Ostin tuossa uuden Rally Usa 4x4 500cc. Muuten toimii mainiosti mutta vaihteet ei tahdo mennä kirveelläkään päälle.
Pakkia saa runkata 10min että menee silmään ja sama jos haluaa eteenpäin. Vaihdekeppi jotenkin tunnoton. Muilla tullut samoja ongelmia eteen tai muuten vain viisautta mikä voi olla vikana. Rallyn vika vai ominaisuus? Ajettu tosiaan vajaa 20km eikä se näin saisi olla..
mul hieman samaa ongelmaa. ei tahdo pakkia löytyä rohisee vaan niin perkeleesti. välillä pakki menee päälle mut sit se hyppää pois päält. jos jollain on tietoa korjauksesta niin kertokaa
vielä hieman lisäystä. vaiheet menee hienosti päälle kun moottori on sammuksissa, mutta mutta kun käynistää härpäkkeen niin jo vaihteet ei enään meekkään päälle vaan jää rohiseen. auttakee tyhmää
Oletko kytkin säätäny ollenkaan? Ainaki 250cc rallyssä pakki rusahtaa kun laittaa päälle. Mut yks konsti olis että laitat tyhjä käyntiä pienemmälle niin ei rusahtele niin pahasti itellä se ainaki autto silloin vielä kun pakki toimi
Taitaa olla ominaisuus , itsellä aivan samoja ongelmia eli sitä pakkia saa yrittää päälle ihan ajan kanssa, varsinkin lumen aurauksessa pitää hoitaa auraus niin että ei joutuis pakittaan, voiskohan tota maahantuojaa vaatia poistamaan ko ongelma. mitä tehdä.
Kyllä tuo valitettavasti on osittain ominaisuus noissa, tyhjäkäynti ei saa olla liian korkea, koneessa oltava oikeanlaiset öljyt eikä yhtään yli ylärajan, kytkimen säädöistä en tuossa 500 mallissa tiedä, ainakin pienemmissä se on ja vaikuttaa asiaan aika paljon. Eli jos säätö liian tiukka niin ei vaihde vahdu kunnolla koneen ollessa käynnissä, mutta sammuksissa vaihteita pystyy jouhevasti vaihtamaan.
Maahantuojan huoltoon kannattaa kuitenkin olla yhteydessä rippumatta siitä onko takuu voimassa tai ei, kysyminen ei yleensä mitään maksa
Jatkan sitä teemaa eli voiko olla niin että joku myy kalliin hienon vehkeen jossa pakki ei mene päälle, hävettää aurata lunta kun naapuri ihmettelee mitä se tossa jököttää paikallaan puolituntia, yrittää pakkia päälle.
oph kirjoitti:Jatkan sitä teemaa eli voiko olla niin että joku myy kalliin hienon vehkeen jossa pakki ei mene päälle, hävettää aurata lunta kun naapuri ihmettelee mitä se tossa jököttää paikallaan puolituntia, yrittää pakkia päälle.
Kaikki on mahdollista, noissa kiinalaisissa sielunveljissäkin on havaittu vaihteiston tahmeutta, eli muissakin merkeissä vastavaa, mutta jos ei millään mee päälle niin vaatinee tarkemman syynäyksen...
moi taas.
minul oli sellanen vika et sielt vaihdelaatikosta oli joku pakin prikka pudonnu paikaltaan ja sen takia ei pakki menny päälle. no käytin sen maahantuojalla ja se korjattiin. mut ei tosin takuun piikkiin. mut nyt on toiminu ihan moitteettomasti viel ainakin. et jos laatikosta kuuluu epämääräistä ääntä. älkää yrittäkö väkisin ajaa ennen kuin tutkitte äänen lähteen. mul meni joitain rattaita ja akseleita sielt rikki. mut onneksi rahalla selvisi
kimple kirjoitti:moi taas.
minul oli sellanen vika et sielt vaihdelaatikosta oli joku pakin prikka pudonnu paikaltaan ja sen takia ei pakki menny päälle. no käytin sen maahantuojalla ja se korjattiin. mut ei tosin takuun piikkiin. mut nyt on toiminu ihan moitteettomasti viel ainakin. et jos laatikosta kuuluu epämääräistä ääntä. älkää yrittäkö väkisin ajaa ennen kuin tutkitte äänen lähteen. mul meni joitain rattaita ja akseleita sielt rikki. mut onneksi rahalla selvisi
Olikohan kuinka arvokas operaatio korjata, ei varmaan alla perinsadan selvitty ? Miksi ei mennyt takuisiin ?
Moro mulla oli kans uudesta asti sama ongelma, parani huomattavasti vaihdekepin tangon säädöillä. pitää olla juuri oikein.
Auratessa huomasin että pakin päälle meneminen oli vaikeaa jos jäi esim "ylämäkeen" ja siitä yritti suoraan pakin laittaa päälle
hieman nytkäytti eteenpäin ja sitten pakki menikin helpommin päälle.
Kyllä siellä on muuallakin sitä vikaa kuin pelkästään vaihteiston tangoissa, sillä suurimmalla osalla vaihteet menee nästisti silmään kun kamppeen sammuttaa, todennäköisesti vika kytkimessä tai sen säädössä + muut pienet yksityiskohdat päälle (liian korka joutokäynti, väärät öljyt yms yms)
laitoin käytetyn rally usan, alle tuhat kilsaa ajettu.
vaihteita piti viritellä paremmaksi heti, mutta tuota hidasta en saa pelaamaan ollenkaan.
vaihdekepin päässä näyttäs olevan välystä aikalailla.
jokin kytkinkin näyttäs vaihdevivun koneen puolella oleva, mikähän lie.
Meneekö se hidas päälle edes moottorin ollessa sammuksissa, auttaa voi eestaas heijaamalla kömpiää. Tarkista et vivun kaikki nivelet on tiukassa ja revi myös se vaihdekepin haitarikumi pois ja selvitä ettei keppi törmää katteeseen. Siellä kumin alla on kolot joka pykälälle, tiiraile ja tutkaile et keppi liikkuu kunnolla koloonsa.
kumi revitty veks, ei mene sammuksissakaan. ottaa reunaan.
siirtotangosta koitettu säätää. nopea, vapaa ja pakki alkoivat pelaan loistavasti.
tuolla vaihdekepin hitaan kohdalla on jokin kytkin, mikähän lie.
otin koneenpäästä tangon irti. meni käsin päälle mut pomppas heti pois.
pitäsköhän kääntää koneesta vipua et riittäs kepissä säätö (käyttää poorista pois)