Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kannattaa käydä rengasliikkeessä tasapainottamassa ne renkaat. Maksaa vitosen / kiekko, mutta kyllä tulee kiva ajettava.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
petej
6WD
Viestit: 256
Liittynyt: 24 Heinä 2004 12:10

Vanteet kierot

Viesti Kirjoittaja petej »

Ei palio auta jos on tehtaan jäljiltä vanteet kierot tai paino vanteen materiaalissa ei ole tasalaatuinen ts. on painoltaan ns muotopuoli.
Ei saat tasapainoon jos: soikea kiekko jossa heittoa on myös sivusuunnassa ja paino ei jakaudu tasaisesti. :(
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Kyllä se tasapainoon menee. Vaikka sitten väkisten, mutta menee. On noita tasapainotettu kanttariin ajettuja aluvanteitakin ja toimii.

Luonnollisesti parempi olisi jos ainoastaan kumia pitäisi tasapainottaa ja vanne olisi edes jotensakin suora.

ja jos niin paha ettei ei mene, niin ainakin auttaa ongelmaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
peramies
Noppeli
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Touko 2005 23:14
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peramies »

Heh!
kone vuotaa ja nyt vuotaa sitten peräkin öljyä! onneksi sain maanantaiksi ajan huoltoon! kannattaapi olla öljyvuotojen kanssa tarkkana että saa tilkittyä kaikki takuun aikana!

Onko muilla virtalukon kanssa ongelmia? Meinaa olla pirun hankala saada avain sisään ja ulos! pitäisi varmaan laittaa liukuvoidetta :lol:
Samppa
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Maalis 2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Samppa »

Avain kyllä menee suht' hyvin virtalukkoon, mutta muuten virtalukko vaikuttaa melko rimpulalta.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Janishell »

peramies kirjoitti:Heh!
kone vuotaa ja nyt vuotaa sitten peräkin öljyä! onneksi sain maanantaiksi ajan huoltoon! kannattaapi olla öljyvuotojen kanssa tarkkana että saa tilkittyä kaikki takuun aikana!

Onko muilla virtalukon kanssa ongelmia? Meinaa olla pirun hankala saada avain sisään ja ulos! pitäisi varmaan laittaa liukuvoidetta :lol:
Mistäs kohtaa sulla vuotaa öljyä koneessa ja perässä?
Viimeksi muokannut Janishell, 11 Kesä 2005 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
laivuri
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Touko 2005 18:46
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja laivuri »

taitaa olla kiinanpoika käyttäny paskoja stefoja:D
Krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa hommaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

EDIT
Mulla ilmenneet viat 1kk ja 850km aikana, tosin 200cc Rally malli mutta muuten lähes identtinen :

-Kytkinlevyt(vaihdettu uusiin)
-perä vuotaa öljyä(vaihdoin öljyt uusiin, ei auttanut)
-starttirele(lähtee käyntiin kun heiluttelee johtoja)
-äänitorven kannake irtosi hitsauksestaan
- molemmat tuulettimen propellit irtosivat (valuvika)
- vanteista irtoaa maali
- pakoputkesta lähtevä letku irtosi ajossa ja vei mennessään putkesta juuri sen pätkän mihin se pitäisi kiinnittää.Hitsaushommiksi meni.Hitsasin sitten sen koko reiän umpeen ja kyllä muuten kannatti. Vääntöä tuli oikein reilusti lisää ja pikkasen myös huippunopeutta. Nyt maximi pieneen alamäkeen 85km/h mittarin mukaan

muuta :
-Yksi takarengas(vanne) oli asennettu väärinpäin (pyörimissuunnan nuolesta huomasin)
- Jokunen rengas oli kiinnitetty sillain ettei muttereilla oltu tehty keskitystä lainkaan.
-etujarru ei pidä
-toinen takarengas vuotaa
- toi kardaani pitää melkoista kolinaa jo uutena.
-Ihmetyttää onko kaikki noi pultit vedetty väärille kierteille pulttikoneella. Ainakin perän öljyntäyttö & poistoaukon pulttien mukana tuli pultista irronnutta metallia mukana kun ne otti irti. Samoin useasta pyöränmutterista.

Noo, matka jatkuu. Työmatkoja kuljen tuolla pääasiassa ja matkaa kertyy päivässä n.50km mittariin. Täytyy vielä odotella josko tulisi muita vikoja niin saisivat seuraavassa huollossa vaihtaa takuuseen kaikki kerralla. :D
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

No eipä tarvinnut odotella kauaa, nimittäin tänään sit irtosi siitä kaasuttimen kurkusta se sivulle lähtevä letku. Oli ilmeisesti liimalla kiinni. Tilapäinen korjaus ilmastointiteipillä kesti n.50km. Täytyy varmaan hommata jotain liimatiivistemassaa siihen tilkkeeksi. Sehän ei nimittäin tarvitse sitä pienempää letkua lainkaan, jolloin reiän voi tukkia.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Lisätään listaan digitaalinäyttö, johon on kertynyt kosteutta :(
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

(edit)Kilometrejä nyt 1150 mittarissa.
Lisätään edelliseen listaan :
-Akku (kuuluu kiehumisääniä, epäilen et laturi on saattanut antaa ylijännitettä)
-Ilmansuodatinkotelosta kaasuttimeen menevä letku on mennyt aika haperoksi, ei tule kestämään kauaa ennenkuin murenee.
-takana oleva tavarankuljetusteline irtosi hitsauksestaan :o

Muuta : Ilmansuodatinkotelosta kaasuttimelle menevä letku oli asennettu siten että se oli "lutussa" ja kierteellä keskeltä, ei ihme että oli vähän ahdistavan tuntuinen. Tuon kun suoristi ni johan alkoi löytyä vääntöä. Paikkasin sen letkun reiän kurkun kohdalta muovitulpalla, jonka liimasin kiinni pikaliimalla. Nyt on pysynyt jo pari päivää. :o
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Nonni, nyt loppu sit ajot ainakin vähäksi aikaa! Kesken ajon toinen alkukäyrän pinnapulteista päätti ottaa ja katketa :evil: On muuten mahtavat äänet kun pakoputki on irti :evil:
Ja katkesi sillain sinne sylinterin sisään et joutuu poraamaan sen pois. Nyt taisi tämä mönkijä lähteä takuukorjausreissulle....
Pari muutakin vikaa löytyi :
- Öljyvuotoa koneessa
- ryypyn vetonupin välistä vuotaa bensaa :shock:
- kone kilisee
edit. ajettu 1270km
Avatar
TEEHOO1
3WD
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Huhti 2005 17:44
Paikkakunta: VAASA SCRAMBLER 500 E

Viesti Kirjoittaja TEEHOO1 »

Olit käynyt koittamassa noita kymco mönkkäreitäkin ja muitakin,eli kokemusta sulla on useista eri malleista.Niin mikä sai valitsemaan just ton?Aivan otti sydämestä toi vikalista.Itsellä 1934km.Vikalista:Takavalon poltin.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

Hinta vaikutti paljon sekä kardaaniveto ja manuaaliset vaihteet. Lisäksi oli ainoa koeajamistani malleista, mistä peileistä oikeasti näkee taaksepäin. Niin ja ulkonäkö tietysti. Kun tuolla mun pelilläkin on ajettu 95% kilometreistä asfaltitiellä niin luulis kestävän.
Tuota vikalistaa kun kattelee, niin ei hirveän vakuuttuneeksi tule Kiinalaisten laadusta. Oikeesti, eihän mikään kuminen letku voi mennä haperoksi 1kk kuluessa!! Tai jos joku olisi näin mulle väittänyt niin en ihan heti olisi kyllä uskonut, kai se on uskottava kun omin silmin näkee..Kymcoistahan mulla olisi ollut hyviä kokemuksia, (4kpl omistanut) mutta toi 250 malli on hinnoiteltu liian korkeaksi mun budjetille. Lisäksi toi ajamani malli lähti kuin purkka tukasta eli ei mihinkään..
pantterieka
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 26 Helmi 2005 17:30
Paikkakunta: Hamina Linhai 260 (tieliikenne)

Viesti Kirjoittaja pantterieka »

Pahalta näyttää Coolerin vikalista Rallystä.

Omalla Linhaillani on tullut ajeltua reilut 1100 km ja ainut vika on ollut melkein uutena pakoputken katkeaminen jousto-osasta. (Maahantuoja lähetti uuden putken tilalle heti seuraavana päivänä).

Muuten on Linhai pelannut (ainakin tähän asti) kuin ajatus > tai joskus ehkä paremminkin :)
Hanski Haminasta
Vastaa Viestiin