Rally 250 takuun aikana ilmenneitä vikoja
Mulla on tos kytkimen ja vaihdelaatikon kanssa ollut ongelmia jo aikaisemmin, siitä juttua topicissa useampi sivu taaksepäin..
Kytkin toimii vaan matalilla kierroksilla. Eli jos isolla vaihteella rupeaa rullaamaan, niin rullaa niin kauan että koneen tyhjäkäyntikierrokset tulevat vastaan ja silti nykii eteenpäin. Koneen kyljessä olevalla säätöruuvilla/mutterilla ei ole mitään vaikutusta asiaan. Ko. mutteri nimittäin heiluu ihan vapaasti, sisään-ulos poikittain ja sivuttain.
Kun kone on tyhjäkäynnilla ja vaihde 1 tai R, niin pysyy paikallaan tyhjäkäynnillä. Vaihteiden vaihtaminen sujuu kuitenkin ongelmitta.
Kytkin toimii vaan matalilla kierroksilla. Eli jos isolla vaihteella rupeaa rullaamaan, niin rullaa niin kauan että koneen tyhjäkäyntikierrokset tulevat vastaan ja silti nykii eteenpäin. Koneen kyljessä olevalla säätöruuvilla/mutterilla ei ole mitään vaikutusta asiaan. Ko. mutteri nimittäin heiluu ihan vapaasti, sisään-ulos poikittain ja sivuttain.
Kun kone on tyhjäkäynnilla ja vaihde 1 tai R, niin pysyy paikallaan tyhjäkäynnillä. Vaihteiden vaihtaminen sujuu kuitenkin ongelmitta.
Ainiin. Kävin Puuilo OY:ssä ostamassa tuollaista kaasuttimen puhdistus-sprayta. Tiedä sitten, aika hassulta kuulostaa... Noh, kokeilin sitä ja ilme oli vähintäänkin tällainen
Kone ei supsuta sumuttelujen jälkeen. Noh, onneksi ilo oli lyhytaikainen
Huoltiksella kävin tankkaamassa niin sen jälkeen supsuttaa taas. =) Ei oo helppoo ei, mutta tää ainakin todistaa että vika olisi kaasuttimessa. Tulpat on vaihdettu, kaasari puhallettu jne..
Ihmetellään lisää, ehdotuksia saa jälleen laittaa. Alkaa meinaan harmittaa tuo touhu oikeesti täs pikkuhiljaa.
Yks vaihtoehto täs olis et ostais jostain toisen kaasarin ja kokeilis sillä, mutta kun ei tossa nykysessäkään ole mitään päällipuolin vikaa.
Niin, ja löpöt laskettiin pois ja kone ajettiin kuivaksi. Ei vettä siis..


Ihmetellään lisää, ehdotuksia saa jälleen laittaa. Alkaa meinaan harmittaa tuo touhu oikeesti täs pikkuhiljaa.
Yks vaihtoehto täs olis et ostais jostain toisen kaasarin ja kokeilis sillä, mutta kun ei tossa nykysessäkään ole mitään päällipuolin vikaa.
Niin, ja löpöt laskettiin pois ja kone ajettiin kuivaksi. Ei vettä siis..
BINGO!
Vika löyty!
Tossa pimeel kävin vähä kruisailee kylillä, paukutellen edelleen...
Pihaan tullessa säädin tyhjäkäyntiä vähän alemmas, niin samalla huomasin koneen käydessä jokaisen tsupsautuksen aikana: kumisen imukaulan yläpuolelle lyö jokaisella tsupsautuksella liekkiä. Ajoin pelin talliin ja valon kanssa tarkemmin katsoin. Imukaula muuten on ihan kova ja kestävän oloinen, mutta saumakohta on koko matkan kaasarilta koneeseen asti halki. Meni talttapäinen ruuvari siitä läpi aika herkästi.
Pistin nyt väliaikaisesti jesarii imukaulan päälle useamman kierroksen, ja tadaa. KUIN UUSI! Ei tsupsuta!
Juhalaspalmas, katoppa imukaula siit koneestas. Aiemmin kun purin kaasarin, niin kokeilin vaan sormella imukaulaa ettei oo hapertumia eikä siinä mitään päällepäin näykkään.
Viikolla hakee modularboksista uus imukaula ja sit pääsee rällää!
Vika löyty!
Tossa pimeel kävin vähä kruisailee kylillä, paukutellen edelleen...
Pihaan tullessa säädin tyhjäkäyntiä vähän alemmas, niin samalla huomasin koneen käydessä jokaisen tsupsautuksen aikana: kumisen imukaulan yläpuolelle lyö jokaisella tsupsautuksella liekkiä. Ajoin pelin talliin ja valon kanssa tarkemmin katsoin. Imukaula muuten on ihan kova ja kestävän oloinen, mutta saumakohta on koko matkan kaasarilta koneeseen asti halki. Meni talttapäinen ruuvari siitä läpi aika herkästi.
Pistin nyt väliaikaisesti jesarii imukaulan päälle useamman kierroksen, ja tadaa. KUIN UUSI! Ei tsupsuta!
Juhalaspalmas, katoppa imukaula siit koneestas. Aiemmin kun purin kaasarin, niin kokeilin vaan sormella imukaulaa ettei oo hapertumia eikä siinä mitään päällepäin näykkään.
Viikolla hakee modularboksista uus imukaula ja sit pääsee rällää!
Joo nyt on kyllä pientä mielen lämmitystä havaittavissa jos se vika todellaki nsiinä on.. Olen etsiny kuukausia vikaa.
Käyn katsastamassa, raportoin illalla.
E: yllätys yllätys... Sieltähän löytyi pienenpineniä halkeamia. Voi tsiisus, meni muutama työ tunti harakoille, mutta tulipa koluttua paikat läpi.
Informoi B_M minkä hintaiseksi tulee uusi kurkku.

E: yllätys yllätys... Sieltähän löytyi pienenpineniä halkeamia. Voi tsiisus, meni muutama työ tunti harakoille, mutta tulipa koluttua paikat läpi.

no
Tuolla on ainakin myynnissä samaa tuotetta.
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=473
http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=473
Tervehdys kaikille loncin kohtalotovereille,
Tuli juuri hankittua itselle tuollainen 250:n rally, ja ettei menisi off topiciksi, tässä ensimmäisen 4 tunnin aikana ilmenneitä vikoja/ ominaisuuksia.
1. Vaihteet menevät huonosti päälle ylöspäin(suuremalle) vaihdettaessa. Vaatii lähes aina kierrosten pudottamisen tyhjäkäynnille. Alaspäin laatikko/kytkin vaihtaa hieman paremmin (yllätys). Ajokokemuksesta/sen puutteesta tämä ei johdu, laatikon toiminta on ½- automaatiksi luokattoman huonoa.
- Onko tähän ominaisuuteen olemassa lääkettä?
2. Pyöränkulmat ovat tehtaan jäljiltä aivan pielessä. Suoraan ajettaessa tankoa saa pitää reilusti vinossa. Eturenkaat ovat silmämääräisesti katsottuna säädetty aurauksen sijasta haritukselle (melko holtiton ajettava).
- Tämä hoituu hienosti aurausta säätämällä.
3. Rauhalliseti ja ohjekirjan mukaan sisäänajettu(sisäänajossa oleva) kone kilisee lämpimänä. Uskon (toivon) että kyseessä on jokin löysällä oleva metalliosa koneen yläosan lähettyvillä, jota en valitettavasti ole vielä löytänyt.
- Onko koneen kilinä ominaisuus? Syystä että?
Hyvää talven jatkoa kaikilla säädyille, ja jos vinkkejä/ kokemusta "ominaisuuksista" löytyy, vinkkejä otetaan ilolla vastaan!
* JL *
PS. Muutoin olen oikein tyytyväinen tuotteen hinta/laatusuhteeseen.
Tuli juuri hankittua itselle tuollainen 250:n rally, ja ettei menisi off topiciksi, tässä ensimmäisen 4 tunnin aikana ilmenneitä vikoja/ ominaisuuksia.
1. Vaihteet menevät huonosti päälle ylöspäin(suuremalle) vaihdettaessa. Vaatii lähes aina kierrosten pudottamisen tyhjäkäynnille. Alaspäin laatikko/kytkin vaihtaa hieman paremmin (yllätys). Ajokokemuksesta/sen puutteesta tämä ei johdu, laatikon toiminta on ½- automaatiksi luokattoman huonoa.
- Onko tähän ominaisuuteen olemassa lääkettä?
2. Pyöränkulmat ovat tehtaan jäljiltä aivan pielessä. Suoraan ajettaessa tankoa saa pitää reilusti vinossa. Eturenkaat ovat silmämääräisesti katsottuna säädetty aurauksen sijasta haritukselle (melko holtiton ajettava).
- Tämä hoituu hienosti aurausta säätämällä.
3. Rauhalliseti ja ohjekirjan mukaan sisäänajettu(sisäänajossa oleva) kone kilisee lämpimänä. Uskon (toivon) että kyseessä on jokin löysällä oleva metalliosa koneen yläosan lähettyvillä, jota en valitettavasti ole vielä löytänyt.
- Onko koneen kilinä ominaisuus? Syystä että?
Hyvää talven jatkoa kaikilla säädyille, ja jos vinkkejä/ kokemusta "ominaisuuksista" löytyy, vinkkejä otetaan ilolla vastaan!
* JL *
PS. Muutoin olen oikein tyytyväinen tuotteen hinta/laatusuhteeseen.
joo
Joo..Usatec mönkkärissäni joka on samalta tehtaalta kotoisin oli samat ongelmat.
Auraus/haritus:pitäs olla muutama milli harituksella/ite laitoin suoraan ja toimi hyvin.
Vaihteet:kannattaa löysätä kierros pari kytkimen säätöä(löytyy koneen oikealta puolelta)
Kilinä:niin kauan kun kilisee kaikki on kunnossa
muuten paljonko täytyi kärsiä uudesta Rallystä?
Auraus/haritus:pitäs olla muutama milli harituksella/ite laitoin suoraan ja toimi hyvin.
Vaihteet:kannattaa löysätä kierros pari kytkimen säätöä(löytyy koneen oikealta puolelta)
Kilinä:niin kauan kun kilisee kaikki on kunnossa

muuten paljonko täytyi kärsiä uudesta Rallystä?
Varmaan jollain muilla tarroilla varustettuna olisit saanut vähän halvemmalla
.
Omastamielestäni kilinä vähän heikkeni, kun asensin nokkaketjun kiristimen uudelleen. Sehän on automaattinen, mutta ei ne oikein jaksa kiristää ketjua automaattisesti, eli ne pitää ns. ladata aina välillä. Huom. tämä siis täysin oma mielipide.
Lyhyet ohjeet uudelleen asentamiseen:
1. Avaa kiristimen päässä oleva tulppa
2. Irroita kiristin
3. Käännä kiristintä tulpan rei'ästä pienellä ruuvimeisselillä myötäpäivään ja samalla paina kiristimen tappi sisään. Tässä kohtaa voit tarkistaa kiristimen toiminnan vapauttamalla meisselin. Ennen asennusta kuitenkin viritä kiristin uudelleen ja pidä meisseli paikoillaan.
4. Laita kiristin paikoilleen ja kiinnitä ruuvit (meisseli edelleen paikoillaan).
5. Vapauta meisseli ja laita tulppa paikoilleen.
6. Toivo parasta

Omastamielestäni kilinä vähän heikkeni, kun asensin nokkaketjun kiristimen uudelleen. Sehän on automaattinen, mutta ei ne oikein jaksa kiristää ketjua automaattisesti, eli ne pitää ns. ladata aina välillä. Huom. tämä siis täysin oma mielipide.
Lyhyet ohjeet uudelleen asentamiseen:
1. Avaa kiristimen päässä oleva tulppa
2. Irroita kiristin
3. Käännä kiristintä tulpan rei'ästä pienellä ruuvimeisselillä myötäpäivään ja samalla paina kiristimen tappi sisään. Tässä kohtaa voit tarkistaa kiristimen toiminnan vapauttamalla meisselin. Ennen asennusta kuitenkin viritä kiristin uudelleen ja pidä meisseli paikoillaan.
4. Laita kiristin paikoilleen ja kiinnitä ruuvit (meisseli edelleen paikoillaan).
5. Vapauta meisseli ja laita tulppa paikoilleen.
6. Toivo parasta
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Täällä palstalla on parasta kun saa oikeesti neuvoja ja vinkkejä.
Ja toi reiman viimeinen 6. ohje nosti vähän hymyäkin suupieliin.
Ja toi reiman viimeinen 6. ohje nosti vähän hymyäkin suupieliin.

Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Meillä kilisee ja kolisee pakoputken lämpösuoja. Meinaan on niin jäykäksi tehty että paukkuu ja jyskyttää siellä siihen malliin että sitä melkein alkaa ajaessa rukoilla lopettavansa ajamisen jos selviää ehjin nahoin kotipihalle.On niin jäykäksi rakennettu se pakoputki moottorinyhteyteen että ei ihme jos ruuvit löystyy.