Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Morjens vaan,

Tämän merkkikohtaisen osion koitin lukea eestä ja takaa, mutta tota perusdataa tuntuis olevan
aika huonosti. Vehkeen mukana ei tullut minkään valtakunnan manuaalia, enkä sellaista löytänyt
kohtuullisella surffauksella. Täällä oli vain mainintoja, että katso manuaalista, mutta josko joku
ystävällinen linkittäisi tai laittaisi jakeluun?

Öljylaadut ja määrät nyt about löytyi, mutta mikäs tulppa tuonne kuuluu, nyt siellä on NGK DR8ES,
mahtaneeko olla oikea? Ei ota kunnolla kierroksia, vaan alkaa röpöttelemään melko alhaalta.

Puolakin on hankintalistalla kun piuha näyttää olevan hippasen irtomallia. Samaten tota startin
tartuntalevyä pitänee ihmetellä, kun startti kyllä pyörii, mutta ei ota kiinni. No käsin se käynnistyy
ihan hyvin 8)

Vinssin sähköjä tossa jo aloin väkästelemään kaksitoimisiksi ja huomenna/ylihuomenna pitäis iskeä
lumilevyvarustus kiinni. Vaijeri puuttuu vinssistä ja meinasin ihan motonetin vinssiliinan laittaa auralevylle.

Semmosia, mutta jos tuohon Owners manual-asiaan ja tulppaan joku kehtaisi apuva tarjoilla.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Morjes!

Itsellä on ollut samanlainen mönkijä, en kyllä netistä minäkään löytänyt manuaalia, mutta tuo mainitsemasi NGK DR8ES on kyllä ihan oikea tulppa kyseiseen laitteeseen. Netistä kaiveltujen tietojen perusteella samaiseen laitteeseen käypi myös NGK DR8EA.

Tuo röpöttäminen voi johtu melkein mistä vaan; puola, imuvuoto, kaasarissa roskaa, ei saa kunnolla bensaa yms yms.. Sähköliittimissäkin on ollut häikkää, mm. penkin vasemmalla puolella katteen takana on cdi-boxin yms liittimiä jotka voivat olla löysällä, liittimet auki - putsaus - crc käsittely ja takas nippuun. Yksi hyvä tapa on laittaa nippareilla ne liittimet tiukasti kiinni, ovat jo floteja tehtaan jäliltä :roll: Tai jos haluaa oikesti hyvän niin vaihtaa tilalle kosteuden kestävät liittimet, löytyy motonet, biltema jne jne...

Kaasarin kumikurkut ja niistä lähtevät letkut kannattaa syynätä tarkasti, mikäli on pykimää niin ostaa uudet tilalle ja vaihtaa, imuvuodot - ne pienetkin on ärsyttäviä ja laite ei sit pelaa kunnolla.

Näihin saa aika halvalla osia ja tätä samaa mönkkäriä on ties kuinka monen eri merkin alla, mm. tosta halvalla uus puola mönkkäriisi http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=477

Starttia voi naputella varovasti esim kumivasaralla samalla kun starttailet, voi olla jumissa tai sitten on tullut tiensä päähän, kannattaa kokeilla tuota naputtamista ennekuin alkaa purkaa. Myös startille tulevat paksut johdot sekä akun johdot/maadoitukset kannattaa käydä läpi ja kiristellä tarvittaessa.

Vinssihän itsessään on kaksitoiminen (sisään-ulos), mutta noissa ei tainnu olla solenoidia asennettuna, pelkkä säädin ja hauenleukojen päittäin-vaihdolla saatiin kelattua siinään tai ulos, laita sinne kunnon johdot sekä tästä rele edukkaasti http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2073 ja sitten vinssille katkaisija vielä ohjaustankoon niin aurailutkin sujuu mallikkaasti.

Laitteesi maahantuoja on Modularbox Espoosta, sieltä saat omistajan käsikirjan hankittua ja varaosia.

Näillä pääset varmaan alkuun ja lisää kysymyksiä jos joku asia askarruttaa !!
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Huomenta,

Ja kiitokset nopeasta vastauksesta :D

Tota puolaa jo katselinkin, että eipä ole hinnan kiroissa. Meinasin ensin tulpan ja puolan kokeilla, kun tulpan kierrepää on
tukevasti irti tulpasta ja jumissa plugin sisällä. Puolan johtokin on mallia irtokappale, eli piuha on tökkäämällä puolassa kiinni,
ei välttämättä maailman parhaat edellytykset häiriöttömälle kipunalle :roll:

Liittimet pitänee käydä läpi ajatuksella, on aika paljon nippareilla kiinni sitä sun tätä siellä sun täällä.

Ja toi startti nousi eilen aika korkealle to-do listalla, näköjään saikin ihan muutaman kerran kiskaista tommosella semikylmällä
ja kostella kelillä, varsinkin kun huikkavipu on väljä, eikä näin ollen pysy kunnolla auki. Yhdellä kädellä käyntiin veto seisten
sikiöasennossa alko tuntumaan miesten hommalta...

Tackis tuosta relevinkistä, on muuten edullinen ja kätevä paikka tuo Oinonen, ostin tuolta kesällä pari Boschin kiertovesipumppua
toiseen projektiin, hinnat aika kohdillaan ja nopsat toimitukset.

Pitänee myös koittaa tuonne Modularille kilkutella, josko jonkinlaisen opuksen saisi.

Siitä se lähtee 8)
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Heh, hyvä mesta tuo linkitetty osaputka, toimituskulut minimissään 12e, ihan oikeasti, ja sit ihmetellään ku jengi tilaa maailmalta.
DHL raahaa 18kg laatikon 20e Saksasta kotipostiin, joskus jopa ovelle asti.

Eli 17e puolalle hintaa 29e kuluineen jos ei muuta satu tarttemaan, jeps. No eihän se tyhmä ole kun pyytää...

Ja tää ei ole nyt siitä summasta vaan siitä mistä se koostuu ja oikeista kuluista. Omasta mielestä hyväksyttävämpää
olis pistää sille tuotteelle se kate eikä rahastaa toimituskuluilla.

Just my 2 cents, Sorry OT.
ToniR81

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Kannattaa myös huomioida että tämä nykyinen itella on varsin kallis toimittaja, pienemmästäkin paketista rahastetaan saman verran kuin sieltä saksasta. Eli kyse ei aina ole kauppiaan ahneudesta vaan kotimaisten toimijoiden kalliudesta. Itse joskus jonkun pienoismallin tilaillut itävallasta ja tulee samassa ajassa ja samoilla kuluilla kuin kotimaasta tilattuna, tuote on vain jopa puolet halvempi. Sitä ihmettelen että nämä dhl yms pikku paketti kuljetuksiakin tarjoavat firmat ei kilpaile suomessa tämän enempää itellan kanssa, vaan kyse on lähinnä ulkomailta tulevista tuotteista jotka saa halvalla. Dhllän ja itellan kilpailemattomuuden tavallaan ymmärrän, ovat jossain määrin yhdistäneet toimintojaan, mutta miksi vaikka ups ei pistä kotimaan kilpailua enemmän pystyyn... Se että kotimaiset saisi toimitettua tavaroita edullisemmin palvelisi kotimaisia kauppiaita huomattavissa määrin. Vai onko vika kotimaisten pakettien vähyydessä, suomessa taitaa liikkua paketteja vuodessa vähemmän kuin vaikka saksassa kuukaudessa, eli onko tämä pitkien etäisyyksien kannalta vain kannattamatonta toimintaa alkaa kilpailemaan... Mene ja tiedä
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Do dii,

Nyt on Warnin aura askarreltu nokalle, kiitosta vaan ViiMaxille nopeasta toimituksesta =D>

Tulppa vaihdettu, puolanjohtoa fiksailtu, käy jo vähän paremmin, mutta jengoilla vielä röpöttää, notta
vissiin sitten se puola ja CDI seuraavaks. Vaikka kyllä tolla aurailee, ei siinä kierroksia tartte.

Sit tuli toi alkuperäinen muovikoteloitu vinssi askarreltua kaksitoimiseksi, meni ihan suunnanvaihtokytkimellä,
hyvin pelittää, Motonetistä lyhkänen vinssiliina kelalle ja nyt sitä lunta sais sit tulla 8)

Vaan onpa noi kinuskisähköt kyllä yhden sortin sätöstyksiä, ei yhden yhtä brackettia missä olis jotain järkevästi
ruuvattuna kiinni, joka ikinen rele tai boksi tai liitin nipparilla kiinni ihan missä sattuu. Alkaa noitten rinnalla
näyttää omat asennukset NASA-kelpoisilta :roll:
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Ai sait jo auran asennettua, ollos hyvä vaan =D>

Kokeiles siihe röpötykseen niitä vasemmanpuolen sivukatteen takaa olevia liittimä vähä räpläillä kuten jo ylemmässä postauksessa neuvoin sekä bensahanaa kokeile varatankkiasennolla josko niillä ois jotain vaikutusta. Yks sitte mikä voi myös olla niin se pakokaasunkierrätyshärdelli eli lähtee kaasarin ja pytyn välisestä kurkusta pikkuletku sinne moottorin etupuolella, zekkaa että on ehjä eikä vedä ilmaa välistä. Moottorin päältä kannesta lähtee myös huohotusputki, menee ilmanputsarikoteloon, tarkista että on ehkä sekä kunnolla paikoillaan.

Mutta hyvä jotta sait mönkkärin jo pelikuntoon, perjantaina tuloo lunta ja reilusti...
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Jeps, noi on kaikki kokeiltu ja käyty läpi, ei löytynyt mitään mikä olis vaikuttanu asiaan. Kokeillaan nyt noi sähköpuolen
palikat jos auttais.

Mut sit semmonen, et löytyiskö räjäytyskuvaa mistä näkis miten toi startti ja sen osaset purkaantuu? Eli tarkoitus olis
päästä siihen kytkentälevyyn käsiks ilman sokkoharjoittelua. Meneekö jotain tiivareita uusiks jne?

Vedin nimittäin tänään ton narun poikki, joten olis paikallaan saada toi startti pelaamaan. Korjasin kyllä ton käsikäynnistimenkin
mutta ei toi pitkäikäinen vehjas noin ole. Tuntuu syövän tota narua vähän sieltä sun täältä.

Manuaalikin tuli tänään Modularilta, mutta aikas yhtä tyhjän kanssa on kyllä tuo lehdykkä.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

En tiiä onko olemassa tuohon starttiin osakuvia, jotain löytyy täältä -> http://www.loncin.ca/schematic-list.aspx?ModelID=8

Monesti näissä on surkeat akut, mulla teki kans yks 200cc takapotku sitä että startti vain huusi kun painoi nappia, ei pyörittänyt konetta laisinkaan. Lääkkeeksi toimi isompiamppeerinen akku jossa sitten riittikin virta myös talvella.
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Hyvä linkki, olihan tuolla vaikka mitä.

Eipä muuten käynyt mielessäkään, että vois olla niinkin hölmö juttu että ei paukku riitä akussa.
Vaikka ei toi sellasta tikitystä pidä niinku auton startti kun juissi on slut. Voihan tuonkin nyt sit
tarkistaa.

Vaikka vinssiä kyllä pyörittää suuntaan ja toiseen, että ehkäpä ei niin helpolla tällä kertaa pääse.
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Ehkäpä tyhmä kysymys, mutta sillä uhallakin; tilasin tohon uuden puolan ja sieltäpä tulikin ihan tukevan oloinen palikka verrattuna vanhaan. Sillä erolla että tämä uusi ottaa maansa runkokiinnikkeiden kautta ja vanha oli mallia nippusiteillä kiinni ja kahdella liittimellä. Johtosarjasta tulee musta valkoisella raidalla ja hiukan paksumpi vihreä. Ainakaan yleismittari ei kertonut mitään virrat päällä kummastakaan ja käynnissä ollessa luonnollisesti hankala mitata kun ensin pitäis käyntiin saada...

Eli kumpas noista nyt haluis tarjoilla virtaskaa puolalle ja kiertääköhän toi johtosarjan maa jonnekin niin, että pitää olla kiinni tästä puolan päästä myös jossain?

Äkkisältään voisi kuvitella paksumman vihreän olevan kuuma karva, mutta josko joku vahvistaisi. Ei tuo käsin kiskominen niin kivaa puuhaa ole, että viittis joutessaan turhaan tulpan kastella ja kuivailla ihan vaan testimielessä väärällä piuhalla. Ja kun nää yhden kynttilän ihmeet on vielä vähän opintojen alla, niin enpä tiedä sitäkään, että josko joku pikku purkki ottaa itteensä käyntiin kiskoessa piirin ollessa auki. Ei välttämättä aivan mahdotonta sekään.
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Mää muistelisin kanssa jotta se vihreä piuha olis virtojen kanssa tekemisissä ja musta-valk. sitten maihin. Laita siihen musta-valk. johtoon rengasliitin päähän ja pulttaa puola kiinni korvakkeisiin siten jotta se rengasliitin jää siihen väliin ja saa puhtaan runkokosketuksen.

Mistäs tuon uuden puolan tilasit ? Alkuperäisessä ja oikeassa puolassa on siis kaksi lattaliitintä päässä.
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Motorpowerin verkkokaupasta tilasin.

Tommonen: http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=477

Pitääpä kokeilla iltapäivällä josko toimis.

Tilasin samalla ton CDI:n : http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=475

Katotaan nyt josko se nyt sitten passais ilman virityksiä, ei tullut liittimiä vielä katottua.
savihousu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 26 Marras 2012 19:34
Mönkijä:: Loncin Rally 250cc
Paikkakunta: Kerava

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja savihousu »

Ketunviikset inahtanutkaan tolla uudella puolalla, vanhalla käyntiin ja lumityöt samalla höngällä.

Mikäs tossa nyt sit voi olla erona? Ja täähän on siis just toi mikä tuossa aiemmin linkattiin, että tosta uus puola :wink:
plagu
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 06 Helmi 2010 22:32

Re: Loncin Rally 250cc -05 hankittu, peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja plagu »

Koita etsiä dokumentti: Roketa-ATV-10(ATV-D043)-Repair.pdf siinä on täydellinen korjauskäsikirja tuohon aparaattiin. erittäin hyödyllinen.
Itse olen ebaysta tilannut yamaha timberwolffin osia ja kaikki ovat bolt on 250 rallyyn, startti männät koneen tiivistesarjat. modularboxilta hain 2 kertaa osia ja molemmilla vittuiltiin siihen malliin että tästä lähdin kannan rahani toisaalle.
Vastaa Viestiin