rally rider 300cc viritys

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

puuhapate kirjoitti:Nyt sain uuden pääsuuttimen vaihdettua numero 135. Otin vielä sen yhden muoviputken ilmanputsaristakion pois mutta ei toimi kunnolla, täydellä kaasulla ei kulje mihinkään, niinkuin olis liian rikas seos, kokeilin ottaa koko ilmanputsarin irti, mutta huononi vaan siitä. Koitin myös 145 suutinta mutta oli vielä huonompi. Mikä avuksi?
Pakoputkea avartamaan, se vois ehkä auttaa.
lazyrider
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Joulu 2007 19:31

riderin viritys

Viesti Kirjoittaja lazyrider »

jos sulla on seos vakioasennossa niin on varmaan liian rikkaalla. pistä seosruuvi pienemmälle.

itsellä oli se 135 ja 42 suuttimet kartiosuodattimella. ja seosta sai ruuvata, muuten oli ihan ok mutta korkeilla kierroksilla ei toiminut. Nopeus oli muistaakseni siinä 60 luokilla ja pätki ja röpötti. Ja on muuten turha säätää ennenkuin kone on kunnolla lämmennyt. Nyt kun omas kärrys seos suht hyvä lämpimänä niin kylmänä saa tyhjäkäyntiä säätää reilusti kovemmalle kunnes kone on lämmin ja sit pienemmälle.

mut turha säädellä hirveesti ennenkuin saat sen putkiston virtaavammaksi.

ja kannattaa tsekata se kaasarin luistimen yläpuolinen alipainekalvo, vai mikä hellv. sen nimi nyt sit onkaan. itsellä oli repeämä siinä, jo valmiina. viilasin sen uran leveämmäksi ja laitoin siihen uuden, oli jostain keihinistä vai mikä lie. sopi muuten mutta se sisäreikä ei mennyt paikoilleen jos sitä ei nylonissa ollutta uraa viilannut leveämmäksi. Voi yllättäen aiheuttaa ongelmia jos se kalvo rikki.
Avatar
Santeri
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Heinä 2007 12:56
Paikkakunta: 00170
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Santeri »

puuhapate kirjoitti:Nyt sain uuden pääsuuttimen vaihdettua numero 135. Otin vielä sen yhden muoviputken ilmanputsaristakion pois mutta ei toimi kunnolla, täydellä kaasulla ei kulje mihinkään, niinkuin olis liian rikas seos, kokeilin ottaa koko ilmanputsarin irti, mutta huononi vaan siitä. Koitin myös 145 suutinta mutta oli vielä huonompi. Mikä avuksi?
Itse kokeilisin ihan ekaksi säätää kaasuttimen neulaa.
-Santtu-
lazyrider
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Joulu 2007 19:31

rider

Viesti Kirjoittaja lazyrider »

eiks se oo helpompi ruuvata ruuvia kuin ruveta irroittaa/purkaa kaasaria :)

mut mää on kyl laiska, pakko myöntää ku nimiki se mukaan :lol:
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Impezki »

Tuntuu että jokaisella toimii vähän erilainen kokoonpano.

Mahtaskohan tossa puuhapaten pelissä olla jotain häikkää jossain kaasuttimessa mahdollisesti. Tekstistä päätellen jos oot ottanu vielä tuon putsarin kokonaan pois ja meno on huonontunu niin silloin olisi mennyt vieläkin laihemmalle.

Toinen mikä pistää mietittyttämään on se että mitenköhän noi neulan säädöt on laitettu, onko kaikissa varmasti sama säätö vakiona.

Ja tosiaan ainoa seosruuvi mikä tossa kaasarissa on vaikuttaa vain tyhjäkäyntiin ja siitä ihan vähän päälle, täyskaasun kanssa sillä ei ole osaa eikä arpaa.

@Lazyraider: ilmeisesti vaikutat tässä samoilla nurkilla kun meikäläinen. Jahka ilmat lämpenee niin mennään kokeilemaan vähän "tasaiselle" ;)
lazyrider
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Joulu 2007 19:31

Viesti Kirjoittaja lazyrider »

itsellä neula keskimmäisessä pykälässä.

mutta just ku pääsee haisemast niin peli hyyty, kirjaimellisesti.

pesin kärryn päällä kevyesti painepesurilla ja vältin konetta kohti painamasta. no eipä käy kunnolla ku seuraavan kerran menin ajelee. rötää yläkierroksilla ja ampuu putkesta kuin putinin putkiarmeija. säädän, väännän puran ja putsaan, katson kipinän, pensan ja ei perkelslslk, nyt ei lähe ees käyntiin. onko teillä ollut ongelmia pesun jälkeen. sytkäpoksi vai maadotus johto vai mikä. apuva.

Juu asun lähellä espoota itsevaltiaitten kaupungissa.

mennään vaan pörrää kunhan saan tuon vaivan poistuu.
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Impezki »

Mä oon parikertaa pessy ihan kunnolla painepesurilla oman pelin.
Ei mitään ropleemaan, pelas ku buikki.
Hossa
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Tammi 2008 13:55
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Hossa »

itsellä 120 suutin. ilmanputsarista karkee suodatin päältä pois ja "tankinputkea" sahailin ja pöntöstä katti pois. onko kellään venttiilien säädöstä tietoa että mikä välys pitäs olla... ja onko esim. virikansia tai nokkia olemassa...
lazyrider
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Joulu 2007 19:31

viritys

Viesti Kirjoittaja lazyrider »

no perskutas.

vaihdoin kylmenpään tulppaan niin johan rupes pellittää.

Ei ollut säädötkää hirveesti kyntömettäs. Pitäis kyl kattoo noit nastarenkaita kun ei mitään pitoo. ihan kivaa mutta ku vaa sutii...
sk1975
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Maalis 2007 10:12

Re: viritys

Viesti Kirjoittaja sk1975 »

lazyrider kirjoitti:no perskutas.

vaihdoin kylmenpään tulppaan niin johan rupes pellittää.

Ei ollut säädötkää hirveesti kyntömettäs. Pitäis kyl kattoo noit nastarenkaita kun ei mitään pitoo. ihan kivaa mutta ku vaa sutii...
Minkä tulpan laitoit tuohon? merkki / tyyppi?
Impezki
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2007 10:48
Paikkakunta: Espoo

Re: viritys

Viesti Kirjoittaja Impezki »

sk1975 kirjoitti:
lazyrider kirjoitti:no perskutas.

vaihdoin kylmenpään tulppaan niin johan rupes pellittää.

Ei ollut säädötkää hirveesti kyntömettäs. Pitäis kyl kattoo noit nastarenkaita kun ei mitään pitoo. ihan kivaa mutta ku vaa sutii...
Minkä tulpan laitoit tuohon? merkki / tyyppi?
Hmm. Veikkaan kyllä että tulpan lämpöarvosta ei ole ollut kiinni.
Nää on aika matalapuristeisia maatalousmoottoreita joten veikkaan ennemmin ihan vikaa siinä vanhassa tulpassa.
Avatar
johtaja
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Maalis 2008 18:38
Paikkakunta: vantaa (Porttikiellossa)

apua

Viesti Kirjoittaja johtaja »

no niin vaihdettu 125 suutin ja ilman suodatin virtaavanpaam malliin jaksaa vääntää matalilla kierroksilla mutta hyytyy korkeilla ja tulta tulee pöntöstä(ei kai pitäisi tehdä näin)mitä tehdä että saa väännön ja kierrokset kohdalleen ?????ja onko neula säädettävissä jos on niin miten jos ei niin mistä saa säädettävän???? entä cdi viri boksit onko niistä kokemuksia kenelläkään? T:maanantai asentajat
Avatar
johtaja
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Maalis 2008 18:38
Paikkakunta: vantaa (Porttikiellossa)

kulkee??!!

Viesti Kirjoittaja johtaja »

suutin on vielä 125 ja ilmanputsari boksi on pois kokonaan itse putsari laitettiin kiinni suoraan kaasariin ja avot rupesihan loncin liikkumaan :lol: :lol: tiedoksi mittari lopettaa 99km/h jälkee toimimisen mutta vauhti kiihtyy ja vääntöäkin on ihan kivasti seuraavaksi 135 suutin katsotaan mitä sitten tapahtuu :wink:
Avatar
Santeri
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Heinä 2007 12:56
Paikkakunta: 00170
Viesti:

Re: kulkee??!!

Viesti Kirjoittaja Santeri »

johtaja kirjoitti:suutin on vielä 125 ja ilmanputsari boksi on pois kokonaan itse putsari laitettiin kiinni suoraan kaasariin ja avot rupesihan loncin liikkumaan :lol: :lol: tiedoksi mittari lopettaa 99km/h jälkee toimimisen mutta vauhti kiihtyy ja vääntöäkin on ihan kivasti seuraavaksi 135 suutin katsotaan mitä sitten tapahtuu :wink:
Jokos on 135 suutin kiinni? Onkos laitteelle tehty mitään muuta, kuin vaihdettu suutin ja modattu ilmanputsaria?
-Santtu-
Avatar
johtaja
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Maalis 2008 18:38
Paikkakunta: vantaa (Porttikiellossa)

Viesti Kirjoittaja johtaja »

135 suutin on kiinni ja huiput 103km kone on vielä sama seuraavaksi vaihdetaan putki ja katotaan mitä tapahtuu... :shock:
Vastaa Viestiin