RALLY 250
Moi, mä sain tieliikenneRallyni talvipaketilla pari viikkoa sitten. Paljon en ole vapaasti vielä ajellut, lähinnä käyttö on ollut lumien aurausta. Oikean pyörän lumiketju tuntuu tipahtelevan silloin tällöin. Ketju siirtyy pikku hiljaa huonoon asentoon kunnes putoaa päältä. Alussa ketju tietty venyy, mutta nyt alkaa jo ihmetyttää. Asensin ketjun Modularboxin kuvan mukaan. Onko muilla samoja ongelmia?
Tuo vinssi todella pitää pahaa ääntä. Avasin vinssin ja otin räikkäpalan pois. Tein kytkennän kahdella releellä ja nyt vinssi toimii kaksisuuntaisesti tankoon lisäämästäni kytkimestä (Motonetistä saa 20 A palautuvan keinokytkimen, jolla moottorijarrullinen kytkentä onnistuu ilman releitäkin, jos vain tuo 20 A kestää). Melu on nyt selvästi pienempi. Nostelen ja lasken vinssillä puskulevyä. Hieman hidas tuo vinssi on puskulevyn nosteluunkin, joten tarvinnee vielä tehdä nopeuttavampi nostomekanismi (nyt tein pienen lisäosan, jossa on rulla vaijerin viemiseksi alas puskulevylle).
Tuo vinssi todella pitää pahaa ääntä. Avasin vinssin ja otin räikkäpalan pois. Tein kytkennän kahdella releellä ja nyt vinssi toimii kaksisuuntaisesti tankoon lisäämästäni kytkimestä (Motonetistä saa 20 A palautuvan keinokytkimen, jolla moottorijarrullinen kytkentä onnistuu ilman releitäkin, jos vain tuo 20 A kestää). Melu on nyt selvästi pienempi. Nostelen ja lasken vinssillä puskulevyä. Hieman hidas tuo vinssi on puskulevyn nosteluunkin, joten tarvinnee vielä tehdä nopeuttavampi nostomekanismi (nyt tein pienen lisäosan, jossa on rulla vaijerin viemiseksi alas puskulevylle).
Onko sulla kuvia ketjuista ja muista tekemistäsi lisä varusteista?
Jos ei ole sinulla paikkaa minne laittaa kuvat niin käys laittaa kuvasi TÄNNE sammyn galleriaan.
Jos ei ole sinulla paikkaa minne laittaa kuvat niin käys laittaa kuvasi TÄNNE sammyn galleriaan.
Öljyt
Rallysta en tiedä eikö käyttöohjekirjassa ole mainintaa.Janishell kirjoitti:Mietin eikös toi moottori tykkäis esim paremmin 10w40 täyssyntikasta, kuin verrattuna 10w30? eikä viitisis öljyissä säästellä tossa menopelissä.miskajij kirjoitti:Vaihdoinkin öljyt ja aikas kuraa tuli ulos. 10w30 meni sisään niin kuin suositus oli joten eiköhän noilla jonkin aikaa ajele.
Noissa Kiinalaisissa LC:n mönkkäreissä on käyttiksen suositus 10W40.
Re: Oma ryhmä Rally - mönkkäreille
Sammy hoi, voisiko Rallylle tosiaan tehdä oman otsokon tuonne "Merkkiluokkaan". Meitä Rallyn omistajia on useampi ja lisää tulee ja kiinnostus on kova. Olisi mukavampi kirjoitella Rallyn asioistakin omien otsikoiden alle (Vinssi, lumilevy, ketjut, huolto jne). Nyt kaikki tulee Muut merkin > Rally topikkiin joka venyy. Ja sieltä on vaikeampi asioita etsiä.wtmönki kirjoitti:Moi, oli pakko tulla mukaan tähän Sammyn ATV saittiin. Hieno homma että tälläinen on olemassa. Miten olisi, voisiko tuon Rallyn laittaa omaksi ryhmäksi (ja siirtää merkkiä koskevat aiheet sinne). Sitten kyssäri noista vinsseistä, etenkin Rallyn mukana tulevasta. Pitääkö kaikilla sisäänkelaus kauhiaa rapinaa ja on tosi hidas. Muuten, en käytä hymiöitä)
Ehdotinki tätä Sammylle suoraan aikasemmin. Silloin hän perusteli oman ryhmän puuttumista sinänsä ymmärrettävästi (Rally on oikeesti Loncin). Mutta nyt, yleisön pyynnöstä, onnistuisiko oma palsta?
(ja jos modea Rallypalstalle tarvit niin olen vapaaehtoinen o/ )
Rallyn oma palsta
Kiitos!
Nyt on Rallymiehilläki ihan oma palsta.

Nyt on Rallymiehilläki ihan oma palsta.
Re: Rallyn oma palsta
Perhana nyt ei käynisty rally tällä pakkasella
tulpassa tulee kipinä hyvin elikkä kaasari jäässä, no eikun lämpöpuhallin kaasarin viereen ja toivoa että käynistyis tänään pitää laittaa bensatankkiin jäänestoa ettei tekis uudestaan totatemppua.

Re: Öljyt
10w30 on suositus ohjekirjassa.petej kirjoitti:Rallysta en tiedä eikö käyttöohjekirjassa ole mainintaa.Janishell kirjoitti:Mietin eikös toi moottori tykkäis esim paremmin 10w40 täyssyntikasta, kuin verrattuna 10w30? eikä viitisis öljyissä säästellä tossa menopelissä.miskajij kirjoitti:Vaihdoinkin öljyt ja aikas kuraa tuli ulos. 10w30 meni sisään niin kuin suositus oli joten eiköhän noilla jonkin aikaa ajele.
Noissa Kiinalaisissa LC:n mönkkäreissä on käyttiksen suositus 10W40.
Re: Öljyt
[quote="petej"][quote="Janishell"][quote="miskajij"]Vaihdoinkin öljyt ja aikas kuraa tuli ulos. 10w30 meni sisään niin kuin suositus oli joten eiköhän noilla jonkin aikaa ajele.[/quote]
Mietin eikös toi moottori tykkäis esim paremmin 10w40 täyssyntikasta, kuin verrattuna 10w30? eikä viitisis öljyissä säästellä tossa menopelissä.[/quote]
Rallysta en tiedä eikö käyttöohjekirjassa ole mainintaa.
Noissa Kiinalaisissa LC:n mönkkäreissä on käyttiksen suositus 10W40.[/quote]
Ohjekirja sivu 11.-->Suositeltu öljy: 20w40, 10w30, 5w30, LUOKAT SE, SF, SG tai korkeampi. Perälootaan 80API GL-4 Hypoidi.
Mietin eikös toi moottori tykkäis esim paremmin 10w40 täyssyntikasta, kuin verrattuna 10w30? eikä viitisis öljyissä säästellä tossa menopelissä.[/quote]
Rallysta en tiedä eikö käyttöohjekirjassa ole mainintaa.
Noissa Kiinalaisissa LC:n mönkkäreissä on käyttiksen suositus 10W40.[/quote]
Ohjekirja sivu 11.-->Suositeltu öljy: 20w40, 10w30, 5w30, LUOKAT SE, SF, SG tai korkeampi. Perälootaan 80API GL-4 Hypoidi.
-
- 2WD
- Viestit: 36
- Liittynyt: 18 Helmi 2005 21:16
- Mönkijä:: Polaris
- Paikkakunta: Polaris Sportsman EU 500 efi, Ulvila
- Viesti:
Re: Rallyn oma palsta
[quote="Janishell"]Perhana nyt ei käynisty rally tällä pakkasella
tulpassa tulee kipinä hyvin ...
Sama juttu ol itsellä. Kipinä tuli hyvin, mutta sylinterin paineessa ei tule. Vaihda tulppa, alkuperäinen pitäisi olla NKG (numeroa en muista). Tulpan takia ei lähe käymään. Sama vika oli itellä.

Sama juttu ol itsellä. Kipinä tuli hyvin, mutta sylinterin paineessa ei tule. Vaihda tulppa, alkuperäinen pitäisi olla NKG (numeroa en muista). Tulpan takia ei lähe käymään. Sama vika oli itellä.
Re: Rallyn oma palsta
Mielenkiintoista, sain ton kyllä käymään kun tunnin pidin kaasarinviekussa lämpöpuhallinta.wtmönki kirjoitti:Janishell kirjoitti:Perhana nyt ei käynisty rally tällä pakkasellatulpassa tulee kipinä hyvin ...
Sama juttu ol itsellä. Kipinä tuli hyvin, mutta sylinterin paineessa ei tule. Vaihda tulppa, alkuperäinen pitäisi olla NKG (numeroa en muista). Tulpan takia ei lähe käymään. Sama vika oli itellä.
Re: Rallyn oma palsta
Janishell kirjoitti:Perhana nyt ei käynisty rally tällä pakkasellatulpassa tulee kipinä hyvin ...
Sama juttu mulla. NKG:lla käynnistyi, muttei alkuperäisellä (kiinalainen ?) vaikka kipinä oli hyvä vapaassa tilassa. Voi olla lisäksi kondenssivettä tankissa. Tekisiköhän liraus spriitä hyvää?
Viimeksi muokannut Rallyisti, 23 Helmi 2005 21:02. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
kun lainaatte toisten tekstejä niin älkää poistako lopusta niitä [/quote] sanoja.
Jos alussa on 3 krt [quote="jonkun nimi"] niin lopussa pitää olla yhtä monta [/quote] tekstiä.
Näyttää nyt nuo teidän lainaukset vähän sekavilta.
Edit by polarisman: Anteeksi kukku kun tungen tämän samaan topikkiin, mutta en viitsinyt laittaa uutta vastausta ketjun perään.
Kuten kukku jo sanoikin niin noita lainauksen sulkuja tulee olla yhtä monta kuin lainauksia.
Lisäksi, ennenkuin paiskaatte sepustuksen bittiavaruuteen niin käyttäkää esikatselua ennen lopullista viestin lähetystä, ja mikäli korjattavaa löytyy niin korjatkaa, kiitos.
Tämä siksi että selkeiden viestien lukeminen on paljon mukavampaa kuin viestien jossa alkutekstinä on quotea ja nimeä rivitolkulla ja asia yhtenä pötkönä quoten perässä. Äidinkieli koulussa on tylsä aine ja tämäkin paasaus on tylsää luettavaa, mutta yhtä tylsää on lukea sekavaa viestiä jossa ei tiedä ketä on lainattu ja mihin yhteyteen lainaus on tarkoitettu.
Paasausta, kiitos mielenkiinnosta ja anteeksi
Anteeksi kukku vielä kerran vastaukseeesi tunkeutuminen.
Jos alussa on 3 krt [quote="jonkun nimi"] niin lopussa pitää olla yhtä monta [/quote] tekstiä.
Näyttää nyt nuo teidän lainaukset vähän sekavilta.
Edit by polarisman: Anteeksi kukku kun tungen tämän samaan topikkiin, mutta en viitsinyt laittaa uutta vastausta ketjun perään.
Kuten kukku jo sanoikin niin noita lainauksen sulkuja tulee olla yhtä monta kuin lainauksia.
Lisäksi, ennenkuin paiskaatte sepustuksen bittiavaruuteen niin käyttäkää esikatselua ennen lopullista viestin lähetystä, ja mikäli korjattavaa löytyy niin korjatkaa, kiitos.
Tämä siksi että selkeiden viestien lukeminen on paljon mukavampaa kuin viestien jossa alkutekstinä on quotea ja nimeä rivitolkulla ja asia yhtenä pötkönä quoten perässä. Äidinkieli koulussa on tylsä aine ja tämäkin paasaus on tylsää luettavaa, mutta yhtä tylsää on lukea sekavaa viestiä jossa ei tiedä ketä on lainattu ja mihin yhteyteen lainaus on tarkoitettu.
Paasausta, kiitos mielenkiinnosta ja anteeksi
Anteeksi kukku vielä kerran vastaukseeesi tunkeutuminen.
Re: Rallyn oma palsta
Huomasin että ei kannata laittaa sitä ryyppyä täysille näillä kovillapakkasilla se kastaa herkästitulpan silloin, puolryyppypäälle niin käynistyy varmemmin.Rallyisti kirjoitti:Janishell kirjoitti:Perhana nyt ei käynisty rally tällä pakkasellatulpassa tulee kipinä hyvin ...
Sama juttu mulla. NKG:lla käynnistyi, muttei alkuperäisellä (kiinalainen ?) vaikka kipinä oli hyvä vapaassa tilassa. Voi olla lisäksi kondenssivettä tankissa. Tekisiköhän liraus spriitä hyvää?