Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja
Jep elikkä Rallyssa ja Trapperissa on käsittääkseni kierrosten rajoitin, koska meillä on "viritetty" malli, ja tuntuu kuin käyttäisi kaksitahti vehjettä nytten.Kierrokset tippuu hitaasti--> kiihtyvyys huimaa...Kun vehjes saatiin ja ajeltiin sillä niin sen huomaa aika helposti miten esim. tiukassa kiihdytyksessä alkaa räpättämään, kun rajoitin ottaa vastaan.. Mutta sekin ilmenee vain todella rajuissa kiihdytyksissä.
Ja Trapper on ainakin täynnä kuristimia, pakoputken alkukäyrän katalysaattori, loppu äänenvaimennin yhtä mutkaa ja villaa, kierrosten rajoitin, imupuolen kuristukset... Nuo kaikki olen löytänyt ja mitähän muuta sieltä vielä löytyykään... Ainiin, selvästi liian pieni pääsuutin!
Avaan uuden topiikin tälle aiheelle. (Siis Trapper,Loncin,Rally kuristukset)
Kylläpähän ne on valmistajalla tehneet yleensäkkin laitteen niin että ne kestää ne kierrokset mitkä sille annetaan. (puhutaan virittämättömästä)
Olen käynyt tulevaisuutta ajatellen tutustumassa tehtaisiin ja kierroksen loputtua oli moni asia harvinaisen selvä. Tämä matka tuli lähinnä koulun yhteyksillä, mutta suosittelen kaikkia käymään, mikäli mahdollista,
tutustamassa johonkin tuotantolinjaan tai tehtaaseen. Erittäni mielenkiintoisan näköistä miten laitteet kootan ja testataan. Sekin tehdas missä itse kävin, valmistaa kiinalaisia kyykkypyöriä ja sitä ei uskokkaan miten tarkasti ne testataan ja kokeillaan. Jokainen osa, pakoputki,kaasari, kaikki on testattu niin että ne toimii yhteistyössä toisiensa kanssa.
Eli mitä tässä olen kokoajan yrittänyt hakea on se, että laitteet oikeasti testataan niin tarkoin, että niiden pitäisi kestää myös suurimmat kierrokset, kun ei puhuta mistään kisavehkeistä.
Ja Trapper on ainakin täynnä kuristimia, pakoputken alkukäyrän katalysaattori, loppu äänenvaimennin yhtä mutkaa ja villaa, kierrosten rajoitin, imupuolen kuristukset... Nuo kaikki olen löytänyt ja mitähän muuta sieltä vielä löytyykään... Ainiin, selvästi liian pieni pääsuutin!
Avaan uuden topiikin tälle aiheelle. (Siis Trapper,Loncin,Rally kuristukset)
Kylläpähän ne on valmistajalla tehneet yleensäkkin laitteen niin että ne kestää ne kierrokset mitkä sille annetaan. (puhutaan virittämättömästä)
Olen käynyt tulevaisuutta ajatellen tutustumassa tehtaisiin ja kierroksen loputtua oli moni asia harvinaisen selvä. Tämä matka tuli lähinnä koulun yhteyksillä, mutta suosittelen kaikkia käymään, mikäli mahdollista,
tutustamassa johonkin tuotantolinjaan tai tehtaaseen. Erittäni mielenkiintoisan näköistä miten laitteet kootan ja testataan. Sekin tehdas missä itse kävin, valmistaa kiinalaisia kyykkypyöriä ja sitä ei uskokkaan miten tarkasti ne testataan ja kokeillaan. Jokainen osa, pakoputki,kaasari, kaikki on testattu niin että ne toimii yhteistyössä toisiensa kanssa.
Eli mitä tässä olen kokoajan yrittänyt hakea on se, että laitteet oikeasti testataan niin tarkoin, että niiden pitäisi kestää myös suurimmat kierrokset, kun ei puhuta mistään kisavehkeistä.
-
- 6WD
Mimmonen tykki se toi Rally oikein on kun on noin paljon täytyny kuristaa?:shock:
Mulla on saman kokoinen (250cc) kone ja siinä ei ole yhtään kuristinta. Kiekkoja en ole saanut koskaan niin koviksi että paukkuis selvästi joku kierrosten rajoittaja. Täytyy kokeilla kyllä vaihde vapaalla tänään mitä se kiertää. Kaasutin on tosin pieni, mutta silti. Minkä kokoinen se on Rallyssä?
Jos nuo kaikki rajoittimet ottaa pois niin mitkä on kokemukset? Varmasti täältäkin löytää kavereita jotka on nuo heti riisunut tai hukannu. Miksi Rally tieliikenne ja "metsämalli" on saman tehoisia?
Ei millään pahalla pojjaat, mutta jotenkin tuntuu nämä rajoitusjutut pikku koneissa yliammutuilta. Harva niistä yltää edes siihen tieliikennesallittuun 15kW:n rajaan joten miksi kuristaa
Ja kaiken tämän paasauksen takanahan on vain se kun hiertää että oma katiska ei kule mihkää

Mulla on saman kokoinen (250cc) kone ja siinä ei ole yhtään kuristinta. Kiekkoja en ole saanut koskaan niin koviksi että paukkuis selvästi joku kierrosten rajoittaja. Täytyy kokeilla kyllä vaihde vapaalla tänään mitä se kiertää. Kaasutin on tosin pieni, mutta silti. Minkä kokoinen se on Rallyssä?
Jos nuo kaikki rajoittimet ottaa pois niin mitkä on kokemukset? Varmasti täältäkin löytää kavereita jotka on nuo heti riisunut tai hukannu. Miksi Rally tieliikenne ja "metsämalli" on saman tehoisia?
Ei millään pahalla pojjaat, mutta jotenkin tuntuu nämä rajoitusjutut pikku koneissa yliammutuilta. Harva niistä yltää edes siihen tieliikennesallittuun 15kW:n rajaan joten miksi kuristaa

Ja kaiken tämän paasauksen takanahan on vain se kun hiertää että oma katiska ei kule mihkää

Joo eipä tossa meitin rallys ainakaan mitään rajotinta tunnu olevan. Kiertää niin maan pirusti.
Mutta mutta, pientä kysymystä ja ongelmanpoikasta...
Rally toimi erinomaisesti, kulki ja lupsutti hyvin. Otettiin talliin ja säädettiin venttiilit: imu 0.10 ja pako 0.15. Peli nippuun ja baanalle, kaikki toimii, kunnes.. N.100km ajon jälkeen otin pelin talliin sulamaan ja suojaan kovilta pakkasilta. Aamulla kun piti lähteä kolaamaan pihaa että saa auton parkkikselta, niin..
Ei meinannu lämpimästä hallista lähteä kone käymään niin millään. Sit kun kävi niin kävi huonosti ja tsupsutti. Matalilla kierroksilla sanoo *tsup* ja jos tulee useampia tsuptsuppeja, niin sammuupi.. Ilmeisesti ei sytytä taikka jotain. Tsekkasin tulpan, ei ongelmia, varmuuden vuoksi jopa vaihdoin uuden. Koneessa öljyt yms.. ok. Kaasarin putsasin, ei mitään sielläkään.
Nyt kun oppinut tolla ajamaan niin ok. Kierroksia ei voi kovin pitkään pitää matalalla, sanoo tsuptsuptsup, ja sammuu. Pakin kanssa pientä ongelmanpoikasta.
Sit kun antaa koneelle mailaa ja lähtee tienpäälle nami laudassa, niin ei mitään ongelmaa. Kulkee kuin pieni eläin. Tsupsutus alkaa taas jos nostaa peukun liipasimelta ja kierrokset kerkee laskea jonkin verran. Pysyy tosin käynnissä kun fillarit pitää rundeja koneessa.
Itse voisin veikata että puola on tsippi -> sulanut lumi valunut puolaan ja sököks? Kerran aikasemmin oli 30min stoppi kun hurautin isompaan lätäkköön norsun lailla ja puola kastu -> ei kipinää ja ei käy. Mutta olisiko nyt lopullisesti??
Mietin tossa että olisko syy sit venttiilinsäädöt että olis päässy mutterit löystyy, mutta kone ei nakuta ja ruutia kyllä löytyy..
Pohdintaa, pohdintaa =)
Kone on ollut nyt viikon verran lämpimässä tallissa, olen kuivatellut föönillä sähköosia, ettei olis kosteutta, mutta ei vaikuta :S
Mutta mutta, pientä kysymystä ja ongelmanpoikasta...
Rally toimi erinomaisesti, kulki ja lupsutti hyvin. Otettiin talliin ja säädettiin venttiilit: imu 0.10 ja pako 0.15. Peli nippuun ja baanalle, kaikki toimii, kunnes.. N.100km ajon jälkeen otin pelin talliin sulamaan ja suojaan kovilta pakkasilta. Aamulla kun piti lähteä kolaamaan pihaa että saa auton parkkikselta, niin..
Ei meinannu lämpimästä hallista lähteä kone käymään niin millään. Sit kun kävi niin kävi huonosti ja tsupsutti. Matalilla kierroksilla sanoo *tsup* ja jos tulee useampia tsuptsuppeja, niin sammuupi.. Ilmeisesti ei sytytä taikka jotain. Tsekkasin tulpan, ei ongelmia, varmuuden vuoksi jopa vaihdoin uuden. Koneessa öljyt yms.. ok. Kaasarin putsasin, ei mitään sielläkään.
Nyt kun oppinut tolla ajamaan niin ok. Kierroksia ei voi kovin pitkään pitää matalalla, sanoo tsuptsuptsup, ja sammuu. Pakin kanssa pientä ongelmanpoikasta.
Sit kun antaa koneelle mailaa ja lähtee tienpäälle nami laudassa, niin ei mitään ongelmaa. Kulkee kuin pieni eläin. Tsupsutus alkaa taas jos nostaa peukun liipasimelta ja kierrokset kerkee laskea jonkin verran. Pysyy tosin käynnissä kun fillarit pitää rundeja koneessa.
Itse voisin veikata että puola on tsippi -> sulanut lumi valunut puolaan ja sököks? Kerran aikasemmin oli 30min stoppi kun hurautin isompaan lätäkköön norsun lailla ja puola kastu -> ei kipinää ja ei käy. Mutta olisiko nyt lopullisesti??
Mietin tossa että olisko syy sit venttiilinsäädöt että olis päässy mutterit löystyy, mutta kone ei nakuta ja ruutia kyllä löytyy..
Pohdintaa, pohdintaa =)
Kone on ollut nyt viikon verran lämpimässä tallissa, olen kuivatellut föönillä sähköosia, ettei olis kosteutta, mutta ei vaikuta :S
Ne kuristetaan siksi että ne kestää. On ymmärrettävää ehkä jos ei ole tehoja siinä kokoluokassa (250) mutta minusta on vielä ymmärretävempää että kone tehdään sellaiseksi että se oikeasti kestää, raaemmankin rääkin!HoHa kirjoitti:Mimmonen tykki se toi Rally oikein on kun on noin paljon täytyny kuristaa?:shock:
Ja kaiken tämän paasauksen takanahan on vain se kun hiertää että oma katiska ei kule mihkää![]()
Minä olen ottattanut itse nämä kaikki kuristukset pois, ja kierrosten rajoitus-kuristin on varmasti vain ollut minun mallissani, koska CDI boxi sanoi itsensä irti ja tilalle laiteltiin uudempi malli (ilmeisesti siinä on ollut sitten rajoitus) kunnes Trapperi laitettiin ammattivirittämölle missä äijjä kertoi löytävän nuo kaikki rajoitukset Trapperista.Nyt onkin aika jylhät äänet ja kiihtyvyys miellyttävää, mutta suurempia ihmeitä ei ole tapahtunut... Eli kellä on aikaa ryhtyä tuohon hommaan niin ehkä se on sitten vain nautintoa puuhailla mönkijän parissa.

Lopetan OT:n tähän...
Ja jatkan. Onko kellään ilmennyt sellaista lisä-ääntä, sellaista nakutusta moottorista, koneen lämmettyä? Meidän mönkijä on alkanut nakuttamaan kun joutuu lämpöisenä rasitukselle. (Tästä se vikojen ilmentymä varmaan alkaa, ensin oli Tsuppaus ongelma kaasari puolella, mikä ei ole vieläkään korjaantunut ja nyt nakutus. Tosin kilometrejä on takana 3110km)
E: Battery_Mattis, nostata tyhjäkäynti kierros ruuvia niin pelilläs voi ajaa ihan normaalisti mutta tsuppausta enään tapahtuu moottori jarrutuksella ja käynnistyksessä jos saa liika bensaa, meillä sama vika.

Tyhjäkäynnin lisäys auttoi jonkin verran, mutta sen jälkeen ei saa enää vaihteita päälle ja jos saa, niin ei pysy tyhjäkäynnillä paikallaan ja tsupsuttaa silti.. Hrmph...
Paikalteen lähtö esm. liikennevaloista välillä tuskaista, sillä kun painaa lappua lattiaan tsupsuttaa kiihdyttäessä ja nykii / ei jaksa kiihtyä ja saattaa sammua.
Mrr.. Kertokkaa mitä teen?
Paikalteen lähtö esm. liikennevaloista välillä tuskaista, sillä kun painaa lappua lattiaan tsupsuttaa kiihdyttäessä ja nykii / ei jaksa kiihtyä ja saattaa sammua.
Mrr.. Kertokkaa mitä teen?
-
- 6WD
Nuo on aina vaikeita juttuja kun kone jostain syystä alkaa piiputtaan. Oikeastaa siinä ei auta kun ruveta lääkäri hommiin ja lähteä järjestelmällisesti kattomaan mikä siinä ei ole vikana. Ja halvimmasta päästä kun lähtee niin homma on optimoitu. Minulla tulee mieleen että menoveteen on kondensoitunu vettä ja se on tukkinu tyhjäkäyntipiiriä. Tekisin kuitenkin ite niin että ensin vaihdan tulpan (loogista eikö totta kun ensiksi puhutaan kaasuttimesta
) koska se on halpaa. Sitten mahdollisesti jotain jäänestoa tankkiin, mutta kun tästä aiheesta on niin montaa juttua voiko käyttää vai ei että en tiedä. Varmaan tältä foorumilta löytyy tietoa kun käyttää hakua. Sitten ottasin kaasarin taas käteen ja puhaltasin paineilmalla kanavat auki.
Lopuksi vielä ei pelotukseksi vaan esimerkkinä koneiden ihmeellisyyksistä niin ostin männävuosina scootterin joka lähti tosi heikosti käyntii pakkasilla ja jätti monta kertaa tiellekkin ihan vaan sammumalla kesken kaiken kun saunalyhty. Tein siihen kaiken mahdollisen ja kirosin sen alimpaan hel...iin. Lopujen lopuksi nostin kädet pstyyn ja vein sen korjaamolle. Paljastu että sylinteri oli soikea ja sitä kautta puristukset hukassa. Se oli valuvika ja uudesta lähtien, mutta kaikkia muuta ihme tempua se aiheutti. Silloin selvis että koskaan ei voi sanoa varmaksi missä se vika on. Voi vain epäillä.

Lopuksi vielä ei pelotukseksi vaan esimerkkinä koneiden ihmeellisyyksistä niin ostin männävuosina scootterin joka lähti tosi heikosti käyntii pakkasilla ja jätti monta kertaa tiellekkin ihan vaan sammumalla kesken kaiken kun saunalyhty. Tein siihen kaiken mahdollisen ja kirosin sen alimpaan hel...iin. Lopujen lopuksi nostin kädet pstyyn ja vein sen korjaamolle. Paljastu että sylinteri oli soikea ja sitä kautta puristukset hukassa. Se oli valuvika ja uudesta lähtien, mutta kaikkia muuta ihme tempua se aiheutti. Silloin selvis että koskaan ei voi sanoa varmaksi missä se vika on. Voi vain epäillä.
Tässä vasta mukavaa onkin se että olen itse korjaillut melkein kuukauden tuota vikaa, on tulppa vaihdettu,paineilma puhdistettu kaasari, suutin, tarkastettu kaikki, rahaa menny jo noin 100e että kohta on se pakko vain viedä huoltoon kun ei mahda mitään.
E: miten tyhjäkäynnin nostattaminen vaikutti vaihteisiin? Kannattaisiko kiristää kytkimen vaijeria vai mitä, mutta minulla vaihteiden vaihtoon se ei vaikuttanut millään lailla?
E: miten tyhjäkäynnin nostattaminen vaikutti vaihteisiin? Kannattaisiko kiristää kytkimen vaijeria vai mitä, mutta minulla vaihteiden vaihtoon se ei vaikuttanut millään lailla?

Viimeksi muokannut juhalaspalmas, 10 Helmi 2007 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei teillä olis kaasuttimen imukaulassa ongelmaa, tuppaa olemaan heikkolaatuista noi kumiosat. Eli kurkku käteen ja pöydällä tutkimaan, vääntelemään ja kääntelemään.
Kannattanee tarkistaa ajoitukset, ne merkit ei välttämättä pidä paikkansa mitä koneessa on.Ja jatkan. Onko kellään ilmennyt sellaista lisä-ääntä, sellaista nakutusta moottorista, koneen lämmettyä? Meidän mönkijä on alkanut nakuttamaan kun joutuu lämpöisenä rasitukselle. (Tästä se vikojen ilmentymä varmaan alkaa, ensin oli Tsuppaus ongelma kaasari puolella, mikä ei ole vieläkään korjaantunut ja nyt nakutus. Tosin kilometrejä on takana 3110km)
Back in business
Onko sulla Loncinin tekemä 250cc mönkijä? Siis satulan alla tyyppikilpi, jossa lukee Loncin.juhalaspalmas kirjoitti: Kannattaisiko kiristää kytkimen vaijeria vai mitä, mutta minulla vaihteiden vaihtoon se ei vaikuttanut millään lailla?
Ei noissa Loncinin tekemissä 250cc:ssä ole mitään kytkinvaijeria.
-
- 2WD
- Mönkijä:: Polaris
- Viesti:
Tsup tsup
Loncin/rally --> kannattaa katsoa kaasuttimen kumiosat. Samoin kaikki alipaineletkut. Muutenkin nuo kumiosat ovat heikkoja noissa kiinalaisissa. Olen nyt itse ajellut Rally 250 tieliikennemallilla runsas 2000 km. Vikoja ovat olleet aiemmin foorumilla luetellut. Kun osat vaihdettu uusiin (kiitos modularbox), niin hyvin on kiinalainen toiminut. Mielestäni hinta / laatu on ollut ok. Ehkä olen saanut perjantaipäivän mallin, kiinalaiset ovat olleet iloisia ja tehneet laatu työtä (kun on enää 2 työpäivää jäljellä ko. viikolla:-))
Öö, Trapperi on mutta enpä ole perehtynyt, kun näistä nyt ota kukaan enään selvää... Kai sitä kytkintä jjollain lailla voi kiriä? Mitäs sitten kun se kuluu?Reima kirjoitti:Onko sulla Loncinin tekemä 250cc mönkijä? Siis satulan alla tyyppikilpi, jossa lukee Loncin.juhalaspalmas kirjoitti: Kannattaisiko kiristää kytkimen vaijeria vai mitä, mutta minulla vaihteiden vaihtoon se ei vaikuttanut millään lailla?
Ei noissa Loncinin tekemissä 250cc:ssä ole mitään kytkinvaijeria.
Ai perhana, ilmankos se vähän nykikin omituisesti.Reima kirjoitti:Onhan siinä koneen kyljessä säätöruuvi. En nyt muista, miten sitä piti säätää, mutta ohjekirjassa on siitä juttua.
Toivottavasti et ole nykinyt käsijarrukahvaa aina vaihtaessasi vaihteita![]()
![]()
.

No joo, tiedetään, puolautomaattihan se on. Kokeilkaapas miten voi rullailla esim. risteykseen. Nostaa vaihde polkimen ylös niin menee kytkin päälle ja voi hyvin rullailla.Se on taas eri asia sitten kun pitäisi lähteä liikkelle mutta onkin vitonen silmässä.