Rallyn viritys vinkit.

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
SpdBll
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Syys 2009 00:17
Mönkijä:: Rally 250cc

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja SpdBll »

In_Flames kirjoitti:Löytyykö tähän Rally Usaan yleensäkkään niin sanottuja ''tehoputkia'' mistään kun olen katsellut että josko löytyis mutta ei oo omaan silmään löytyny että olis..

Helpoimmalla varmasti pääset kun ostat jonkun tarvike sliparin siihen tai sit jostain esim. 600cc pyörän sliparin vaihtaa. Suurinpiirtein kun on saman mittainen niin voit käyttää alkuperäistä putkea ja hitsaat tai hitsautat kiinni pöntön.
In_Flames
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:09
Mönkijä:: Rally 250
Paikkakunta: Keuruu

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja In_Flames »

Niin no se on kyllä.. Kyllä mä tohon omaan laitteeseen olen tehnyt jo uuden vaimentimen.. En tiedä sitten että miten se toimii siinä kun ei oo päässy testaa sitä viellä.. :D Tiedä sitten kuinka isot äänet siihen tulee.. :D Amiksessa kyhäsin sellasen vaan siihen kun oli tylsää mutta ajattelin vaan että jos olis ollu niin sanottuja tehdas tekosia ''tehoputkia''
In_Flames
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:09
Mönkijä:: Rally 250
Paikkakunta: Keuruu

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja In_Flames »

Tuli siinä tnä laitettua uus putki kiini Rallyyn.. tai se änkkä ja välipilli.. Tuli aika hyvät soundit nytten siihen.. Ja saatto poistaa sitä nuhasuutta pois jonkun verran.. :)
bosman
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Helmi 2009 01:22
Mönkijä:: Linhai
Paikkakunta: Renko

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja bosman »

On tossa purettuna just rally USA 300 (loncin lx300st) ja en löytänyt minkäänlaista katalysaattoria vehkeestä,katalysaattorin hapettimet on kyllä.Ainoa mikä voi kuristaa niin ilmansuodatin systeemi,no sekin tehdään uusiksi.sain vinkin noihin eli,ilman alku pisteestä (suodattimen kiinnityspiste) tulee olla noin 32cm matka imuventtiilille,jolloin saadaan kaikki paras vääntö. Ja pakoputken yhteen liittymiskohta (omassa ainakin lähtee kannesta kahdella putkella) tulee olla mahdollisimman pitkä ja loiva.Lisäksi ennen äänenvaimenninta pieni supistus,noin 1cm pituinen (tietenkin alkuperäinen putki korvattu isommalla).
Itselle on tulossa KTM690 enduron rosteri vaimennin. :D Kaasutin suuttimineen saataneen kohilleen kaverin virityspajalla. Vielä kun löytyisi tietoa tuosta CDI yksiköstä (kierrosten rajoitin) tai sitten jostain racing CDI.
niin ja tuolta kannattaa kysellä käytettyjä moottoripyörien vaimentimia http://www.purkuosat.net/index.htm
bosman
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Helmi 2009 01:22
Mönkijä:: Linhai
Paikkakunta: Renko

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja bosman »

Nyt on viritykset osittain valmiit ja penkitetty 44hv/30Nm ja kyseessähän on 300cc jossa vakiona 30hv/20Nm
-ISO vapaavirtaus suodatin.
-138 pää suutin (150 on sopiva ja tulee hetimmiten kiinni).
-pakoputki tehty 45mm auton putkesta ja auton soikealla,suoralla vaimentimella....ei liian kovat äänet.
=D>

onko nyt sitten niin että viritys on epäonnistunut kun tehot ovat kasvaneet :doubt: ....
joku on jossain väittänyt viritystä onnistuneeksi jos tehot laskee ja ääni kovenee :badgrin:
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

ja jotkut vielä väittävät ettei kiinalaisissa laitteissa ole potenttiaalia.tuossahan on virityksien jälkeen samat tehot kuin yamahan 660 raptorissa vakiona. :shock: rally 300 mallin vakiotehoksi ilmoitetaan noin 21 hevosvoimaa ja olet saanut sen kasvamaan lukemaan 44 hv joten ilmeisen onnistuneet muutokset.
bosman
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Helmi 2009 01:22
Mönkijä:: Linhai
Paikkakunta: Renko

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja bosman »

Ja juurikin hokasin että varsinaista viritystähän ei vielä ole tapahtunut kun koneelle ei ole tehty mitään,muutokset ovat nyt niin sanottuja kuristuksen poistoja
ja hieno säätöjä :mrgreen:

Kyllähän se tuntuu jo mukavalta ajella,hiekalla varsinkin,kun ei tarvii paljo pienempää vaihdetta hakea...antaa kaasua vaan.

Vielä kun tuon suuttimen saan vaihdettua niin se pitäisi olla viimeinen silaus korkeille kierroksille.

On muuten ihan sopiva muutos alkuperäisestä suuttimesta 116->150 :badgrin:
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

On pakko kysyä: missä penkitetty ja saiskos ne lukemat...kuin ne sieltä penkistä saa, esim 100/1000 rpm:n välein.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja JJP »

300cc koneeseen saatu 14hv lisää vaihtamalla suutin,suodatin ja autonvaimennin..........

Minkäs merkkinen ja mallinen tää vapaavirtaussuodatin on?
Tuo muflexi rakennelman ulkonäkö kiinnostaisi myös paljon....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja Kimi »

bosman kirjoitti:Nyt on viritykset osittain valmiit ja penkitetty 44hv/30Nm ja kyseessähän on 300cc jossa vakiona 30hv/20Nm
-ISO vapaavirtaus suodatin.
-138 pää suutin (150 on sopiva ja tulee hetimmiten kiinni).
-pakoputki tehty 45mm auton putkesta ja auton soikealla,suoralla vaimentimella....ei liian kovat äänet.
=D>

onko nyt sitten niin että viritys on epäonnistunut kun tehot ovat kasvaneet
joku on jossain väittänyt viritystä onnistuneeksi jos tehot laskee ja ääni kovenee :
!. Saisiko jotain faktatietoa tuosta alkuperäisestä tehosta 30hv/20Nm
2.Dynopaprut näkyviin nykytehoista, kun ne sulla kerran on. Vai oliko taas Esson baarin juttuja?
3. Miten voit tietää 150:sen suuttimen olevan juuri se sopiva, jos sulla ei sellaista ole?
4. Nuo äänet ei ole varmaankaan liian suuret, jos on kuuro, korvaton, tulpat korvissa tai muuten vaan niin hidasälyinen, ettei samana päivänä tajua kuulemaansa. :mrgreen:
5. Onko nyt sitten niin, että viritys on onnistunut, kun itse edes etäisesti uskoo 25%:ia puheistaan, ja tietää lopun olevan täyttä pask..? =D> :mrgreen:
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Tossa faktaa loncin koneista jos noihin nettisivuihin voi luottaa.

LONCIN / LX 250 PY
Capacity: 229 cc Power (km/rpm): 11.5/6500 Type: Dual-Purpose Seat height: 880
Fuel (L): 9 Cylinders: 1 Torque (nm/rpm): 17.5/5500 Gears/drive: 5/Chain
Wheel base: 1350 Weight: 118

LONCIN / LX 300 ST
Capacity: 292 cc Power (km/rpm): 16.1/8000 Type: Quad Seat height: 900
Fuel (L): 9 Cylinders: 1 Torque (nm/rpm): 20.0/6000 Gears/drive: 5/Chain
Wheel base: 1170 Weight: 200

LONCIN / LX 300-8
Capacity: 292 cc Power (km/rpm): 14.7/7500 Type: Cruiser Seat height: 780
Fuel (L): 18 Cylinders: 1 Torque (nm/rpm): 20.0/6000 Gears/drive: 5/Chain
Wheel base: 1500 Weight: 185

Tässä vertailuksi Dinlin tietoja.

Displacement: 250.00 ccm (15.26 cubic inches)
Engine type: Single cylinder, four-stroke
Power: 20.11 HP (14.7 kW))
Torque: 21.00 Nm (2.1 kgf-m or 15.5 ft.lbs)
Fuel system: Injection

jos oikeesti saat tuplattua tehot noilla "virityksillä" niin onhan pakko saada omaankin paremmat"virit"
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Onkos noissa nuo kilometrit kautta kierrokset , edes etäisesti, vastaavat kuin kilowatit tai hevosvoimat? ](*,)
Ei ole tarkoitus nostaa verenpaineita, mutta minun älykkyysosamäärälle nuo kryptatut sepustukset menee rankasti yli hilserajan?

Siis ihan hevosvoima tai kilowatti tietoja olin vailla, kilometri per kukkerpalli ei edellenkään valaise asiaa pätkääkään? :mrgreen:
Tuo vertailukohta "dille" oli sentään ihan selkokielellä, eli sitä en sentään kyseenalaista. :mrgreen:
Jos ylipäätänsä, pääsee kilometrin per kierros, niin on aika harvaiskuinen kone. Sitähän ei edes saa käyntiin, päivässä, jos on normi tyhjäkäynti 750rpm?
No selvisi kuitenkin sen verran, että miekkonen tuplannut kw määrän ja lisännyt siihen vielä omiaan. :mrgreen:
bosman
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 04 Helmi 2009 01:22
Mönkijä:: Linhai
Paikkakunta: Renko

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja bosman »

Pahoittelen aiheuttaamani mielipahaa noilla ilmoittamillani tehoilla :(
Sain tänään tietää että siinä jarrupenkissä/dynossa (mikä lie virallisesti) niin oli ohjelmisto/rpm anturi vikaa,eli kuten valppaat kanssa mönkijät ovat jo todenneet,ovat nuo tehot yli ampuvia.
Noo,jos tänään onnistuis paremmin kun illalla lähetään uudestaan yrittämään :oops:

Ja nuo äänet ovat todellakin maltilliset (kun joku niitä epäili),suurin melu ajettaessa tulee maastokuviollisista renkaista.

Noo yhtä kaikki....kyllä se silti ruopii niin.....tarpeeksi
gamo500
Tracks
Viestit: 2760
Liittynyt: 17 Syys 2008 09:09
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green
Paikkakunta: Mökki vilppulassa

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

JJP kirjoitti:300cc koneeseen saatu 14hv lisää vaihtamalla suutin,suodatin ja autonvaimennin..........

Minkäs merkkinen ja mallinen tää vapaavirtaussuodatin on?
Tuo muflexi rakennelman ulkonäkö kiinnostaisi myös paljon....
Varmaankin käytetty Porssen vaimenninta.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Avatar
pete-801
Tracks
Viestit: 1212
Liittynyt: 17 Marras 2009 18:35
Mönkijä:: ei oo enään.
Paikkakunta: Heinola

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Sorry kun en suomentanut tota sivulta lainaamaani tekstiä mutta tarkoitus olikin laittaa alkuperäinen teksti ettei kukaan pääse väittämään peukaloiduksi ,ainoastaan laitteiden hinnat siis poistin mutta tutkiessani sivuja enemmän niin tulin johtopäätökseen että noi sivujen käännökset englanniksi on hieman väärillä termeillä ja tuo KM tarkoittaa KW:tä. Ja äänistä sanon vaan että mulla on tossa pikku dillessä "tehari" ja ääntä on joskus liikaakin joten joku "oikea" vaimennin voisi olla hiljaisempi.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Vastaa Viestiin