Rally 250 atv, kipuna hukassa
Rally 250 atv, kipuna hukassa
OStin tollasen kömpijän, vm -05, muutaman päivän toimi moitteettomasti, mut sit yhtenä kauniina aamuna ei käynnisty!!
Startti pyörittää niinku pitääkin, mut tulppa ei vaan iske kipinää.
Tulppa vaihdettu, ja se rele/solenoidi/ mikä lie, siinä akun vieressä...
Mistä kannattas vikaa hakee???
Alkaa ahistaa...
Startti pyörittää niinku pitääkin, mut tulppa ei vaan iske kipinää.
Tulppa vaihdettu, ja se rele/solenoidi/ mikä lie, siinä akun vieressä...
Mistä kannattas vikaa hakee???
Alkaa ahistaa...
-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
- Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
- Paikkakunta: Lahti
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
no ekana tulee mielee että puola kökkönä kun ei kerta kipinää tule, tai sitte maadotukset kusee.
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
No maadotukset just katoin, pitäis olla ok.
Missä ko. puola sijaitsee??
Missä ko. puola sijaitsee??
-
- 4WD
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Huhti 2012 22:38
- Mönkijä:: Honda TRX 450R TL
- Paikkakunta: Lahti
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
ootko nyt tosissas
seuraat johtoa mikä on tulpassa kiinni ja sitten on sellanen mötikkä missä pari johtoa, eli se on puola.

seuraat johtoa mikä on tulpassa kiinni ja sitten on sellanen mötikkä missä pari johtoa, eli se on puola.
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
No niin no, jos kaiken tietäisin, eipä olis täältäkään tarvinnu apua huudella 

-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 25 Maalis 2012 10:19
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
Ootko muistanu kattoo tappokatkaisijan? ittellä kerran sammu mettään ku oli kypärä peilin päällä. jonkun aikaa etin vikaa ennen ku hoksasin tuon sammutuskatkaisijan.
Ite sammutan aina vaan avaimesta... että näin

Ite sammutan aina vaan avaimesta... että näin
Loncin Rally 250
Linhai 400 4x4
Linhai 400 4x4
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
mä hinasin 2km pätkän mönkijää tuon takiapappa-tuna kirjoitti:Ootko muistanu kattoo tappokatkaisijan? ittellä kerran sammu mettään ku oli kypärä peilin päällä. jonkun aikaa etin vikaa ennen ku hoksasin tuon sammutuskatkaisijan.![]()
Ite sammutan aina vaan avaimesta... että näin

- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
Mikäs mahtaa Rallya vaivata kun lämpimänä hukkaa kipinän ? Tai ainakaan silmämääräsesti ei tule kunnon kipinää, puola vaihdettu sekä tulppa yms liittimet/katkaisijat tarkastettu, myös latausjännite on hyvä.
Ainut mikä tulis mieleen niin CDI-ysikkö, lämpösellä koneella rupee pätkimään ja sitten sammuu, ei taho enää käynnistyä uudelleen. Kellään kokemusta/ faktaa onko CDI:n vaihto auttanut kyseiseen pulmaan ?
Peli on uudella keulalla olevaa mallia, ajettu n.350km, takuu ei enää voimassa.
Ainut mikä tulis mieleen niin CDI-ysikkö, lämpösellä koneella rupee pätkimään ja sitten sammuu, ei taho enää käynnistyä uudelleen. Kellään kokemusta/ faktaa onko CDI:n vaihto auttanut kyseiseen pulmaan ?
Peli on uudella keulalla olevaa mallia, ajettu n.350km, takuu ei enää voimassa.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Rally 250 atv, kipuna hukassa
Vika löytyi, CDI-boxin yksi kolmesta liittimestä "falskasi". Muutoin liitin oli ehjä, mutta selvästi väljä, perusteellinen putsaus CRC:llä ja liitin kiinni + nippuside varmistamaan. Nyt ei pääse iteksiään enää aukeamaan.ViiMax kirjoitti:Mikäs mahtaa Rallya vaivata kun lämpimänä hukkaa kipinän ? Tai ainakaan silmämääräsesti ei tule kunnon kipinää, puola vaihdettu sekä tulppa yms liittimet/katkaisijat tarkastettu, myös latausjännite on hyvä.
Ainut mikä tulis mieleen niin CDI-ysikkö, lämpösellä koneella rupee pätkimään ja sitten sammuu, ei taho enää käynnistyä uudelleen. Kellään kokemusta/ faktaa onko CDI:n vaihto auttanut kyseiseen pulmaan ?
Peli on uudella keulalla olevaa mallia, ajettu n.350km, takuu ei enää voimassa.

rally 250cc
missä vika kun mönkijä ei käynisty!! tulplle tulee kipinä ja tankissa on bensaa. tulppa kyllä kastuu melkei heti 

Viimeksi muokannut jukka81, 03 Syys 2012 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: yhdistelty. Ensi kerralla hieman ajatusta mukaan topicin sijoitteluun.
Syy: yhdistelty. Ensi kerralla hieman ajatusta mukaan topicin sijoitteluun.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: rally 250cc
Imuilmavuoto vois olla syy miks ei käynnisty. Zekkaa kaasarin kumikurkut ettei ole viiltoja/murtumia. Katso samalla kaasarin ja pytyn välinen kurkku -> siitä päältä pitäs lähtee musta letku, varmista että se on kunnolla kiinni ja letku on kunnossa, seuraa vielä varmuuden vuoksi se letku loppuun asti jotta on kauttaaltaan ehjä sekä kiinni siellä koneen edessä sellasessa hapetinlaitteessa (musta mötikkä johon tulee myös paksumpi musta letku)
Onhan tulppa varmasti oikea, eihän kärkiväliä ole muutettu ?
Näissä on myös onnettomat liittimet sekä sähköt muutenkin. Penkin vasemmalla puolella katteen takana on pari liitoskohtaa jotka aiheuttavat ongelmia, ne kannattaa ottaa auki ja putsata esim crc:llä ja huolellinen kuivaus ja taas nippuun, lopuksi nippareilla liittimet kunnolla kiinni niin kontakti paranee. Korjailin tuttavan rallya taannoin jossa oli mystinen käynnistymishäiriö ja loppujen lopuksi syylliseksi paljastui nimenomaan nuo em. liittimet, ovat tehty liian "väljiksi", mutta nippuside korjaa asian tai toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle paremmat liittimet.
Onhan tulppa varmasti oikea, eihän kärkiväliä ole muutettu ?
Näissä on myös onnettomat liittimet sekä sähköt muutenkin. Penkin vasemmalla puolella katteen takana on pari liitoskohtaa jotka aiheuttavat ongelmia, ne kannattaa ottaa auki ja putsata esim crc:llä ja huolellinen kuivaus ja taas nippuun, lopuksi nippareilla liittimet kunnolla kiinni niin kontakti paranee. Korjailin tuttavan rallya taannoin jossa oli mystinen käynnistymishäiriö ja loppujen lopuksi syylliseksi paljastui nimenomaan nuo em. liittimet, ovat tehty liian "väljiksi", mutta nippuside korjaa asian tai toinen vaihtoehto on vaihtaa tilalle paremmat liittimet.