Kaasari on mulla semmosessa crossi pelissä jossa on yamaha 600 kone. Kone on vakio kaasarilla aika laiska ottamaan kierroksia mutta tolla kiihdytyspumpullisella todella herkkä. Kaasarissa on kiinteät suuttimet, imusarjan tein itse kuten ilmanputsarilta kaasarille menevän putkenkin mutta ilmanputsari on tehdastekoinen ja kotoisin KTM:stä.Samppa kirjoitti:Kaasuttimesi lienee Rallyssa? Miten se vaikutti moottorin "luonteeseen"? Onko sinun Dellortossasi ruuvista säädettävät suuttumet, vai kiinteät vaihdettavat suuttimet, kuten autoissa käytettävissä Dellortoissa. Kaasarin kurkun (laipan ja putken pätkän) olet ilmeisesti joutunut rakentamaan, samoin ilmanputsarin kiinnityksen?
Rallyn viides vaihde, toinen kaasari
- riksa
- 4WD
- Viestit: 221
- Liittynyt: 18 Syys 2004 18:47
- Paikkakunta: Hyvinkää Mönkijä:Polaris 850 traktori, 3 lasten mönkijää 2x110cc ja 1x50cc
- Viesti:
Kaasari
Korjaamme kaiken minkä särjemme 
http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.

http://WWW.AUTOSIKORJAA.FI
Kuranaamaisten ukkojen sunnuntai retkistä fotoja ja juttuja löytyy naamakirjasta mönkijämiehet sivulta. Kannattaa käydä vilkuilemassa.
Tohon sun kytkin ongelmaasi helpottaa koneöljyn oikeamäärä elikkä ei saa olla liikaa öljyä koneessa, se laittaa kytkimen luistamaan helpommin ja tässä mun parikuukautta vanhassakin vehkeessä kylmänä vähän luistaa kytkin.Samppa kirjoitti:Mitenkäs teidän Rallyt on pelittänyt? Keskusteluiden perusteella kaikilla ei ole ollut kun pikku vikoja. Kuulin tos, et yhdeltä oli hajonnu perä. Perässä olevasta isosta rattaasta oli hitsit revenny. Kuski oli sudittanut mudassa/jäällä ja sitten oli tullu kuivaa ja siihen oli perä paukahtanut. Maahantuojalta ei ollu ko. osaa löytynyt, joten vanhat hitsit oli poistettu sorvissa ja vedetty uudet tilalle. Hyvin on kuulemma pelittänyt. (Saas nährä, kui kauvan, kyl tos hitsaamises aina karkasut kärsii.)
Omas pelis tuntuu olevan kytkimen säätö varsin tarkka. Kylmänä isoilla vaihteilla ku antaa kaasua, niin pakkaa vähän luistamaan. Kun kone lämpiää oikeen kunnol, ongelma poistuu. Voi olla et, omas pelis on noi kytkinlevyt jo vähän kärsiny, edellinen omistaja kun ei tajunnu mitään tosta kytkimen säädöstä. Sillä kun kytkin oli varmaan luistanu koko ajan. Kuten ehkä olette huomannu, jos kytkimen säätää liian piukalle, vaihteet ei mene enää hyvin päälle.
Itse käytän 10w-40 syntikkaöljyä ja toimii ihan hyvin kunhan öjynkorkeus on kohdallaan. Elikkä kun oot käyttänyt mönkijää niin sammutat mönkkärin anna öljynvalua 20minuuttia ja sen jälkeen tarkastat öljynkorkeuden silloin se on kohdillaan.Samppa kirjoitti:Kiitos tiedosta. Pitänee tarkastaa öljyn korkeus. Koneessani on tällähetkellä 5W-50 öljyt, onkohan tolla öljyn viskositeetilla jotain merkitystä kytkimen luistamiseen kylmänä?
venttiilien säätö
mistäs tuolta koneesta löytää tuon ykk merkin vai miten tuo säätö tehdään?
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Se merkki pitäisi näkyä ("T"?), kun otat tulpan lohkon päällä auki. Tulppa on pakkivivun takimmainen kiinnitys, jossa on kuusiokolo. Pitää kuitenkin muistaa, että kun kampiakseli on mennyt kaksi kierrosta on nokkaakseli mennyt yhden. Ellet ole itse koskaan säätänyt venttiilejä, anna jonkun muun tehdä se. Väärin säädetyillä venttiileillä voit saada tuhoa aikaiseksi.