RALLY 250
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Liraus spriitä ei tee pahaa. Itseasiassa mulla humahti kerran lunta tankkiin oikein huolella, ja pääsin vaivasta Spriillä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
kellään kuvia tuosta digitaalisesta mittaristosta, mitä tietoja siitä näkee?
Mitäs eroa tällä ralyllä on linhaihin? Linhaissa variaattoriveto, mutta muuten melkosen vastaavat pelit? Rally varustelu näyttäis olevan parempi, lisävalo ja vetonuppi ainakin. Sit varusteet varmaan vähän edukkaampia? Ja mitä täältä olen lukenut niin pirteempi kone, tai voimansiirrossa vähemmän hävikkiä?
Hinta on kuitenkin tieliikenneversiolla paljon halvempi, rally 4690 ja lianhi jotain 5000€, itseasiassa tuosta lianhin hinnasta ei tarkkaa tietoa liikenneversiona mulla..
Niin joo, yksi ero tais olla lianhin nestejäähdytys, onkohan suurikin etu? Ainakin voi lohkolla esilämmittää eikä pannu halkee uidessa niin helposti?
Mitäs eroa tällä ralyllä on linhaihin? Linhaissa variaattoriveto, mutta muuten melkosen vastaavat pelit? Rally varustelu näyttäis olevan parempi, lisävalo ja vetonuppi ainakin. Sit varusteet varmaan vähän edukkaampia? Ja mitä täältä olen lukenut niin pirteempi kone, tai voimansiirrossa vähemmän hävikkiä?
Hinta on kuitenkin tieliikenneversiolla paljon halvempi, rally 4690 ja lianhi jotain 5000€, itseasiassa tuosta lianhin hinnasta ei tarkkaa tietoa liikenneversiona mulla..
Niin joo, yksi ero tais olla lianhin nestejäähdytys, onkohan suurikin etu? Ainakin voi lohkolla esilämmittää eikä pannu halkee uidessa niin helposti?
-
- 3WD
Ai raidetangon päissä löysää.
Kun ostin viime kesänä Panther-mönkijän niin katsoin ensimmäisenä kaikki "kestovoidellut" pallonivelet läpi. Niinhän se oli kuten epäilinkin eli ei niissä nivelissä pahemmin rasvaa näkynyt. Avasin nivelien suojakumit ja rasvasin nivelet vaseliinilla ja hankalissa paikoissa olevien kumien alle käytin apuna reilun kokoista lääkeruiskua (apteekista).
Ensi viikolla minulle pitäisi tulla uusi Linhai, minkä meinaan käydä nivelten osalta heti uutena läpi (muutaman tunnin työllä ja vaseliinituubilla) saattaa säästyä monelta harmilta ja nivelten nopealta kulumiselta.
Eikä kyse ole pelkästään siitä, että kyseessä on Kiinalainen laite. Saman homman tekisin vaikka olisin ostanut minkä tahansa merkin.
Oletteko muuten koskaan avannut autojen (tarvike) palloniveliä ??? Minä olen... ja sen takia meinaan tehdä niin jatkossakin.
Niin,... ja sitten vielä pieni varoitus. Jos menette aukomaan nivelten suojakumeja niin homma pitää tietysti tehdä niin varovasti, ettei kumit mene rikki ja ne menee napakasti takaisin paikalleen. Muuten "huollolla" saa aikaan enemmän vahinkoa kun hyötyä kun lika ja vesi pääsee niveliin.
Kun ostin viime kesänä Panther-mönkijän niin katsoin ensimmäisenä kaikki "kestovoidellut" pallonivelet läpi. Niinhän se oli kuten epäilinkin eli ei niissä nivelissä pahemmin rasvaa näkynyt. Avasin nivelien suojakumit ja rasvasin nivelet vaseliinilla ja hankalissa paikoissa olevien kumien alle käytin apuna reilun kokoista lääkeruiskua (apteekista).
Ensi viikolla minulle pitäisi tulla uusi Linhai, minkä meinaan käydä nivelten osalta heti uutena läpi (muutaman tunnin työllä ja vaseliinituubilla) saattaa säästyä monelta harmilta ja nivelten nopealta kulumiselta.
Eikä kyse ole pelkästään siitä, että kyseessä on Kiinalainen laite. Saman homman tekisin vaikka olisin ostanut minkä tahansa merkin.
Oletteko muuten koskaan avannut autojen (tarvike) palloniveliä ??? Minä olen... ja sen takia meinaan tehdä niin jatkossakin.
Niin,... ja sitten vielä pieni varoitus. Jos menette aukomaan nivelten suojakumeja niin homma pitää tietysti tehdä niin varovasti, ettei kumit mene rikki ja ne menee napakasti takaisin paikalleen. Muuten "huollolla" saa aikaan enemmän vahinkoa kun hyötyä kun lika ja vesi pääsee niveliin.
Hanski Haminasta
Toimiiko sulla hyvin nopeusmittari? Mulla se pätkii vähänväli ja nyt se lopetti kokonaan toimimisen. Mistäköhän se mittari mittaa nopeuden, ottaako se suoraan takaakselista nopeuden kun perämurikan vieressä akselissa näyttäis olevan jokin anturi.tonini kirjoitti:Huomasinpa tuossa että on molemmissa raidetangonpäissä väljää. Tuskin kuuluu väljät asiaan vaikka onkin ns. halpis mönkijä.
Niin ja kilsoja vasta 750.
Voisihan tota tietysti noinkin tehdä että itse katsoo kaikki läpi, mutta niin kauan kun takuu on voimassa en itse puutu mihinkään ja jos ei viat korjaannu takuu aikana niin niitä korjataan niin pitkään kun ne on kunnossa. Takuun piikkiin tottakai.pantterieka kirjoitti:Ai raidetangon päissä löysää.
-
- 3WD
Harvinaistahan se taitaa olla, että niveliä menee jo takuu-aikana (kuten Toninilla, 750 km:n ajelujen kohdalla)... toivottavasti > on harvinaista.
Todennäköisempänä pitäisin sitä, että vaikka pallonivelet olisi (mahdollisesti) kuivat uutuuttaan niin useimmilla ne ei ehdi kulua vielä takuuaikana löysiksi (esim. Rally 250 takuu vain 6 kk). Ja eikös niitä vikoja ala yleensä löytyä vasta sen jälkeen kun takuu on juuri loppunut ???
Voihan sitä tietysti yrittää vielä selviä myyjän kanssa asiaa takuun jälkeenkin jos pystyy osoittamaan, että vikaantuminen on johtunut muusta kuin omasta syystä tai normaalista kulumisesta.
Todennäköisempänä pitäisin sitä, että vaikka pallonivelet olisi (mahdollisesti) kuivat uutuuttaan niin useimmilla ne ei ehdi kulua vielä takuuaikana löysiksi (esim. Rally 250 takuu vain 6 kk). Ja eikös niitä vikoja ala yleensä löytyä vasta sen jälkeen kun takuu on juuri loppunut ???
Voihan sitä tietysti yrittää vielä selviä myyjän kanssa asiaa takuun jälkeenkin jos pystyy osoittamaan, että vikaantuminen on johtunut muusta kuin omasta syystä tai normaalista kulumisesta.
Hanski Haminasta
TIEDOKSI RALLY 250 OSTOA AIKOVILLE
Minulta saa vastaavan UUDEN Loncin mönkkärin
(sama kuin Rally 250 uusi malli)
hintaan 4100 euroa.
(sama kuin Rally 250 uusi malli)
hintaan 4100 euroa.
Katselin tuolla kangasniemen ajotapahtumassa noita porukan laatikoita ja näytti ihan toimivilta ratkaisuilta tuommoisettonini kirjoitti:Onkos kellään sattunut silmään mitään juttuja Rallyn takuu ehdoista. Tuli vain mieleen että onko jotain ns. pakollisia huoltoja liikkeessä. Toinen juttu vielä, että onko kellään tietoa saisiko mistään jotain matalaa kannellista laatikkoa etutellingin päälle.
Rallyllä ajettu 1100km ja hyvin pelaa.
joka kaupan säilytyslaatikot. Kannellisen laatikon ottaa ja pistää kiinni niinkun haluaa niin on takuulla halpa
ja ajaa myös asiansa. Ja koko vaihtoehtojakin on vaikka kuinka paljon. Alkuperäiset laatikothan on aikas arvokkaita.
Onko muiden Rallyen kumiosissa havaittavissa hapertumia? Itselläni on vm. 2004. Toisissa kumiosissa jo pahoja hapertumia. Kumiosat taitaa olla tosi kiinalaista laatua, ainakin tallissa haisee kumi, eli ainesosia haihtunee jatkuvasti. Kumiosien nopea hapertuminen on yksi suurimmista pettymyksistä. Onneksi renkaissa ei vielä näy hapertumisen merkkejä. Miten lienee parin vuoden päästä?
Toivottavasti olette muistaneet vaihtaa ainakin kerran perä- ja moottoriöljyt
Itselläni 3:n tankin jälkeen öljyt olivat melkoisen likaisia. Onko joku muuten vaihtanut öljynsuodattimen? Vai onko se hienosuodatin pestävää laatua?