Rallyn viritys vinkit.

Keskustelua Rally, Usatec ja muista Loncin sukuisista mönkijöistä
traikkiharri
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 01 Kesä 2005 18:27
Mönkijä:: sachs 4 rock 250
Paikkakunta: Helsinki

rallyn nopeudet

Viesti Kirjoittaja traikkiharri »

ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään.. :D
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: rallyn nopeudet

Viesti Kirjoittaja Janishell »

traikkiharri kirjoitti:ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään.. :D
Siellä alkukäyrässä pitäis jossakin olla pieni katalysaattori piilossa.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Re: rallyn nopeudet

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

traikkiharri kirjoitti:ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään.. :D
Niinpä niin.Ton se tekee kun putki on jäykkä alusta loppuun, eikä jousta yhtään. Antaa sitten periksi sieltä mikä on heikoin lenkki. Mulla oli mennyt kierteet sieltä sylinteristä ja ne korjattiin. Taisi se muutaman viikon kestää niin sama juttu. Se metalli on niin pehmeää siinä sylinterissä että ei tule kestämään ainakaan ennenkuin tolle putkelle tekee jonkun vaimennin kiinnityksen.
Janishell
6WD
Viestit: 710
Liittynyt: 16 Joulu 2004 19:16
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: rallyn nopeudet

Viesti Kirjoittaja Janishell »

Cooleri kirjoitti:
traikkiharri kirjoitti:ajelin sillä loncinilla jotain 75 kmh hanat kaakossa ja yhtäkkii rupes pitää aika pörinää ja alkoi liikkuu n.90 kmh ihan niinkun tasasella??no ajelin siin sitten joku 10 km frendin pihalle ja siellä katoin sit et sielt putken alkupäästä oli toinen pakoputken pultti lentänyt jonnekin mäkeen ja toinenkin oli jo vähän löystynyt.. et siitä sitten miettimään.. :D
Niinpä niin.Ton se tekee kun putki on jäykkä alusta loppuun, eikä jousta yhtään. Antaa sitten periksi sieltä mikä on heikoin lenkki. Mulla oli mennyt kierteet sieltä sylinteristä ja ne korjattiin. Taisi se muutaman viikon kestää niin sama juttu. Se metalli on niin pehmeää siinä sylinterissä että ei tule kestämään ainakaan ennenkuin tolle putkelle tekee jonkun vaimennin kiinnityksen.
Ihmettelen että miten mulla on kestänyt pakoputki hyvin, ajettu 2000km ja aikamoisessa röykytyksessä.
Cooleri
Tracks
Viestit: 1532
Liittynyt: 21 Huhti 2005 17:35

Viesti Kirjoittaja Cooleri »

- kyllähän näissä laatueroja varmasti on, kun niin monenlaista kokoonpanijaa noille löytyy.Osinahan noi tulee suomeen.
Avatar
atv 250
4WD
Viestit: 137
Liittynyt: 10 Maalis 2006 23:32
Paikkakunta: espoo arctic cat 400cc ja cana 650 xt

Viesti Kirjoittaja atv 250 »

mulaa kulkee ilman mitään ryypytystä kaks päällä 85kmh:tä ja se on mitattu honda varaderon mittarilla. Elikkä onko mun rallyssa jotain vikaa kun kulkee niin hyvin?
Kille
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Maalis 2006 21:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kille »

Mulaa ei kule mihinkään ku ei oo mikä kulkis :lol: :mrgreen: :wink:
HoHa
6WD
Viestit: 530
Liittynyt: 21 Heinä 2006 14:54
Paikkakunta: Kiimingissä on yhden 650 EFi:n kotitalli

Viesti Kirjoittaja HoHa »

atv 250 kirjoitti:mulaa kulkee ilman mitään ryypytystä kaks päällä 85kmh:tä ja se on mitattu honda varaderon mittarilla. Elikkä onko mun rallyssa jotain vikaa kun kulkee niin hyvin?
Varaderon mittarissa vika :D
Kille
3WD
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Maalis 2006 21:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kille »

No en kyllä usko että varaderon mittarissa olisi vika [-X
Koska siinä varaderossa on vakio mittarin lisäksi digimittari :wink:
Avatar
Viksma
6WD
Viestit: 779
Liittynyt: 06 Elo 2006 20:18
Mönkijä:: ei olaa
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Viksma »

Onko kukaan modaillu rallyn rallyn takapönttöä? Vaikutusta?
whector
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 14 Loka 2007 21:05
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja whector »

pitäisi vaihtaa ilmansuodatin rallyyn/trapperiin, mutta millainen pitäisi hommata tuon tilalle? Esim. motonetistä minkä mallinen ilmansuodatin on oikea, ja miten se öljyämisprosessi nyt täytyy hoitaa? Itselläni ei ole mitään manuaaleja, joten sen takia kysyn (tyhmiä :) ). Kiitos avusta!

mm. http://www.knfilters.com/search/product ... od=YA-4001 tuon pitäisi käsittääkseni kelvata trapperiin, mutta tollanen maksaa 60eur?! onko ilmansuodattimet siis noin kalliita? Onko toi ainut mitä löytyy, vai onko muitakin malleja? Mulla on mönkijässä suuttimet isonnettu yms., ja tällä hetkellä siellä on tuon näköinen ilmansuodatin paikallaan. Voikohan sitä pestä? Ja sen päällä on sellanen karvasuoja :D jos ostan tollasen uuden filtterin, pesenkö karvasuojan ja laitan sen uuden päälle?

kiitos :D
SpdBll
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Syys 2009 00:17
Mönkijä:: Rally 250cc

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja SpdBll »

Katti on hyvinkin nopea operaatio pudottaa pois välistä. Itsellä kulkee toi 250cc tasaisella 85km/h ja ei vielä ole mitään muuta tehtynä kun katti pudotettu pois. Isompi suutin, pyöränslipari ja isommat takarenkaat odottavat laittoa. Vielä kun joku tietäisi ton peränvälityksen mikä se on ? Ebaystä löytyi parikin kappaletta periä mitä on jollain eri välityksellä mut ei oikein kehtaa tilata ennen kun on selvää mikä vakio välitys on.
Avatar
mistrall
3WD
Viestit: 118
Liittynyt: 22 Helmi 2007 23:50
Mönkijä:: Rally 250&Polaris Predator
Paikkakunta: Lähellä Joensuuta

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja mistrall »

Piti miunkin sortua virittelemään :badgrin:
Kuva
Ei tiedolla eikä taidolla vaan tuurilla!
SpdBll
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 16 Syys 2009 00:17
Mönkijä:: Rally 250cc

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja SpdBll »

On siitä takapöntön vaihdosta hyötyä paljonkin. Itse eilen vaihdoin kawasakin sliparin siihen niin johan vetää paremmin, ei puuroidu samalla tavalla kun ennen ja reagoi kaasuunkin huomattavasti paremmin. Nyt on koko putki tyhjänä et katti lähti heti alkutekijöissä pois. Vielä kun suuttimen kerkeää vaihtamaan ja säätämään niin siinäpä alkaisi olemaan sitten kaikki helpot viritykset tehtynä. Kulkua en ehtinyt vielä kokeilemaan mut ottaa 80km/h huomattavasti kevyemmin ja nopeammin kun ennen. Mitkä oli etupyörät mitä oletta käyttänyt ja onko kellään kuvia mitenkä ahtaaksi alkaa käymään kun ei noi linkit aukea mitä olette laitellut ?!
In_Flames
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 27 Joulu 2009 22:09
Mönkijä:: Rally 250
Paikkakunta: Keuruu

Re: Rallyn viritys vinkit.

Viesti Kirjoittaja In_Flames »

Löytyykö tähän Rally Usaan yleensäkkään niin sanottuja ''tehoputkia'' mistään kun olen katsellut että josko löytyis mutta ei oo omaan silmään löytyny että olis..
Vastaa Viestiin