Rallyn viritys vinkit.
-
- 2WD
- Mönkijä:: sachs 4 rock 250
rallyn nopeudet
ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään.. 

Re: rallyn nopeudet
Siellä alkukäyrässä pitäis jossakin olla pieni katalysaattori piilossa.traikkiharri kirjoitti:ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään..
Niinpä niin.Ton se tekee kun putki on jäykkä alusta loppuun, eikä jousta yhtään. Antaa sitten periksi sieltä mikä on heikoin lenkki. Mulla oli mennyt kierteet sieltä sylinteristä ja ne korjattiin. Taisi se muutaman viikon kestää niin sama juttu. Se metalli on niin pehmeää siinä sylinterissä että ei tule kestämään ainakaan ennenkuin tolle putkelle tekee jonkun vaimennin kiinnityksen.traikkiharri kirjoitti:ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään..
Ihmettelen että miten mulla on kestänyt pakoputki hyvin, ajettu 2000km ja aikamoisessa röykytyksessä.Cooleri kirjoitti:Niinpä niin.Ton se tekee kun putki on jäykkä alusta loppuun, eikä jousta yhtään. Antaa sitten periksi sieltä mikä on heikoin lenkki. Mulla oli mennyt kierteet sieltä sylinteristä ja ne korjattiin. Taisi se muutaman viikon kestää niin sama juttu. Se metalli on niin pehmeää siinä sylinterissä että ei tule kestämään ainakaan ennenkuin tolle putkelle tekee jonkun vaimennin kiinnityksen.traikkiharri kirjoitti:ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään..
pitäisi vaihtaa ilmansuodatin rallyyn/trapperiin, mutta millainen pitäisi hommata tuon tilalle? Esim. motonetistä minkä mallinen ilmansuodatin on oikea, ja miten se öljyämisprosessi nyt täytyy hoitaa? Itselläni ei ole mitään manuaaleja, joten sen takia kysyn (tyhmiä
). Kiitos avusta!
mm. http://www.knfilters.com/search/product ... od=YA-4001 tuon pitäisi käsittääkseni kelvata trapperiin, mutta tollanen maksaa 60eur?! onko ilmansuodattimet siis noin kalliita? Onko toi ainut mitä löytyy, vai onko muitakin malleja? Mulla on mönkijässä suuttimet isonnettu yms., ja tällä hetkellä siellä on tuon näköinen ilmansuodatin paikallaan. Voikohan sitä pestä? Ja sen päällä on sellanen karvasuoja
jos ostan tollasen uuden filtterin, pesenkö karvasuojan ja laitan sen uuden päälle?
kiitos

mm. http://www.knfilters.com/search/product ... od=YA-4001 tuon pitäisi käsittääkseni kelvata trapperiin, mutta tollanen maksaa 60eur?! onko ilmansuodattimet siis noin kalliita? Onko toi ainut mitä löytyy, vai onko muitakin malleja? Mulla on mönkijässä suuttimet isonnettu yms., ja tällä hetkellä siellä on tuon näköinen ilmansuodatin paikallaan. Voikohan sitä pestä? Ja sen päällä on sellanen karvasuoja

kiitos

Re: Rallyn viritys vinkit.
Katti on hyvinkin nopea operaatio pudottaa pois välistä. Itsellä kulkee toi 250cc tasaisella 85km/h ja ei vielä ole mitään muuta tehtynä kun katti pudotettu pois. Isompi suutin, pyöränslipari ja isommat takarenkaat odottavat laittoa. Vielä kun joku tietäisi ton peränvälityksen mikä se on ? Ebaystä löytyi parikin kappaletta periä mitä on jollain eri välityksellä mut ei oikein kehtaa tilata ennen kun on selvää mikä vakio välitys on.
- mistrall
- 3WD
- Mönkijä:: Rally 250&Polaris Predator
Ei tiedolla eikä taidolla vaan tuurilla!
On siitä takapöntön vaihdosta hyötyä paljonkin. Itse eilen vaihdoin kawasakin sliparin siihen niin johan vetää paremmin, ei puuroidu samalla tavalla kun ennen ja reagoi kaasuunkin huomattavasti paremmin. Nyt on koko putki tyhjänä et katti lähti heti alkutekijöissä pois. Vielä kun suuttimen kerkeää vaihtamaan ja säätämään niin siinäpä alkaisi olemaan sitten kaikki helpot viritykset tehtynä. Kulkua en ehtinyt vielä kokeilemaan mut ottaa 80km/h huomattavasti kevyemmin ja nopeammin kun ennen. Mitkä oli etupyörät mitä oletta käyttänyt ja onko kellään kuvia mitenkä ahtaaksi alkaa käymään kun ei noi linkit aukea mitä olette laitellut ?!
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Rally 250
Löytyykö tähän Rally Usaan yleensäkkään niin sanottuja ''tehoputkia'' mistään kun olen katsellut että josko löytyis mutta ei oo omaan silmään löytyny että olis..