Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kannattaa käydä rengasliikkeessä tasapainottamassa ne renkaat. Maksaa vitosen / kiekko, mutta kyllä tulee kiva ajettava.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Vanteet kierot
Ei palio auta jos on tehtaan jäljiltä vanteet kierot tai paino vanteen materiaalissa ei ole tasalaatuinen ts. on painoltaan ns muotopuoli.
Ei saat tasapainoon jos: soikea kiekko jossa heittoa on myös sivusuunnassa ja paino ei jakaudu tasaisesti.
Ei saat tasapainoon jos: soikea kiekko jossa heittoa on myös sivusuunnassa ja paino ei jakaudu tasaisesti.

- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Kyllä se tasapainoon menee. Vaikka sitten väkisten, mutta menee. On noita tasapainotettu kanttariin ajettuja aluvanteitakin ja toimii.
Luonnollisesti parempi olisi jos ainoastaan kumia pitäisi tasapainottaa ja vanne olisi edes jotensakin suora.
ja jos niin paha ettei ei mene, niin ainakin auttaa ongelmaan.
Luonnollisesti parempi olisi jos ainoastaan kumia pitäisi tasapainottaa ja vanne olisi edes jotensakin suora.
ja jos niin paha ettei ei mene, niin ainakin auttaa ongelmaan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Heh!
kone vuotaa ja nyt vuotaa sitten peräkin öljyä! onneksi sain maanantaiksi ajan huoltoon! kannattaapi olla öljyvuotojen kanssa tarkkana että saa tilkittyä kaikki takuun aikana!
Onko muilla virtalukon kanssa ongelmia? Meinaa olla pirun hankala saada avain sisään ja ulos! pitäisi varmaan laittaa liukuvoidetta
kone vuotaa ja nyt vuotaa sitten peräkin öljyä! onneksi sain maanantaiksi ajan huoltoon! kannattaapi olla öljyvuotojen kanssa tarkkana että saa tilkittyä kaikki takuun aikana!
Onko muilla virtalukon kanssa ongelmia? Meinaa olla pirun hankala saada avain sisään ja ulos! pitäisi varmaan laittaa liukuvoidetta

Mistäs kohtaa sulla vuotaa öljyä koneessa ja perässä?peramies kirjoitti:Heh!
kone vuotaa ja nyt vuotaa sitten peräkin öljyä! onneksi sain maanantaiksi ajan huoltoon! kannattaapi olla öljyvuotojen kanssa tarkkana että saa tilkittyä kaikki takuun aikana!
Onko muilla virtalukon kanssa ongelmia? Meinaa olla pirun hankala saada avain sisään ja ulos! pitäisi varmaan laittaa liukuvoidetta
Viimeksi muokannut Janishell, 11 Kesä 2005 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EDIT
Mulla ilmenneet viat 1kk ja 850km aikana, tosin 200cc Rally malli mutta muuten lähes identtinen :
-Kytkinlevyt(vaihdettu uusiin)
-perä vuotaa öljyä(vaihdoin öljyt uusiin, ei auttanut)
-starttirele(lähtee käyntiin kun heiluttelee johtoja)
-äänitorven kannake irtosi hitsauksestaan
- molemmat tuulettimen propellit irtosivat (valuvika)
- vanteista irtoaa maali
- pakoputkesta lähtevä letku irtosi ajossa ja vei mennessään putkesta juuri sen pätkän mihin se pitäisi kiinnittää.Hitsaushommiksi meni.Hitsasin sitten sen koko reiän umpeen ja kyllä muuten kannatti. Vääntöä tuli oikein reilusti lisää ja pikkasen myös huippunopeutta. Nyt maximi pieneen alamäkeen 85km/h mittarin mukaan
muuta :
-Yksi takarengas(vanne) oli asennettu väärinpäin (pyörimissuunnan nuolesta huomasin)
- Jokunen rengas oli kiinnitetty sillain ettei muttereilla oltu tehty keskitystä lainkaan.
-etujarru ei pidä
-toinen takarengas vuotaa
- toi kardaani pitää melkoista kolinaa jo uutena.
-Ihmetyttää onko kaikki noi pultit vedetty väärille kierteille pulttikoneella. Ainakin perän öljyntäyttö & poistoaukon pulttien mukana tuli pultista irronnutta metallia mukana kun ne otti irti. Samoin useasta pyöränmutterista.
Noo, matka jatkuu. Työmatkoja kuljen tuolla pääasiassa ja matkaa kertyy päivässä n.50km mittariin. Täytyy vielä odotella josko tulisi muita vikoja niin saisivat seuraavassa huollossa vaihtaa takuuseen kaikki kerralla.
Mulla ilmenneet viat 1kk ja 850km aikana, tosin 200cc Rally malli mutta muuten lähes identtinen :
-Kytkinlevyt(vaihdettu uusiin)
-perä vuotaa öljyä(vaihdoin öljyt uusiin, ei auttanut)
-starttirele(lähtee käyntiin kun heiluttelee johtoja)
-äänitorven kannake irtosi hitsauksestaan
- molemmat tuulettimen propellit irtosivat (valuvika)
- vanteista irtoaa maali
- pakoputkesta lähtevä letku irtosi ajossa ja vei mennessään putkesta juuri sen pätkän mihin se pitäisi kiinnittää.Hitsaushommiksi meni.Hitsasin sitten sen koko reiän umpeen ja kyllä muuten kannatti. Vääntöä tuli oikein reilusti lisää ja pikkasen myös huippunopeutta. Nyt maximi pieneen alamäkeen 85km/h mittarin mukaan
muuta :
-Yksi takarengas(vanne) oli asennettu väärinpäin (pyörimissuunnan nuolesta huomasin)
- Jokunen rengas oli kiinnitetty sillain ettei muttereilla oltu tehty keskitystä lainkaan.
-etujarru ei pidä
-toinen takarengas vuotaa
- toi kardaani pitää melkoista kolinaa jo uutena.
-Ihmetyttää onko kaikki noi pultit vedetty väärille kierteille pulttikoneella. Ainakin perän öljyntäyttö & poistoaukon pulttien mukana tuli pultista irronnutta metallia mukana kun ne otti irti. Samoin useasta pyöränmutterista.
Noo, matka jatkuu. Työmatkoja kuljen tuolla pääasiassa ja matkaa kertyy päivässä n.50km mittariin. Täytyy vielä odotella josko tulisi muita vikoja niin saisivat seuraavassa huollossa vaihtaa takuuseen kaikki kerralla.

No eipä tarvinnut odotella kauaa, nimittäin tänään sit irtosi siitä kaasuttimen kurkusta se sivulle lähtevä letku. Oli ilmeisesti liimalla kiinni. Tilapäinen korjaus ilmastointiteipillä kesti n.50km. Täytyy varmaan hommata jotain liimatiivistemassaa siihen tilkkeeksi. Sehän ei nimittäin tarvitse sitä pienempää letkua lainkaan, jolloin reiän voi tukkia.
(edit)Kilometrejä nyt 1150 mittarissa.
Lisätään edelliseen listaan :
-Akku (kuuluu kiehumisääniä, epäilen et laturi on saattanut antaa ylijännitettä)
-Ilmansuodatinkotelosta kaasuttimeen menevä letku on mennyt aika haperoksi, ei tule kestämään kauaa ennenkuin murenee.
-takana oleva tavarankuljetusteline irtosi hitsauksestaan
Muuta : Ilmansuodatinkotelosta kaasuttimelle menevä letku oli asennettu siten että se oli "lutussa" ja kierteellä keskeltä, ei ihme että oli vähän ahdistavan tuntuinen. Tuon kun suoristi ni johan alkoi löytyä vääntöä. Paikkasin sen letkun reiän kurkun kohdalta muovitulpalla, jonka liimasin kiinni pikaliimalla. Nyt on pysynyt jo pari päivää.
Lisätään edelliseen listaan :
-Akku (kuuluu kiehumisääniä, epäilen et laturi on saattanut antaa ylijännitettä)
-Ilmansuodatinkotelosta kaasuttimeen menevä letku on mennyt aika haperoksi, ei tule kestämään kauaa ennenkuin murenee.
-takana oleva tavarankuljetusteline irtosi hitsauksestaan

Muuta : Ilmansuodatinkotelosta kaasuttimelle menevä letku oli asennettu siten että se oli "lutussa" ja kierteellä keskeltä, ei ihme että oli vähän ahdistavan tuntuinen. Tuon kun suoristi ni johan alkoi löytyä vääntöä. Paikkasin sen letkun reiän kurkun kohdalta muovitulpalla, jonka liimasin kiinni pikaliimalla. Nyt on pysynyt jo pari päivää.

Nonni, nyt loppu sit ajot ainakin vähäksi aikaa! Kesken ajon toinen alkukäyrän pinnapulteista päätti ottaa ja katketa
On muuten mahtavat äänet kun pakoputki on irti
Ja katkesi sillain sinne sylinterin sisään et joutuu poraamaan sen pois. Nyt taisi tämä mönkijä lähteä takuukorjausreissulle....
Pari muutakin vikaa löytyi :
- Öljyvuotoa koneessa
- ryypyn vetonupin välistä vuotaa bensaa
- kone kilisee
edit. ajettu 1270km


Ja katkesi sillain sinne sylinterin sisään et joutuu poraamaan sen pois. Nyt taisi tämä mönkijä lähteä takuukorjausreissulle....
Pari muutakin vikaa löytyi :
- Öljyvuotoa koneessa
- ryypyn vetonupin välistä vuotaa bensaa

- kone kilisee
edit. ajettu 1270km
Hinta vaikutti paljon sekä kardaaniveto ja manuaaliset vaihteet. Lisäksi oli ainoa koeajamistani malleista, mistä peileistä oikeasti näkee taaksepäin. Niin ja ulkonäkö tietysti. Kun tuolla mun pelilläkin on ajettu 95% kilometreistä asfaltitiellä niin luulis kestävän.
Tuota vikalistaa kun kattelee, niin ei hirveän vakuuttuneeksi tule Kiinalaisten laadusta. Oikeesti, eihän mikään kuminen letku voi mennä haperoksi 1kk kuluessa!! Tai jos joku olisi näin mulle väittänyt niin en ihan heti olisi kyllä uskonut, kai se on uskottava kun omin silmin näkee..Kymcoistahan mulla olisi ollut hyviä kokemuksia, (4kpl omistanut) mutta toi 250 malli on hinnoiteltu liian korkeaksi mun budjetille. Lisäksi toi ajamani malli lähti kuin purkka tukasta eli ei mihinkään..
Tuota vikalistaa kun kattelee, niin ei hirveän vakuuttuneeksi tule Kiinalaisten laadusta. Oikeesti, eihän mikään kuminen letku voi mennä haperoksi 1kk kuluessa!! Tai jos joku olisi näin mulle väittänyt niin en ihan heti olisi kyllä uskonut, kai se on uskottava kun omin silmin näkee..Kymcoistahan mulla olisi ollut hyviä kokemuksia, (4kpl omistanut) mutta toi 250 malli on hinnoiteltu liian korkeaksi mun budjetille. Lisäksi toi ajamani malli lähti kuin purkka tukasta eli ei mihinkään..
-
- 3WD
- Viestit: 80
- Liittynyt: 26 Helmi 2005 17:30
- Paikkakunta: Hamina Linhai 260 (tieliikenne)
Pahalta näyttää Coolerin vikalista Rallystä.
Omalla Linhaillani on tullut ajeltua reilut 1100 km ja ainut vika on ollut melkein uutena pakoputken katkeaminen jousto-osasta. (Maahantuoja lähetti uuden putken tilalle heti seuraavana päivänä).
Muuten on Linhai pelannut (ainakin tähän asti) kuin ajatus > tai joskus ehkä paremminkin
Omalla Linhaillani on tullut ajeltua reilut 1100 km ja ainut vika on ollut melkein uutena pakoputken katkeaminen jousto-osasta. (Maahantuoja lähetti uuden putken tilalle heti seuraavana päivänä).
Muuten on Linhai pelannut (ainakin tähän asti) kuin ajatus > tai joskus ehkä paremminkin

Hanski Haminasta