Rally 500cc vaihdeongelma
Re: Rally 500cc vaihdeongelma
Koiti omasta ton hitaan ja kyllä sen päälle kuuluu jäädä kun vaihteen siirtäjä tankko on irrotettu. On vaan senverran jäykkä et pelkillä sormilla ei tykkää mennä päälle. Sieltä hitaalta kyllä kun väänsi isolle päin niin hurahti pakille saakka yhtä soittoa pelkillä sormilla. Onko sulla lämmin talli vai miten saat ton pakkasesta käymään, letkulämmitin ?
reilusta 10 asteesta vasta laitellu käyntiin ja hyvin lähteny, ei ole vielä tuota kokemusta karttunu kylmemmästä. varmaan tulee letkulämmitin laitettua joskus.
mulla puuttuu tuosta hanan kohdalta kate, missähän asennossa on varatankki ja kiinniasento. auki asento on klo 10 kohilla ja alhalle päin kun meni kerran niin teetti vähän hommia kun ei heti hoksannut. eli oisko se kiinni klo 6.
jos kehtaat niin ota kuva hanasta
mulla puuttuu tuosta hanan kohdalta kate, missähän asennossa on varatankki ja kiinniasento. auki asento on klo 10 kohilla ja alhalle päin kun meni kerran niin teetti vähän hommia kun ei heti hoksannut. eli oisko se kiinni klo 6.
jos kehtaat niin ota kuva hanasta
Haa! Multa puuttu tuosta katteen kohdalta hana joten otan kuvan katteesta. Toisin sanoen tankilta lähtee 2 letkua jotka on tee liittimellä yhdistetty ennen kaasaria, mulla ei hanaa ollenkaan eli jos koho jää jumiin on bensat pihalla.

Minulla on Rally 500 optiomalli, otettu uutena käyttöön marraskuussa 2011 ja kilometrejä tällä hetkellä n. 230.
Mönkijässä ei ollut bensahanaa eikä bensasuodatinta uutenakaan. Olen saanut sellaisen käsityksen, että bensahanojen kanssa olisi ollut jotain ongelmia ja sen vuoksi jätetty kokonaan pois-tiedä häntä?? Bensasuodattimen pois jättämisen syytä en tiedä.
Vaihteiden kanssa minullakin on ongelmia. Nopea puoli ja pakki menevat kohtuullisesti päälle ja pois, jos ei muuten niin mönkijää heiluttamalla. Hitaan puolen kanssa on vaikeampaa, joskus menee päälle kohtuu helposti, mutta useasti täytyy vaihteenvalitsinta työntää voimakkaasti eteen ja samalla kaasulla hyvin kevyesti "kutittamalla" auttaa vaihde päälle. Tämä keino tepsii hyvin, en kylläkään tiedä aiheuttaako se vaihteistolle jotain vahinkoa. Vaihteensiirtotankoa en ole vielä säätänyt.
Mönkijässä ei ollut bensahanaa eikä bensasuodatinta uutenakaan. Olen saanut sellaisen käsityksen, että bensahanojen kanssa olisi ollut jotain ongelmia ja sen vuoksi jätetty kokonaan pois-tiedä häntä?? Bensasuodattimen pois jättämisen syytä en tiedä.
Vaihteiden kanssa minullakin on ongelmia. Nopea puoli ja pakki menevat kohtuullisesti päälle ja pois, jos ei muuten niin mönkijää heiluttamalla. Hitaan puolen kanssa on vaikeampaa, joskus menee päälle kohtuu helposti, mutta useasti täytyy vaihteenvalitsinta työntää voimakkaasti eteen ja samalla kaasulla hyvin kevyesti "kutittamalla" auttaa vaihde päälle. Tämä keino tepsii hyvin, en kylläkään tiedä aiheuttaako se vaihteistolle jotain vahinkoa. Vaihteensiirtotankoa en ole vielä säätänyt.
Ton oman hitaan puolen päälle menon kanssa taistelin aikani ja virittelin tommosen putken joka painaa ton haitarikumin tonne ales niin ei jää tohon kepin ja katteen väliin täytteeks. Tuolla haitarikumin alapäässä on semmonen noin 5cm muovinen kaulus jonka heitin pois niin sain ton kumin painumaan alemmas. Kun hitaan laittaa päälle niin keppi ottaa katteeseen kiinni. Mulla riitti toi viritys, ei tarvinnu ainakaan vielä veistellä katteen reunaa.

jahas oon ajellu varatankilla koko ajan, kiitokset kuvista.
pitää alkaa tuota vaihdetta entraileen kun saan ton lämpimään ja samalla muovit ilmastointiteipillä (musta) kasaan niinkuin kasasivat auton myytinmurtajissa
pitää alkaa tuota vaihdetta entraileen kun saan ton lämpimään ja samalla muovit ilmastointiteipillä (musta) kasaan niinkuin kasasivat auton myytinmurtajissa