
Rallyn viritys vinkit.
Re: Rallyn viritys vinkit.
Nou hätä. Lähinnä yritin saada Bosmannia tuomaan esille lähteen, mistä moiset teholuvut vakiokoneesta on repäisty. 

-
- 6WD
- Viestit: 315
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 18:55
- Mönkijä:: 350 pikkulohko
- Paikkakunta: kuusankoski
Re: Rallyn viritys vinkit.
Tuli ostettua tollanen 250cc lonchin,katsastamaton ja mutenkin vähä räjähtäny...
koneesta kuuluu kilkatus,oisko ketju löysällä? miten se kiristetään,kun siin kaasarin vieressä on se kiristin mut ei keksiny miten sil kiristetään?
ainaha noi ilmakonnet kyl vähä pitää ääntä ja venttiili säädötkin ois hyvä kattoo,onko venttiili välyksii tiedossa?
ja millä suuttimilla ootte saanu pelaa hyvin,siin o jonku pyörän änkkäri ja pitäs poweri filteri käydä ostaa ja suutin oisko joku 140 sopiva vai isompi?
koneesta kuuluu kilkatus,oisko ketju löysällä? miten se kiristetään,kun siin kaasarin vieressä on se kiristin mut ei keksiny miten sil kiristetään?
ainaha noi ilmakonnet kyl vähä pitää ääntä ja venttiili säädötkin ois hyvä kattoo,onko venttiili välyksii tiedossa?
ja millä suuttimilla ootte saanu pelaa hyvin,siin o jonku pyörän änkkäri ja pitäs poweri filteri käydä ostaa ja suutin oisko joku 140 sopiva vai isompi?
Re: Rallyn viritys vinkit.
Vähän tyhmä kysymys, mutta onko kukaan perehtynyt LX300ST:n sytkäboksin sijaintiin? Vai onko se se musta boksi heti penkin alla? Perjantaina tuli tollanen ostettua eikä ole vielä ollut aikaa syventyä...
Re: Rallyn viritys vinkit.
Siinähän se penkin alla, tuosta; osanumero 2.
Jäikö vanha ylimääräiseksi? Jos jäi voisin ostaa pois.
Omasta taisi toi sytkäboxi kärähtää ja tähän 300 malliin tuntuisi viriboxit olevan kiven alla.
Jäikö vanha ylimääräiseksi? Jos jäi voisin ostaa pois.
Omasta taisi toi sytkäboxi kärähtää ja tähän 300 malliin tuntuisi viriboxit olevan kiven alla.
Re: Rallyn viritys vinkit.
Kiitoksia tiedosta. Jos joskus vahingossa satun viriboksin löytämään niin sitte jää vanha ylimääräseks, mitä sillä vakioboksilla enää siinä kohtaa tekee. Löytyy noita yleismallisia viribokseja mitkä passaa kaikkiin kiinanihmeisiin jos vaan liitin käy. Vielä kun löytäis tuon paikan uudestaan mistä löytyi peräti 3 eri vaihtoehtoa, oli kuvat itse bokseista sekä liittimistä...
Re: Rallyn viritys vinkit.
Tuppaa olemaan nämä rally 300cc koneeseen sopivat viritysboxit harvinaisia, ite koitin solmia tommosen yleismallisen (liitintyyppi eri) boxin omaan laitokseen ja se ei siinä toiminut. Ilmeisesti pulssikäämi on erityyppinen tai jotain.
Samalla liittimellä olevia viritysboxeja ei ole vastaan kävellyt vaikka ebayt ja lähes kaikki cdi-boxeja myyvävät kaupat on tullut ronkittua läpi.
Jos joku tietää yhteensopivan viritysboxin tai mahdollisesti jonkin boxin joka korvaa vakion niin tieto kelpaisi?
Samalla liittimellä olevia viritysboxeja ei ole vastaan kävellyt vaikka ebayt ja lähes kaikki cdi-boxeja myyvävät kaupat on tullut ronkittua läpi.
Jos joku tietää yhteensopivan viritysboxin tai mahdollisesti jonkin boxin joka korvaa vakion niin tieto kelpaisi?
Re: Rallyn viritys vinkit.
Saiskos udella että mitä boksia kokeilit?
Re: Rallyn viritys vinkit.
Kertokaas nyt uudelle rally 300cc omistajalle että mikä olisi halpa ja helppo vaihtoehto saada lisä tehoja ? suutinta isommaksi ? minkä kokoseksi ? vähän ottaa kyllä päähän kun kuulostaa kun rajotinta vasten hakkaisi aina kun yrittää hieman kovempaa lähteä.. ja sitten sellainen kymysys että myydäänkö tähän mitään valmista tehoputkea ? viisaammat auttakaa! 

Re: Rallyn viritys vinkit.
Ite ainakin heittäisin orkkiskaasarin huitin halvattuun ja saman kokoinen "giljotiini" tilalle. Halvin tehoputki on omatekoinen, eikä taida näihin edes valmiita löytyä.cub3 kirjoitti:Kertokaas nyt uudelle rally 300cc omistajalle että mikä olisi halpa ja helppo vaihtoehto saada lisä tehoja ? suutinta isommaksi ? minkä kokoseksi ? vähän ottaa kyllä päähän kun kuulostaa kun rajotinta vasten hakkaisi aina kun yrittää hieman kovempaa lähteä.. ja sitten sellainen kymysys että myydäänkö tähän mitään valmista tehoputkea ? viisaammat auttakaa!
Re: Rallyn viritys vinkit.
Onko näissä tosiaan näin suuria nopeuseroja?Mulle tuli yhessä kaupassa rally 250 tl-malli,2000km ajettu.
Kaikki letkut on ehjiä eli ilmavuotoja ei ole.Putki on tyhjennetty kuristimista,mutta ei tää kulje kuin juuri ja juuri 60km/h
ja vastatuuli tai pieni mäki kun tulee niin kymmenellä putoaa vauhti.Aika rajusti valmistaja liioittelee tän huippunopeutta.
edit: vika löytyi..Bensahanassa jotain roskaa,eli ei vaan yksinketaisesti saanut ruokaa.Nyt kulkee muuten hyvin,paitsi että välillä moottorijarrulla ampuu putkeen.
Kaikki letkut on ehjiä eli ilmavuotoja ei ole.Putki on tyhjennetty kuristimista,mutta ei tää kulje kuin juuri ja juuri 60km/h
ja vastatuuli tai pieni mäki kun tulee niin kymmenellä putoaa vauhti.Aika rajusti valmistaja liioittelee tän huippunopeutta.
edit: vika löytyi..Bensahanassa jotain roskaa,eli ei vaan yksinketaisesti saanut ruokaa.Nyt kulkee muuten hyvin,paitsi että välillä moottorijarrulla ampuu putkeen.
Re: Rallyn viritys vinkit.



Siitä se ajatus sitten lähti...
Re: Rallyn viritys vinkit.
Olen uusi tällä foorumilla, tuli tossa homatua rally usa 300cc tieliikenne mönkijä ja pitäis lisää tehoa saada mistä porukka hommannu isompia suuttimia ja nikä olis sopivan kokoinen suutin ja mitä muita virityksiä olette tehneet omiin mönkijöihin
Re: Rallyn viritys vinkit.
Eli viimeinkin sain tuon kikottimen kasattua,
Eli kuten ylemmistä kuvista huomaa niin virityksinä on nyt tuo portattu kansi, puristuksia nostettu (sylinteri tasosta 1mm pois), 1mm ylikokomäntä (tämä lähinnä kiinnileikkauksen seurausta), kaasari vaihdettu+vv ilmansuodatin. , katalysaattori & muut saastelaitteet poistettu, ja mp:n takavaimennin. Huiput nyt on edelleen mittarin mukaan sen saman 80km/h kuin ennenkin (välityksethän näissä ekana loppuu) mutta maastossa huomaa että jaksaa vetää paljon hereämmin, menee 2:lla paikoista joissa ennen puutu ja joutu ykkösellä menemään.
Eli kuten ylemmistä kuvista huomaa niin virityksinä on nyt tuo portattu kansi, puristuksia nostettu (sylinteri tasosta 1mm pois), 1mm ylikokomäntä (tämä lähinnä kiinnileikkauksen seurausta), kaasari vaihdettu+vv ilmansuodatin. , katalysaattori & muut saastelaitteet poistettu, ja mp:n takavaimennin. Huiput nyt on edelleen mittarin mukaan sen saman 80km/h kuin ennenkin (välityksethän näissä ekana loppuu) mutta maastossa huomaa että jaksaa vetää paljon hereämmin, menee 2:lla paikoista joissa ennen puutu ja joutu ykkösellä menemään.
-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
- Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
- Paikkakunta: Lahti
Re: Rallyn viritys vinkit.
tuli tossa kaasari putsattua niin kattelin samalla että suutin oli 125 eli onko se vakiosuutin`?
virityksinä toimii pipercross ja tyhjennetty änkkä. sitten katalysaattorin reijät tukittu.
en oikein usko että noin pieni suutin pitäis olla piperin kanssa ja mittasin että 5mm oli kierre eli niitä taitaa saada vaikka stormista.
virityksinä toimii pipercross ja tyhjennetty änkkä. sitten katalysaattorin reijät tukittu.
en oikein usko että noin pieni suutin pitäis olla piperin kanssa ja mittasin että 5mm oli kierre eli niitä taitaa saada vaikka stormista.
Re: Rallyn viritys vinkit.
tuskin oot katalysaattorin reikiä tukkinu, sehän tarkoittas että sulla on umpinainen putki
tarkoittanet varmaan pakokaasujen takasinkierrätystä.
