksi kaukana siitä. Esimerkiksi tasapainotus (vastapainot?) puuttuvat näistä leluista kokonaan. Huoltomiehet olivat laittaneet alkuperäisen pakotiivisteen tilalle kuparisen sekä pinnapulteissa oli jousiprikat mutterien alla. Samoin pakoputken takakiinnityksiin lisätty ohuet kumilätkät. Nyt on paremmin kestänyt löystymättä.
Mutta anyway, pitää muistaa mitä 1490€:lla voi saada. :twisted:
r.a
Noppeli

mönkkäri

Viesti Kirjoittaja r.a »

joo. kiitti vaan hyvistä vastauksista :)
tuli tuossa sitten puoli vahingossa hommattua tuollainen liikenne mallin yokon exl 150 kun halvalla sai.....
Tikru
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Tikru »

ATV-aloittelija kirjoitti:Niin...kyllähän tuon Glansin mönkijän selässä on tullut istuttua...vaikka aikamies olen :oops:

Aikamies, mutta poikasten kujeet :lol: :wink: Aikamiehen pituus on muuten vähintään 174cm :roll:
Aja millä ajat, mutta Hondalla loput!!
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tikru kirjoitti:
ATV-aloittelija kirjoitti:Niin...kyllähän tuon Glansin mönkijän selässä on tullut istuttua...vaikka aikamies olen :oops:

Aikamies, mutta poikasten kujeet :lol: :wink: Aikamiehen pituus on muuten vähintään 174cm :roll:
Ooohhooohh!!! Pitkä olet.Itseäni olen pitänyt pitkänä,pituuskasvu jatkuu vieläkin vaikka olen jo pappa iässä ja sanonkin että olen niin pitkä että en näe edes varpaitani. :lol: :lol: :lol: (siis kaikkihan tietävät miten hypätään Pituutta ja miten Korkeutta!)Sen sijaan korkeutta on kertynyt vaatimattomasti. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin